quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:11 schreef Desunoto het volgende:
Jij moet ook geen Pools leren.
Polen moeten Nederlands leren.
omdat ik dat leuk vind.quote:
das wel weer zoquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:17 schreef F_PT het volgende:
1 woord kan je wel makkelijk onthouden, gebruiken ze in bijna elke zin, kurwa!
Ze praten dus zoals allochtonen nederlands praten.... betekend dat, dat ze buitenlanders van hun eigen taal zijn?quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:12 schreef cherrycoke het volgende:
in de Poolse taal bestaan er geen lidwoorden en dat maakt het verdomd moeilijk
is dat niet juist makkelijkerquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:12 schreef cherrycoke het volgende:
in de Poolse taal bestaan er geen lidwoorden en dat maakt het verdomd moeilijk
omdat ik te lui ben om zelf te typen copy paste ik het welquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:18 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Ze praten dus zoals allochtonen nederlands praten.... betekend dat, dat ze buitenlanders van hun eigen taal zijn?
Nee het betekend gewoon dat het een heel andere taal is met andere regels wijsneusquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:18 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Ze praten dus zoals allochtonen nederlands praten.... betekend dat, dat ze buitenlanders van hun eigen taal zijn?
ik ben het niet gewendquote:
In het Thais zijn er ook geen lidwoorden maar dat is toch mooiquote:
TS-ers die serieus op mijn opmerkingen in gaanquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:19 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
omdat ik te lui ben om zelf te typen copy paste ik het wel
Het Pools kent geen lidwoorden. De afwezigheid van lidwoorden is typisch voor de Slavische talen. Een zelfstandig naamwoord kan dus afhankelijk van de context, vertaald worden met een onbepaald lidwoord (een), bepaald lidwoord (de, het), of zoals in de brontekst, geheel zonder lidwoord.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:19 schreef Flammie het volgende:
[..]
Nee het betekend gewoon dat het een heel andere taal is met andere regels wijsneus
Ja, na de oorlog waren ze even vrij, maar toen kwam de taal en nam de plek van de overheerser over. Dit is echter geen politieke vijand, van niemand niet, dus kunnen ze mooi blijven bezetten.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:20 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
TS-ers die serieus op mijn opmerkingen in gaan
*check dik gedrukte*
Betekend dit dat ze slaven zijn van hun eigen taal?
U doet uw naam eer aanquote:Op woensdag 27 januari 2010 00:22 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Ja, na de oorlog waren ze even vrij, maar toen kwam de taal en nam de plek van de overheerser over. Dit is echter geen politieke vijand, van niemand niet, dus kunnen ze mooi blijven bezetten.
Je schrijft het zeker niet zoquote:
nee zoquote:
quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:23 schreef Sapstengel het volgende:
Wil je Poolse chickies hosselen ofzo?
Hier, wat oefenmateriaal: www.fotka.pl
quote:Op donderdag 28 januari 2010 18:23 schreef Sapstengel het volgende:
Wil je Poolse chickies hosselen ofzo?
Hier, wat oefenmateriaal: www.fotka.pl
Het zou wat overtuigender overkomen als je zelf de basisregels van het Nederlands wat beter beheerste.quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:19 schreef Flammie het volgende:
[..]
Nee het betekend gewoon dat het een heel andere taal is met andere regels wijsneus
Nee man. Polen komen hier tenminste naar toe om te werken, en nemen niet hun hele familie mee + ze gaan na het arbeidsseizoen weer terug naar huisquote:Op donderdag 28 januari 2010 18:13 schreef stevenmac26 het volgende:
Polen zijn marokkanen van europa dus waarom zou je pools willen leren?
Je bent blijkbaar nog nooooooit in Zaandam geweest, daar zijn het net marokkanenquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:05 schreef afcajos het volgende:
[..]
Nee man. Polen komen hier tenminste naar toe om te werken, en nemen niet hun hele familie mee + ze gaan na het arbeidsseizoen weer terug naar huis![]()
Polentopic: PostMortum, kom er maar in!
quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:08 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Je bent blijkbaar nog nooooooit in Zaandam geweest, daar zijn het net marokkanen
Ik was laatst ff boodschappen en aan het winkelen in Zaandam en toen hebben die flikkers gewoon een sixpack bier uit mn tas gejatquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:09 schreef afcajos het volgende:
[..]
Ok
Maar goed, mijn pa heeft vaak polen in dienst en dat zijn echt topwerknemersWerken hier misschien 40 weken per jaar, en vakanties en zo maken ze al hun geld weer op in Polen.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:11 schreef Desunoto het volgende:
Jij moet ook geen Pools leren.
Polen moeten Nederlands leren.
Dat waren nog eens kwaliteitstopicsquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:05 schreef afcajos het volgende:
En poolse sletjesDaar ken ik er wel een paar van.
Whehe dat waren tijden he. Die poolse heb ik later trouwens nog wel een paar keer aangedruktquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:49 schreef luckass het volgende:
[..]
Dat waren nog eens kwaliteitstopics
Edit: Pools 16 jarig sletje kladt mijn armen onder +FOTO'S!!!
Waarom open je niet meer van dat soort topics dan?quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:51 schreef afcajos het volgende:
[..]
Whehe dat waren tijden he. Die poolse heb ik later trouwens nog wel een paar keer aangedrukt
Jij kent al even goed pools als ik, en ik heb een poolse moederquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:23 schreef Captain_Ghost het volgende:
piwo = bier
tak = ja
nie = nee
siema = hoi, hai, hallo
Hmm beetje gezeik met privacy en zoquote:Op donderdag 28 januari 2010 23:56 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Waarom open je niet meer van dat soort topics dan?
'Das namelijk enigste woorden die ik ken.quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:58 schreef Snepar het volgende:
[..]
Jij kent al even goed pools als ik, en ik heb een poolse moeder![]()
![]()
De zondagavond hosseltopicsquote:Op vrijdag 29 januari 2010 00:01 schreef afcajos het volgende:
[..]
Hmm beetje gezeik met privacy en zoEen aantal van mijn vrienden zitten tegenwoordig ook wel eens op fok en waren achter mn account gekomen
Kreeg ik opeens links toegestuurd van mijn eigen topics met de vraag: wtf jos, waarom zet jij dit op internet.
Achteraf werd het ook wel gewaardeerd maargoed![]()
Oh, en omdat er toen een tijd was dat mijn topics naar ONZ werden verplaatst![]()
Ik heb mijzelf beloofd binnenkort weer wat verhalenbundels te deponeren.
Alle mannen hebben een vierkante zuipkop, kan nooit missenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:31 schreef frank010 het volgende:
wie heeft er nog meer dat als je een pool ziet, je meteen weet dat het ook een pool is? half jaartje geleden toen ik nog in een winkel werkte en de desbetreffende mensen zag, dacht ik: die zijn pools. liep ik er ff langs en hoorde inderdaad :" sjapoeta knatjesties probabom luk pangski" anyway, bijna weekend he jongens!
Die zou ik zeker rakenquote:
quote:Op woensdag 27 januari 2010 00:12 schreef Ferrari_Tape het volgende:
TS heeft een Poolse bruid besteld
Denk kan ie ook es een keer die bestede/weggegooide uren gebruikenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |