abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77275979
Nou heb ik toch s een vraagje voor alle gelovigen.
De hemel is het paradijs voor de mens, een plek waar je niet zal lijden, en je verlost word van deze kwade wereld. Je verlangt er dus naar, om daar naartoe te kunnen gaan.
Waarom zijn dan toch bijna alle gelovigen bang om te sterven. En blijven ze liever hier op aarde?
Je zou toch juist harstikke blij moeten zijn als je bijna dood gaat?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 00:21:05 #2
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_77276072
Waar staat het dat ze bang zijn om te sterven?
*Hosselcopter*
  dinsdag 26 januari 2010 @ 00:21:31 #3
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_77276085
Omdat zij ook in het achterhoofd weten dat er niks is?
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 00:21:52 #4
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_77276098
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 00:21 schreef porsche1 het volgende:
Omdat zij ook in het achterhoofd weten dat er niks is?
En jij weet dat omdat....?
*Hosselcopter*
  dinsdag 26 januari 2010 @ 00:25:58 #5
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_77276201
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 00:21 schreef Dibble het volgende:

[..]

En jij weet dat omdat....?
Ik dat hele goden gedoe ook niet geloof?
pi_77276220
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 00:17 schreef ebke het volgende:
De hemel is het paradijs voor de mens, een plek waar je niet zal lijden, en je verlost word van deze kwade wereld. Je verlangt er dus naar, om daar naartoe te kunnen gaan.
Waarom zijn dan toch bijna alle gelovigen bang om te sterven. En blijven ze liever hier op aarde?
Natuurlijke instinct. Iedereen heeft een drang om te overleven. Je hebt ook te maken met het grote onbekende. Dat is uiteraard zeer beangstigend omdat je niet weet wat er gaat gebeuren
  dinsdag 26 januari 2010 @ 00:28:41 #7
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_77276282
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 00:26 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Natuurlijke instinct. Iedereen heeft een drang om te overleven. Je hebt ook te maken met het grote onbekende. Dat is uiteraard zeer beangstigend omdat je niet weet wat er gaat gebeuren
Daar beantwoord je je eigen vraag al.
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 00:25 schreef porsche1 het volgende:

[..]

Ik dat hele goden gedoe ook niet geloof?
En als jij het niet gelooft zal het ook 100% niet zo zijn natuurlijk.
*Hosselcopter*
  dinsdag 26 januari 2010 @ 00:29:06 #8
283048 Cerebro
BigHeadz will rise again!
pi_77276297
Het zal er vast wel mooi en gezellig zijn want er komt nooit iemand terug....
Maar ja, die onzekerheid he...dat maakt het zo angstig denk ik.
Be there or be ▀
  dinsdag 26 januari 2010 @ 00:31:04 #9
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_77276366
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 00:28 schreef Dibble het volgende:

[..]

Daar beantwoord je je eigen vraag al.
[..]

En als jij het niet gelooft zal het ook 100% niet zo zijn natuurlijk.
Waarom zou iemand allemaal dingen maken en mensen die "gehandicapt" zijn als je ze vergelijkt met dat ventje daar boven?

Darwin ftw!
  dinsdag 26 januari 2010 @ 00:56:43 #10
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_77277079
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 00:31 schreef porsche1 het volgende:

[..]

Waarom zou iemand allemaal dingen maken en mensen die "gehandicapt" zijn als je ze vergelijkt met dat ventje daar boven?

Darwin ftw!

En waarom besta jij zomaar ?
*Hosselcopter*
  dinsdag 26 januari 2010 @ 01:08:55 #11
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_77277354
quote:

Om atheïsten zoals ik lastig te vallen en te ergeren, en het leven moeilijker te maken dan dat het is, met hun kut wetten, paranoïde privacy schendende maatregelen, achterlijke regeltjes, belachelijke normen en absurde waarden..
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_77279369
quote:
Omdat gelovigen niet immuun zijn voor doodsangst? Ik zeg maar iets geks.
pi_77279401
Ik ben niet gelovig en ik ben niet bang voor de dood.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dastan op 26-01-2010 13:38:54 ]
  dinsdag 26 januari 2010 @ 07:49:51 #14
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_77279441
Gelovigen zijn een stelletje zeurkouzen die bang zijn in het donker.
pi_77281900
Kappen we even met de oneliners?
pi_77294375
quote:
Misschien kan ik je vraag wel beantwoorden vanuit het perspectief van de Islam.
Die hemel is er, alleen die is niet 'gratis'. De moslims zien deze wereld als een plek om dat plek te verdienen. Dus hier zaai je goede dingen en je oogst het in het hiernamaals. Theoretisch is het zo dat hoe langer je hier zit hoe meer je kan werken voor het hiernamaals en hoe meer je kan oogsten daar. Maar er zijn uitzonderingen dat je ook in een kort leventje meer kan oogsten dan iemand die perfect leeft en veel goeds heeft gedaan.

Alleen dat je naar de hemel gaat staat niet vast. Het zit er dik in dat je als moslim toch moet boeten in de hel voor een tijdje. En die tijd is best wel lang te noemen.
Dus waar de moslims vaak bang voor zijn is hoe het met ze gaat aflopen tijdens de dag de oordeels waar je je moet verantwoorden voor elke daad je die hebt verricht hier op aarde. Krijg je het boek van daden overhandigt in je rechterhand of linkerhand (links is een ticket naar de hel en rechts is de hemel)? Dat is de vrees. Dit is natuurlijk expres zo onduidelijk zodat we als moslim continu hier ons best moeten doen.

Een derde aspect is dat je moet wachten in wat wij noemen een ondergrondse graf (kabir alemi) leven tot de dag des oordeels. Dit leven is ook niet echt rooskleurig als je veel hebt gezondigt. Dus dat schrikt ook een heleboel moslims af om snel dood te gaan aangezien er heel erg weinig vrome moslims zijn gemiddeld gezien.

Al met al redenen genoeg om de dood te vrezen voor een gemiddelde moslim.
---o---
pi_77305426
Ik ben niet zozeer echt bang om dood te gaan, maar ik wil het absoluut niet!
Niet voordat ik mijn volle potentie heb benut in m'n leven!

Ik denk dat ik toch wel bang zou zijn op het moment dat ik zal sterven. Maar dat hangt ook van de omstandigheden af. Ben ik oud, ziek en op zou ik er nog wel vrede mee kunnen hebben. Ben ik jong, gezond en vol van potentie en dodelijk ziek dan zal ik er toch wel bij gaan janken.

Dan heb je nog de omstandigheden van een plotselinge (als in niet zieke) dood, hetzij een natuurramp, hetzij een auto ongeluk. Dan heb je toch geen tijd van besef en ben je toch zo neer.

En dan heb je nog de dood die je aanziet komen (lopen), hetzij een psychopaat met een kettingzaag en masker of een slagveld met vliegende kogels om je heen... Ja, dan zou ik toch echt bang zijn om te sterven..:')

Wat er hiernamaals is? We'll see!...of niet.
pi_77313350
ik geloof in god, maar dat houdt niet in dat ik daarmee automatisch geloof in een hiernamaals en als ik daar al in geloof dat het per se in de vorm van een hemel is. Het staat allemaal NIET gelijk aan elkaar.

Daarnaast, waarom zou je niet bang kunnen zijn om te sterven als je weet dat je naar een mooie geweldige plek gaat? Ik vind het allemaal best spannend, DE grote overgang. Of er nou een paradijs op me wacht of niet.

Het is allemaal zo simpel en rechtlijnig gezegd.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 23:53:51 #19
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_77317734
gewoon gaan slapen en niet meer wakker worden.
Sweet dreams...........
Alleen dat gedonder erom heen als je per ongeluk ziek bent.......een beetje gezond heengaan lijkt me het beste eigenlijk.
pi_77320318
Het liefst ga ik heen, zónder een tandenstoker onder de nagel van mijn grote teen.
XBL: Koning Stoma
PSN: Koning_Stoma
pi_77329341
Als je het mij vraagt komt angst over de dood komt voornamelijk voort uit onzekerheid. Het woord geloven zegt het al, men gelooft dat er een hemel is, maar men weet het niet zeker. Niemand weet zeker wat zich te wachten staat als hij doodgaat.
Persoonlijk denk ik dat er niks is na de dood, en dat er dus ook niks te vrezen valt, ik wil echter nog wel bepaalde dingen bereiken in dit leven en zo bijvoorbeeld een gezinnetje stichten.
pi_77334998
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:25 schreef Ibanuff het volgende:
Als je het mij vraagt komt angst over de dood komt voornamelijk voort uit onzekerheid. Het woord geloven zegt het al, men gelooft dat er een hemel is, maar men weet het niet zeker. Niemand weet zeker wat zich te wachten staat als hij doodgaat.
Persoonlijk denk ik dat er niks is na de dood, en dat er dus ook niks te vrezen valt, ik wil echter nog wel bepaalde dingen bereiken in dit leven en zo bijvoorbeeld een gezinnetje stichten.
Weer iemand die het verschil tussen weten en geloven niet kent!
---o---
pi_77372646
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 00:56 schreef Dibble het volgende:

[..]

En waarom besta jij zomaar ?
De vraag moet zijn, waarom zou je met een reden gemaakt zijn? Als schouwspelletje voor je God? Zodat hij iets heeft om van te kunnen houden?

dan vind ik de gedachte dat wij bij puur toeval zijn ontstaan in een chemische reactie toch een heel stuk aannemelijker.

Het is overigens een dogma om te zeggen dat wij een wil hebben om te overleven. Wij leven zolang we kunnen leven en dat proces probeert zichzelf in stand te houden. Die angst die men ervaart is een reactie om het balans van het lichaam (dus de chemische reactie) trachten te herstellen.
Doe eens lief!
pi_77372777
quote:
Ik heb zo'n vermoeden dat veel gelovigen het allemaal niet zo zeker weten. Als je het vraagt dan zijn ze er allemaal van overtuigd, zelfs heel wat gelovigen zeggen ervan overtuigd te zijn dat ook de Hel bestaat. Maar gek genoeg zijn die mensen helemaal niet bezig om hun ongelovige medemens te waarschuwen voor het eeuwige branden in de Hel dat ons ongelovigen zou wachten. Het kan natuurlijk zo zijn dat ze dat helemaal niet erg zouden vinden. Maar ik verdenk ze ervan dat ze daar veel meer over twijfelen dan ze willen toegeven.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_77373225
Niemand weet wat er na je dood gebeurt. En mensen die het wel menen te weten zijn leugenaars of gewoon dom, want je kunt het niet weten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')