abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77375829
quote:
Reddingswerkers op Haïti moeten met lede ogen aanzien hoe bendes kinderhandelaars en pedofielen weeskinderen van de straten van de Haïtiaanse hoofdstad Port au Prince plukken. Van vijftien kinderen is al bekend dat ze werden meegenomen door mannen van wie later bleek dat ze geen familie van de kinderen waren zoals ze hadden voorgewend.

Reddingswerkster Marianne Auril
Teams hulpverleners van de Verenigde Naties erkennen het schandaal van pedofielen die azen op jonge weeskinderen.

Adoptie, prostitutie, slavernij
Kent Page van Unicef: "Naast de gezondheidszorgen en de ondervoeding worden we nu ook geconfronteerd met gewetenloze mannen die getraumatiseerde en rondzwervende kinderen verkopen voor adoptie, prostitutie of als huisslaafjes".

Amerikaanse troepen hebben hun veiligheidsmaatregelen aan de haven opgedreven nadat ze er lucht van kregen dat kinderen met boten werden weggesmokkeld.

Een reporter van The Sun trof in de straten rond het ingestorte presidentieel paleis in de hoofdstad tientallen weerloze weeskinderen aan die op zichzelf waren aangewezen.

Op zichzelf aangewezen
"Ze hangen hier al dagenlang rond. Ze huilen de hele tijd en weten niet waar hun ouders zijn. Kinderen van amper drie jaar worden beschermd door kinderen van vijf, ze zijn echt aan hun lot overgelaten. Sommigen kennen niet eens hun familienaam, waardoor controle heel moeilijk wordt", aldus een vrouw in de hoofdstad.

Niet allemaal weesjes
"Er zijn zoveel kinderen dat onze taak onmogelijk wordt", getuigt reddingswerkster Marianne Aurile, die werkt in een van de dertien tentenkampen voor kinderen die werden opgetrokken door hulporganisatie Save The Children. "Het lijkt wel alsof een rattenvanger alle kinderen naar hier heeft gelokt en ze dan heeft achtergelaten. Niet alle kinderen zijn wees. Moeders laten hun kinderen hier achter omdat ze weten dat ze dan veilig zijn en zullen overleven. Het is hartverscheurend".

Miljoen kinderen zonder ouders
Kate Conradt van Save The Children schat dat een miljoen kinderen hun ouders kwijt zijn. "Tenzij er snel meer hulp komt, zullen de kinderen hun jeugd en hun onschuld verliezen. We moeten in de eerste plaats de kinderen helpen", smeekte presidentsvrouw Elisabeth Delatour gisteren.

Registratie vermiste kinderen
Pas gisteren begonnen hulpverleners vermiste kinderen te registreren. Elk kind dat medewerkers van Unicef op straat aantroffen kreeg een nummer. Dergelijke registratie werd ook toegepast om kinderen met hun ouders te herenigen na de tsunami in Indonesië in 2004.

Kinderen die wees blijken, zullen naar weeshuizen gebracht worden. Nieuwe adopties werden door Haïti tijdelijk bevroren.

"Van heel wat kinderen weten we niet of hun ouders nog leven. We moeten nu niet overhaast tewerkgaan", aldus regeringswoordvoerster Marie Laurence Jocelyn-Lasseque.

Slechts één op vier kreeg voedselhulp
Gisteren moesten VN-medewerkers erkennen dat ze er nog maar in geslaagd zijn een kwart van de ondervoede Haïtianen van hulppakketten te voorzien. (lb)
bron

Wat mij betreft worden dit soort figuren door die Amerikaanse soldaten gewoon afgeschoten. Misbruik maken van getraumatiseerde kinderen in een noodsituatie zoals deze. Ronduit walgelijk .
  donderdag 28 januari 2010 @ 14:12:05 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_77375894
Hoe gruwelijk dit ook is, het is daar nu ieder voor zich. Mensen moorden elkaar uit voor voedsel, mensen verkopen kinderen voor geld. Overlevingsdrang, de aard van de mens.
pi_77375931
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 14:12 schreef TNA het volgende:
Hoe gruwelijk dit ook is, het is daar nu ieder voor zich. Mensen moorden elkaar uit voor voedsel, mensen verkopen kinderen voor geld. Overlevingsdrang, de aard van de mens.
Daarom zeg ik afschieten die lui.
pi_77376049
quote:
Iets zegt mij dat degenen die daarachter zitten niet echt slachtoffers zijn van de aardbeving. Dit is namelijk het werk van georganiseerde bendes en niet van de Haïtiaanse Jan modaal. Verder geef ik je wat ieder voor zich betreft wel gelijk.
pi_77376077
Alsof dit nu alleen in Haiti gebeurt, dit gebeurt al zolang er mensen rondlopen en dit zal ook altijd blijven gebeuren. Aard van het beestje zullen we maar zeggen.
pi_77376292
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 14:12 schreef Mylene het volgende:

[..]

Daarom zeg ik afschieten die lui.
Amen
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_77376566
die moesten ze tegen de muur zetten en met een metrieur afschieten
pi_77376579
Hoe weerzinwekkend en triest dit ook is, verklaarbaar is het wel. Er heerst daar totale anarchie; iedereen pakt (letterlijk en figuurlijk) wat -ie pakken kan. Aan weeskinderen kun je geld verdienen, dus heb je wat geld om voedsel van te kopen.

Mensen afschieten? Leuk idee, maar dan moet je wel eerst even zeker weten of die mensen daadwerkelijk dader zijn. Het droppen van voedsel en regelen van bescherming voor kinderen lijkt me effectiever en wenselijker.
pi_77376681
quote:
de aard van de mens zou moeten zijn handelen uit liefde zorg willen dragen voor je kinderen en dus niet verkopen
pi_77379106
http://us.cnn.com/2010/WO(...)e.orphans/index.html

CNN
January 27, 2010

Trafficking of children and human organs is occurring in the aftermath of the earthquake that devastated parts of Haiti, killed more than 150,000 people, and left many children orphans, Haitian Prime Minister Jean-Max Bellerive said Wednesday.
pi_77379337
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 14:30 schreef PushyGurl het volgende:
die moesten ze tegen de muur zetten en met een metrieur afschieten
*proest*

Trieste zaak zeg Schrijnend om te zien of te horen
pi_77379443
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 15:43 schreef Frutsel het volgende:

[..]

*proest*

Trieste zaak zeg Schrijnend om te zien of te horen
ja sorry ik weet niet eens hoe zo'n wapen eruit ziet zwijgens hoe ik het moet schrijven
  donderdag 28 januari 2010 @ 15:57:08 #13
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_77379892
walgelijke toestanden inderdaad, maar niet uniek aan Haiti. Thailand, India en delen van Zuid-Amerika zijn in hetzelfde bedje ziek. Trieste wereld
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_77380697
quote:
geld verdienen in een rampgebied heeft niet direct met overleven te maken hoor.. in het desbetreffende gebied is het toch niets waard. Dit zijn de rasechte aasgieren die hun grootje nog zouden verkopen.. Als ze dat al niet gedaan hebben.
Mijn vader vertelde weleens over zg. 'oorlogswinstmakers' boeren die hun voedsel tegen woekerprijzen verkochten aan mensen die uitgehongerd waren, bv.
In de hoop dat ze een kapitaal hadden als er betere tijden zouden aanbreken.
Is dit nu waar vrije marktwerking op uitdraait?
pi_77380814
Ik las dat bericht en ik moest gewoon bijna overgeven.
pi_77380887
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 14:34 schreef PushyGurl het volgende:

[..]

de aard van de mens zou moeten zijn handelen uit liefde zorg willen dragen voor je kinderen en dus niet verkopen
Welkom op planeet aarde.
pi_77381041
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 14:31 schreef Boldface het volgende:
Mensen afschieten? Leuk idee, maar dan moet je wel eerst even zeker weten of die mensen daadwerkelijk dader zijn.
En daar komt bij dat je geen haar beter bent als je mensen gaat afschieten.
pi_77381793
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:22 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

En daar komt bij dat je geen haar beter bent als je mensen gaat afschieten.
Oneens. Een kindermisbruiker neerschieten is wat mij betreft minder fout dan een kind misbruiken.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_77381985
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:41 schreef waht het volgende:

[..]

Oneens. Een kindermisbruiker neerschieten is wat mij betreft minder fout dan een kind misbruiken.
Wat jou betreft inderdaad. Wat mij betreft ook. Maar waar het om gaat is dat je geweld gebruikt tegen geweld. Als je een rechtstaat wilt die het gebruik van geweld afwijst, dan moet je zelf natuurlijk geen geweld gaan gebruiken. Geweld als antwoord op geweld ondermijnt net zo goed de beschaving.
pi_77382068
Ja laten we alle hebzuchtige mensen doodschieten
pi_77382180
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:48 schreef Tahiti het volgende:
Juist, het is een glijdende schaal waarover de beschaving de afgrond in keldert.
pi_77382332
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:48 schreef Tahiti het volgende:
Hoeft nog geen eens, er kan ook met rubberen kogels worden geschoten.
pi_77382446
Volgens mij kunnen we beter die kinderen beschermen...
pi_77382536
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:46 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Wat jou betreft inderdaad. Wat mij betreft ook. Maar waar het om gaat is dat je geweld gebruikt tegen geweld. Als je een rechtstaat wilt die het gebruik van geweld afwijst, dan moet je zelf natuurlijk geen geweld gaan gebruiken. Geweld als antwoord op geweld ondermijnt net zo goed de beschaving.
Daar heb je gelijk in.

Maar goed, Haïti is alles behalve een rechtstaat.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_77382584
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:56 schreef lezzer het volgende:
Volgens mij kunnen we beter die kinderen beschermen...
Hoe?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')