Ik kwam niet meer dan dit tegen op gamer.nl, over het feit dat ze met een 'nieuwe game' bezig zijn:quote:Op zondag 14 maart 2010 16:02 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Word misschien later in DLC toegevoegd is gezegd door de makers.
Niks specifieks over een MP addon in JC2.quote:Just Cause 3
Johansson geeft eveneens aan dat Avalanche met Just Cause 3 verschillende richtingen op kan. Hij noemt onder andere het toevoegen van community-elementen en een multiplayermodus. Het implementeren van een multiplayermodus neemt veel tijd in beslag en er is een enorme druk om games als Modern Warfare 2 te overtreffen.
In 1 van de filmpjes is het gezegd, 100% zeker.quote:Op zondag 14 maart 2010 21:31 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ik kwam niet meer dan dit tegen op gamer.nl, over het feit dat ze met een 'nieuwe game' bezig zijn:
[..]
Niks specifieks over een MP addon in JC2.
Sterker nog, volgens mij was er al meer bevestiging dat die er niet zou komen.
quote:Op zondag 14 maart 2010 16:02 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Word misschien later in DLC toegevoegd is gezegd door de makers.
En op Eurogamer.nl zeiden ze op 1 maartquote:Persevent Antwerpen: Just Cause 2
Geschreven door kimme1975
Special | 27-02-2010 -
Niet enkel het wereldvermaarde en verbluffende Final Fantasy XIII kwam tijdens het Square Enix Event aan bod maar ook de "over the top" actiegame Just Cause 2. Een spel vol spanning en geweld maar nog meer met een aantal stevige sadistische trekjes om van te smullen. We konden na de persvoorstelling en tijdens het spelen van de demo één van de jonge talentvolle gamedesigners van ontwikkelaar Eidos strikken voor een leuk gesprek.
De Lead Designer van Avalanche Studios Peter Johansson nam in sneltempo het woord en de verwoestende actie van Just Cause 2 werd losgelaten op het witte doek. We kregen voornamelijk beelden te zien van de eerste twee levels van de game. Johansson wist ons te vertellen dat de eerste twee missies vrij lineair zijn, maar nadien kan je zelf op verkenning gaan en volop genieten van de reusachtige open spelwereld dat het eiland Panau rijk is.
In de eerste level die ze ons lieten zien moest hoofdpersonage Rico op zoek naar een aantal ‘memorycards' die tijdens een spectaculaire helikoptervlucht verloren zijn geraakt en her en der verspreid liggen op een vijandelijke basis. Rico is eigenlijk een soort van modernere versie van ‘Rambo' die dan vooral als doel heeft chaos te veroorzaken op het eiland Panau en hiervoor meer en meer ‘experience points' krijgt naarmate het spel vordert. De ‘grappling-hook' is zijn meest beruchte en gebruikte wapen, maar mijn collega zal daar in de aankomende review van Just Cause 2 zeker en vast wat dieper op ingaan. Johansson wist ons ook nog te vertellen dat er sprake zal zijn van maar liefst 68 missies en 368 locaties.
De vraag of er ook sprake is van een multiplayer of co-op modus werd helaas negatief beantwoord. Volgens Johansson was er enkel een mogelijkheid voor het creëren van een multiplayer indien deze tot in de puntjes kon worden uitgewerkt en dat was met deze grote game helaas niet mogelijk. Al bij al een zeer gesmaakte voorstelling van Just Cause 2 waarbij het ons wel opviel dat de laadtijden tussen de verschillende sequenties nogal storend waren. Dit kan echter te wijten zijn aan deze pers-versie van het spel en hopelijk zullen we hier in de retail-versie niets meer van merken, maar die bevindingen kan je binnenkort lezen in onze uitgebreide review.
Jong talent bij Eidos
Nadien kon ik een zeer leuke babbel slaan met een jonge en talentvolle gamedesigner van Eidos. Die wist mij onder andere te vertellen dat er niet echt sprake is van gameplayelementen binnenin de reusachtige gebouwen die je te zien krijgt tijdens het spelen van Just Cause 2. Dat heeft natuurlijk te maken met het feit dat de game gebaseerd is op het creëren van chaos en de verschillende stuntelementen die vooral in de buitenlucht goed tot hun recht komen. Je kunt bijvoorbeeld moeilijk een parachute gaan openen in een gebouw. De vraag hoelang het spel dan wel zal duren was moeilijk te beantwoorden. Wanneer je een speler bent die zo snel mogelijk de wereld van Panua wilt doorkomen zonder het verzamelen van voorwerpen, dan ben je ongeveer een vijftiental uren zoet volgens onze sympathieke gamedesigner. Speel je echter op een langzamer tempo en wil je de grote open wereld volledig exploreren dan kan je rekenen op maar liefst een kleine honderd uur aan speeltijd. We weten ondertussen al wel dat we deze uitspraken van ontwikkelaars steeds met een korreltje zout dienen te nemen. Na mijn tof gesprek nam ik afscheid van een aantal journalisten na een toch wel geslaagde perstrip. Onze held Rico die mag na vandaag op mijn gamesrek staan pronken, daar ben ik nu wel van overtuigd!
Conclusie
--------------------------------------------------------------------------------
De mensen van Eidos-Square Enix hebben er een geslaagd persevent van gemaakt en we konden op het grote scherm dan ook enorm genieten van een game boordevol actie en geweld. Just Cause 2 belooft een titel te worden om in de gaten te houden.
BRON: 9lives.be
quote:[quote]]"Eurogamer.nl: We kregen ook te horen dat er geen multiplayer modus in Just Cause 2 te vinden zal zijn. Waarom hebben jullie deze keuze gemaakt?
Peter Johansson: Het was zeker geen simpele beslissing om te nemen. We hebben gesprekken gehad over de toevoeging van een multiplayer modus, maar uiteindelijk leek het ons dat we teveel geld eraan zouden moeten spenderen. Kijk, het implementeren van een multiplayer is enkel te verantwoorden wanneer je het heel erg goed doet. Wij hebben ervoor gekozen om de nadruk meer te leggen op het verbeteren van de ervaring die we de speler gaven in Just Cause. We willen met andere woorden vooral een oerdegelijke singleplayer game afleveren met deeltje twee. Mochten we er een halfbakken multiplayer bij gesmeten hebben, dan zouden mensen het een weekje spelen om daarna gewoon verder te gaan met het online geweld in Modern Warfare. "
Tijdens het doen kan je dat soms langs zien flitsen als je het goed doet.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:06 schreef Cryothic het volgende:
Welk platform?
Op de xbox is het me tot nu toe 1x gelukt omdat ik het geduld had om 50x die knoppen in te drukken.
Toen ik het een tweede keer probeerde, en weer terug in de game dook, bleek de teller nog steeds op 1 te staan, en toen was het over.
Ik kan nergens zien of ie al op 0 staat.
Dat zie ik dus niet. En ik heb de x box ouwe.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:52 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Tijdens het doen kan je dat soms langs zien flitsen als je het goed doet.
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:33 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
Dat zie ik dus niet. En ik heb de x box ouwe.
FF geprobeert vannacht....quote:
Dacht ik ook aan.... waar je naar binnen moet en ondergronds gaat voor een missiequote:Op woensdag 17 maart 2010 13:18 schreef SinofEnvy het volgende:
Daar komen waarschijnlijk legerbasissen ofzo
Je kan al in zo'n "ondergronds' geval. Dat was volgens mij helemaal in het zuiden als ik het goed heb.quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:20 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dacht ik ook aan.... waar je naar binnen moet en ondergronds gaat voor een missie
Dan wordt het.....quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:40 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
Je kan al in zo'n "ondergronds' geval. Dat was volgens mij helemaal in het zuiden als ik het goed heb.
edit: Ow ow en mij is het ook gelukt. Ik heb me 3 uur vermaakt.Kan je nagaan als ik de volledige game heb.
![]()
Dan ben je of heel goed, of je hebt weinig van die soldaatjes boos gemaakt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:40 schreef HL_Dog43 het volgende:
[..]
Je kan al in zo'n "ondergronds' geval. Dat was volgens mij helemaal in het zuiden als ik het goed heb.
edit: Ow ow en mij is het ook gelukt. Ik heb me 3 uur vermaakt.Kan je nagaan als ik de volledige game heb.
![]()
..... HUH?quote:Op woensdag 17 maart 2010 13:52 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Dan ben je of heel goed, of je hebt weinig van die soldaatjes boos gemaakt.
Ach nee joh, het is heel makkelijk om te overleven, mits je regelmatig een healthpackie pakt.quote:Op woensdag 17 maart 2010 14:29 schreef Cryothic het volgende:
Nou, als je dood gaat is het weer voorbij met je extended-demo.
Ik ga met enige regelmaat dood als ik goed loop te rellen.
quote:"We're going to have a lot of DLC. We'll see what happens," Johannson added. "DLC is important, but a game like Just Cause 2 can live pretty long because it's not just playing through the story and being done with it - there's the completion rating and playing with friends."
Dan ook even het hele artikel erbijquote:
Wat heb ik gemist, zit er multiplayer in de DLC van GTA?quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:00 schreef HL_Dog43 het volgende:
Maar nog niet uitgesloten
Rockstar bewees het met zijn DLC dusssss... why not.
-Omdat de wereld van JC2 een heel stuk groter is.quote:Op donderdag 18 maart 2010 10:51 schreef HL_Dog43 het volgende:
GTA 4 had al multiplayer in de orginele versie, maar wat ik dus probeerde te zeggen is dat Rockstar een hoop werk/tijd en geld in de DLC stopte. Dus waarom zouden de makers van Just Cause 2 dat niet kunnen.
Weet je nog dat de 2 GTAIV DLC's exclusief zouden blijven voor de 360, dat iedereen daar 100% zeker van was omdat er 50 miljoen voor was betaald, en dus hadden de ps3 bezitters gewoon dikke pech en werden uitgelachen door de 360 bezitters.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:05 schreef Cryothic het volgende:
[..]
-Omdat de wereld van JC2 een heel stuk groter is.
-Omdat Avalanche RockStar niet is.
-Omdat uitgevers voor een titel als GTA voor de naam alleen al een extra zak geld meenemen.
-Omdat het er bij GTA al inzat tijdens de bouw, en MP via DLC toevoegen zonder enige voorbereiding in de engine een behoorlijke klus is.
-Omdat de techniek en de engines niet hetzelfde zijn.
om maar een paar mogelijke redenen te noemen, die me te binnen schieten.
Dat bedrijf X iets doet, betekend niet dat bedrijf Y hetzelfde kan, of zal doen.
Deze deal zou echt exclusief blijven is zoooo vaak beloofd, het is zoooo vaak door rockstar bevestigd dat ze geen plannen hadden voor de ps3/pc, je weet het gewoon nooit.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:28 schreef Cryothic het volgende:
Ja, maar dan heb je het over een exclusive-deal.
Dat soort deals duren maar een jaar, of 2 jaar. En daarna is de exclusiviteit er vanaf.
Begrijp me niet verkeerd, ik zou het best leuk vinden om online te rellen in een wereld als die Just Cause 2.
Maar ik zie het gewoon niet gebeuren.
En als het wel komt, zal ik de eerste zijn om toe te geven dat ik er naast zat hoor
Die kans bestaat ook. Zeker.quote:Op donderdag 18 maart 2010 11:53 schreef -CRASH- het volgende:
Pick up youre controller... sitback... and enjoy the game.......... vanaf volgende week (ik denk woensdag al)
Maar als de mensen zien dat er zoveel gevraagt wordt naar een MP optie
zullen ze misschien wel op andere gedachten komen.
D'r zal wel weer een extra code in het LE doosje zitten.quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:00 schreef JK het volgende:
Vandaag ook maar JC2 gepreordered... de limited edition uiteraard. We zien 'm wel verschijnen, wordt opgestuurd zodra hij binnen is. Ben ik meteen benieuwd hoe je die hovercraft krijgt in-game.. dat soort spul zal vast wel betaalde DLC zijn voor de non-limited edition spelers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |