quote:Op woensdag 27 januari 2010 22:57 schreef Californium het volgende:
over automatisch opladen:
Leek me wel handig dat ze automatisch geld van mijn rekening afschrijven als het saldo van mijn chipkaart onder een bepaald bedrag zou komen. Als het koud is / regent dan reis ik er vaak in het weekend mee naar werk. Helemaal een gebruikersnaam aangevraagd op de site en weet ik wat. Kan ik dat niet aanvragen want met deze OV chipkaart "is nog niet gereisd"
IK gebruik m al sinds december, abbonementen zijn er al opgeladen.... ik ga bijna elke dag wel een keer met de bus... Maar "er is nog niet mee gereisd".
![]()
"Mijn OV-chipkaart" werkt pas goed als je na je registratie (stap 1) TLS hebt gemachtigd om je transacties en producten te tonen en (stap 2) je (daarna) daadwerkelijk hebt gereisd met de kaart. Hierna duurt het maximaal 7 dagen voordat je je 'producten' en 'transacties' hebt gezien.quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:17 schreef nicolesoufi het volgende:
ik zie alleen dit als ik daarop klik:
Kaartgegevens
Kaartnaam nvt
Kaartnummer 3228025500362774
Toon kaartinformatie werkt niet![]()
Ik ook hoor.quote:Op zondag 31 januari 2010 20:08 schreef Yesse het volgende:
Ook erg leuk: Heb allebei mijn abonnementen opgeladen maar de conducteur ziet geen abonnement staan maar bij de metro werkt het abonnement wel gewoon. Op het oplaadpunt kan ik niks meer ophalen. Heerlijk dit.
Kan je dat overzicht ook krijgen wanneer je hem al hebt opgehaald?quote:Op maandag 1 februari 2010 09:18 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik ben een van die voorlichters
Maar meestal als het wel opgehaald is dan kunnen die chauffeurs/conducteurs het ding niet goed uitlezen.
Wat ik dan adviseer is naar een automaat gaan en een overzicht met je ov gegevens printen.
Het is gewoon een gruwelijk irritant probleem wat niet bij jou ligt.
Oh ik ben er net geweest.quote:Op maandag 1 februari 2010 09:35 schreef Nick_Taken het volgende:
Niet alle NS automaten kunnen het, als er boven een roze chipknip logo hangt in principe wel.
De RET automaten in Rotterdam kunnen het allemaal, en in Den Haag die roze automaten bij het spoor.
In Utrecht de automaat die bij de stadsbussen staan.
In Eindhoven aan de voorkant van het station bij de NS automaten de meest rechtse.
Andere plaatsen weet ik het zo uit mijn hoofd niet.
Terwijl ze in december hadden gezegd dat ze hem hadden gevonden... ongelofelijk.quote:Beste student,
Je ontvangt deze e-mail naar aanleiding van jouw vraag over de status van de aanvraag van de Studenten OV-chipkaart.
Wij hebben jouw gegevens gecontroleerd en moeten je helaas mededelen dat wij geen aanvraagformulier van jou kunnen terugvinden.
Heb je die vorige mail bewaard? Want dan moet je echt een schadevergoeding gaan aanvragen, hoor.quote:Op maandag 1 februari 2010 12:20 schreef BluesRebel het volgende:
Ik heb vandaag pas een mail gekregen over mijn aanvraag die ik in oktober had gedaan:
[..]
Terwijl ze in december hadden gezegd dat ze hem hadden gevonden... ongelofelijk.
Gelukkig heb ik al vorige week een nieuwe aanvraag ingediend.
O dus ze kunnen ook niet zien of ik een weekkaart of weekendkaart heb? Mooi dat ik dan in het weekend ook met korting ga reizen!quote:Op maandag 1 februari 2010 14:04 schreef Renesite het volgende:
Groningse busmaatschappij QBuzz:
Ik loop de bus in, laat mijn chipkaart zien, zegt-ie: 'loop maar door'
Hoef dus niet te laten checken en zo.
Op den duur vraag ik dus, op het station: kan ik niet bij u laten checken of het goed gaat met mijn kaart?
Buschauffeur: nee, die apparatuur hebben wij nog niet.
Vervolgens komen er allerlei jeugd in zonder een chipkaart, die mochten ook doorlopen na wel gevraagd te zijn waar hun chipkaart was.
Groningen atm: incompetent.
1,50 kaartjes en zo bedoel je?quote:Op maandag 1 februari 2010 14:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
O dus ze kunnen ook niet zien of ik een weekkaart of weekendkaart heb? Mooi dat ik dan in het weekend ook met korting ga reizen!
Iets anders: je kunt trouwens geen kortingskaartjes meer kopen in de Q-buzz sinds eind vorig jaar (houdt dat verband met de OV-chipkaart?) en aan retourkaartjes doen ze ook niet, zodat je voor een retourtje Drachten - Groningen niet 10 euro betaalt (wat al veel is), maar 12 euro! Voor het dubbele bedrag heb ik met m'n Voordeelurenabo een retourtje Utrecht!
Mail van OV-chipkaart nr. 2 (omdat het zolang duurde voordat ik nr 1 kreeg).quote:We vinden het heel vervelend voor je dat je problemen hebt omtrent de studenten ov-chipkaart. Uit de gegevens is echter gebleken dat je inderdaad je studenten reisproduct hebt geactiveerd, maar dat je status deleted is. Dat wil zeggen dat de scanners van de NS service balie, en conducteurs zien dat je studenten ov-chipkaart niet geactiveerd is, ondanks dat je het wel hebt geactiveerd.
Wat je het beste kunt doen is contact opnemen met www.ocwDUO.nl (voorheen IB-groep) en deze email aan hen voorleggen. Zij kunnen voor jou een nieuw studentenreis product op je studenten ov-chipkaart zetten.
Succes
Met vriendelijke groet,
Klantenservice OV-chipkaart
Wat een zinloze reactie die laatstequote:Excuses voor de late reactie, door grote drukte hebben wij een langere beantwoordingstijd nodig gehad dan u van ons gewend bent.
Uit onze administratie blijkt dat u uw (laatst)reisproduct opgehaald heeft op 12-01-2010. Deze zou dan ook geen foutmelding moeten geven bij de conducteur. Indien u nog steeds problemen heeft met uw StudentenOV-chipkaart, kunt u op deze manier weer contact met ons opnemen.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice OV-chipkaart
Van het kastje naar de muurquote:Helaas kunnen wij je ook niet helpen. Het enige dat wij doen is doorgeven of je
doordeweeks of in het weekend gratis wil reizen. Dit hebben wij reeds in
december gedaan.
Wij hebben niets te maken met het fysieke pasjes of de oplaad apparatuur.
Hiervoor moet je echt bij de gezamelijk vervoersbedrijven oftewel OV-chipkaart
zijn.
Ik heb je letterlijke mail voorgelegd aan onze OV-specialisten en die vinden het
heel erg vreemd en vervelend dat je deze foutieve informatie hebt gekregen. Ze
zullen via hun ingangen bij OV-chipkaart dit ook zeker meenemen zodat andere
studenten hopelijk niet dezelfde foute informatie krijgen die jij hebt gekregen.
Helaas kunnen we je niet helpen bij het oplossen van het probleem.
Met vriendelijke groet,
Dienst Uitvoering Onderwijs
Pff... Dat schiet lekker op!quote:
Die krijgen velen nog steedsquote:Op maandag 1 februari 2010 14:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja. Eerder kreeg ik altijd een bonnetje.
Dit is wel erg ja.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:19 schreef Parap het volgende:
Mail van OV-chipkaart nr. 1
[..]
Mail van OV-chipkaart nr. 2 (omdat het zolang duurde voordat ik nr 1 kreeg).
[..]
Wat een zinloze reactie die laatste![]()
Als laatste de mail van DUO.
[..]
Van het kastje naar de muur![]()
OV-Chipkaart is weer aan zet..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |