En jij weet dat omdat....?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:21 schreef porsche1 het volgende:
Omdat zij ook in het achterhoofd weten dat er niks is?
Ik dat hele goden gedoe ook niet geloof?quote:
Natuurlijke instinct. Iedereen heeft een drang om te overleven. Je hebt ook te maken met het grote onbekende. Dat is uiteraard zeer beangstigend omdat je niet weet wat er gaat gebeurenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:17 schreef ebke het volgende:
Nou heb ik toch s een vraagje voor alle gelovigen.![]()
De hemel is het paradijs voor de mens, een plek waar je niet zal lijden, en je verlost word van deze kwade wereld. Je verlangt er dus naar, om daar naartoe te kunnen gaan.
Waarom zijn dan toch bijna alle gelovigen bang om te sterven. En blijven ze liever hier op aarde?![]()
Je zou toch juist harstikke blij moeten zijn als je bijna dood gaat?
Daar beantwoord je je eigen vraag al.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:26 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Natuurlijke instinct. Iedereen heeft een drang om te overleven. Je hebt ook te maken met het grote onbekende. Dat is uiteraard zeer beangstigend omdat je niet weet wat er gaat gebeuren
En als jij het niet gelooft zal het ook 100% niet zo zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:25 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Ik dat hele goden gedoe ook niet geloof?
Waarom zou iemand allemaal dingen maken en mensen die "gehandicapt" zijn als je ze vergelijkt met dat ventje daar boven?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:28 schreef Dibble het volgende:
[..]
Daar beantwoord je je eigen vraag al.
[..]
En als jij het niet gelooft zal het ook 100% niet zo zijn natuurlijk.
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:31 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Waarom zou iemand allemaal dingen maken en mensen die "gehandicapt" zijn als je ze vergelijkt met dat ventje daar boven?
Darwin ftw!
Om atheïsten zoals ik lastig te vallen en te ergeren, en het leven moeilijker te maken dan dat het is, met hun kut wetten, paranoïde privacy schendende maatregelen, achterlijke regeltjes, belachelijke normen en absurde waarden..quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:17 schreef ebke het volgende:
Waarom zijn dan toch bijna alle gelovigen bang om te sterven. En blijven ze liever hier op aarde?![]()
Omdat gelovigen niet immuun zijn voor doodsangst? Ik zeg maar iets geks.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:17 schreef ebke het volgende:
Misschien kan ik je vraag wel beantwoorden vanuit het perspectief van de Islam.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:17 schreef ebke het volgende:
De hemel is het paradijs voor de mens, een plek waar je niet zal lijden, en je verlost word van deze kwade wereld. Je verlangt er dus naar, om daar naartoe te kunnen gaan.
Weer iemand die het verschil tussen weten en geloven niet kent!quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:25 schreef Ibanuff het volgende:
Als je het mij vraagt komt angst over de dood komt voornamelijk voort uit onzekerheid. Het woord geloven zegt het al, men gelooft dat er een hemel is, maar men weet het niet zeker. Niemand weet zeker wat zich te wachten staat als hij doodgaat.
Persoonlijk denk ik dat er niks is na de dood, en dat er dus ook niks te vrezen valt, ik wil echter nog wel bepaalde dingen bereiken in dit leven en zo bijvoorbeeld een gezinnetje stichten.
De vraag moet zijn, waarom zou je met een reden gemaakt zijn? Als schouwspelletje voor je God? Zodat hij iets heeft om van te kunnen houden?quote:
Ik heb zo'n vermoeden dat veel gelovigen het allemaal niet zo zeker weten. Als je het vraagt dan zijn ze er allemaal van overtuigd, zelfs heel wat gelovigen zeggen ervan overtuigd te zijn dat ook de Hel bestaat. Maar gek genoeg zijn die mensen helemaal niet bezig om hun ongelovige medemens te waarschuwen voor het eeuwige branden in de Hel dat ons ongelovigen zou wachten. Het kan natuurlijk zo zijn dat ze dat helemaal niet erg zouden vinden. Maar ik verdenk ze ervan dat ze daar veel meer over twijfelen dan ze willen toegeven.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:17 schreef ebke het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |