Typisch Haags kutvolk. Je woont zeker in de schilderswijk?quote:Op maandag 19 juli 2010 14:53 schreef HaagsMeissie het volgende:
[..]
ik zou ook wegtrekken als ik in limburg zou wonen, desnoods met een knapzak op mijn rug. alles liever dan ooit nog een keer in die achterstandsprovincie te moeten komen
quote:Op maandag 19 juli 2010 14:53 schreef HaagsMeissie het volgende:
[..]
ik zou ook wegtrekken als ik in limburg zou wonen, desnoods met een knapzak op mijn rug. alles liever dan ooit nog een keer in die achterstandsprovincie te moeten komen
Vreemd, al die bejaarden die toch de WO II hebben meegemaakt. Zouden toch beter moeten weten.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:50 schreef Dyll het volgende:
[..]
Heus niet iedereen in Limburg heeft op de pvv gestemd. Het kom omdat er heel veel ouderen/bejaarden in Limburg wonen en die stemmen uiteraard op de pvv. Veel jongeren trekken tegenwoordig ook weg uit Limburg. Totale vergrijzing dus.
Precies. Die mensen weten dus nog veel beter dan jij de verschillen tussen Hitler en Wilders en het politieke stelsel toen en nu. De redenen voor deze mensen om op Wilders te stemmen heb ik een paar posts hier boven al uitgelegd maar dat ontwijk je weer mooi. Inderdaad, wie ben jij om de bejaarden die de oorlog hebben meegemaakt te bekritiseren? Kortom, je bent niet serieus te nemen. Next!quote:Op maandag 19 juli 2010 15:01 schreef subcomandante_Marcos het volgende:
[..]
Vreemd, al die bejaarden die toch de WO II hebben meegemaakt. Zouden toch beter moeten weten.![]()
Ik ben van (ver) na de oorlog en ik houd dat ook graag zo eigenlijk.![]()
Jij komt niet eens uit Limburg.quote:Op maandag 19 juli 2010 16:15 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Precies. Die mensen weten dus nog veel beter dan jij de verschillen tussen Hitler en Wilders en het politieke stelsel toen en nu. De redenen voor deze mensen om op Wilders te stemmen heb ik een paar posts hier boven al uitgelegd maar dat ontwijk je weer mooi. Inderdaad, wie ben jij om de bejaarden die de oorlog hebben meegemaakt te bekritiseren? Kortom, je bent niet serieus te nemen. Next!
En? Kan ik het zeiken op Limburg nog wel belachelijk vinden.quote:
in Limburgquote:Op maandag 19 juli 2010 16:55 schreef BlackLining het volgende:
Nou jongens, allemaal even vragen waar jpg97 dan wel niet woont, is hij ook weer blij..
Dus jpg97, waar woon jij dan weer?
huilandersquote:Op maandag 19 juli 2010 17:50 schreef mirved het volgende:
Altijd grappig dit soort topics. Laat de onwetendheid zien van al die huilanders.
Waarom zou men naar België verhuizen als het in Zuid-Limburg ook prima is?quote:Op maandag 19 juli 2010 17:51 schreef HaagsMeissie het volgende:
[..]
huilanders![]()
verhuis toch naar belgie man
Haha je komt uit den haag en durft dan zoiets te typenquote:Op maandag 19 juli 2010 14:53 schreef HaagsMeissie het volgende:
[..]
hoezo? Ik heb niets tegen Nederlanders. Alleen tegen randstadtokkies zoals jou met een grote mond maar 0 verstand. Die noemen we huilanders.quote:Op maandag 19 juli 2010 17:51 schreef HaagsMeissie het volgende:
[..]
huilanders![]()
verhuis toch naar belgie man
Sorry, mensen met een Limbo-accent kan ik niet serieus nemen. Overigens veel succes met de komende overstromingen van de Maas. Waarschijnlijk komen jullie weer janken om hulp, dat geven wij dan ook graag.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
Onze provincie is kut, om over ons zelf maar te zwijgen!
Als ik jullie was, zou ik fijn boven de Moerdijk blijven en me nooit in onze achterlijke provincie vertonen. Gelukkig zijn wij Limburgers dan weer zo aardig om jullie (hardhandig) aan die belofte te houden als het water jullie in de toekomst tot aan de lippen staat door de gestegen zeespiegel...
quote:Op maandag 19 juli 2010 17:54 schreef mirved het volgende:
[..]
hoezo? Ik heb niets tegen Nederlanders. Alleen tegen randstadtokkies zoals jou met een grote mond maar 0 verstand. Die noemen we huilanders.![]()
Je hebt helemaal gelijk, afwijkingen van Algemeen Nederlands en accenten zijn vreselijk. Zie ook het kaartje hoe dat Limbo-tuig de mooie Nederlandse taalt verkwanselt met niet alleen dat half gare accent, maar ook woorden die niet tot het Nederlands gerekend mogen worden.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:14 schreef nattermann het volgende:
Ik kan mensen met een van de Randstad-accenten niet serieus nemen. Overigens veel succes met de komende dijkdoorbraak van de Noordzee. Waarschijnlijk komen jullie weer janken om hulp, dat geven wij dan ook graag.
Je moet de zwakkeren inderdaad altijd een helpende hand bieden.
quote:Op maandag 19 juli 2010 18:14 schreef nattermann het volgende:
Ik kan mensen met een van de Randstad-accenten niet serieus nemen. Overigens veel succes met de komende dijkdoorbraak daar ergens bij die Noordzee. Waarschijnlijk komen jullie weer janken om hulp, dat geven wij dan ook graag.
Je moet de zwakkeren inderdaad altijd een helpende hand bieden.
Zachte G komt voor van zuid Nederland tot aan Griekenlandquote:Op maandag 19 juli 2010 18:22 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, afwijkingen van Algemeen Nederlands en accenten zijn vreselijk. Zie ook het kaartje hoe dat Limbo-tuig de mooie Nederlandse taalt verkwanselt met niet alleen dat half gare accent, maar ook woorden die niet tot het Nederlands gerekend mogen worden.
Kan je aangeven wanneer er een dijkdoorbraak is geweest waar de Randstad last van heeft gehad?
Je hebt het over 'weer janken om hulp' kan je dat verduidelijken? Ik kan mij niet voorstellen dat de Randstad ooit hulp nodig heeft van Limburg. Die hele provincie zit immers zo vol met uitkeringstrekkers dat ik gewoon medelijden heb met de normale mensen daar.
Limburgs is een taal jij oelewapper. Waarom hebben we het dan verkracht ? Nederlands stamt ook af van Germaanse talen, Limburgs is dat ook. Dus waar heb je het over ? Ook zijn er overeenkomsten in Nederlands Duits en andere Germaanse talen. Dus het is gewoon overal wat anders geworden. Ga nou niet zeggen dat wij de taal verpauperd hebben. Ook heb ik altijd het gevoel dat ik erg gay klink als ik Nederlands moet praten. (No offense)quote:Op maandag 19 juli 2010 18:22 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, afwijkingen van Algemeen Nederlands en accenten zijn vreselijk. Zie ook het kaartje hoe dat Limbo-tuig de mooie Nederlandse taalt verkwanselt met niet alleen dat half gare accent, maar ook woorden die niet tot het Nederlands gerekend mogen worden.
Kan je aangeven wanneer er een dijkdoorbraak is geweest waar de Randstad last van heeft gehad?
Je hebt het over 'weer janken om hulp' kan je dat verduidelijken? Ik kan mij niet voorstellen dat de Randstad ooit hulp nodig heeft van Limburg. Die hele provincie zit immers zo vol met uitkeringstrekkers dat ik gewoon medelijden heb met de normale mensen daar.
Oeh, diversiteit, daar moet Rapaille natuurlijk niks van hebben....quote:
Sorry. Voor dat soort xenofoob gedrag kan je beter in Limburg zijn. Er is een reden dat de PVV daar zoveel stemmen trekt (en kom niet met die smoesjes over de pensioenleeftijd aanquote:Op maandag 19 juli 2010 18:53 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Oeh, diversiteit, daar moet Rapaille natuurlijk niks van hebben....
Was het maar waar. De hele A58 is een grote optocht van lamlendige brabanders, belgen, caravanverkeer, etc. Alleen bij Tilburg kun je nog een beetje doorkarren (3-strooks). Zullen ze wel gedaan hebben omdat Tilburgers nog meer stinken dan de doorsnee Brabander.quote:Op zondag 18 juli 2010 14:08 schreef knep het volgende:
[..]
Van geluk inderdaad, dat je eindelijk weer door kunt rijden.
Kanslozer? Onderbouwing?quote:Op maandag 19 juli 2010 19:04 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Sorry. Voor dat soort xenofoob gedrag kan je beter in Limburg zijn. Er is een reden dat de PVV daar zoveel stemmen trekt (en kom niet met die smoesjes over de pensioenleeftijd aan) De PVV trekt veel stemmen omdat heel Limboland vol zit met racisten. In Zuid-Limburg is dit helemaal goed te merken, omdat de mensen daar net wat kanslozer zijn.
Dat schijnt TS toch niet te snappen...hij denkt schijnbaar dat ie alleen in Nederland woont, en voelt zichzelf nogal superieurquote:Op maandag 19 juli 2010 19:16 schreef Dyll het volgende:
Het heeft toch geen zin om je druk te maken over Limburg etc. Accepteer nou gewoon allemaal eens dat je met z'n allen in één land woont. Of je nou Groninger, Limburger of Zuid-Hollander bent, uiteindelijk zijn we allemaal Nederlanders.
Je bevestigt het beeld van de lamlendige brabander die zich niet wil doorontwikkelen.quote:Op zondag 18 juli 2010 14:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Denken dat ik mij met het westen wil kunen meten![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
Gelukkig geef jij een objectief beeld over Limburg.....kansloos figuur.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:04 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Sorry. Voor dat soort xenofoob gedrag kan je beter in Limburg zijn. Er is een reden dat de PVV daar zoveel stemmen trekt (en kom niet met die smoesjes over de pensioenleeftijd aan) De PVV trekt veel stemmen omdat heel Limboland vol zit met racisten. In Zuid-Limburg is dit helemaal goed te merken, omdat de mensen daar net wat kanslozer zijn.
over kansloos gesprokenquote:Op maandag 19 juli 2010 19:04 schreef Rapaille het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:11 schreef FunkyHomosapien het volgende:
limburg bash topic.![]()
die laatste vind ik overigens erg mooi.
Leer jij eerst maar eens je geschiedenis. Kneus. Volgens mij zit nog altijd het meerendeel van de uitkeringstrekkers in de Randstad. Bovendien, ben je hier ooit al eens geweest? Zo niet, kom maar eens kijken. Ik nodig je bij deze uit om een weekje mee te draaien met het leven in deze provincie, en ben ervan overtuigd dat je een heel ander beeld van Limburg krijgt.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:22 schreef Rapaille het volgende:
[..]
quote:Op maandag 19 juli 2010 21:22 schreef nattermann het volgende:
[..]
Leer jij eerst maar eens je geschiedenis. Kneus. Volgens mij zit nog altijd het meerendeel van de uitkeringstrekkers in de Randstad. Bovendien, ben je hier ooit al eens geweest? Zo niet, kom maar eens kijken. Ik nodig je bij deze uit om een weekje mee te draaien met het leven in deze provincie, en ben ervan overtuigd dat je een heel ander beeld van Limburg krijgt.
Ik woon al 5 jaar niet meer in Limburg. Ik was dit weekend weer in Limburg, wat mis ik het zeg! De mensen, het limburgs, het genieten, het landschap, de tradities (was toevallig schuttersfeest). Limburgquote:Op maandag 19 juli 2010 21:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wordt hier nu zojuist een randstedeling uitgenodigd om een weekje in onze provincie te vertoeven? Kunnen we dat volk niet beter overtuigen om toch maar vooral in hun eigen, verpauperde woonomgeving te blijven? Het leef- en woongenot in Limburg is nog altijd onovertroffen en dat wil ik ook graag zo houden...
Ach, over 5 jaar staat de randstad onder water, en komen ze in Limburg aan zee met hun rubberbootjes om rijst bedelenquote:Op maandag 19 juli 2010 21:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wordt hier nu zojuist een randstedeling uitgenodigd om een weekje in onze provincie te vertoeven? Kunnen we dat volk niet beter overtuigen om toch maar vooral in hun eigen, verpauperde woonomgeving te blijven? Het leef- en woongenot in Limburg is nog altijd onovertroffen en dat wil ik ook graag zo houden...
Ja, erg he die randstad?quote:Op maandag 19 juli 2010 22:30 schreef Djeez het volgende:
Afsplitsen die handel! Het is al erg genoeg dat ze ons zuurstof inademen!
Het meerendeel van de uittrekkingstrekkers woont inderdaad in de randstad. Dat klopt. Alleen het percentage uitkeringstrekkers is veel hoger in Limburg.quote:Op maandag 19 juli 2010 21:22 schreef nattermann het volgende:
[..]
Leer jij eerst maar eens je geschiedenis. Kneus. Volgens mij zit nog altijd het meerendeel van de uitkeringstrekkers in de Randstad. Bovendien, ben je hier ooit al eens geweest? Zo niet, kom maar eens kijken. Ik nodig je bij deze uit om een weekje mee te draaien met het leven in deze provincie, en ben ervan overtuigd dat je een heel ander beeld van Limburg krijgt.
En weet je hoe dat komt? Omdat die Hollandse vuilakken van een directeuren alles wat werkgelegenheid is naar de randstad wegtrekken.quote:Op maandag 19 juli 2010 22:47 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Het meerendeel van de uittrekkingstrekkers woont inderdaad in de randstad. Dat klopt. Alleen het percentage uitkeringstrekkers is veel hoger in Limburg.
Ik ben er alleen niet geweest, ik woonde er zelfs 8 jaar langMijn opa&oma wonen er, en ik ga er altijd met veel plezier op bezoek
Pics, or it didn't happen.quote:Op maandag 19 juli 2010 22:47 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Het meerendeel van de uittrekkingstrekkers woont inderdaad in de randstad. Dat klopt. Alleen het percentage uitkeringstrekkers is veel hoger in Limburg.
Wat is je probleem dan? Waarom klaag je dan zo over deze mooie provincie?quote:Ik ben er alleen niet geweest, ik woonde er zelfs 8 jaar langMijn opa&oma wonen er, en ik ga er altijd met veel plezier op bezoek
Laten we niet vergeten dat het sluiten van de mijnen daar nog steeds debet aan is. (De mijnen hebben Nederland groot gemaakt)quote:Op maandag 19 juli 2010 22:47 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Ik ben er alleen niet geweest, ik woonde er zelfs 8 jaar langMijn opa&oma wonen er, en ik ga er altijd met veel plezier op bezoek
Daarbij: Zuid-Limburg angelt diep in Europa en grenst met 6 km aan Nederland en met 220 km aan België, Duitsland en Neutraal Moresnet. Met een Nederlandse drugswetgeving lokt dat natuurlijk aardig wat 'kleine ondernemers' en 'toeristen' de grens over.quote:Op maandag 19 juli 2010 23:23 schreef Perico het volgende:
Dus wel de overlast van een metropool, maar niet het geld dat Utrecht, Apeldoorn, Den Haag en de rest van de Randstad wel allemaal met miljarden opstrijkt.
een camping in London , dat is het toch wel het toppunt van triestheidquote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:21 schreef Fairydust het volgende:
Ik ga dit jaar 1 weekje op vakantie met de camper naar zo'n verlepte camping in Zuid-LimburgDie camping gaan we al 5 jaar heen met de zomer
Gelukkig het laatste jaar, volgend jaar naar London.
Waarom ga je danquote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:21 schreef Fairydust het volgende:
Ik ga dit jaar 1 weekje op vakantie met de camper naar zo'n verlepte camping in Zuid-LimburgDie camping gaan we al 5 jaar heen met de zomer
Gelukkig het laatste jaar, volgend jaar naar London.
Moet van pappie en mammie zeker.quote:
Uhu, het lijkt me niet dat ik op mij 14e in mijn eentje op vakantie gaquote:
Waardeloze ouders heb je dan, als ze een verlepte camping uitzoeken, er is genoeg moois... Maar goed, voor de gemiddelde puber is niets goed wat ouders doen.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:46 schreef Fairydust het volgende:
[..]
Uhu, het lijkt me niet dat ik op mij 14e in mijn eentje op vakantie ga
En ik ga volgend jaar overigens niet naar een camping in London.Hotel of een huisje ofzo.
Nouja, het is opzich wel een leuke camping, maar na 5 jaar heb ik het ook wel een keer gezien.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Waardeloze ouders heb je dan, als ze een verlepte camping uitzoeken, er is genoeg moois... Maar goed, voor de gemiddelde puber is niets goed wat ouders doen.
Ja was ook niet negatief bedoeld... maargoed, snap best dat op je 14e er wel leukere dingen zijn dan Zuid-Limburg. Alhoewel er wel genoeg leuke dingen te doen zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:46 schreef Fairydust het volgende:
[..]
En ik ga volgend jaar overigens niet naar een camping in London.Hotel of een huisje ofzo.
Ja, het is best leuk hoor. Er zijn genoeg kinderen van mijn leeftijd die daar ook vaker komen dus het scheelt ook wel weer dat ik elk jaar dezelfde vriendengroep heb zegmaar. Het was dus niet negatief bedoeld tegen Zuid-Limburg zelf, maar ik bedoelde er gewoon mee dat ik liever naar het buitenland ging.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:59 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Ja was ook niet negatief bedoeld... maargoed, snap best dat op je 14e er wel leukere dingen zijn dan Zuid-Limburg. Alhoewel er wel genoeg leuke dingen te doen zijn.
14quote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:46 schreef Fairydust het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ze het alleen nog maar gehad over de camping waar ze 5 jaar heen gaat hoorquote:Op dinsdag 20 juli 2010 12:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
14Wat een levenservaring zul jij hebben. Ga eens inpakken met je commentaar over alles buiten je zandbak en kom over een jaar of 10 terug als je wél enigszins een wereldbeeld hebt kunnen opbouwen..
Alsof jouw wereldbeeld zo fantastisch is. Waarschijnlijk ben je zelf nog nooit verder gekomen dan je all-inn resort in Turkije met je stratenmaker vrienden. Je hoeft niet alles de grond in te boren wat jonger is dan jij bent. Alsof jij de waarheid in pacht hebtquote:Op dinsdag 20 juli 2010 12:18 schreef BlackLining het volgende:
[..]
14Wat een levenservaring zul jij hebben. Ga eens inpakken met je commentaar over alles buiten je zandbak en kom over een jaar of 10 terug als je wél enigszins een wereldbeeld hebt kunnen opbouwen..
Een huisje in Londen huren? Ga eerst eens je verder ontwikkelen, je kunt daar heus niet zo;n huis huren als in bijvoorbeeld de Ardennen mogelijk isquote:Op dinsdag 20 juli 2010 11:46 schreef Fairydust het volgende:
[..]
uhm schat zuid limburg IS buitenlandquote:Op dinsdag 20 juli 2010 12:03 schreef Fairydust het volgende:
[..]
Ja, het is best leuk hoor. Er zijn genoeg kinderen van mijn leeftijd die daar ook vaker komen dus het scheelt ook wel weer dat ik elk jaar dezelfde vriendengroep heb zegmaar. Het was dus niet negatief bedoeld tegen Zuid-Limburg zelf, maar ik bedoelde er gewoon mee dat ik liever naar het buitenland ging.
OT:
Aardrijkskundewonderquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:39 schreef HaagsMeissie het volgende:
[..]
uhm schat zuid limburg IS buitenland
Troll.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:39 schreef HaagsMeissie het volgende:
[..]
'quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:39 schreef HaagsMeissie het volgende:
[..]
ik weet dat zuid limburg officieel gezien nederlands is maar daar houdt het ook op, want het heeft veel meer overeenkomsten met belgie dan met nederlandquote:
Goed beargumenteerd. Maargoed. Kap nu maar met je getroll, het is duidelijk. En dat terwijl je zelf in Den Haag (quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:03 schreef HaagsMeissie het volgende:
[..]
ik weet dat zuid limburg officieel gezien nederlands is maar daar houdt het ook op, want het heeft veel meer overeenkomsten met belgie dan met nederland
En ook daar ga je de mist in... Maar goed, het is je vergeven hoorquote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:03 schreef HaagsMeissie het volgende:
[..]
ik weet dat zuid limburg officieel gezien nederlands is maar daar houdt het ook op, want het heeft veel meer overeenkomsten met belgie dan met nederland
*proest!*quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:39 schreef HaagsMeissie het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:39 schreef HaagsMeissie het volgende:
[..]
1. Leer typenquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:39 schreef HaagsMeissie het volgende:
[..]
uhm schat Zuid-Limburg IS buitenland
Daar sluit ik me bij aan. Als een Engelse mij vraagt. ''Where are you from ?'' Dan zeg ik terug Netherlands. En dan zeggen ze ''Oh Holland'' en ik dan ''no Netherlands not Holland'' Hollanders hebben nog nooit een echte koe gezien. En moeten naar hier komen om te zien wat een bos is. En dan zeuren dat wij boeren zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
1. Leer typen
2. Mensen die denken Limburgers te beledigen door Limburg als niet Nederlands te bestempelen
en 3. Mensen die denken dat Nederlands hetzelfde is als Hollands![]()
![]()
en ik dan. ik voel me toch echt een nederlander. ik heb niks met duitsland en ook niks met belgië. daarbij heb ik dat stomme accent van hier niet eens, en hetzelfde geldt voor de softe mentaliteit. ik wil zo graag weg hier, maar helaas kan ik er ook niks aan doen dat ik in dit gat geboren ben.quote:Op woensdag 21 juli 2010 00:46 schreef Rapaille het volgende:
Waar hebben jullie Limburgers meer afiniteit mee? Met Duitsland (aansluiting gezocht in 1848 lees in zojuist) of met België (aansluiting gezocht na de Eerste Wereldoorlog en in 2008).
Ik weet overigens niet of ik jullie als landverraders moet zien. Limburg hoort mijns inziens niet bij Nederland.
Hoezo verhuis je dan niet als je weg wiltquote:Op woensdag 21 juli 2010 01:08 schreef A-noniem het volgende:
[..]
en ik dan. ik voel me toch echt een nederlander. ik heb niks met duitsland en ook niks met belgië. daarbij heb ik dat stomme accent van hier niet eens, en hetzelfde geldt voor de softe mentaliteit. ik wil zo graag weg hier, maar helaas kan ik er ook niks aan doen dat ik in dit gat geboren ben.
ik ben minderjarig.quote:Op woensdag 21 juli 2010 01:29 schreef megamandy het volgende:
[..]
Hoezo verhuis je dan niet als je weg wiltAls het mij ergens niet bevalt dan ga ik weg, zo simpel als wat. Werk kun je bijna overal wel vinden.
De meeste afiniteit (heb ik in ieder geval) met de Limburgers aan de andere kant van de Maas. Maar deze hele situatie zou al een heel stuk eenvoudiger worden als men boven de grote rivieren eens het verschil tussen de woordjes Hollander en Nederlander zou leren. Ik spreek in mijn dagelijks leven vrijwel alleen maar Limburgs, ik vind klompen en windmolens idioot en tulpen enkel geschikt als compost. Ik voel me dus overduidelijk geen Hollander, maar dat hoeft nog niet te zeggen dat ik me geen Nederlander voel. Een vergelijkbaar voorbeeldje: Belgen zijn niet hetzelfde als Duitsers en visa versa ook niet, maar ze zijn wel beiden Europeanen.quote:Op woensdag 21 juli 2010 00:46 schreef Rapaille het volgende:
Waar hebben jullie Limburgers meer afiniteit mee? Met Duitsland (aansluiting gezocht in 1848 lees in zojuist) of met België (aansluiting gezocht na de Eerste Wereldoorlog en in 2008).
Ik weet overigens niet of ik jullie als landverraders moet zien. Limburg hoort mijns inziens niet bij Nederland.
Mwa, ik ben grafisch ontwerper, geen stratenmaker. En inTurkije ben ik nognooit geweest, laat staan in een all-in resort.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 13:58 schreef fathank het volgende:
[..]
Alsof jouw wereldbeeld zo fantastisch is. Waarschijnlijk ben je zelf nog nooit verder gekomen dan je all-inn resort in Turkije met je stratenmaker vrienden. Je hoeft niet alles de grond in te boren wat jonger is dan jij bent. Alsof jij de waarheid in pacht hebt.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 01:15 schreef trabant het volgende:
Wij Limburgers (En dat hebben we het over beide zijden van de Maas) hebben de meeste affiniteit met een zelfstandig eigen Groothertogdom.
Overigens staan de koeien hier ook steeds vaker 's zomers op stal. Moet van de economie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |