Van wie of wat heb je het gehoord? Dan kan hij/zij/het je ook vertellen waar het staat.quote:Op woensdag 27 januari 2010 08:20 schreef Osramp het volgende:
Laatst hoorde ik dat de nieuwe NEN1010 het wel toestaat. Dat zou me met de aanstaande keukenverbouwing goed uitkomen.
Nee, daarom is er ook die oneindige zeik-discussie over NEN-normen icm bouwbesluit (wetgeving dient vrij toegankelijk te zijn, maar NEN-normen worden uitsluitend commerciaal aangeboden)quote:
Ook ik heb een leven naast mijn digitale bestaanquote:Op woensdag 27 januari 2010 17:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
Waar is vonkenboer als je hem nodig hebt
Er is maar een vonkeboer op dit forumquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:21 schreef Vonkenboer het volgende:
Ook ik heb een leven naast mijn digitale bestaan![]()
...................
Bij een moderne wel maar bij smeltzekeringen toch niet, of vergis ik mij.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:21 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ook ik heb een leven naast mijn digitale bestaan![]()
2 Groepen in een buis mag niet omdat als ik de zekering/automaat van een groep uitschakel / uitneem ik toch spanningvoerende draden in een centraaldoos heb. Ook volgens de nieuwe nen1010 is het verboden; de enige uitzondering hierop is een kookgroep of kracht aansluiting een zogeheten viergeleidereindgroep.
Maar bij een viergeleidereindgroep worden de drie fasen en de nul gelijktijdig uit of in geschakeld.
Inderdaadquote:Op donderdag 28 januari 2010 20:44 schreef Ivo1985 het volgende:
Er kan inderdaad een smeltzekering van 1 fase wegvallen, maar als je de groep spanningsloos maakt door de bijbehorende schakelaar om te zetten omdat je gaat klussen aan de installatie zijn wel direct alle 3 de fasen spanningsloos.
Als het echt verschillende inbouwdozen zijn, en 2 aparte (enkelpolige) schakelaars zijn zou het mogen indien er echt 2 verschillende leidingen naar de dozen gaan.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:44 schreef bankrupcy het volgende:
Is de volgende situatie toegestaan: Een dubbele schakelaar waarbij de schakelaars op verschillende groepen zitten? 1 Schakelaar voor een buitenlamp, en 1voor de keukenlamp.
Inderdaad dan is het wel toegestaanquote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:31 schreef _Jeffrey_ het volgende:
[..]
Als het echt verschillende inbouwdozen zijn, en 2 aparte (enkelpolige) schakelaars zijn zou het mogen indien er echt 2 verschillende leidingen naar de dozen gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |