Dat zouden alleen maar zgn. dolende geesten worden... Bij zo'n onverwachte abrupte dood weet de ziel niet dat hij niet meer tot de levenden hoort. Om het woord dood te vermijden...quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:56 schreef MrMonkeyman het volgende:
Er zijn ook gelovigen die inderdaad niet bang zijn voor de dood en het ook niet erg vinden als een atoombom het einde zou maken aan het leven van miljoenen mensen. Dat betekend immers dat die direct naar de hemel mogen.
Kijk de film Religulous maar een keer.

wanneer is dit wel het geval?quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:20 schreef Heerda het volgende:
\
Pleit er ook voor om je niet te laten cremeren... In het geval de ziel het lichaam nog niet heeft verlaten. .

Ik ben niet 'gelovig', en heb voor mijzelf besloten dat een bijbelse god, of ieder andere religieuze invulling van het begrip god voor mij niet geloofwaardig is. Desalniettemin heb ook ik het gevoel dat er meer is.quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:11 schreef robby0123 het volgende:
Hey,
Ik denk dat de meesten bang zijn voor datgene dat ze niet kennen. Maar als je gelovig bent voel je dat er meer is en dan leef je daar ook naar...

je kun prima religeus zijn zonder god jaquote:Op woensdag 17 februari 2010 22:08 schreef Symo het volgende:
[..]
Ik ben niet 'gelovig', en heb voor mijzelf besloten dat een bijbelse god, of ieder andere religieuze invulling van het begrip god voor mij niet geloofwaardig is. Desalniettemin heb ook ik het gevoel dat er meer is.

Wat bedoel je met meer in dit verband? Als je bijvoorbeeld streeft naar een hoger doel, zoals een gezin, dan is er ook meer in je leven dan je eigen naakte bestaan. Heeft iedere vorm van vooruit kijken, doelen stellen en zorg dragen niet een religieus karakter?quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:08 schreef Symo het volgende:
[..]
Ik ben niet 'gelovig', en heb voor mijzelf besloten dat een bijbelse god, of ieder andere religieuze invulling van het begrip god voor mij niet geloofwaardig is. Desalniettemin heb ook ik het gevoel dat er meer is.

als in iets dat verwerfd/bereikt kan worden?quote:Op woensdag 17 februari 2010 22:58 schreef Ribbenburg het volgende:
[..]
Wat bedoel je met meer in dit verband? Als je bijvoorbeeld streeft naar een hoger doel, zoals een gezin, dan is er ook meer in je leven dan je eigen naakte bestaan. Heeft iedere vorm van vooruit kijken, doelen stellen en zorg dragen niet een religieus karakter?

Nou nee, vooral de levenshouding, als instelling. Religieuzen weten heel goed dat wat zij verlangen, bv. contact met God, verlichting, verlossing van zondes, etc. etc. maar ten dele vervuld kan worden.quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:05 schreef Yorrit het volgende:
[..]
als in iets dat verwerfd/bereikt kan worden?

beiden zijn toch inspanningen om iets te bereiken?quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:10 schreef Ribbenburg het volgende:
[..]
Nou nee, vooral de levenshouding, als instelling. Religieuzen weten heel goed dat wat zij verlangen, bv. contact met God, verlichting, verlossing van zondes, etc. etc. maar ten dele vervuld kan worden.

Precies, het is een inspanning. Geloven is dan ook niet een gemakzuchtig accepteren van dogma's maar een inspanning en een worsteling.quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:12 schreef Yorrit het volgende:
[..]
beiden zijn toch inspanningen om iets te bereiken?

nogal!quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:16 schreef Ribbenburg het volgende:
[..]
Precies, het is een inspanning. Geloven is dan ook niet een gemakzuchtig accepteren van dogma's maar een inspanning en een worsteling.

Welke redenen kan je dan nog meer bedenken om je niet te laten cremeren?quote:

nee wanneer kun je veilig gecremeerd worden, wanneer de ziel het lichaam heeft verlaten?quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:35 schreef Heerda het volgende:
[..]
Welke redenen kan je dan nog meer bedenken om je niet te laten cremeren?
De redenen om dat wel te doen zijn toch overbekend?

Sorry had je vraag niet goed begrepen... Je weet natuurlijk nooit wanneer je geest je lichaam verlaten heeft. Daarom zal ik mij nooit laten cremeren zodat de geest in alle rust het lichaam kan verlaten. Ik heb deze wijsheid (?) van de boeken van Jozef Rulof. Hij wist dit door berichten van de meesters 'van gene zijde'. Misschien interessant om de discussie voor te zetten op: http://jozefrulof.forum-xl.nl/index.phpquote:Op woensdag 17 februari 2010 23:45 schreef Yorrit het volgende:
[..]
nee wanneer kun je veilig gecremeerd worden, wanneer de ziel het lichaam heeft verlaten?

wel eigenaardig aangezien veel religies die een trancendentale ziel/bewustzijn kennen juist het lichaam verbranden, omdat het maar een lege huls is wanneer de ziel/bewustzijn deze verlaat bij de doodquote:Op donderdag 18 februari 2010 16:27 schreef Heerda het volgende:
[..]
Sorry had je vraag niet goed begrepen... Je weet natuurlijk nooit wanneer je geest je lichaam verlaten heeft. Daarom zal ik mij nooit laten cremeren zodat de geest in alle rust het lichaam kan verlaten. Ik heb deze wijsheid (?) van de boeken van Jozef Rulof. Hij wist dit door berichten van de meesters 'van gene zijde'. Misschien interessant om de discussie voor te zetten op: http://jozefrulof.forum-xl.nl/index.php

Ik heb het niet over verbranden want dat is nog een natuurlijk proces... maar in de crematie-oven is dat niet vergelijkbaar. Denk ik...quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:29 schreef Yorrit het volgende:
[..]
wel eigenaardig aangezien veel religies die een trancendentale ziel/bewustzijn kennen juist het lichaam verbranden, omdat het maar een lege huls is wanneer de ziel/bewustzijn deze verlaat bij de dood

Verrek, heeft die een eigen forum? Zal eens kijken. Heb hier wel eens gediscussieerd met een aanhanger van hem. Was wel lachen, maar de moderators vonden er niet zoveel aan, geloof ik.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:27 schreef Heerda het volgende:
[..]
Sorry had je vraag niet goed begrepen... Je weet natuurlijk nooit wanneer je geest je lichaam verlaten heeft. Daarom zal ik mij nooit laten cremeren zodat de geest in alle rust het lichaam kan verlaten. Ik heb deze wijsheid (?) van de boeken van Jozef Rulof. Hij wist dit door berichten van de meesters 'van gene zijde'. Misschien interessant om de discussie voor te zetten op: http://jozefrulof.forum-xl.nl/index.php
 Er zijn geen forums beschikbaar.
 Er zijn geen forums beschikbaar.   

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |