abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77316815
beste Fok!ers!

Aangezien ik ongepland binnenkort papa word op vrij jonge leeftijd
(20) moet ik nog een hele boel dingen voorbereiden ;verhuizen van mijn
student kamer , spullen aanschaffen ,toeslagen regelen ...

In de tussentijd heb ik nog zoveel plannen ;ik wil aan de universiteit
beginnen als ik mijn P heb en wil nog een half jaar in de VS
studeren.Nu is mijn vraag aan andere vaders en moeders ( en ook
fokkers zonder kinderen !)Of jullie nog tips hebben om hoe je kind /
prive / studie kan combineren, zodat het toch mogelijk wordt om te studeren, en tijd aan hobbies
,vrienden en aan mijn vriendin over te houden, en of jullie ideeën hebben hoe ik toch
naar de Vs kan gaan voor een tijdje (aangezien dit natuurlijk niet
meer te doen is zo ;ik kan kind en vriendin niet achterlaten maar zon
budget om iedereen mee te nemen heb ik ook niet )

Ik ga een nieuw en
onbekend levensavontuur tegemoet nu , en ik kan al jullie tips en
adviezen heel goed gebruiken,ook algemene tips over het hebben van een kind zijn heel welkom !
pi_77316982
Bereid je voor op korte nachten, poepluiers, chagrijnige vrouw.

Ga je ook werken? Zo ja, schuif de studie dan maar even op de lange baan.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 23:38:42 #3
180174 Diemux
People vs Me
pi_77317019
Leven = voorbij

Naar het buitenland kan je al helemaal vergeten.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 23:39:12 #4
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_77317038
Kickje naar OUD? Ik doe wel even topic report.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_77317126
Vooral blijven kijken naar wat je wilt, wat is belangrijk voor jou en wat is belangrijk voor jullie als gezin.

Realistisch plannen is heel belangrijk, en vergeet niet dat er een hoop mogelijk is zolang je vriendin/vrouw en jij erachter staan.
De tuinman Christoffel,was zat normaliter, hij lag naast zijn schoffel, en was als een gieter
pi_77317165
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 23:38 schreef Diemux het volgende:
Leven = voorbij

Naar het buitenland kan je al helemaal vergeten.
BS

Buitenland kan best nog wel, alleen niet op korte termijn.
pi_77317187
gefeliciteerd!!!
een ding is zeker makkelijk wordt het niet...

hoe oud is je vriendin? studeert zij ook?
en hoeveel zijn jullie ouders bereid je te helpen.(babysitten zodat jullie kunnen werken/studeren)
hebben jullie eigen woonruimte of gaan jullie bij 1 van jullie ouders samen intrekken.

zorg er wel voor dat als het kind er eindelijk is niet alleen je vriendin al het werk doet terwijl jij er maar bij hangt dat gaat namelijk probelemen geven...
pi_77317203
Buitenland kan je vergeten. Studeren moet te doen zijn alhoewel het wel krapjes zal zijn. Zou wel proberen om een studie af te ronden zodat je tenminste nog een beetje toekomst kan opbouwen.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 23:53:07 #9
213821 pistoletsopzondag
Professioneel lurker
pi_77317693
Wees consequent in de opvoeding van je kind.
Nee is nee en ja is ja (geen dingen beloven die je niet kan waarmaken).

Zorg dat je (naar je kind toe) op 1 lijn staat als ouders (daarom hoef je het nog niet met elkaar eens te zijn maar dat bespreek je dan maar verder als jullie alleen zijn).
Een kind heeft anders bijzonder snel in de gaten dat het ouders tegen elkaar kan uitspelen wat
1) zorgt voor spanningen en
2) het gezag van de andere ouder ondermijnt

Zoals hierboven reeds is gezegd kan er veel als je 't zelf wil.
Vrienden van me hebben drie kinderen en zijn 2 jaar geleden dwars door China getrokken.
De jongste was toen net 2 jaar oud. Is prima verlopen.
Moraal van het verhaal: stel je zo flexibel mogelijk op.

Maar bovenal: geef je kleintje massa's liefde!
De fanfare van honger en dorst.
pi_77317790
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 23:53 schreef pistoletsopzondag het volgende:
Vrienden van me hebben drie kinderen en zijn 2 jaar geleden dwars door China getrokken.
Hoe oud waren hun en hoe was hun financiële situatie?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 23:57:43 #11
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_77317924
Je kunt niet naar het buitenland gaan om te gaan studeren, dat is onacceptabel en dan loop je voor je verantwoordelijkheden als vader weg. Maar verder hoeft je leven helemaal niet over te zijn hoor , maar bij alles dat je doet zul je wat meer rekening meoten houden met je kindje .
Veel succes!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 27 januari 2010 @ 00:11:29 #12
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_77318542
De eerste tijd zal jullie leven op zijn kop staan. Vergeet echter nooit je dromen en probeer deze te realiseren, voor je het weet ben je "zomaar" ineens 20 jaar verder. Studeren met een kind kan best, maar verdeel de taken goed en leer je kind ook dat je best wat tijd voor jezelf mag hebben. Het zal allemaal niet heel makkelijk zijn en misschien moet je je doelen wat bijstellen/even uitstellen. Je krijgt er echter ook veel voor terug. Een kind krijgen is een bijzondere ervaring die je volwassener/ rijker maakt. Ik ken zoveel jonge mensen die vroeg kinderen kregen en toch hun dromen waar maakten. Het kan best samen, maar vraagt wel wat van je uithoudingsvermogen, organisatietalent, flexibiliteit. Succes en probeer er ook een beet je van te genieten, kinderen worden snel groot
pi_77319473
gefeliciteerd !

Lastig om op zo'n leeftijd (ongepland) een kind te krijgen. Vergeet echter niet hoe mooi het is.

Verder is mijn tip om na te denken hoe jij als vader wilt zijn... Wat wil jij jouw kind meegeven? Hoe wil jij
dat jouw kind je ziet? etc. etc.

Dan vult de rest zich vanzelf wel in....
pi_77319718
oh en nog een tip
schrik niet van alle depri reacties hier
pi_77319829
Mijn advies: Gebruik de volgende keer een condoom.
  woensdag 27 januari 2010 @ 00:57:36 #17
180174 Diemux
People vs Me
pi_77319908
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 00:47 schreef molleymijsje het volgende:
oh en nog een tip
schrik niet van alle depri reacties hier
Maar ze zijn toch echt waar...
pi_77319975
tvp

Was 23 (en thuiswonend) toen ik vader werd van een tweeling Inmiddels zijn mijn kinderen 3,5 jaar.

Kom maar op met de vragen
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_77320025
Het is duidelijk een tweekamp hier. Of kinderen op vroege leeftijd is niks of de ouders die wel kinderen kregen zeggen dat het toch een bijzondere ervaring is. Zijn er al ouders die zeggen dat het toch niet best is? Ik ben 23 en als ik nu kids zou hebben moet ik mijn hele carrière omgooien (of mijn vriendin dumpen)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 27 januari 2010 @ 01:08:00 #20
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_77320045
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 01:02 schreef FireFox1 het volgende:
tvp

Was 23 (en thuiswonend) toen ik vader werd van een tweeling Inmiddels zijn mijn kinderen 3,5 jaar.

Kom maar op met de vragen
Vertel eens hoe jullie dat hebben gedaan dan.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_77320105
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 01:08 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Vertel eens hoe jullie dat hebben gedaan dan.
Nou euh... we gingen al 2 maanden na de geboorte van de kinderen uit elkaar. Dat was overigens niet mijn keuze.

Ik denk dat ik hem uit eigen ervaring vooral kan adviseren hoe hij het niet moet aanpakken.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  woensdag 27 januari 2010 @ 01:21:47 #22
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_77320205
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 01:12 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Nou euh... we gingen al 2 maanden na de geboorte van de kinderen uit elkaar. Dat was overigens niet mijn keuze.

Ik denk dat ik hem uit eigen ervaring vooral kan adviseren hoe hij het niet moet aanpakken.
Oh wat naar.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_77320365
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 23:53 schreef pistoletsopzondag het volgende:
Wees consequent in de opvoeding van je kind.
Nee is nee en ja is ja (geen dingen beloven die je niet kan waarmaken).

Zorg dat je (naar je kind toe) op 1 lijn staat als ouders (daarom hoef je het nog niet met elkaar eens te zijn maar dat bespreek je dan maar verder als jullie alleen zijn).
Een kind heeft anders bijzonder snel in de gaten dat het ouders tegen elkaar kan uitspelen wat
1) zorgt voor spanningen en
2) het gezag van de andere ouder ondermijnt

Zoals hierboven reeds is gezegd kan er veel als je 't zelf wil.
De jongste was toen net 2 jaar oud. Is prima verlopen.
Moraal van het verhaal: stel je zo flexibel mogelijk op.

Maar bovenal: geef je kleintje massa's liefde!
Jij hebt zelf geen kinderen denk ik

En dan nu de TS : Gefeliciteerd! In deze tijd van alles plannen en overdadige luxe, is er iets natuurlijks aan de hand, n.l. een conceptie en alle oeroude bekende concequenties die volgen.

Ik zou allereerst maar eens kijken naar de praktische zaken van jullie ouderschap, i.p.v. je te richten op stage o.i.d. in de VS.
Ben je nog samen met je vriendin, kan je ergens gaan samenwonen al dan niet inwonend bij een wederzijdse ouder? Regel eerst dat goed, dan de hele zwangerschap ; wat is er nodig, wat moet daar voor geregeld worden, wil je het kind erkennen en je achternaam laten dragen? Regel dat.
Toeslagen e.d. zijn van later zorg en iets als stages in het buitenland is prioriteit 0.
  woensdag 27 januari 2010 @ 08:22:52 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_77322032
---> OUD
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_77322645
Ik denk dat je de meeste dingen ook met de moeder moet bespreken. Wat zijn haar plannen, wat zijn de jouwe, en hoe krijg je dat voor elkaar met een baby. Sommige dingen moeten gewoon op de lange baan/geschrapt.

Dat geldt voor grote plannen als studeren in de VS, tot kleine dingen als een avond uitgaan en je hobby.
Vergeet niet dat al die dingen ook vaak geld kosten. Sommige dingen zul je gewoon moeten laten omdat de kleine iets nodig heeft. Of hoe ga je dat geld uberhaupt bij elkaar sprokkelen.

Met een baby moet je gewoon dingen opgeven, en daar moet je je niet sterk tegen verzetten, dat heeft geen zin, maar geeft wel veel frustratie. Je leven verandert, en je zult vast ergens toe moeten geven. Maar je krijgt er ook een mooi kleine kindje voor terug

ik ben zelf nog studente met kind, maar een man die werkt, dus dan is het anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')