abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77296539
Op dit moment zijn we de woonkamer aan het schilderen en het liefst zouden we dit natuurlijk in 1 dag doen.
De woonkamer krijgt 2 kleuren.

De vraag is, hoe lang is het verstandig te wachten voordat ik afplaktape op mijn net geschilderde muur plak om de muur ernaast te schilderen?

Hebben we het dan over een paar uur? Over 24 uur?

De verf zegt dat het een uur nodig heeft om stofdroog te worden en 5 uur voordat ik er opnieuw overheen mag schilderen.

Wie kan mij helpen?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_77296806
Ik neem aan dat het latex verf is. Wat staat er op de pot voor droogtijd? Die moet je aanhouden.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_77296833
Probeer het anders op een klein stukje muur eerst, dan weet je hoelang het minimaal moet drogen. Ik zou wel gewoon 24 uur wachten
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_77296878
Latex moet inharden op de ondergrond, reken op minimaal 24 uur. Anders trek je de nieuwe verf er gelijk weer af.
Eigen brokjes eerst.
pi_77297027
Of het latex is weet ik niet, dat zit wel op het plafond.

Op de pot staat alleen maar dat het muurverf is, op de stikker staat wel dat de samenstelling bestaat uit kunstharsdispersie.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 16:53:55 #6
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_77297188
Je hebt speciale plastic dingen om in de hoek te duwen, zodat je redelijk makkelijk 2 muren in verschillende kleuren kunt schilderen. Vraag maar bij de verfzaak. Die zou ik gebruiken in plaats van tape. Een muur is vaak te hobbelig voor een mooi resultaat met tape.

Wel alsnog wachten tot de muur niet meer afgeeft voordat je de aansluitende muur gaat schilderen.
Stop the world, I want to get out.
  woensdag 27 januari 2010 @ 12:56:57 #7
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77330669
Je hoeft niet percé af te plakken met 2 muren naast elkaar (als je bedoelt dat er een hoek tussen zit), gewoon netjes met een ronde kwast met een draaiende beweging geeft een mooi resultaat, misschien nog wel mooier dan met tape omdat je dan het risico loopt dat de verf er onder loopt. Je kunt dan gewoon gaan verfen als de verf droog is, als je begint met de lichtste kleur kan dat al zodra het niet meer afgeeft (ik denk al bij stofvrij), Maar je kunt voor de zekerheid ook ietsjes langer wachten.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_77331265
Schilder gewoon 1 muur nu en de andere muur ook alvast, maar dan met de roller een stukje bij de rand niet verven. Dan met een kwast dat afmaken en klaar ben je.

Afplaktape op een muur is trouwens wat overbodig. Ik heb dat nooit gebruikt. Met een beetje vaste hand ook niet nodig als je niet banen gaat schilderen op een muur, maar gewoon de hele muur van 1 kleur voorziet.
pi_77335532
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:56 schreef maok het volgende:
Je hoeft niet percé af te plakken met 2 muren naast elkaar (als je bedoelt dat er een hoek tussen zit), gewoon netjes met een ronde kwast met een draaiende beweging geeft een mooi resultaat, misschien nog wel mooier dan met tape omdat je dan het risico loopt dat de verf er onder loopt. Je kunt dan gewoon gaan verfen als de verf droog is, als je begint met de lichtste kleur kan dat al zodra het niet meer afgeeft (ik denk al bij stofvrij), Maar je kunt voor de zekerheid ook ietsjes langer wachten.
Dat dus, van tape wordt het niet mooier.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')