abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77445309
Nu duurt de wissel van je OV ineens weer 12 werkdagen in plaats van 10.

Hebben ze snel gewijzigd dan .
  zaterdag 30 januari 2010 @ 12:32:45 #152
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77445360
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ok, thanks .
Maar dat je de ov-studenten-chipkaart ook na je studeren nog kunt gebruiken klopt niet volgens mij. Volgens mij is die alleen echt voor studenten.
Jawel hoor, van de site:
quote:
Ik ben (tijdelijk) gestopt met studeren/heb geen studiefinanciering meer. Wat moet ik doen met mijn Studenten OV-chipkaart?
Antwoord

Je hebt geen recht meer op een studentenreisproduct als je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Je bent er zelf verantwoordelijk je studentenreisproduct op tijd stop te zetten via je persoonlijke gegevens op www.ocwduo.nl en de instructies te volgen die je daar krijgt. Je krijgt over het stopzetten géén bericht van de Dienst Uitvoering Onderwijs. Doe je het niet, dan krijg je een boete!

Kun je niet inloggen op je persoonlijke gegevens via www.ocwduo.nl, bel dan 088-4247699 (lokaal tarief) om je studentenreisproduct stop te zetten.

Je hoeft je Studenten OV-chipkaart niet in te leveren. Nadat je je studentenreisproduct hebt stopgezet, kun je je Studenten OV-chipkaart gebruiken als ‘gewone’ persoonlijke OV-chipkaart en er saldo of andere reisproducten op laden. Op deze website vind je informatie over (het reizen met) de persoonlijke OV-chipkaart.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77445812
De IBG zei net dat er iig tot eind februari gereisd kan worden met je oude OV.
pi_77446047
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:10 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Weet jij wat ik moet doen als mijn OV-chipkaart kapot is. Dus als hij niet meer wordt herkend?
Daar moeten toch ook plannen voor zijn? Of is daar totaal niet aan gedacht...
Dat weet ik, iig ik kon dat noteren en rapporteren zodat daar werk van gemaakt wordt.
Mocht er behoefte aan zijn dan zorg ik wel dat ik een keer die gegevens noteer en direct aan het hoofdkantoor rapporteer. Voorheen moesten we dan adviseren een nieuw formulier in te vullen om een nieuwe aan te vragen, wat natuur;ijk alleen maar onnodig meer papierwerk oplevert, de foto zit toch al in het systeem dus ze kunnen zo een nieuwe kaart aanmaken. Overigens ben je niet de enige, Naar wat ik gok heb ik een 2500-3000 mensen gesproken/geholpen en ben dit probleem een stuk of 10 keer tegengekomen.
Het interne proces achter de infolijn iig loopt voor geen meter, daarom ontlasten wij ook secundair de lijnen en hielpen wij primair de mensen activeren, omdat nog steeds heel veel mensen geen idee hadden hoe het moest. Wat ik weet is dat de infolijn sindsdien beter bereikbaar is ook.
pi_77446088
Even een vraagje. Als ik incheck dan staat er "Geldig t/m 31/12/2030". Hebben jullie dat ook?
pi_77446399
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:25 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

Wat raar, ik heb er vandaag 2 op kunnen zetten. Dat ding faalde wel met printen van het bonnetje
Ik kreeg 2 dagen terug spontaan een bonnetje uit zo'n ophaal automaat.
Had niks bevestigd ofzo

Er staat bij mij:
Student weekend
en student korting weekend.

En dan 4 x: Vraag uw ov bedrijf..

Het zat wel
pi_77446467
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:37 schreef Nick_Taken het volgende:
Vandaag weer een hoop mensen in Eindhoven geholpen
Klachten worden steeds minder, en nooit langer dan 5 min storing gehad.
Ik zou zeggen dat het aantal klachten nu is terug gelopen tot 5% van het aantal kaarten, wat nog steeds veel is. Maar als iedereen keurig het product opgehaald heeft wat de laatste 3 dagen perfect kon zou 75% nu toch geactiveerd moeten hebben, minstens.

Overigens de datum is opgeschort, en je papieren OV is nog steeds voorlopig geldig. Nagenoeg geen enkele conducteur of buschauffeur weet dit. Elke boete is onterecht, maar waar het formulier online staat om het terug te halen weet ik niet exact.

Volgens mij zit het er voor mij iig op, vanaf volgende week komt er weer een nieuwe campagne.
Onbekend wat voor een maar waarschijnlijk dat je nu de storingen voorbij zijn nog een maand extra krijgt.

Wat mij ook opviel is hoeveel conducteurs/chauffeurs geen training hebben gehad.
Zo waren er ook veel die naar mij kwamen met mensen waarvan de ov ongeldig zou zijn, terwijl zij stellig beweerde wel geactiveerd te hebben. Even bonnetje printen in de automaat en jawel hoor, geactiveerd.
Dus ook al zegt de NS dat jij niet geactiveerd hebt dan wilt dat niet zo zeggen dat het is. het is dan weer jammer dat hun echt op dat mobiele apparaat vertrouwen van hun, en dan heb ik het nog niet over het aantal dat het verkeerd uitleest.
Ik zou zeggen, komende maand training voor hun, en NS zorg ervoor dat je je zaken eens op orde hebt.

Voorspelbaar is dat de komende tijd het gaat regenen van de onterechte boetes dus.
Kan je mij dan ook mischien vertellen hoe het bij mij zit?
Als ik doordeweeks incheck komt ervoor:
Goede reis student wk vrij.

Als ik het weekend incheck komt ervoor:
Goede reis student wknd.

Wanneer kan ik nu gratis reizen? Allebei?
pi_77446494
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 12:14 schreef Quyxz_ het volgende:
Maar die klantenservice is dus ook open op zaterdag? Tot hoe laat?
Geen idee, maar ik was er binnen 5 minuten door.
Hoop wel voor je dat de verbinding niet weer zo slecht is, want je kunt echt amper iets uitleggen
pi_77446568
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:12 schreef webfreak het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik was er binnen 5 minuten door.
Hoop wel voor je dat de verbinding niet weer zo slecht is, want je kunt echt amper iets uitleggen
Maandag t/m vrijdag: 07.00-21.30
Zaterdag en Zondag: 10.00-16.00

Ik heb al zovaak dat bandje gehoord dat ik dat inmiddels wel weet
pi_77446679
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:11 schreef Debjeee het volgende:

[..]

Kan je mij dan ook mischien vertellen hoe het bij mij zit?
Als ik doordeweeks incheck komt ervoor:

Als ik het weekend incheck komt ervoor:
Goede reis student wknd.

Wanneer kan ik nu gratis reizen? Allebei?
Normaal staat er hetzelfde, met bij een vrij voor gratis reizen.
Kijk eens een keer bij een automaat, ik gok dat de checkpaal bij de bus vaag doet.
pi_77446716
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:20 schreef Nick_Taken het volgende:

[..]

Normaal staat er hetzelfde, met bij een vrij voor gratis reizen.
Kijk eens een keer bij een automaat, ik gok dat de checkpaal bij de bus vaag doet.
Ja als ik mijn kaart voor de ov kaartlezen doe bij zo'n ticketsautomaat op het station dan kom er voor:

Studenten ov chipkaart weekend
Studenten ov chipkaart korting weekend.

Maar ik heb 2 x een week geactiveerd.
pi_77447994
Lekker handig, verkeerd reisproduct, gewoon stom dat ze de verkeerde klaarzetten.
pi_77448332
Even een vraag (heb deel van het topic doorgelezen en op www.studentenov-chipkaart.nl gekeken maar kon mijn antwoord niet vinden.

Ik hoorde vandaag van iemand dat je voor 1 feb. je OV chipkaart moet activeren. Iemand anders zei dat het ook nog later kon.
Moet ik hem vandaag nog activeren of kan het later ook nog?????

bvd.
pi_77448440
Later kan ook nog.
De datum van 1 februari is opgeschort, tot onbepaalde tijd, en zolang is je papieren ov kaart ook nog geldig.
pi_77448743
Bij het aanvraagformulier staat "correspondentienr. IBG"
Wat moet ik daar invullen?
gr gr
pi_77448775
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:38 schreef Quyxz_ het volgende:
Bij het aanvraagformulier staat "correspondentienr. IBG"
Wat moet ik daar invullen?
Ik zou het correspondentienummer van de IB-Groep 's proberen... Dat nummer dat boven iedere correspondentie met de IB-groep staat. En wat je standaard nodig hebt als je met de IB-groep correspondeert.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2010 14:41:30 ]
pi_77448858
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:39 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ik zou het correspondentienummer van de IB-Groep 's proberen... Dat nummer dat boven iedere correspondentie met de IB-groep staat. En wat je standaard nodig hebt als je met de IB-groep correspondeert.
Maar bij dat formulier is (na telefoongesprek) de eerste communicatie. Dus ik heb nog geen nummer?
Of moet ik het IBG nummer van mijn oude kapotte chipkaart daar neerzetten?
gr gr
  zaterdag 30 januari 2010 @ 14:46:25 #168
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77448937
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:39 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Dat is toch dat nummer wat bij elke IB groep bief staat? Het zijn getallen iig
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77449032
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:08 schreef Nick_Taken het volgende:
Lekker handig, verkeerd reisproduct, gewoon stom dat ze de verkeerde klaarzetten.
ja idd.
Maar als ik door de week in-uit check komt er wel voor:

Dus blijkbaar staat hij er wel op.

Heb ook 4 x erop staan: Vraag uw ov bedrijf..
pi_77449062
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:42 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Maar bij dat formulier is (na telefoongesprek) de eerste communicatie. Dus ik heb nog geen nummer?
Of moet ik het IBG nummer van mijn oude kapotte chipkaart daar neerzetten?
Het is een code met ik geloof iets van 11 getallen. Anders moet je even inloggen op de site als je geen papieren correspondentie van ze ontvangt.
pi_77449072
Ah, dat correspondentienr. is gewoon een vast nummer per persoon dat altijd hetzelfde blijft?
Want ik heb hier nog een paar oude brieven uit 2008 liggen met hetzelfde correspondentienr.
Die moet ik dus gewoon invullen, neem ik aan?
gr gr
pi_77449085
bingo
pi_77449170
OK, bedankt.
Ik krijg nu binnen een week een aanvraagformulier. Yes
gr gr
pi_77461874
Even snel een vraagje. Het is mn zusje niet gelukt de bestelling van haar chipkaart op te halen, mede door een skivakantie. Nu moet ze maandag met de trein (ze heeft week ov), kan ze dan gewoon met de chipkaart reizen?
Ik ben een meisje =)
pi_77461933
Of eigenlijk is een betere vraag, kan je nog met je papieren ov reizen? Iemand anders heeft haar chipkaart nu namelijk
Ik ben een meisje =)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')