abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77350922
FED to the rescue....
pi_77351335
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
FED to the rescue....
So de knijter! Dat maakt mijn dag zo'n beetje weer goed
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_77351465
M'N CALLS
pi_77351579
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:50 schreef TeringHenkie het volgende:
M'N CALLS
Hold your horses, we gingen ook weer snel de andere kant op!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  Moderator woensdag 27 januari 2010 @ 20:57:13 #155
236264 crew  capricia
pi_77351940
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hold your horses, we gingen ook weer snel de andere kant op!
Ja, het ging erg op en neer vandaag.
Ik heb toch maar TT gekocht voor 5.92...zie wel wat er van komt!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77352707
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Owjoo. Kijk, dat durf ik dan nog niet eens aan! In het meest positieve geval zie ik het nog groeien naar 7. Maar dan moet je toch aardig wat stukjes hebben wil je die winst kunnen pakken.

Welke termijn heb je het aangeschaft? Winst is winst of meer dan 1 jaar?
pi_77352867
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:57 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik zou er een trailing-stop op zetten
pi_77355401
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 20:48 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

So de knijter! Dat maakt mijn dag zo'n beetje weer goed
We staan inmiddels al weer bijna 2 keer zo hoog!
  Moderator woensdag 27 januari 2010 @ 22:06:08 #159
236264 crew  capricia
pi_77355709
Nasdaq gewoon positief geeindigd, hé!!
Ik ben blij! Neem nog een wijntje!!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77356187
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:06 schreef capricia het volgende:
Ik kan zo'n beetje het hele huis vullen met wijnflessen met vandaag (en we stijgen nog rustig door)
pi_77357088
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:06 schreef capricia het volgende:
Future al wel 8 punten verloren van de Nasdaq sinds slot. m.i. moet Europa echt nog lager, waarbij de aex minimaal onder de 325 hoort te komen. Morgen wellicht eerst hoger en in de loop van de dag lager.
  Moderator woensdag 27 januari 2010 @ 22:34:48 #162
236264 crew  capricia
pi_77357191
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:33 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Future al wel 8 punten verloren van de Nasdaq sinds slot. m.i. moet Europa echt nog lager, waarbij de aex minimaal onder de 325 hoort te komen. Morgen wellicht eerst hoger en in de loop van de dag lager.
Ik hoop dat je geen gelijk krijgt! Maar ik vind het wel heel leuk om jouw voorspellingen, analyses, te lezen.
Helaas ben ik morgen de hele dag bij een klant en overmorgen ook.. grrr...morgen komt Wim Kok voor de commissie..die had ik graag gezien!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77357405
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:33 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Ik zit long op de eur/usd (tegen mijn begrip in maar het zag er goed uit) long op de SP500 en long op de Dow. Zie wel als ik ga slapen vannacht de posities openhoudt. Heb op alle 3 winst op het moment.
pi_77358134
Oe we gaan weer wat naar boven. Weer een aantal punten naar boven afgelopen minuten!
  Moderator woensdag 27 januari 2010 @ 22:55:02 #165
236264 crew  capricia
pi_77358237
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Oe we gaan weer wat naar boven. Weer een aantal punten naar boven afgelopen minuten!
Ik vind het moeilijk om te beoordelen of we de up-trend echt verlaten hebben...en dan: Volgens welke methodiek?
Wat is er onderliggend dusdanig zwakker dan pakweg 3 weken gelelden dat we zouden moeten terugvallen op de steunlijn van 300 (ik noem maar wat).
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77358609
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 22:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vind het moeilijk om te beoordelen of we de up-trend echt verlaten hebben...en dan: Volgens welke methodiek?
Wat is er onderliggend dusdanig zwakker dan pakweg 3 weken gelelden dat we zouden moeten terugvallen op de steunlijn van 300 (ik noem maar wat).
Hetgeen wat jij noemt is ook moeilijk. Heck! Dat vind ik persoonlijk zelfs het lastigste van beleggen! Timing! Ik beleg dan ook in aandelen voor de echt lange termijn(met het idee dat op lange termijn de goede aandelen zich onderscheiden van de slechte), en daytrade op de echt korte termijn (minuut basis). Alles daar tussen in zit veel te veel ruis. Afgaan op technische analyses die op dagbasis voorspellen dat we morgen wel eens naar beneden gaan zit een veel te grote error marge in. (en ben ik al veel te vaak mee op mn bek gegaan)

Zelfs op basis van fundamentele analyses proberen te voorspellen hoe de beurs over 2 dagen reageert is gewoon niet te doen. Je kunt natuurlijk wel een patroon hier voor proberen te vinden op basis van nieuws wat kan uitkomen. Maar ook hier kan nog zoveel ruis in zitten. De beurs reageert immers vaak direct op nieuws wat uitkomt (en is die zin dus efficient) en daarom is op basis van een aantal dagen geen voorspelling te doen.

Voor korte termijn (op seconde/minuut basis gebruik ik dus TA) Voor lange termijn gebruik ik FA
pi_77359374
Crap we dalen weer wat punten! Blijkbaar viel er weer iemand in slaap op de rode knop.
pi_77359847
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Crap we dalen weer wat punten! Blijkbaar viel er weer iemand in slaap op de rode knop.
En diezelfde heeft nu weer de groene knop weten te vinden! We gaan weer omhoog! Lang leve groene futures
  Moderator woensdag 27 januari 2010 @ 23:36:17 #169
236264 crew  capricia
pi_77360130
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

En diezelfde heeft nu weer de groene knop weten te vinden! We gaan weer omhoog! Lang leve groene futures
Damn, ik zie het morgen wel...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77360188
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Damn, ik zie het morgen wel...
Mja, dat kan ik dus niet Als ik dat doe ben ik morgen misschien bankrupt Ik laat wel ff een seconde grafiek van de futures zien die ik atm. volg
pi_77360496
De seconde grafiek zag er wat bagger uit 1 punt wisseling is een verschil van 100 pond.
pi_77360708
Gosh iedereen ligt al te pitten hiero.

Gaan er nog mensen naar de state of the union kijken? Komt over een uurtje of 3. Denk wel dat het de futures nog naar beneden kan gaan trekken.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 januari 2010 @ 23:50:34 #173
862 Arcee
Look closer
pi_77360715
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:02 schreef sitting_elfling het volgende:
Hetgeen wat jij noemt is ook moeilijk. Heck! Dat vind ik persoonlijk zelfs het lastigste van beleggen! Timing! Ik beleg dan ook in aandelen voor de echt lange termijn(met het idee dat op lange termijn de goede aandelen zich onderscheiden van de slechte), en daytrade op de echt korte termijn (minuut basis). Alles daar tussen in zit veel te veel ruis. Afgaan op technische analyses die op dagbasis voorspellen dat we morgen wel eens naar beneden gaan zit een veel te grote error marge in. (en ben ik al veel te vaak mee op mn bek gegaan)

Zelfs op basis van fundamentele analyses proberen te voorspellen hoe de beurs over 2 dagen reageert is gewoon niet te doen. Je kunt natuurlijk wel een patroon hier voor proberen te vinden op basis van nieuws wat kan uitkomen. Maar ook hier kan nog zoveel ruis in zitten. De beurs reageert immers vaak direct op nieuws wat uitkomt (en is die zin dus efficient) en daarom is op basis van een aantal dagen geen voorspelling te doen.

Voor korte termijn (op seconde/minuut basis gebruik ik dus TA) Voor lange termijn gebruik ik FA
Hoe lang is jouw lange termijn?

Overigens is beleggen voor de korte termijn geen beleggen, maar speculeren dus eigenlijk gokken.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_77360768
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:50 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hoe lang is jouw lange termijn?

Overigens is beleggen voor de korte termijn geen beleggen, maar speculeren dus eigenlijk gokken.
De discussie beleggen/speculeren/gokken ga ik niet eens meer aan. Daar komt geen einde aan
Lange termijn is 1 - 10 jaar
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 januari 2010 @ 23:57:04 #175
862 Arcee
Look closer
pi_77360999
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:51 schreef sitting_elfling het volgende:
De discussie beleggen/speculeren/gokken ga ik niet eens meer aan. Daar komt geen einde aan
We zijn nog maar bij deeltje 141.
quote:
Lange termijn is 1 - 10 jaar
Ik dacht dat lange termijn begón bij 10 jaar.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_77361129
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:57 schreef Arcee het volgende:

[..]

We zijn nog maar bij deeltje 141.
[..]

Ik dacht dat lange termijn begón bij 10 jaar.
Ik wil na 10 jaar niet meer actief bezig zijn met daytraden maar iets anders doen.

Zit er over na te denken om de CFDs te droppen en dan keihard short te gaan omdat state of the union komt.
pi_77361181
Oeh, de SP future tikt de 1100 aan. Kijken of hij dat kan volhouden tot vannacht!
pi_77361440
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:50 schreef sitting_elfling het volgende:
Gosh iedereen ligt al te pitten hiero.

Gaan er nog mensen naar de state of the union kijken? Komt over een uurtje of 3. Denk wel dat het de futures nog naar beneden kan gaan trekken.
Ik wil the State of the Union graag bekijken, maar weet niet of ik dan nog bij positieven ben..morgen om 7 weer op en ben nu aan de witte wijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77361645
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 00:07 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik wil the State of the Union graag bekijken, maar weet niet of ik dan nog bij positieven ben..morgen om 7 weer op en ben nu aan de witte wijn.
Ah kijk. Maar als ik om 7 uur op moest zijn morgen zou ik nu ook in bed liggen. Maar ik ben op het moment vrij

En ben er nog steeds niet over uit. Longs dumpen en dan keihard shorten of niet.. tsjah. Hoe kun je de reactie voorspellen hoe ze gaan reageren op de state of the union..
pi_77361734
Donders, we gaan nog steeds naar boven!
pi_77361736
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 00:13 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ah kijk. Maar als ik om 7 uur op moest zijn morgen zou ik nu ook in bed liggen. Maar ik ben op het moment vrij

En ben er nog steeds niet over uit. Longs dumpen en dan keihard shorten of niet.. tsjah. Hoe kun je de reactie voorspellen hoe ze gaan reageren op de state of the union..
Dat kun je niet voorspellen...scheiding van bank en risico kan positief of negatief uitpakken al naar gelang het verhaal...das niet aan jou.
Wat is het sentiment en durf je daarop te varen? Ik niet!
(ik heb te vaak mis gezeten met handelen op dat soort cijfers..).

Maar het positieve trendkanaal is m.i. nog niet doorbroken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77361767
En waarom zouden we?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77361786
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 00:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat kun je niet voorspellen...scheiding van bank en risico kan positief of negatief uitpakken al naar gelang het verhaal...das niet aan jou.
Wat is het sentiment en durf je daarop te varen? Ik niet!
(ik heb te vaak mis gezeten met handelen op dat soort cijfers..).
Het sentiment is vrij simpel. Alles wat Obama zegt, of het nu A of B zegt wordt negatief geïnterpreteerd. Ik schat dan ook in dat de kansen meer dan 50% zijn dat de futures (niet de opening) er door onderuit gaan.

En het zijn niet echt cijfers, het is meer een praatje waar men wacht op de woorden" Banks .. Greed .. bad very bad!"
pi_77361820
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 00:17 schreef capricia het volgende:
En waarom zouden we?
Aftermarket op de Europese en Amerikaanse beurzen zijn vaak ruis. Toegegeven. Alleen sluimert het vaak (relatief) rustig door. En dat is gezien de risky CFDs wel lekker
pi_77361988
We zijn over de 1100
pi_77362012
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 00:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Aftermarket op de Europese en Amerikaanse beurzen zijn vaak ruis. Toegegeven. Alleen sluimert het vaak (relatief) rustig door. En dat is gezien de risky CFDs wel lekker
Ja, CFD's kan ik niet goed inschatten.. Ik vaar meer op de algemene emotie van het moment. Das al moeilijk genoeg voor een half-autist zoals ik...(stap kennelijk het liefst in op de top en ga er uit op de bottum )

maar dan serieus!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77362097
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 00:25 schreef sitting_elfling het volgende:
We zijn over de 1100
BTW: Ik heb niet voor niets het boek beleggen voor dummies aangeschaft...ik ben zeker geen match voor jou qua argumenten en diepgang.
Ik ben al blij als ik je begrippen kan volgen..

Maar die 1100, daar ben ik ook blij mee...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77362222
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 00:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja, CFD's kan ik niet goed inschatten.. Ik vaar meer op de algemene emotie van het moment. Das al moeilijk genoeg voor een half-autist zoals ik...(stap kennelijk het liefst in op de top en ga er uit op de bottum )

maar dan serieus!
Ik begrijp de emotie die je hebt omtrent de iShares waar het nu op lijkt dat je ze op de top hebt gekocht. Dit is misschien zo voor de komende maanden, alleen op jaarbasis is dit echt niet zo hoor! Maarja, ik houd vaak de exit strategy aan voor dat soort fondsen dat als er een -15/-20% staat ik het de deur uitgooi. Mocht het nog verder zakken neem ik ze wel weer mee voor een leuker prijsje. Beleggen is nu eenmaal niet easy money. Was het maar zo
pi_77362286
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 00:29 schreef capricia het volgende:

[..]

BTW: Ik heb niet voor niets het boek beleggen voor dummies aangeschaft...ik ben zeker geen match voor jou qua argumenten en diepgang.
Ik ben al blij als ik je begrippen kan volgen..

Maar die 1100, daar ben ik ook blij mee...
Mijn argumenten zijn anders niet erg sterk. Ik wissel nogal vaak en vlieg met alle winden mee omdat ik zelf natuurlijk ook genoeg klappen heb opgelopen. Wat ik nu doe is vooral het optimaliseren van resultaten en de verliezen zo laag mogelijk houden.

En ik denk dat het inderdaad handig is dat je het boek beleggen voor dummies hebt aangeschaft. Misschien is het ook handig om iemand te hebben die belegt op dezelfde manier of overtuiging als je zelf. Dat helpt ontzettend! Allerlei verschillende invloeden zijn voor een beginnende belegger nogal ruis
pi_77362303
Donders we zitten al op 1101.68
Dat gaat echt lekker zo
  donderdag 28 januari 2010 @ 00:42:06 #191
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_77362428
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 00:36 schreef sitting_elfling het volgende:
Donders we zitten al op 1101.68
Dat gaat echt lekker zo
Hoe hoger hoe harder hij omlaag gaat zodra Obama begint te spreken?
Bedankt Hans.
pi_77362484
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 00:42 schreef bascross het volgende:

[..]

Hoe hoger hoe harder hij omlaag gaat zodra Obama begint te spreken?
Oi, ja ik zit er nog steeds over na te denken om te shorten en de winst nu eventueel te pakken. Ik zit op de constructie (1 index punt is 2500 dollar) en we zitten al op 10 punten winst
pi_77362585
Al bijna een heel punt onderuit! Het moet niet gekker worden.
pi_77362714
Obama is al bezig, grr.. We zitten alweer onder de 1100
pi_77362948
We kijken het nog een kwartiertje aan en we gooien ze anders maar in de uitverkoop!
pi_77363002
Oeh! Toch weer de 1100
pi_77363195
Alles de deur uitgedaan tegen

Nu short voor de speech of the union!
  donderdag 28 januari 2010 @ 01:22:38 #198
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_77363199
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 01:04 schreef sitting_elfling het volgende:
We kijken het nog een kwartiertje aan en we gooien ze anders maar in de uitverkoop!
en?
The more debt, the better
  donderdag 28 januari 2010 @ 01:22:57 #199
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_77363203
Te laat
The more debt, the better
pi_77363251
Bezit je zelf ook posities op het moment?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')