Limburgs is een taal jij oelewapper. Waarom hebben we het dan verkracht ? Nederlands stamt ook af van Germaanse talen, Limburgs is dat ook. Dus waar heb je het over ? Ook zijn er overeenkomsten in Nederlands Duits en andere Germaanse talen. Dus het is gewoon overal wat anders geworden. Ga nou niet zeggen dat wij de taal verpauperd hebben. Ook heb ik altijd het gevoel dat ik erg gay klink als ik Nederlands moet praten. (No offense)quote:Op maandag 19 juli 2010 18:22 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, afwijkingen van Algemeen Nederlands en accenten zijn vreselijk. Zie ook het kaartje hoe dat Limbo-tuig de mooie Nederlandse taalt verkwanselt met niet alleen dat half gare accent, maar ook woorden die niet tot het Nederlands gerekend mogen worden.
Kan je aangeven wanneer er een dijkdoorbraak is geweest waar de Randstad last van heeft gehad?
Je hebt het over 'weer janken om hulp' kan je dat verduidelijken? Ik kan mij niet voorstellen dat de Randstad ooit hulp nodig heeft van Limburg. Die hele provincie zit immers zo vol met uitkeringstrekkers dat ik gewoon medelijden heb met de normale mensen daar.
Oeh, diversiteit, daar moet Rapaille natuurlijk niks van hebben....quote:
Sorry. Voor dat soort xenofoob gedrag kan je beter in Limburg zijn. Er is een reden dat de PVV daar zoveel stemmen trekt (en kom niet met die smoesjes over de pensioenleeftijd aanquote:Op maandag 19 juli 2010 18:53 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Oeh, diversiteit, daar moet Rapaille natuurlijk niks van hebben....
Was het maar waar. De hele A58 is een grote optocht van lamlendige brabanders, belgen, caravanverkeer, etc. Alleen bij Tilburg kun je nog een beetje doorkarren (3-strooks). Zullen ze wel gedaan hebben omdat Tilburgers nog meer stinken dan de doorsnee Brabander.quote:Op zondag 18 juli 2010 14:08 schreef knep het volgende:
[..]
Van geluk inderdaad, dat je eindelijk weer door kunt rijden.
Kanslozer? Onderbouwing?quote:Op maandag 19 juli 2010 19:04 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Sorry. Voor dat soort xenofoob gedrag kan je beter in Limburg zijn. Er is een reden dat de PVV daar zoveel stemmen trekt (en kom niet met die smoesjes over de pensioenleeftijd aan) De PVV trekt veel stemmen omdat heel Limboland vol zit met racisten. In Zuid-Limburg is dit helemaal goed te merken, omdat de mensen daar net wat kanslozer zijn.
Dat schijnt TS toch niet te snappen...hij denkt schijnbaar dat ie alleen in Nederland woont, en voelt zichzelf nogal superieurquote:Op maandag 19 juli 2010 19:16 schreef Dyll het volgende:
Het heeft toch geen zin om je druk te maken over Limburg etc. Accepteer nou gewoon allemaal eens dat je met z'n allen in één land woont. Of je nou Groninger, Limburger of Zuid-Hollander bent, uiteindelijk zijn we allemaal Nederlanders.
Je bevestigt het beeld van de lamlendige brabander die zich niet wil doorontwikkelen.quote:Op zondag 18 juli 2010 14:01 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Denken dat ik mij met het westen wil kunen meten![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
Gelukkig geef jij een objectief beeld over Limburg.....kansloos figuur.quote:Op maandag 19 juli 2010 19:04 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Sorry. Voor dat soort xenofoob gedrag kan je beter in Limburg zijn. Er is een reden dat de PVV daar zoveel stemmen trekt (en kom niet met die smoesjes over de pensioenleeftijd aan) De PVV trekt veel stemmen omdat heel Limboland vol zit met racisten. In Zuid-Limburg is dit helemaal goed te merken, omdat de mensen daar net wat kanslozer zijn.
over kansloos gesprokenquote:Op maandag 19 juli 2010 19:04 schreef Rapaille het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:11 schreef FunkyHomosapien het volgende:
limburg bash topic.![]()
die laatste vind ik overigens erg mooi.
Leer jij eerst maar eens je geschiedenis. Kneus. Volgens mij zit nog altijd het meerendeel van de uitkeringstrekkers in de Randstad. Bovendien, ben je hier ooit al eens geweest? Zo niet, kom maar eens kijken. Ik nodig je bij deze uit om een weekje mee te draaien met het leven in deze provincie, en ben ervan overtuigd dat je een heel ander beeld van Limburg krijgt.quote:Op maandag 19 juli 2010 18:22 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, afwijkingen van Algemeen Nederlands en accenten zijn vreselijk. Zie ook het kaartje hoe dat Limbo-tuig de mooie Nederlandse taalt verkwanselt met niet alleen dat half gare accent, maar ook woorden die niet tot het Nederlands gerekend mogen worden.
Kan je aangeven wanneer er een dijkdoorbraak is geweest waar de Randstad last van heeft gehad?
Je hebt het over 'weer janken om hulp' kan je dat verduidelijken? Ik kan mij niet voorstellen dat de Randstad ooit hulp nodig heeft van Limburg. Die hele provincie zit immers zo vol met uitkeringstrekkers dat ik gewoon medelijden heb met de normale mensen daar.
quote:Op maandag 19 juli 2010 21:22 schreef nattermann het volgende:
[..]
Leer jij eerst maar eens je geschiedenis. Kneus. Volgens mij zit nog altijd het meerendeel van de uitkeringstrekkers in de Randstad. Bovendien, ben je hier ooit al eens geweest? Zo niet, kom maar eens kijken. Ik nodig je bij deze uit om een weekje mee te draaien met het leven in deze provincie, en ben ervan overtuigd dat je een heel ander beeld van Limburg krijgt.
Ik woon al 5 jaar niet meer in Limburg. Ik was dit weekend weer in Limburg, wat mis ik het zeg! De mensen, het limburgs, het genieten, het landschap, de tradities (was toevallig schuttersfeest). Limburgquote:Op maandag 19 juli 2010 21:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wordt hier nu zojuist een randstedeling uitgenodigd om een weekje in onze provincie te vertoeven? Kunnen we dat volk niet beter overtuigen om toch maar vooral in hun eigen, verpauperde woonomgeving te blijven? Het leef- en woongenot in Limburg is nog altijd onovertroffen en dat wil ik ook graag zo houden...
Ach, over 5 jaar staat de randstad onder water, en komen ze in Limburg aan zee met hun rubberbootjes om rijst bedelenquote:Op maandag 19 juli 2010 21:47 schreef DDDDDaaf het volgende:
Wordt hier nu zojuist een randstedeling uitgenodigd om een weekje in onze provincie te vertoeven? Kunnen we dat volk niet beter overtuigen om toch maar vooral in hun eigen, verpauperde woonomgeving te blijven? Het leef- en woongenot in Limburg is nog altijd onovertroffen en dat wil ik ook graag zo houden...
Ja, erg he die randstad?quote:Op maandag 19 juli 2010 22:30 schreef Djeez het volgende:
Afsplitsen die handel! Het is al erg genoeg dat ze ons zuurstof inademen!
Het meerendeel van de uittrekkingstrekkers woont inderdaad in de randstad. Dat klopt. Alleen het percentage uitkeringstrekkers is veel hoger in Limburg.quote:Op maandag 19 juli 2010 21:22 schreef nattermann het volgende:
[..]
Leer jij eerst maar eens je geschiedenis. Kneus. Volgens mij zit nog altijd het meerendeel van de uitkeringstrekkers in de Randstad. Bovendien, ben je hier ooit al eens geweest? Zo niet, kom maar eens kijken. Ik nodig je bij deze uit om een weekje mee te draaien met het leven in deze provincie, en ben ervan overtuigd dat je een heel ander beeld van Limburg krijgt.
En weet je hoe dat komt? Omdat die Hollandse vuilakken van een directeuren alles wat werkgelegenheid is naar de randstad wegtrekken.quote:Op maandag 19 juli 2010 22:47 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Het meerendeel van de uittrekkingstrekkers woont inderdaad in de randstad. Dat klopt. Alleen het percentage uitkeringstrekkers is veel hoger in Limburg.
Ik ben er alleen niet geweest, ik woonde er zelfs 8 jaar langMijn opa&oma wonen er, en ik ga er altijd met veel plezier op bezoek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |