het heet tegenwoordig Veiligheid en vakmanschap;)quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:01 schreef Esses het volgende:
Vrede&veiligheid + luchtmacht... hard to find out eh?
Ja maar ik probeerde je ff in de richting te trappen van zoek op vrede en veiligheid, ik meende dat ik mijn mening daarover, net als OJKL hier al erg goed heb geventileerd.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:03 schreef kemp_hond het volgende:
[..]
het heet tegenwoordig Veiligheid en vakmanschap;)
Oh okee op die manier, bedanktquote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:15 schreef Esses het volgende:
[..]
Ja maar ik probeerde je ff in de richting te trappen van zoek op vrede en veiligheid, ik meende dat ik mijn mening daarover, net als OJKL hier al erg goed heb geventileerd.
quote:Op maandag 8 februari 2010 18:36 schreef dogtagz het volgende:
Hey
ik doe nu die opleiding(doe niv 3, dus onderofficier niveau)
het is wel een leuke opleiding. maar ik heb er aan de andere kant ook een beetje spijt van omdat ik liever eerder het leger in ga. nu krijg ik op de school te horen(wss om me daar te houden) dat je 1 jaar moet wachten als je stopt met deze opleiding voordat je MAG aanmelden voor waar je naar toe wilt.
De stage's zijn wel echt super tof!
Ik ben nu 3 x bij het Korps Mariniers geweest en dat is echt super gaaf, een aantal instructeurs van de BBE(ook SF opgeleid) waar je dus eigenlijk alles in de praktijk brengt, maar ook leert patrouille lopen en contact drills.
je hebt op school heel erg veel LTV(Leider TrainingsVaardigheden) opdrachten.
Alleen een beetje jammer dat je NL/EN + Wiskunde en een variant van maatschappijleer krijgt.
Denk er goed over na! Voor niveau 2 is het misschien wel goed als je te jong bent. Maar voor niveau 3 moet je echt goed nadenken.
Mijn traject voor als ik bij het Korps Mariniers onderofficier is in totaal 4 jaar(+ 2,5 jaar deze opleiding), maar als ik direct naar het KM ga dan duurt het 6 jaar. Dan heb ik inclusief 4 jaar ervaring, wat ook echt handig is!
nogmaals, denk er echt goed over na want het is gewoon moeilijk.
veel succes
Is het nou de Shuttle run of de Cooper test?quote:Op maandag 8 februari 2010 18:39 schreef dogtagz het volgende:
[..]
edit: De keuring is niet zwaar, er wordt gecontroleerd of je geen hartruis hebt, goede longen, geen blessures waar je later nog last van kan krijgen, goeie ogen, suikerziekte etc.(geen sporttests)
wat echt chill is aan deze opleiding dat je 5 x(ongeveer) per jaar een series van testen doet, dus cooper(bij AMO is dat mininmaal 2400 meter in 12 minuten) shuttle run, optrekken, opdrukken en sit ups.
dat wordt allemaal mooi bijgehouden en je kunt je echt alleen maar verbeteren.
En relatifeer zo'n V&V opleiding nu is op toekomstmogelijkheden?quote:Op maandag 8 februari 2010 22:15 schreef vannilesoep het volgende:
Ik kan je niet veel over de V&V opleiding vertellen, maar mijn Cie adjudant geeft les aan een V&V klas en heb een keer wat steun verleent bij een bivak. Ik heb het idee dat het zeker wel een goede opleiding is, wel zwaar, maar dat mag ook wel. En als ik zie hoe hard die leerlingen moeten werken heb ik daar wel respect voor. Het is wel vormgevend heb ik het idee. Beetje discipline is voor niemand verkeert
shuttle run is iets anders dan cooper testquote:Op maandag 8 februari 2010 19:31 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Is het nou de Shuttle run of de Cooper test?
toekomstmogelijkheden: verkorting bij het KMS als onderofficier, en nog meer verkorting op je vakopleiding(aangezien je in de V&V opleiding Grondoptreden, Logistiek, Bedrijsfautotechniek, Zorg of ICT kan kiezen)quote:Op maandag 8 februari 2010 22:45 schreef Esses het volgende:
[..]
En relatifeer zo'n V&V opleiding nu is op toekomstmogelijkheden?
Dus je bent eigenlijk telkens de 'drukker' van je klas omdat je alles korter doet? Lijkt mij niet leuk. Hoe lang duurt die V&V opleiding eigenlijk? Krijg je betaald?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:55 schreef dogtagz het volgende:
[..]
toekomstmogelijkheden: verkorting bij het KMS als onderofficier, en nog meer verkorting op je vakopleiding(aangezien je in de V&V opleiding Grondoptreden, Logistiek, Bedrijsfautotechniek, Zorg of ICT kan kiezen)
In totaal heb je rond de 2 jaar minder als je KMS zonder deze opleiding begint.
Je hebt nog meer voorbereiding op sport etc.
nee.. het is een overstap vanaf VMBO niveau 2/3/4quote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:28 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dus je bent eigenlijk telkens de 'drukker' van je klas omdat je alles korter doet? Lijkt mij niet leuk. Hoe lang duurt die V&V opleiding eigenlijk? Krijg je betaald?
Dat weet ik. Maar ik stelde de vraag omdat er één van de twee testen gebruikt wordt en niet beide.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:52 schreef dogtagz het volgende:
[..]
shuttle run is iets anders dan cooper test
cooper test: zoveel mogelijk meter in 12 minuten
shuttle run(ook wel piepjes test genoemt): hele tijd heen en weer rennen(20 meter ongeveer) en dan moet je voor het 2de piepje aangekomen zijn. Dat moet je zo lang mogelijk vol houden.
Ok, nu nogmaals, wat zijn je toekomstmogelijkheden? Wees reeel, je blijft echt niet je hele leven bij defensie.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 14:55 schreef dogtagz het volgende:
[..]
toekomstmogelijkheden: verkorting bij het KMS als onderofficier, en nog meer verkorting op je vakopleiding(aangezien je in de V&V opleiding Grondoptreden, Logistiek, Bedrijsfautotechniek, Zorg of ICT kan kiezen)
In totaal heb je rond de 2 jaar minder als je KMS zonder deze opleiding begint.
Je hebt nog meer voorbereiding op sport etc.
Eigenlijk wel dusquote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:28 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dus je bent eigenlijk telkens de 'drukker' van je klas omdat je alles korter doet? Lijkt mij niet leuk. Hoe lang duurt die V&V opleiding eigenlijk? Krijg je betaald?
Bij ons wel dus. Maar volgens mij is cooper test normaal in gebruik.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:32 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar ik stelde de vraag omdat er één van de twee testen gebruikt wordt en niet beide.
Ja, toekomstmogelijkheden zijn dan niet echt groot. Tenzij je bij defensie bij logistiek gaat, dan kan je in de burgermaatschappij ook bij logistiek(hetzelfde voor BAT, ICT, Zorg..)quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:57 schreef Esses het volgende:
[..]
Ok, nu nogmaals, wat zijn je toekomstmogelijkheden? Wees reeel, je blijft echt niet je hele leven bij defensie.
Buiten de landmacht alleen handig als je de beveiliging in wilt.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:45 schreef Esses het volgende:
[..]
En relatifeer zo'n V&V opleiding nu is op toekomstmogelijkheden?
behalve als je te jong bent om dat te doen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 12:39 schreef Lightning_NL het volgende:
Dus eigenlijk verspil je gewoon tijd met die V&V opleiding en kun je beter direct solliciteren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |