quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:48 schreef gifkwal het volgende:[..]
Misschien is het nooit echt een grote hit geweest. Ik was destijds nog jong dus weet niet meer goed of dat liedje een hit was of niet? Ik herinner het me wel vaak op MTV te hebben gezien maar meer weet ik er niet meer van. Op de radio kwam ie volgens mij niet vaak.
Ik heb nu even geen zin om de stand te tellen

Want ik heb van alles te doen online. Misschien later vanavond of morgen, of als iemand anders zin heeft: ga je gang.
Stranger in Moscow
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Stranger in Moscow
Single van:
Michael Jackson
Van het album:
HIStory - Past, Present And Future, Book I
Releasedatum 4 november 1996
Genre R&B
Duur 05:44
Label Epic Records
Schrijver(s) Michael Jackson
Producent(en) Michael Jackson
Positie(s) in de hitlijsten
* #1 (Italië, Spanje)
* #4 (Verenigd Koninkrijk)
* #5 (Zwitserland)
* #9 (Denemarken, Nederland)
Michael Jackson-singletijdbalk
"They Don't Care About Us"
(1996) "Stranger in Moscow"
(1996) "Blood on the Dance Floor"
(1997)
Portaal Portaalicoon Muziek
Stranger in Moscow is een nummer van zanger Michael Jackson uitgegeven als vierde en laatste single van zijn album HIStory, eind 1996. Michael Jacksons voormalige tekstschrijver Rod Temperton vindt dit het beste nummer van de zanger.
Het nummer werd geschreven in 1993, tijdens Michael Jacksons Dangerous World Tour in Moskou. Hij vertelt dat het enige wat hij kon zien vanuit zijn hotelkamer, een "zee van gezichten van fans" was die zongen en schreeuwden, terwijl hij zich alleen voelde in zijn kamer, alsof hij "de laatste persoon op aarde was". Vanwege deze gelegenheid maakte hij het nummer Stranger in Moscow.
In de videoclip van het nummer loopt Michael Jackson over straat, terwijl alles en iedereen om hem heen in slow motion beweegt.
[bewerken] Prestatie
Het nummer was een succes in Europa, met een nummer 1 notering in Spanje en Italië. Het was daarentegen wel de minst succesvolle single van zijn album HIStory, ook al stond het nummer net als zijn drie voorgangers in de top 5 van de hitlijsten in het Verenigd Koninkrijk, waar dit album zijn tot nog toe meest succesvolle album is.
Ik zal morgen wel even tellen.