abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77502624
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:57 schreef Californium het volgende:
over automatisch opladen:

Leek me wel handig dat ze automatisch geld van mijn rekening afschrijven als het saldo van mijn chipkaart onder een bepaald bedrag zou komen. Als het koud is / regent dan reis ik er vaak in het weekend mee naar werk. Helemaal een gebruikersnaam aangevraagd op de site en weet ik wat. Kan ik dat niet aanvragen want met deze OV chipkaart "is nog niet gereisd"

IK gebruik m al sinds december, abbonementen zijn er al opgeladen .... ik ga bijna elke dag wel een keer met de bus... Maar "er is nog niet mee gereisd".
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 00:17 schreef nicolesoufi het volgende:
ik zie alleen dit als ik daarop klik:

Kaartgegevens
Kaartnaam nvt
Kaartnummer 3228025500362774

Toon kaartinformatie werkt niet
"Mijn OV-chipkaart" werkt pas goed als je na je registratie (stap 1) TLS hebt gemachtigd om je transacties en producten te tonen en (stap 2) je (daarna) daadwerkelijk hebt gereisd met de kaart. Hierna duurt het maximaal 7 dagen voordat je je 'producten' en 'transacties' hebt gezien.

voor stap 1: log in op Mijn OV-chipkaart en klik bij Kaartgegevens op Privacy en kies de kaart waar het om gaat. Kijk vervolgens naar wat er bij "Mijn machtiging aan TLS" staat. Hier moet "Toon locaties en productnamen" staan. Mocht hiet "Toon GEEN locaties en productnamen" staan, klik dan op "Ik wil mijn machtiging aan TLS wijzigen" om dit te veranderen.

stap 2: na stap 1 moet je minstens één keer reizen op je OV-chipkaart voordat je gegevens op Mijn OV-chipkaart verschijnen. Dat betekent dus dat je daadwerkelijk een keer moet hebben in-/uitgecheckt. Hierna duurt het maximaal 7 dagen voordat je reisproducten zichtbaar zijn.

Je 'producten' zijn te zien via de pagina Kaartinformatie. Als bovenstaande niet goed is gegaan zie je je producten meestal ook niet.

Mocht dit niet helpen, dan weet ik het niet...

[ Bericht 6% gewijzigd door Omied op 01-02-2010 06:54:01 ]
pi_77503417
quote:
Op zondag 31 januari 2010 20:08 schreef Yesse het volgende:
Ook erg leuk: Heb allebei mijn abonnementen opgeladen maar de conducteur ziet geen abonnement staan maar bij de metro werkt het abonnement wel gewoon. Op het oplaadpunt kan ik niks meer ophalen. Heerlijk dit.
Ik ook hoor.

Bus en metro reis ik al weken prima mee. Van conducteurs krijg ik nog steeds de volle lading dat ik een luie idioot ben die z'n kaart maar eens moest gaan activeren

Laatst met een voorlichtingsmeisje gesproken bij één van de palen. Het is een bekend probleem. Ook hier op het forum heb ik het vaak voorbij zien komen. Heeft iemand hier toevallig over gebeld? Zo ja, wat was het antwoord?
pi_77503678
Ik ben een van die voorlichters
Maar meestal als het wel opgehaald is dan kunnen die chauffeurs/conducteurs het ding niet goed uitlezen.
Wat ik dan adviseer is naar een automaat gaan en een overzicht met je ov gegevens printen.
Het is gewoon een gruwelijk irritant probleem wat niet bij jou ligt.
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 09:27:26 #279
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77503827
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:18 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik ben een van die voorlichters
Maar meestal als het wel opgehaald is dan kunnen die chauffeurs/conducteurs het ding niet goed uitlezen.
Wat ik dan adviseer is naar een automaat gaan en een overzicht met je ov gegevens printen.
Het is gewoon een gruwelijk irritant probleem wat niet bij jou ligt.
Kan je dat overzicht ook krijgen wanneer je hem al hebt opgehaald?

Ik ga vanmiddag eens met de chipkaart naar het centrum toe denk ik zo..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_77503886
Dat kan ja, alleen niet elke automaat kan het.
Het is even kijken welke het wel en welke niet kunnen.
  maandag 1 februari 2010 @ 09:33:04 #281
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77503916
Zon gele automaat?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77503946
Niet alle NS automaten kunnen het, als er boven een roze chipknip logo hangt in principe wel.
De RET automaten in Rotterdam kunnen het allemaal, en in Den Haag die roze automaten bij het spoor.
In Utrecht de automaat die bij de stadsbussen staan.
In Eindhoven aan de voorkant van het station bij de NS automaten de meest rechtse.
Andere plaatsen weet ik het zo uit mijn hoofd niet.
pi_77503970
Ik had al een kaart maar ik dacht dat ik er nog 1 nodig had om te scannen. Dus ik heb een paar weken geleden een nieuwe aangevraagd alleen nu heb ik er 2 De nieuwe heeft een kleuren foto en logo's staan anders. De oude heb ik al geactiveerd bij de AH. Wat moet ik nu doen?
pi_77503991
Zolang je de nieuwe niet activeert zou de oude niet moeten vervallen. Zodra je de nieuwe activeert vervalt de oude. En zou je ook eigenlijk de oude terug moeten sturen, maar ik heb nog niet van sancties of controles gehoord als je de oude niet terug stuurt...
pi_77504022
Ja en dalijk moet ik dubbel betalen?
En waarom moet je de oude terug sturen inplaats van de nieuwe?
Ze hebben trouwens allebei een ander nummer.
pi_77504096
Je moet de oude terug sturen om dat eigenlijk dat nummer vervalt in de database, maar hoe of wat weet ik ook niet. En je hoeft nooit dubbel te betalen. Blijft iig vaag, huisgenotes van mij hebben er ook al maanden 2, en nog steeds geen schrijven of niks...
  maandag 1 februari 2010 @ 10:26:17 #287
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77505006
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:35 schreef Nick_Taken het volgende:
Niet alle NS automaten kunnen het, als er boven een roze chipknip logo hangt in principe wel.
De RET automaten in Rotterdam kunnen het allemaal, en in Den Haag die roze automaten bij het spoor.
In Utrecht de automaat die bij de stadsbussen staan.
In Eindhoven aan de voorkant van het station bij de NS automaten de meest rechtse.
Andere plaatsen weet ik het zo uit mijn hoofd niet.
Oh ik ben er net geweest. Ik heb bij zon gele automaat gekeken en er stond geen bestelllingen meer klaar. Ik had hem al op 4 januari geactiveerd. Ben er net heen geweest naar aanleiding van de vage brief die Renesite had gekregen.

Anders print ik hem wel een andere keer. Iig bedankt. r
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77505388
Nog iets wat ik vaak in dit topic heb gezien maar nog niet eerder op gereageerd heb;

Als je je ov-chipkaart net een dag hebt kun je hem nog niet activeren, tussen toesturen en moment waarop jij kan activeren zit een week!
Door de vele mensen die ik gesproken heb ben ik hier achter gekomen, waarom geen idee, gok dat ze de pas nog in de computer moeten activeren ofzo.

Dus heb je hem net vergeet het dan maar hem deze week te activeren.
pi_77508256
Ik heb vandaag pas een mail gekregen over mijn aanvraag die ik in oktober had gedaan :
quote:
Beste student,

Je ontvangt deze e-mail naar aanleiding van jouw vraag over de status van de aanvraag van de Studenten OV-chipkaart.
Wij hebben jouw gegevens gecontroleerd en moeten je helaas mededelen dat wij geen aanvraagformulier van jou kunnen terugvinden.
Terwijl ze in december hadden gezegd dat ze hem hadden gevonden... ongelofelijk.

Gelukkig heb ik al vorige week een nieuwe aanvraag ingediend.
pi_77510576
Onduidelijkheid voor mij ik heb mijn ov-chipkaart al sinds november , heb deze 2 jaar geleden aangevraagd bij mijn eerste OV. Nu heb ik hem een aantal keren proberen op te laden zonder succes en blijkt dus recent dat het pasje gewoon niet werkt. Apparaat herkent hem niet en scanners van de conducteurs ook niet.

Nou moet ik toch echt naar school, en ik heb mijn nieuwe ov chipkaart/tijdelijke ov chipkaart nog niet ontvangen , moet ik nu kaartjes gaan kopen of hopen dat de de conducteurs mijn oude 2009 ov met mijn niet werkende ov chipkaart als genoeg zullen voorzien.
  maandag 1 februari 2010 @ 14:04:10 #291
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77511589
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:20 schreef BluesRebel het volgende:
Ik heb vandaag pas een mail gekregen over mijn aanvraag die ik in oktober had gedaan :
[..]

Terwijl ze in december hadden gezegd dat ze hem hadden gevonden... ongelofelijk.

Gelukkig heb ik al vorige week een nieuwe aanvraag ingediend.
Heb je die vorige mail bewaard? Want dan moet je echt een schadevergoeding gaan aanvragen, hoor.
Niet meer actief op Fok!
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 14:04:21 #292
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77511597
Groningse busmaatschappij QBuzz:

Ik loop de bus in, laat mijn chipkaart zien, zegt-ie: 'loop maar door '
Hoef dus niet te laten checken en zo.

Op den duur vraag ik dus, op het station: kan ik niet bij u laten checken of het goed gaat met mijn kaart?
Buschauffeur: nee, die apparatuur hebben wij nog niet.
Vervolgens komen er allerlei jeugd in zonder een chipkaart, die mochten ook doorlopen na wel gevraagd te zijn waar hun chipkaart was.

Groningen atm: incompetent.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 1 februari 2010 @ 14:06:46 #293
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77511667
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:04 schreef Renesite het volgende:
Groningse busmaatschappij QBuzz:

Ik loop de bus in, laat mijn chipkaart zien, zegt-ie: 'loop maar door '
Hoef dus niet te laten checken en zo.

Op den duur vraag ik dus, op het station: kan ik niet bij u laten checken of het goed gaat met mijn kaart?
Buschauffeur: nee, die apparatuur hebben wij nog niet.
Vervolgens komen er allerlei jeugd in zonder een chipkaart, die mochten ook doorlopen na wel gevraagd te zijn waar hun chipkaart was.

Groningen atm: incompetent.
O dus ze kunnen ook niet zien of ik een weekkaart of weekendkaart heb? Mooi dat ik dan in het weekend ook met korting ga reizen!

Iets anders: je kunt trouwens geen kortingskaartjes meer kopen in de Q-buzz sinds eind vorig jaar (houdt dat verband met de OV-chipkaart?) en aan retourkaartjes doen ze ook niet, zodat je voor een retourtje Drachten - Groningen niet 10 euro betaalt (wat al veel is), maar 12 euro! Voor het dubbele bedrag heb ik met m'n Voordeelurenabo een retourtje Utrecht!
Niet meer actief op Fok!
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 14:08:10 #294
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77511713
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

O dus ze kunnen ook niet zien of ik een weekkaart of weekendkaart heb? Mooi dat ik dan in het weekend ook met korting ga reizen!

Iets anders: je kunt trouwens geen kortingskaartjes meer kopen in de Q-buzz sinds eind vorig jaar (houdt dat verband met de OV-chipkaart?) en aan retourkaartjes doen ze ook niet, zodat je voor een retourtje Drachten - Groningen niet 10 euro betaalt (wat al veel is), maar 12 euro! Voor het dubbele bedrag heb ik met m'n Voordeelurenabo een retourtje Utrecht!
1,50 kaartjes en zo bedoel je?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 1 februari 2010 @ 14:13:15 #295
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_77511865
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:08 schreef Renesite het volgende:

[..]

1,50 kaartjes en zo bedoel je?
Ja. Eerder kreeg ik altijd een bonnetje.
Niet meer actief op Fok!
pi_77512047
Mail van OV-chipkaart nr. 1
quote:
We vinden het heel vervelend voor je dat je problemen hebt omtrent de studenten ov-chipkaart. Uit de gegevens is echter gebleken dat je inderdaad je studenten reisproduct hebt geactiveerd, maar dat je status deleted is. Dat wil zeggen dat de scanners van de NS service balie, en conducteurs zien dat je studenten ov-chipkaart niet geactiveerd is, ondanks dat je het wel hebt geactiveerd.

Wat je het beste kunt doen is contact opnemen met www.ocwDUO.nl (voorheen IB-groep) en deze email aan hen voorleggen. Zij kunnen voor jou een nieuw studentenreis product op je studenten ov-chipkaart zetten.

Succes

Met vriendelijke groet,

Klantenservice OV-chipkaart
Mail van OV-chipkaart nr. 2 (omdat het zolang duurde voordat ik nr 1 kreeg).
quote:
Excuses voor de late reactie, door grote drukte hebben wij een langere beantwoordingstijd nodig gehad dan u van ons gewend bent.

Uit onze administratie blijkt dat u uw (laatst)reisproduct opgehaald heeft op 12-01-2010. Deze zou dan ook geen foutmelding moeten geven bij de conducteur. Indien u nog steeds problemen heeft met uw StudentenOV-chipkaart, kunt u op deze manier weer contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice OV-chipkaart
Wat een zinloze reactie die laatste

Als laatste de mail van DUO.
quote:
Helaas kunnen wij je ook niet helpen. Het enige dat wij doen is doorgeven of je
doordeweeks of in het weekend gratis wil reizen. Dit hebben wij reeds in
december gedaan.

Wij hebben niets te maken met het fysieke pasjes of de oplaad apparatuur.
Hiervoor moet je echt bij de gezamelijk vervoersbedrijven oftewel OV-chipkaart
zijn.

Ik heb je letterlijke mail voorgelegd aan onze OV-specialisten en die vinden het
heel erg vreemd en vervelend dat je deze foutieve informatie hebt gekregen. Ze
zullen via hun ingangen bij OV-chipkaart dit ook zeker meenemen zodat andere
studenten hopelijk niet dezelfde foute informatie krijgen die jij hebt gekregen.

Helaas kunnen we je niet helpen bij het oplossen van het probleem.

Met vriendelijke groet,

Dienst Uitvoering Onderwijs
Van het kastje naar de muur

OV-Chipkaart is weer aan zet..
  maandag 1 februari 2010 @ 14:20:37 #297
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_77512106
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:19 schreef Parap het volgende:
OV-Chipkaart is weer aan zet..
Pff... Dat schiet lekker op!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 14:26:10 #298
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77512297
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:13 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja. Eerder kreeg ik altijd een bonnetje.
Die krijgen velen nog steeds
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 1 februari 2010 @ 14:29:58 #299
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77512417
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:19 schreef Parap het volgende:
Mail van OV-chipkaart nr. 1
[..]

Mail van OV-chipkaart nr. 2 (omdat het zolang duurde voordat ik nr 1 kreeg).
[..]

Wat een zinloze reactie die laatste

Als laatste de mail van DUO.
[..]

Van het kastje naar de muur

OV-Chipkaart is weer aan zet..
Dit is wel erg ja.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77512510
Ik heb nu een tijdelijke binnengekregen... Moet je die ook activeren?
Of kan ik daar zometeen meteen de bus mee instappen?
Koning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')