een paprika en 2 uien is niet genoeg! Ja, als dat door een sausje zit dat door de pasta zit, misschien. Maar alleen zo?quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:58 schreef Viking84 het volgende:
Fipo! Sepo! En nu ga ik eitjes koken.
* motorbloempje doet meequote:Op woensdag 27 januari 2010 12:01 schreef AKnynke het volgende:
[..]
een paprika en 2 uien is niet genoeg! Ja, als dat door een sausje zit dat door de pasta zit, misschien. Maar alleen zo?
* AKnynke kijkt streng..
Dan eet ik nog wel een extra bakje yoghurt of een extra boterham, ok?quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:01 schreef AKnynke het volgende:
[..]
een paprika en 2 uien is niet genoeg! Ja, als dat door een sausje zit dat door de pasta zit, misschien. Maar alleen zo?
* AKnynke kijkt streng..
2 boterhammen!quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dan eet ik nog wel een extra bakje yoghurt of een extra boterham, ok?.
maar, rechtvaardig!quote:
Klinkt yummie!quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:28 schreef conleche het volgende:
tomaten mozzarella bladerdeeg pakketjes
Ja, dat is kennelijk in Arnhem heel gewoon.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:32 schreef neen het volgende:
Die ouderen van tegenwoordig zijn ook niet meer wat het geweest is he, stond ik net bij de kassa en waren er 2 van die ouwelui die iets blijkbaar niet nodig hadden en het toen maar in dat snoeprekje legden zodat ze het niet op hoefden te ruimen![]()
ik hou van dat woord, flabbergasted. Vooral van hoe mensen dan kijken, nadat je het gebruikt hebt. Flabbergasted!quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:32 schreef neen het volgende:
Die ouderen van tegenwoordig zijn ook niet meer wat het geweest is he, stond ik net bij de kassa en waren er 2 van die ouwelui die iets blijkbaar niet nodig hadden en het toen maar in dat snoeprekje legden zodat ze het niet op hoefden te ruimenEn toen ik zei dat ze dat op moesten ruimen zeiden ze dat ik niet zo'n grote mond moest hebben
I was like totally flabbergasted
[ afbeelding ]
Jaquote:Op woensdag 27 januari 2010 12:34 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ik hou van dat woord, flabbergasted. Vooral van hoe mensen dan kijken, nadat je het gebruikt hebt. Flabbergasted!
Het is: kook-uit-De-Zilveren-Lepel-dag, dus heb het nog nooit gemaakt, maar ik zal even het recept samenvatten:quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:32 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Klinkt yummie!![]()
Hoe maak je dat?
juist, en daarom val je dus moeilijk af en kom je aan van twee wraps met feta. je doet gewoon stiekem een XM-oude stijl... je eet veel te weinig en zit hartstikke in spaarstand als je niet uitkijktquote:Op woensdag 27 januari 2010 11:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, ik eet een paprika en twee uienen voor mij is dat wel genoeg, hoor
Doe ik wel vaker
.
mwah drie boterhammen is netjes toch? ik eet altijd veel avond eten, en ik neem ws. vanavond nog iets lekkers (laatste week pre-dieet/therapie...quote:
Van Selah Sue?quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
JaEn mijn nieuwst-geleerde leuke Engelse woord is ragamuffin. Is dat een bekend woord?
Ja als lunch wel, maar je ontbijt?quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
mwah drie boterhammen is netjes toch? ik eet altijd veel avond eten, en ik neem ws. vanavond nog iets lekkers (laatste week pre-dieet/therapie...)
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=ragamuffinquote:Op woensdag 27 januari 2010 12:53 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Van Selah Sue?
Heeft iets met reggae te maken geloof ik!
quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:55 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Ja als lunch wel, maar je ontbijt?
Zie je er tegenop of vind je het fijn dat je therapie begint?
Dancehall musicquote:Op woensdag 27 januari 2010 12:55 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=ragamuffin
van kat tot dansstijl!
Simon&Garfunkelquote:Op woensdag 27 januari 2010 12:53 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Van Selah Sue?
Heeft iets met reggae te maken geloof ik!
Ben ook benieuwd!quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:43 schreef conleche het volgende:
[..]
Het is: kook-uit-De-Zilveren-Lepel-dag, dus heb het nog nooit gemaakt, maar ik zal even het recept samenvatten:
Voor 4 personen:
8 tomaten
200 gram mozzarella
4 blaadjes basilicum, gescheurd
takje gehakte bladpeterselie
gesplitst ei
8 plakken pancetta (die zou jij dan moeten weglaten)
300 gr. bladerdeeg
Tomaten uithollen en vullen met mengsel van de mozzarella, basilicum, olijfolie en peterselie + zout en peper
dan tomaat in plakje pancetta wikkelen en op het midden van een plakje bladerdeeg zetten; de vier puntjes van deeg met opgeklopt eiwit insmeren en aan elkaar plakken en met geklopt eigeel het pakketje bestrijken. In voorverwarmde oven zetten (in beboterde ovenschaal) (200 graden) 20 minuten.
Ben benieuwd.
Dat begrijp ik wel een beetje. Ik hoop echt dat het werkt (en dan bedoel ik, dat je aan jezelf kan werken en je lekkerder in je vel gaat zitten)quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
(zie edit, diner is 800 kcal ofzo...)
ik zie er tegenop en ik vind het tegelijk fijn...
maak me momenteel meer zorgen om mn werk nog steeds dan om de therapie...
Nou dat is niet waar, want ik val de laatste tijd juist heel gemakkelijk af en van spinaziewraps met feta kwam ik ook niet aan, maar ik heb kennelijk hele gekke dingen gedaan de afgelopen week, waardoor ik blijf hangen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:44 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
juist, en daarom val je dus moeilijk af en kom je aan van twee wraps met feta. je doet gewoon stiekem een XM-oude stijl... je eet veel te weinig en zit hartstikke in spaarstand als je niet uitkijkt![]()
![]()
Dat is ook tof. Een woord dat ik al heel lang in een academisch stuk wil gebruiken is quagmire. Ook zo cool.quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:59 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Simon&GarfunkelMaar ik vind het zo leuk klinken
Giggidygiggidy, misschien kan ik die ooit ook nog gebruiken aangezien mijn google skills vertellen dat het een Wetland isquote:Op woensdag 27 januari 2010 13:05 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Dat is ook tof. Een woord dat ik al heel lang in een academisch stuk wil gebruiken is quagmire. Ook zo cool.
Kom gewoon ook naar de korrewegwijk waar de housewarming isquote:Op woensdag 27 januari 2010 12:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
Neen, jij moet echt komen vrijdag..
Abysmal. Maar dat is al snel onaardigquote:Op woensdag 27 januari 2010 13:05 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Dat is ook tof. Een woord dat ik al heel lang in een academisch stuk wil gebruiken is quagmire. Ook zo cool.
Maar ik ben vrijdag niet in Groningen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:12 schreef neen het volgende:
[..]
Giggidygiggidy, misschien kan ik die ooit ook nog gebruiken aangezien mijn google skills vertellen dat het een Wetland is
Hoe is het tentamen van SDB gegaan?
[..]
Kom gewoon ook naar de korrewegwijk waar de housewarming is
Slecht, kon me niet concentreren. Nouja heb nog een herkansingquote:Op woensdag 27 januari 2010 13:12 schreef neen het volgende:
Hoe is het tentamen van SDB gegaan?
Het enige doel ben ikzelfquote:Op woensdag 27 januari 2010 11:20 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zwahiel, herinner ik mij nou goed dat je traint met een doel? Eén of andere wedstrijd, of zo? Of verzin ik dat?.
Ik ga morgen naar m'n eerste Zumbales!.
Daar had moeten staan: T: TAART, huurcontract ondertekenen!quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:56 schreef Mini_rulez het volgende:
TVP met lijstje!
O: 2 sneetjes volkorenbrood met pitjes met geitenkaas en honing, koffie met melk
T: niks, huurcontract ondertekenen
L: hetzelfde als ontbijt
T: bakje yoghurt
D: wraps met gerookte kip, appel, sla en selleriesalade
T: appel/kiwi/pruim
T: wijn, stukje extra pure chocolade
Gefeliciteerd! Wanneer kunnen jullie erin?quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:56 schreef Mini_rulez het volgende:
Eigenlijk wel, maar we hadden gisteren al een etentje met tiramisu als toetje.quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Daar had moeten staan: T: TAART, huurcontract ondertekenen!
Gefeliciteerd!
dan kan ik nietquote:Op woensdag 27 januari 2010 14:26 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, maar we hadden gisteren al een etentje met tiramisu als toetje.
Hm, ik bedenk nu dat daar nog wat van in de koelkast staat. Toch nog iets om te vieren straks!
Kwak: die scratch-dag ziet er leuk uit maar ik weet niet of ik dan nog in Nederland ben want ik ga een half jaar naar de VS (had ik dat eigenlijk al verteld?) en ik weet nog niet wanneer ik precies ga.
Doen jullie trouwens ook mee met de meezing-Matthäus van het USKO?
SDB nog gefeliciteerd met je nieuwe huis!
Over ruim een maand kunnen we beginnen met klussen. Ik heb er ook helemaal zin in.quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:20 schreef anna82 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Wanneer kunnen jullie erin?
Ik zou zo weer willen verhuizen, alleen om weer een huisje helemaal
mooi te maken en in te richten![]()
Ik ga stage lopen bij iemand op UPenn in Philadelphia.quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:28 schreef ColdFeet het volgende:
Whoa mini, leuk zegWaar in de VS precies?
Gaaf hoor, stage lopen in de VS!quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:41 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Over ruim een maand kunnen we beginnen met klussen. Ik heb er ook helemaal zin in.![]()
[..]
Ik ga stage lopen bij iemand op UPenn in Philadelphia.Het onderzoek is in elk geval interessant, de stad ken ik verder niet maar dat komt vast ook wel goed. Het is in elk geval dichtbij New York.
Ok, genoeg over mij nu.
Jammer dat je niet kunt Kwak!
Nice!quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:56 schreef Mini_rulez het volgende:
Het huisje is in USA? Nog vetter.quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:41 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Ik ga stage lopen bij iemand op UPenn in Philadelphia.Het onderzoek is in elk geval interessant, de stad ken ik verder niet maar dat komt vast ook wel goed. Het is in elk geval dichtbij New York.
Nee hoor, het huisje is samen met mijn vriend in Utrecht.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:02 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Het huisje is in USA? Nog vetter.
Ah op die manier. Alsnog superleuk haha. Ik wil ook naar de VSquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:06 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Nee hoor, het huisje is samen met mijn vriend in Utrecht.Ik ga een half jaar weg maar hij blijft hier.
Zo glamourous is het nou ook weer niet.
Straks graffiti't hij ineens dingen op de muur net als Spencer van The Hills.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Spannend hoor Mini! Wel moeilijk om je vriend zo lang alleen te moeten laten in jullie nieuwe huisje.
Waar wil je heen?quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:14 schreef ColdFeet het volgende:
Amaiiii, ik heb vandaag echt de kriebels om een vakantie te regelenEerst even salaris van volgende maand afwachten, though, voordat ik ga boeken
Mens, je bent net terug!quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:14 schreef ColdFeet het volgende:
Amaiiii, ik heb vandaag echt de kriebels om een vakantie te regelenEerst even salaris van volgende maand afwachten, though, voordat ik ga boeken
Met pasen naar Damascus. Hopelijkquote:
Da's wel een eindje.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:18 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Met pasen naar Damascus. Hopelijk
En DaD, ik weet hetMaar ik hou zo van reizen en vakantie en de bibber in je buik als je weer eens naar het vliegveld afreist
Hoe tof! Ik ben er nog nooit geweestquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:17 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik ga naar Londen na m'n examens
Ik ben er ehmmmmm. Twee keer geweest. We hebben met school ieder jaar een reis, 's nachts weg, 's ochtends aankomen en dan 's avonds terug. Naar Parijs, Londen of Berlijn.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:20 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hoe tof! Ik ben er nog nooit geweestMaar ik moet hopelijk ergens dit voorjaar/deze zomer een week of twee meten in Engeland, en dan plak ik er wel een weekendje aan vast
Londen is echt geweldig!quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:17 schreef Mexicaantje. het volgende:
Ik ga naar Londen na m'n examens
Nooit geweest, toen zat ik op Werchter. Trok me ook niet zo, maar wil er toch wel graag heen. Schijnt heel inspiratievol te zijn ofzo.quote:
Ik heb een verlanglijst, johquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:22 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Londen is echt geweldig!
CF, hoe verzin jij toch altijd die exotische locaties?
Berlijn vind ik ook geweldig, die stad heeft zo'n... vibequote:Op woensdag 27 januari 2010 15:23 schreef neen het volgende:
Berlijn is ook gaaf!
Deze sloeber wil ook weer eens weg
Rondje lopen, muziekje aan, uurtje bad oid?quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:26 schreef kwakz0r het volgende:
ik wil deze zomer misshcien ook wel weer naar londen. of als mn budget t toestaat naar new york... maar al mn zomerplannen hangen af van hoe het gaat met solliciteren, en of ik toevallig nog een maandje vrij heb tussen mn oude en mn nieuwe baan enzo, dan wil ik misshcien wel nog een echte reis maken (maar als ik t onderwijs inga kan dat niet, dan gaat t in 1 ruk door met werken)
oh bah, ik moet nog zoveel, en t lukt best goed vandaag, maar ik ben steeds maar 10 minuten geconcentreerd en dan weer afgeleid. dus ik doe alsnog minder dan ik me voorgesteld had... geen idee hoe ik dat hoofdstuk af moet gaan krijgen deze week (maar ja, dan had ik de afgelopen week en week daarvoor maar harder moeten werken. got wat haat ik dit toch)
Maar hoe weet je dan het daar leuk/mooi is? Ik zou bij veel van die plaatsen gewoon niet op het idee komen, of niet weten wat het verschil is met de landen eromheen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:24 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb een verlanglijst, joh![]()
En massa's logeeradresjes. Moet iig nog eens naar Lima en Seoul. En ik wil zooo graag naar Iran!
Dat lijkt me dol! En als het even kan, wil ik ook graag wat foto's zienquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zal in mei de groetjes doen in Lima voor je CF
In Lima woont een neef van Meneer, in Seoul wonen vrienden van ons. En mijn kantoorgenoot komt uit Iran en dat land trekt me sowieso erg, want oude beschaving, aardige mensen en interessante keuken. Nou ja. Ik bedenk het ook maar een beetje at randomquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:29 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Maar hoe weet je dan het daar leuk/mooi is? Ik zou bij veel van die plaatsen gewoon niet op het idee komen, of niet weten wat het verschil is met de landen eromheen.
ik zit op kantoorquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:27 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Rondje lopen, muziekje aan, uurtje bad oid?
Bedoel je niet Westvlaams? Dat onverstaanbare half-Zeeuws? Dat is echt heel erg plat en mompelig. Ik versta er echt niets van!quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:32 schreef neen het volgende:
De Gentse feesten schijnen wel leuk te zijn! Daar kan ik ook wel een slaapplek regelen
Sowieso is Vlaamsbehalve dat Oost Vlaamse dialect. Voor zover ik met vlamingen bekend ben dan
kreeg net ook een mailtje terug nadat ik iets fout deed met "maakt niet uit" als "geen erg"
Oh haha.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:45 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik zit op kantoormaar nee, dat gaat niet helpen... het moet gewoon nu... en deze weerstand maakt me horendol, maar blijft toch...dus ik moet er maar aan wennen...
Dat onverstaanbare half-Zeeuw ja, ik verstond er ook niets vanquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:47 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Bedoel je niet Westvlaams? Dat onverstaanbare half-Zeeuws? Dat is echt heel erg plat en mompelig. Ik versta er echt niets van!
Getverquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:49 schreef neen het volgende:
[..]
Dat onverstaanbare half-Zeeuw ja, ik verstond er ook niets van
Kun jij me trouwens meer vertellen over de legendarische Biki-burgers?
Eenschquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:45 schreef Lastpost het volgende:
Iran is trouwens zeker een to-do land om te bezoeken, geweldig mooi als je niet de doorsnee ik-hang-liever-aan-de-costa vakantietoerist bent die het bezoeken van van een boulevard al voldoende vind.
Wat tof, wanneer?quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Eensch![]()
Ik val wel op een goed moment binnen, want gister hebben we tickets naar NY gekocht!!
Daar ben ik echt jaloers op.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik val wel op een goed moment binnen, want gister hebben we tickets naar NY gekocht!!
Het zijn van die voorgegaarde hamburgers. Redelijk dertien-in-een-dozijn gekruid. De Bickysauzen vind ik dan wel weer lekkerquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:52 schreef neen het volgende:
[..]
Mijn beeld van Bickyburgerswat doe je!
1-7 april!! Edit ter aanvulling: It's my first! I'm a NY newbie..quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:51 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wat tof, wanneer?
En: ben je in Iran geweest?
Dat lijkt me dus echt een hel op aarde, hè.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:52 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Daar ben ik echt jaloers op.
Ik wil O&N nog eens op Times Square vieren.
mij ookquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dat lijkt me dus echt een hel op aarde, hè..
quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik ben wel wat gewend.quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
mij ookje moet er echt zo vroeg al gaan staan om een plekje te hebben
Mij ook. Brrr. Het leukst aan NY vond ik om gewoon lekker door rustige buurtjes te kuieren, winkeltjes kijken, lekker lunchen. Stukken van Greenwich Village bijvoorbeeldquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Jij wintquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:58 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb nog nooit in m'n leven geld gehad voor exotische trips. Egypte staat wel hoog op m'n lijstje. Maar ik ben wel in Londen geweest
.
Jij staat ook nooit vooraan bij concerten enzo? (Serieuze vraag trouwens)quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vond Times Square vreselijk, eigenlijk. Wel spannend om er eens te zijn en zo, maar het moest me écht niet te lang duren. Ik word gillend gek van zo'n omgeving.
Ik heb bij een aantal concerten wel vooraan gestaan. Compleet andere ervaring, wat mij betreft.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:00 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Jij staat ook nooit vooraan bij concerten enzo? (Serieuze vraag trouwens)
Nouja als ik een trip ga doen daar móet ik wel naar New York hihi. Da's echt zo'n droom van mij, op de motor over Route 66 scheuren, New York met oud en nieuw, Grand Canyon en dergelijke. Ga nooit echt ver weg op vakantie en mijn ouders hebben ongeveer ALLES gezien dus dat wordt echt mijn ding.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:01 schreef Viking84 het volgende:
De westkust van Amerika trekt mij ook meer. Canada lijkt me ook heel gaaf en daar heb ik familie wonen, dus wie weet. Ik ben meer een natuurmens dan een stadsmens, denk ik
.
Ik vind mezelf ook gewoon niet zo'n toerist-toerist. Ik zou het nooit in m'n hoofd halen om dan naar Planet Hollywood of het Hard Rock Cafe te gaan. En de befaamde M&M-winkel ben ik snel uitgerend. Akelige mensenmassa'squote:Op woensdag 27 januari 2010 15:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vond Times Square vreselijk, eigenlijk. Wel spannend om er eens te zijn en zo, maar het moest me écht niet te lang duren. Ik word gillend gek van zo'n omgeving.
Ja nou ik weet niet hoe het op TS is. Maar bedoelde met drukte, veel mensen, geduw enzo.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb bij een aantal concerten wel vooraan gestaan. Compleet andere ervaring, wat mij betreft.
Route 66 is wel gaaf jaquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:02 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Nouja als ik een trip ga doen daar móet ik wel naar New York hihi. Da's echt zo'n droom van mij, op de motor over Route 66 scheuren, New York met oud en nieuw, Grand Canyon en dergelijke. Ga nooit echt ver weg op vakantie en mijn ouders hebben ongeveer ALLES gezien dus dat wordt echt mijn ding.Kan niet wachten.
Ik hoor van iedereen die die kant opgaat dat LA een tegenvaller is, maar dat San Francisco heel erg tof is!quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:01 schreef Viking84 het volgende:
De westkust van Amerika trekt mij ook meer. Canada lijkt me ook heel gaaf en daar heb ik familie wonen, dus wie weet. Ik ben meer een natuurmens dan een stadsmens, denk ik
.
Ik wil nog weleens per Greyhound rondreizen door de zuidelijke staten, richting Mexico. Maar volgens mij stel ik me dat ook te romantisch voor en is dat saai en oncomfortabelquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Route 66 is wel gaaf ja. En dan onderweg in van die vage motelletjes die je in films ziet slapen
. Of heb ik er nu een te romantisch beeld van?
.
Las Vegas móet ik ook heen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Route 66 is wel gaaf ja. En dan onderweg in van die vage motelletjes die je in films ziet slapen
. Of heb ik er nu een te romantisch beeld van?
.
Allemaal in mijn zijspan!quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:07 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik voorspel een Slank-rondreis door the US of A
Op Times Square zijn het nog niet eens alleen de mensen. Ja, het is er superdruk, maar daarnaast ook nog die enorme neonreclames, je hoort tientallen verschillende soorten muziek door elkaar heen, al die vreselijke, toeristische winkels... het is zo schreeuwerig, zo ordinair. Bah.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:03 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ja nou ik weet niet hoe het op TS is. Maar bedoelde met drukte, veel mensen, geduw enzo.
Oh op die manier. Nouja daar kan ik wel tegen, lijkt me gaaf juist. Spiegelreflex mee en schieten maar.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Op Times Square zijn het nog niet eens alleen de mensen. Ja, het is er superdruk, maar daarnaast ook nog die enorme neonreclames, je hoort tientallen verschillende soorten muziek door elkaar heen, al die vreselijke, toeristische winkels... het is zo schreeuwerig, zo ordinair. Bah.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Op Times Square zijn het nog niet eens alleen de mensen. Ja, het is er superdruk, maar daarnaast ook nog die enorme neonreclames, je hoort tientallen verschillende soorten muziek door elkaar heen, al die vreselijke, toeristische winkels... het is zo schreeuwerig, zo ordinair. Bah.
Ja, dat vind ik ook wel jammerquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:11 schreef neen het volgende:
Ik wil ook geen nieuw paspoort want dan heb ik geen stempels en visums er meer in zitten
Zag ik gisteren toevallig iets over (New Orleans) bij een kookprogramma van Jamie Oliver (oid), zag er geweldig uit buiten die orkanentoestand dan natuurlijk.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:05 schreef neen het volgende:
Ik heb wel familie in California wonen maar New Orleans lijkt mij opzich wel een toffe stad
Mijn reis was een sort of studiereis, dus ik wist wel ongeveer wat ik kon verwachtenquote:Op woensdag 27 januari 2010 15:57 schreef Lastpost het volgende:
Same here, ik ben eigenlijk naar Iran gegaan voor een huwelijk van een oud-klasgenoot (op kosten van z'n ouders hehe) maar het bleek zo machtig mooi allemaal dat ik m'n spaargeld enigszins heb gespendeerd aan een langer verblijf.
Van te voren had ik zelfs m'n twijfels of ik er wel heen zou gaan, leek me nou niet bepaald de ideale vakantiebestemming al was dat weer meer een gevoelskwestie.
Ik was in NY zo onder de indruk van de (relatieve) rust die de stad heeft. Behalve op TS herinner ik mij eigenlijk helemaal niet dat ik het ergens irritant druk heb gevonden. Ik kan er niet echt een bepaald moment aanhangen, maar dat is waar ik aan denk als ik weer aan NY denk. De rust, de ruimte, de vriendelijke mensen...quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:11 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wat vond jij dan de échte NY-experience? Pedicure in zo'n salon? Ontbijten bij zo'n tentje-om-de-hoek? Met een boek op Cedar Hill liggen en naar de spelende kindjes kijken?
Ja dat vind ik ook. Ik doe meestal een combinatie. In Parijs bijvoorbeeld wel naar toeristische dingen geweest, maar ook twee dagen gewoon door de stad gelopen in steegjes enzo. Maak je toch een heel andere kant van de stad mee.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:16 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik begrijp wel een beetje wat jullie bedoelen trouwens. Als ik naar een land of stad ga wil ik meemaken hoe het is voor mensen die daar wonen. Ik ben ook pas na 5 maanden in het VK naar Buckingham Palace gegaan, omdat dat soort dingen me eigenlijk niet zo interesseren
quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:15 schreef Mexicaantje. het volgende:
Zijn jullie wel eens naar Rome geweest?
Ja, leuke stad die teveel gehyped wordt naar mijn mening.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:15 schreef Mexicaantje. het volgende:
Zijn jullie wel eens naar Rome geweest?
Ja psies. Maar ergens vind ik mezelf dan wel weer 'snobby' dat ik me 'thuis wil voelen' in een stad. Ofzo.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:16 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik begrijp wel een beetje wat jullie bedoelen trouwens. Als ik naar een land of stad ga wil ik meemaken hoe het is voor mensen die daar wonen. Ik ben ook pas na 5 maanden in het VK naar Buckingham Palace gegaan, omdat dat soort dingen me eigenlijk niet zo interesseren
Ben verder nog nooit in steden als Rome geweest, maar vorig jaar met school een week. 25 kerken gezien ofzo.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:19 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ja, leuke stad die teveel gehyped wordt naar mijn mening.
Ik vond Verona bijvoorbeeld véel mooier omdat ze daar niet al teveel te koop lopen met hun hebben en houden, al hebben ze dan ook wat minder aansprekelijke zaken die buitenstaanders in de boekjes terugvinden.
Gek genoeg ben ik nog nooit in Parijs geweest buiten Disney-crap, echt een stad waar ik dolgraag een keer naar toe ga zonder m'n vriendin.
Verona heeft niet de grandeur van Romequote:Op woensdag 27 januari 2010 16:19 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik vond Verona bijvoorbeeld véel mooier omdat ze daar niet al teveel te koop lopen met hun hebben en houden, al hebben ze dan ook wat minder aansprekelijke zaken die buitenstaanders in de boekjes terugvinden.
Gek genoeg ben ik nog nooit in Parijs geweest buiten Disney-crap, echt een stad waar ik dolgraag een keer naar toe ga zonder m'n vriendin.
Ja deed ik laatst ook! En die vakantie was sowieso heerlijk, want als mijn vriendin lekker aan het uitslapen was, ging ik eerst evy lopen en daarna heerlijk rustig in een koffietentje ontbijten en een boekje lezen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:20 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja psies. Maar ergens vind ik mezelf dan wel weer 'snobby' dat ik me 'thuis wil voelen' in een stad. Ofzo.
Nou ja. les 1: altijd hardloopschoenen mee; niets geeft je meer de ervaring van het leven in de stad dan lekker rondjes rennen
Ik mocht mijn oude houden, werd ongeldig gemaakt door flink wat gaten in het plastic te makenquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:11 schreef neen het volgende:
Ik wil ook geen nieuw paspoort want dan heb ik geen stempels en visums het is zeker visa?er meer in zitten
Ben nog nooit echt in Parijs geweest, ja nouja ik heb op de ringweg geredenquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:17 schreef Mexicaantje. het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook. Ik doe meestal een combinatie. In Parijs bijvoorbeeld wel naar toeristische dingen geweest, maar ook twee dagen gewoon door de stad gelopen in steegjes enzo. Maak je toch een heel andere kant van de stad mee.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:24 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Ja deed ik laatst ook! En die vakantie was sowieso heerlijk, want als mijn vriendin lekker aan het uitslapen was, ging ik eerst evy lopen en daarna heerlijk rustig in een koffietentje ontbijten en een boekje lezen.
Yay voor snobs!
Haha, je praat iig als een echte Parijsequote:Op woensdag 27 januari 2010 16:27 schreef Viking84 het volgende:
Hahaha, ik voel me ook altijd een beetje snobby als ik als een echte Parijse door de stad zwalk. Ik wil er ook per se níet uitzien als een toerist, maar toch word ik altijd aangeklampt als ik langs restaurantjes loop.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Haha, je praat iig als een echte Parijse![]()
Hahahahahaha, dat durf ik nu niet eens meer te zeggenquote:Hoevaak ben je er geweest?
Was zeker gaaf. En ik was volgens mij 16 dagen, maar langer is misschien nóg fijner. Wij hadden ongeveer 2-3 dagen per stad en zaten soms hele dagen in de bus. Het had best iets rustiger gekund... Maar het is best lastig om zonder reisorganisatie te reizen daar, dus ik zou wel een ruime voorbereiding in acht nemen als je zelfstandig zou willen reizen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
En Phaidra, wat klinkt dat gaaf! Hoeveel tijd was je daarmee kwijt? Wat zou jij aanbevelen, twee weken? Drie weken?
Daar had ik in Engeland (Newcastle) nogal moeite mee, natuurlijk geen klein geld bij aankomst en verder totaal geen overzicht, laat staan een ticketservice punt zoals ik dat in Rotterdam gewent was.quote:
Omdat je 2x altijd zegtquote:
Zo vaak?quote:Hahahahahaha, dat durf ik nu niet eens meer te zeggen!! Dan kom ik helemaal snobby over!
.
nur zweimalquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:35 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Omdat je 2x altijd zegt
[..]
Zo vaak?![]()
Hahaha, maar ik ken het gevoel, hoorquote:
Wat leuk, dus dan klopt mijn theorie waarschijnlijk wel. Ik denk dat het best emotioneel wordt, want ik denk dat je toch een stukje van jezelf terug vindt ofzo!quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
Bonjour, wereldreizigers!![]()
Emmm denk:
Shinyface: dat over dat 'compleet' vind ik wel grappig, dat had mn zus heel erg toen ze twee jaar terug ofzo naar Chili gingZe voelt zich ook erg thuis daar, is wel grappig! Ik wil ook nog eens gaan, ben benieuwd wat voor uitwerking het op mij heeft
Ik weet trouwens bar weinig over Sierra Leone!
Bryant parkquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:03 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik vind mezelf ook gewoon niet zo'n toerist-toerist. Ik zou het nooit in m'n hoofd halen om dan naar Planet Hollywood of het Hard Rock Cafe te gaan. En de befaamde M&M-winkel ben ik snel uitgerend. Akelige mensenmassa's
Bryant Park vond ik wel heel leuk! Lekker ergens koffie halen en dan mensen kijken
Milaan vond ik echt Fantastisch! maar ben er maar 1 middag geweest, misschien dat het daaraan lag...quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:19 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Wat ik echt een beroerde stad vond was Milaan, zelden zo snel uit een aansprekende stad vertrokken.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.verder heb ik de schruft aan parijs... ik ben er 1 keer geweest en heb echt niks met die stad...
londen is mijn lievelingsstad, met new york sinds vorig jaar close erachteraan. in londen voel ik me thuis, kan toe zonder kaart (alleen een metrokaartje) en voel me geen toerist meer.
ik hou verder heel erg van italië, behalve dan van het vreselijke openbaar vervoer daar... maar ik ben inmiddels in redelijk wat italiaanse plaatsen geweest en hoewel ik het nooit verwacht had toen ik voor t eerst ging begin ik italië fan te worden (mn ouders hebben helemaal niks met italie)
oh en frankrijk. in frankrijk voel ik me overal al vrij snel thuis. ikfrankrijk
Kwak
Ik denk dat het bij New York heel veel scheelt dat je er al best wat van weet. Heel veel namen, wijken, dingen roepen associaties op met films of series, bijvoorbeeld. Zoals Bleecker Street, het Anjelica, Katz, Zabar, Hell's Kitchen... Omdat je er al een beeld bij hebt is het eerder 'eigen' ofzo. Vond ik dan. En de musea zijn gewoon niiiiicequote:Op woensdag 27 januari 2010 16:46 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Bryant park
ik vond het leuke van in mn eentje in new york zijn dat ik me echt heel erg goed kon invoelen met waar ik me fijn en thuis voelde en waar niet. Mijn meest "thuise" gevoel had ik in de buurt van Bryant park/public library/5th tot broadway van midtown naar central park toe, en in soho. in de buurt van times square voelde ik me teveel een toerist, in de lower east side enzo voelde ik me gewoon niet zo thuis...
Of het ligt gewoon aan mij, ik moet ook een bepaald gevoel hebben met een stad om er 'verliefd' op te worden, Rotterdam (niet geheel objectief) en Den Haag vind ik bijvoorbeeld ook écht iets hebben en Utrecht, Leiden of een Alkmaar weer totaal niets terwijl toeristen dáar ook geregeld naar toe gaan.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:46 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Milaan vond ik echt Fantastisch! maar ben er maar 1 middag geweest, misschien dat het daaraan lag...
Nouja hangt er een beetje vanaf hoe je zelf in het leven staat ofzo denk ik?quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:45 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Wat leuk, dus dan klopt mijn theorie waarschijnlijk wel. Ik denk dat het best emotioneel wordt, want ik denk dat je toch een stukje van jezelf terug vindt ofzo!
En je bent niet de enige, de meeste mensen hebben geen idee waar het ligt! Maar tis heul cool denk ik, het ligt aan de kust enzo. Oja en het is lang het armste land ter wereld geweest
Ik weet trouwens ook niet zoveel over Chili hoor, alleen dat het een lang land is in Z-Amerika waar mensen Spaans spreken.![]()
ik woon in Leidenquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:53 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Of het ligt gewoon aan mij, ik moet ook een bepaald gevoel hebben met een stad om er 'verliefd' op te worden, Rotterdam (niet geheel objectief) en Den Haag vind ik bijvoorbeeld ook écht iets hebben en Utrecht, Leiden of een Alkmaar weer totaal niets terwijl toeristen dáar ook geregeld naar toe gaan.
Lastig uit te leggen, maar soms pakt een klein dorpje mij meer dan een inmens grote stad en kan ik daar zo uitgekeken zijn terwijl ik met gemak een week in dat dorpje had kunnen vertoeven.
Mijn Meneer eerst: 'waaaaaat, 15 dollar voor een sandwich?' Hèhè, dat was niet zomaar een sandwichquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:54 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb heel veel van die dingen juist niet gezien (katz deli kon ik niet vinden![]()
) dus daarom wil ik nog een keer terug, met iemand samen.
Dat had ik sowieso wel met Amerika, dat alles daar best vertrouwd aanvoelt omdat je veel dingen al zo vaak op tv hebt gezien.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:51 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij New York heel veel scheelt dat je er al best wat van weet. Heel veel namen, wijken, dingen roepen associaties op met films of series, bijvoorbeeld. Zoals Bleecker Street, het Anjelica, Katz, Zabar, Hell's Kitchen... Omdat je er al een beeld bij hebt is het eerder 'eigen' ofzo. Vond ik dan. En de musea zijn gewoon niiiiice
Jaquote:Op woensdag 27 januari 2010 17:01 schreef Lastpost het volgende:
Maar dan moet ik toch nog maar een extra krantenwijk erbij nemen geloof ik als ik alles wil doen dat nu in de planning ligt.
of bij mij. Berlijn is een van de steden waar ik ga proberen een baan te zoeken straks. Ik zou daar graag een tijdje willen wonen!quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:25 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Berlijn vind ik ook geweldig, die stad heeft zo'n... vibe
Nou, als je naar het buitenland wilt, kun je altijd nog eens bij mij komen logeren
Ik ben voor! (ben jij trouwens met hemelvaart in Uppsala?)quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:08 schreef AKnynke het volgende:
[..]
of bij mij. Berlijn is een van de steden waar ik ga proberen een baan te zoeken straks. Ik zou daar graag een tijdje willen wonen!
Dat gevoel van Shiny heb ik ook Maria. Toen ik de laatste keer in Chili was en er meteen ging wonen voor een half jaar had ik ook echt 't gevoel van thuiskomen. Vind Santiago de Chili nog steeds mijn lievelingsstad.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
Bonjour, wereldreizigers!![]()
Emmm denk:
Shinyface: dat over dat 'compleet' vind ik wel grappig, dat had mn zus heel erg toen ze twee jaar terug ofzo naar Chili gingZe voelt zich ook erg thuis daar, is wel grappig! Ik wil ook nog eens gaan, ben benieuwd wat voor uitwerking het op mij heeft
Ik weet trouwens bar weinig over Sierra Leone!
Mo: yaaay weer 10 studiepunten!![]()
Phaidra: NY!![]()
Mini: tekenen voor huisje!
Als ik niet toevallig 3 maanden geleden mee had gemogen naar een congres in Amerika was ik ook nog nooit Europa uit geweest hoor.quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat een gereis, ik ben ik Europa nog niet uit!
To run or not to run, thats the question...
Ik denk er wel over om te gaan, maar dan het parkje dichtbij ofzo. Snel thuis dan.
wanneer is hemelvaart?quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:10 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ben voor! (ben jij trouwens met hemelvaart in Uppsala?)
hemelvaart ben ik er (13 mei, toch?) Ik twijfel dan alleen aan m'n sociale capaciteiten, want ik moet m'n scriptie de 17e inleveren...quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:17 schreef AKnynke het volgende:
[..]
wanneer is hemelvaart?
Oh, en ik wil nog zoveel reizen. Maar het hoeft niet perse ver weg. Deze zomer ben ik, ik weet nog niet hoe de duuter er over denkt, van plan om de auto in te pakken, tentje d'r in te gooien en ergens heen te rijden. Zo fijn lijkt me dat!
Dat wil ik ook!quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:17 schreef AKnynke het volgende:
[..]
wanneer is hemelvaart?
Oh, en ik wil nog zoveel reizen. Maar het hoeft niet perse ver weg. Deze zomer ben ik, ik weet nog niet hoe de duuter er over denkt, van plan om de auto in te pakken, tentje d'r in te gooien en ergens heen te rijden. Zo fijn lijkt me dat!
New York trok mij ook helemaal niet, maar toen ik er eenmaal was geweest was ik verkocht.quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:18 schreef LadyBlack het volgende:
Hoei, het gaat over mooie steden
Mijn lievelingssteden zijn Florence (beroepsdeformatie) en Londen
![]()
In november ben ik naar San Francisco geweest, dat was inderdaad een toffe stad! Ik heb helemaal geen cliché vervelende amerikanen gezien daar, hoewel ik er wel bang voor wasBarcelona vond ik ook heel erg cool, en ik ga binnenkort naar Sevilla, hopelijk is dat net zo'n leuke stad
![]()
New York ben ik nog nooit geweest, maar het trekt me dan ook niet zo....Alleen de musea daar....
![]()
Parijs trouwens ook, ik ben echt verliefd op d'Orsay, en het Louvre is natuurlijk ook gaaf
Dat lijkt mij juist zo leuk aan Zuid-Amerika, allemaal mensen die op mij lijken!quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:19 schreef AKnynke het volgende:
Mijn eerste keer uit Europa was op m'n 16e, toen ik in Alaska ging wonen voor een jaar.
daarna naar Australie, en daarna was Zimbabwe. K zou graag naar Azie willen, maar ik vond het in zimbabwe al lastig dat ik zo anders was dan iedereen en nergens in de 'crowd' op kon gaan, maar in Azie lijkt me dat nog lastiger...Zeker als 1.88 meter lange blonde vrouw..
Hmm. Da's dan misschien niet zo'n strak plan. En Pinksteren? 24 mei? Of ben je 'm dan al gesmeerd naar Bremen?quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:18 schreef AKnynke het volgende:
[..]
hemelvaart ben ik er (13 mei, toch?) Ik twijfel dan alleen aan m'n sociale capaciteiten, want ik moet m'n scriptie de 17e inleveren...
Geen idee of ik er dan ben. Dat is nog zo ver weg dat ik dat ook niet zo goed durf te plannen. Misschien ben ik in Bremen, misschien ben ik aan het verhuizen, k weet t niet. Sorry!quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:28 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hmm. Da's dan misschien niet zo'n strak plan. En Pinksteren? 24 mei? Of ben je 'm dan al gesmeerd naar Bremen?
quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:30 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb mijn lijstje aangevuld met:
twee boterhammen met snijworst en straks na m'n D eet ik nog een bakje yoghurt met bramen en frambozen.
Mooi hè! Hoe kwam je bij die 9 vrouwen terecht?quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:19 schreef neen het volgende:
Ik was afgelopen jaar ook in Marokko en dat beviel echt goed! Had het niet verwacht, maar een klein weekje gereisd en de rest van de tijd met 9 (!) vrouwen bij een gezin in de kost gezeten en daar dan gewerkt. Dat rondreizen was echt goed te doen en niet duur + lekker eten
- 3 weken geen bier gehad dat moet ik vaker doen![]()
Met een groep erheen om te gaan werken en dan in de vrije tijd op het eind een stukje gereisd dus ook maar 5 plekken ofzo gezien maar goed wel leuk.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:24 schreef Rituals het volgende:
[..]
Mooi hè! Hoe kwam je bij die 9 vrouwen terecht?![]()
Het eten was heerlijk (wel voedselvergiftiging opgelopen), de mensen vriendelijk, de natuur prachtig. Ik zou er alleen niet zo snel nog een keer naar toe gaan, maar dat is meer vanwege het feit dat ik liever andere delen van de wereld wil zien.
Sommige stukken zijn normaal, maar op het Hoornsediep bijvoorbeeld was het echt gewoon alsof je op het ijs stond.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:54 schreef Viking84 het volgende:
O wat gek, hier is het niet glad. Zag net iemand in rap tempo over de stoep lopen.
Dat is eigenlijk de enige tip die ik zo uit mijn hoofd nog weet, maar een goed excuus om de foto's weer eens te bekijken is altijd welkomquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:55 schreef ColdFeet het volgende:
Blurretje, ik ga dat natuurlijk nooit onthouden, maar ik zal wel onthouden dat jij leuke tips hebt
Hier is het niet echt gevaarlijk, maar inderdaad wel lekker om de hele avond binnen te blijven!quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Tis erg gevaarlijk op de weg ja... blij dat wij niet meer weg moeten..
Wat dodelijk vermoeiend DaD, rugpijn
Ben klaar voor de avond, lekker warm gedouched, haartjes schoon, schoon avondpak, heerlijk!
Een lekkere warme trainingspak... totaal sexloosquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:22 schreef ColdFeet het volgende:
Wat is een avondpak, uniekje?
Ik ga zo maar eens richting spinning. Jippie-ja-jeeTotaal geen zin.
plaatjes zijn lief ja, maar ik heb zo'n gruwelijke hekel aan het sentimentaliseren van proefdieronderzoekquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:24 schreef Viking84 het volgende:
Dit is dus de schattigste reclame ever!.
Het opladen van een OV-chipkaart?quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:50 schreef kwakz0r het volgende:
zo, mn broertje heeft na 13 pogingen in diverse dorpen en steden (in t dorp van mn ouders kon het nergens) in de omgeving uiteindelijk in bodegraven zn reisrecht weten op te laden
Dan moet je je reisproduct ophalen (Week/Weekend) en dat gaat nog niet bij iedereen vlekkeloosquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:54 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Het opladen van een OV-chipkaart?
Ik heb maandagochtend in één minuutje tijd voor het eerst mijn OV-chipkaart opgeladen op Hoog Catherijne, ging erg makkelijk! Of gaat het anders als je bijv. studenten OV hebt?
nee gewoon opladen gaat prima, maar studentenreisrecht ophalen lukte niet bij iedereen. kan ook niet op alle automaten.quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:54 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Het opladen van een OV-chipkaart?
Ik heb maandagochtend in één minuutje tijd voor het eerst mijn OV-chipkaart opgeladen op Hoog Catherijne, ging erg makkelijk! Of gaat het anders als je bijv. studenten OV hebt?
quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:10 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nee gewoon opladen gaat prima, maar studentenreisrecht ophalen lukte niet bij iedereen. kan ook niet op alle automaten.
in t dorp van mn ouders staat er geen waar het kan, dus hij heeft t een keer of 10 in leiden geprobeerd op t station, toen een keer met mn moeder meegeweest met de auto, en in een winkelcentrum in leiden geprobeerd, en bij een ander oplaadpunt om de hoek bij dat winkelcentrum (drie studenten in een rij voor hem, die kwam hij bij de volgende automaat ook tegen, lukte bij allemaal niet) en toen nog naar een dorp in de buurt waar de ene lokatie die op de "lokatiekaart" stond niet bleek te kloppen (kon niet ophalen daar uberhaupt) en een andere lokatie waar t niet zou moeten kunnen was wél een automaat maar wederom storing...
hij had echt zn best al gedaan, stond op t punt om naar rotterdam te gaan omdat het daar in de omgeving wel goed scheen te lukkenmaar gelukkig is t slechts 10 km verderop van huis al gelukt.
gewone ov-chipkaart gaat prima! heb m ook geactiveerd en opgehaald op een gewone kaartjesautomaat en werkt als een trein. nooit meer kaartje kopen, echt ideaal, ik laad ook autmoatisch saldo bij als t lager dan een tientje wordt.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:13 schreef Syrena het volgende:
Wat een ellende met die OV-chipkaarten zegIk zou de mijne via internet kunnen aanmelden (Voordeelurenkaart) maar ik heb het nog niet geprobeerd. Ik reis nu altijd met een e-ticket, zo fijn
Ik heb gewoon mijn (al niet meer geldige) voordeelurenkaart in zo'n apparaat gepropt en het tegoed stond er zo op. Maar ik gebruik 'm alleen voor de bus. Hoe werkt dat nou met de trein, dan schijn je een minimaal bedrag EXCL. reis op je kaart te moeten hebben toch?quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:13 schreef Syrena het volgende:
Wat een ellende met die OV-chipkaarten zegIk zou de mijne via internet kunnen aanmelden (Voordeelurenkaart) maar ik heb het nog niet geprobeerd. Ik reis nu altijd met een e-ticket, zo fijn
je moet m voor de trein eerst activeren voor ns-op saldo reizen, en dan moet er idd minimaal iets van 10 euro op staan (al kon ik laatst met 8 euro ook nog gewoon reizen). maar ik heb vandaag aangevraagd dat ie automatisch gaat opwaarderen met 20 euro als mn saldo onder de 10 euro komt.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:15 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik heb gewoon mijn (al niet meer geldige) voordeelurenkaart in zo'n apparaat gepropt en het tegoed stond er zo op. Maar ik gebruik 'm alleen voor de bus. Hoe werkt dat nou met de trein, dan schijn je een minimaal bedrag EXCL. reis op je kaart te moeten hebben toch?
Oké, moet dat activeren bij een automaat of online dan? En een tientje is nog wel schappelijk, bij een anonieme kaart moet er minimaal 25 euro op staan!quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
je moet m voor de trein eerst activeren voor ns-op saldo reizen, en dan moet er idd minimaal iets van 10 euro op staan (al kon ik laatst met 8 euro ook nog gewoon reizen). maar ik heb vandaag aangevraagd dat ie automatisch gaat opwaarderen met 20 euro als mn saldo onder de 10 euro komt.
eerst online activeren, en dan product ophalen bij een ns-automaat of de balie.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:18 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Oké, moet dat activeren bij een automaat of online dan? En een tientje is nog wel schappelijk, bij een anonieme kaart moet er minimaal 25 euro op staan!
Ik ga me eerst wel even inlezenquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
eerst online activeren, en dan product ophalen bij een ns-automaat of de balie.
@xcuzme: ja, het is nog niet foutenvrij, als je met meerdere vervoerders op 1 abbonnement zit bijvoorbeeld. maar "standaard" reizen of met voordeelurenkaart gaat prima. ook fijn: als ik thuis met de bus naar station ga dan krijg ik in den haag op de tram nog overstap tarief omdat ik binnen 35 minuten weer incheck... dat lukt met strippen niet...
quote:Op woensdag 27 januari 2010 15:54 schreef Phaidra het volgende:
[..]
1-7 april!! Edit ter aanvulling: It's my first! I'm a NY newbie..![]()
En ja! Ondertussen alweer zo'n 5 jaar geleden, maar nog steeds met stip de tofste reis die ik ooit heb gemaakt! Heel bijzonder land.
Holy crap!quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Tis wel 10 jaar geleden dat ik in een trein heb gezeten
Urgh, ja inderdaadquote:
Dat is wel makkelijk, ja. Mijn reiskosten worden ook vergoed, maar ik krijg gewoon een vast bedrag per maand gestort. Ook fijnquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:41 schreef Syrena het volgende:
[..]
Urgh, ja inderdaad![]()
![]()
Mijn werkgever vergoed mijn treinreizen, vandaar het e-ticket.
10 jaar geleden reisde ik voor het eerst alleen met de trein van Friesland naar Limburg. En het ging onderweg twee keer fout, maar ik kwam er wél!quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Tis wel 10 jaar geleden dat ik in een trein heb gezeten
Ja, het staat 2-2 nu. Whehehe.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:50 schreef neen het volgende:
Was ik net met een studiegenoot aan het bellen (hij is voor Ajax) hoor ik ineens "Jaaah" en verbinding verbroken
Ik eet gewoon pindakaas op mijn werk hoor!quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:50 schreef Viking84 het volgende:
O ja, pindakaas. Ik heb net nog even een boterham met pindakaas weggewerkt. Ik heb eigenlijk zin in weer een pindakaasperiode, maar ik ben tot de zomer doordeweeks elke dag van huis weg en pindakaas stinkt zo, dus dat wordt meer iets voor in het weekend.
We vormen een teamquote:
Ik ruik ook nog die heerlijke knoflookgeur aan mijn vingersquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:56 schreef neen het volgende:
Ik eet altijd pindakaas en door het avondeten vaak veel knoflook
De conducteur hoeft volgens mij alleen nog maar te controleren of je ingecheckt bent.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
10 jaar geleden reisde ik voor het eerst alleen met de trein van Friesland naar Limburg. En het ging onderweg twee keer fout, maar ik kwam er wél!.
@ Kwak: je moet toch nog wel een kaartje kopen met een OV-chipkaart? Anders weet de conducteur toch niet waar je naartoe gaat? Of zeg ik nu iets heel doms? Ja zeker?.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:04 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
De conducteur hoeft volgens mij alleen nog maar te controleren of je ingecheckt bent.
Oe oe in Reims heb ik de lekkerste croissants ooit gegeten!!quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Hahaha, maar ik ken het gevoel, hoorParijs voelt al snel 'bekend' aan, ofzo
Zal wel komen omdat je veel herkenningspunten hebt.
Ik ga dit jaar in m'n eentje
Oh en @edit: plan is om een keer een weekendje naar Reims te gaan, hotelletje pakken en champagne proevenFrankrijk is zo fijn dichtbij
Beetje misleidend, net alsof het een half miljoen kittens en puppies zijn.quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:24 schreef Viking84 het volgende:
Dit is dus de schattigste reclame ever!.
O, ik let er niet op waar het over gaat, ik zie alleen maar dat superschattigequote:Op woensdag 27 januari 2010 21:10 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Beetje misleidend, net alsof het een half miljoen kittens en puppies zijn.Maar verder is het een nobel streven en hij is inderdaad wel superschattig.
Met het geluid uit is hij leuk.quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
O, ik let er niet op waar het over gaat, ik zie alleen maar dat superschattige![]()
.
Ja uiteraard. Speciaal uitgestapt op de mooiste stationsquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:21 schreef neen het volgende:
In Moskou ook in de Metro geweest? Die is daar moooooooooooooi
Alweer de laatste die de eerste isquote:
nou, ik heb wel paar keer geroepen om ideeen voor kroegen, want daarben ik niet zo goed in. Anders doen we gewoon de Winkel van Sinkel.. daar is vast wel ruimte!quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:13 schreef _Calimero_ het volgende:
nee, jij bent de regelaar toch?
Hoeveel mensen komen er drinken vooraf?
Door jouw hubbie-to-bequote:Op donderdag 28 januari 2010 08:14 schreef motorbloempje het volgende:
La Cubanita! Men heeft de nieuwe naam ontdekt! hoe?!
Iemand heeft geloof ik de gegevens van de KvK erbij gehadquote:Op donderdag 28 januari 2010 08:14 schreef motorbloempje het volgende:
La Cubanita! Men heeft de nieuwe naam ontdekt! hoe?!
had hij 't maar moeten regelenquote:Op donderdag 28 januari 2010 08:16 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hij postte een foto en toen werd ik heel enthousiast, want ze zitten o.a. ook in Gouda en Purmerend en hun tapas zijn best te nassen.
Duvel was nog verrast dat we niet naar Havana gingen, dat schijnt ook een goeie te zijn klaarblijkelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |