Paar weken langer wachten en dan een maatje hebben die meer dan 10 jaar bij je blijft.... Mijn kittens waren 15 weken toen ik ze kreeg en zijn 10 weken later overleden. Ze hadden dan wel alles van hun moeder geleerd maar ze kunnen nog altijd heel ziek worden dus die vlieger gaat niet altijd op.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:18 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens![]()
En wat is een paar weken langer wachten op een maatje die hopelijk meer dan 10 jaar bij je blijft en daardoor veel gezonder in het leven staat
Ik snap je helemaal hoor jack4ya zo dacht ik eerst ook maar mn kijk is veranderd. Baat het niet dan schaadt het niet, klopt helemaal maar ik wil ook niet zomaar een wat jonger kitten (lees rond de 9 weken). Ik ga uiteraard eerst bij die mensen kijken en als ik dan denk dat die kitten nog helemaal niet bij haar moeder weg moet dan doe ik dat natuurlijk ook niet.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:33 schreef jack4ya het volgende:
Tuurlijk... Het kan altijd anders lopen. Mijn eerste reactie boven alles uit: garantie heb je nooit.
Wat je wilt bereiken, is dat je zo veel mogelijk vakjes kan afvinken. Daarbij een portie geluk en voila: hopelijk een prachtig en gezond diertje wat vele liefdevolle jaren bij je blijft.
Dat heeft trouwens niets met wel of geen raskat te maken. Ook niet raskatten zijn gebaat bij de 13 weken. Voor sommigen kittens maakt het niet uit, die drogen prima op, maar waarom het risico nemen? 'Als je er anders in staat dan ik, denk dan maar: "baat het niet, schaadt het niet."
Ik vind het overigens erg sneu dat je voorheen het niet getroffen hebt. Echt naar, lijkt me.
Oef! Wat naar om door te maken zeg!quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:21 schreef chocoladedrop het volgende:
Paar weken langer wachten en dan een maatje hebben die meer dan 10 jaar bij je blijft.... Mijn kittens waren 15 weken toen ik ze kreeg en zijn 10 weken later overleden. Ze hadden dan wel alles van hun moeder geleerd maar ze kunnen nog altijd heel ziek worden dus die vlieger gaat niet altijd op.
Ik heb nu twee kittens die tot hun 9de week op straat leefden zonder moeder en die doen het prima. Het wil gewoon niet altijd alles zeggen.
Je hebt altijd mensen die hier wel op in gaan, en er dan later achterkomen dat die fokker ook met andere dingen sjoemelde. Dan blijkt het kitten onder de oormijt of de huidschimmel te zitten bijvoorbeeld, heb het al meermalen gezien.quote:Op donderdag 28 januari 2010 07:27 schreef LekkerApart het volgende:
Als een fokker mij zou aangeven dat ik een kitten met 9 of 10 weken kan meekrijgen, zou ik meteen verder zoeken.
Wat bedoel je daarmee ? Een cattery hoeft in Nederland zowat nergens aan te voldoen om een cattery te zijn, en een erkenningsnummer van de overheid wat nu verplicht is in Belgie zegt ook geen zier.quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:39 schreef mvdejong het volgende:
Catteries zijn nog steeds de beste plaats om ras-kittens te halen, maar kijk eerst of ze erkend zijn.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:39 schreef Locusta het volgende:
Als je naar een cattery toe gaat, kijk dan o.a. naar:
- Zijn (beide) ouders aanwezig?
een de reden hiervan is????quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:37 schreef jack4ya het volgende:
Algemene tip: Als een cattery meer dan 1 of 2 nestjes per jaar heeft, heb IK persoonlijk al geen interesse meer.
Volgens mij is het voor de meeste mensen meer een broodfokkerij. Als die katten niks zouden opleveren waren 9 van de 10 mensen ook niet met ze gaan fokken.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:38 schreef jack4ya het volgende:
't Is persoonlijk, dat zei ik al, maar ik heb dan geen of verminderde interesse omdat het mijn inziens veel werk is om een nestje goed te begeleiden. 't is zeker 3/4 maanden werk per nestje. Ik vraag me af of al die nestjes dan volledige aandacht, zorg en begeleiding krijgen.
Meerdere nesten vind ik dan al wat broodfokkerij worden.
Ik denk dat jij je hierin vergist, misschien ben je gewoon een beetje cynisch aangelegd ofzoquote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:38 schreef chocoladedrop het volgende:
[..]
Volgens mij is het voor de meeste mensen meer een broodfokkerij. Als die katten niks zouden opleveren waren 9 van de 10 mensen ook niet met ze gaan fokken.
Het zijn juist voornamelijk liefhebbers/hobbyisten die fokken en die maken er nauwelijks tot geen winst op. Er moet wel zoveel gefokt worden, wil het brood op de plank kunnen leggen dat ik bij zo'n persoon nooit een katje zou kopenquote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:38 schreef chocoladedrop het volgende:
Volgens mij is het voor de meeste mensen meer een broodfokkerij. Als die katten niks zouden opleveren waren 9 van de 10 mensen ook niet met ze gaan fokken.
Misschien ook!quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:17 schreef Qebbel het volgende:
Terug Vind Poes, omdat ik zelf ook van plan ben een ragdoll te nemen!
Zelfde ervaring hier met onze half-ragdoll. Ze verhaart behoorlijk veel, maar laat echt pluizige vlokken los die je zo op kunt pakken. Ik denk dat je door regelmatig te borstelen met een goede borstel ook veel kunt ondervangen. Wij hebben de perfecte borstel echter nog niet gevonden ("gewone" zachte borstel doet weinig).quote:Op maandag 8 februari 2010 12:28 schreef jack4ya het volgende:
Onze ragdoll is prachtig wit, met lange 'haren'.
Ik zeg 'haren' want in tegenstelling tot onze kleine grijze tank die echt haren heeft, heeft zij meer poezenpluis.
Ik vind dat ze beide evenveel verharen maar wel anders. Die grijze geeft echt haren en die liggen los verspreid door het huis, onze witte poes geeft meer dwarrelpluis vlokken. Alsof het witte stofvlokken zijn. (Klinkt alsof ik nooit mijn huis stofzuig, dat is natuurlijk niet zo, maar zo kan ik duidelijk maken wat ik bedoel.)
Het laatste valt wat meer op (vanwege de kleur van onze vloer) maar aan de andere kant pak je z'on vlok heel makkelijk op.
Dat was afgelopen zondag dus toen was ze bijna 9 weken.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:16 schreef jack4ya het volgende:
En hoe oud was Luna toen je haar kreeg?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |