abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 februari 2010 @ 18:46:33 #176
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78067600
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 16:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

volgens de mevrouw van translink

1 kaart voor het hele OV
nooit meer in de rij staan
je betaalt niet meer per zone, maar per km dus eerlijker
het is voor veel mensen goedkoper

vervolgens werden al die voordelen onderuit gehaald en bleef er weinig over haha

o.m. de vraag van iemand die zei dat als de bus een slinger maakt, dat je meer kwijt bent, dan met de strippenkaart. Dat was niet waar volgens haar

Je bent natuurlijk wel duurder uit met de bus die een slinger maakt, daarom moet er ook een spitstarief komen.

Immers met de sneldienst die vaak over de rijksweg gaat in 1 recht stuk zonder omwegen ben je wel goedkoper uit.
Daar zijn de busmaatschappijen nu ook achter gekomen natuurlijk, vandaar spitstarief
Grappig ja, want het spitstarief zal dus hoger zijn dan het laag tarief, waardoor je ondanks die rechte weg nog steeds meer kwijt bent.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_78068263
Vandaag ervaren! Ik heb een abonnement op mijn OV chipkaart. Reis die ik elke dag maak is dus op abonnement dus kost niets extra.
Ik moet tot de eindhalte en de chauffeur heeft kennelijk zijn laatste rit en gooit bij het einde zijn computer vast uit of in elk geval zo dat je niet meer ziet welk busnummer het is.... Ik wil uitloggen, en ik merk dat dat ding inlogt... Dus ik log gelijk weer uit, wordt er ineens 75 ct afgeschreven. Ga ik even later mijn transacties na... is er dus door die actie van die chauffeur ook een onafgemaakte transactie = 4 euro afgeschreven. Totaal dus 4,75. Had ik dat niet gezien bij het uitchecken dat hij opnieuw incheckte was het trouwens 8 euro totaal. De bus zat aardig vol. Ik ben benieuwd hoeveel mensen dit doorhadden. Ik ga het uiteraard terugclaimen.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 19:07:15 #178
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_78068358
Iemand anders ook rare ervaringen bij de paaltjes rondom de Utrechtse sneltram? De saldo-weergave klopt nooit!
Vandaag was het weer zover. Heenrit inchecken: saldo is -0,21 euro. Bij uitchecken na twee haltes geeft de paal aan dat mijn saldo 1,89 is. En dat de rit 0,91 euro heeft gekost. (Gisteren kostte diezelfde rit nog 90 cent). WTF?
pi_78130950
Ik ben er ook compleet klaar mee, heb door het debacle nu al voor meer dan 400 Euro aan overbodige kosten gemaakt en ga echt voor elke Euro Cent die ik teveel heb betaalt mijn geld terug eisen.
Zo zag ik gisteren dat ik de afgelopen weken iedere dag voor exact hetzelfde ritje met de bus van Schiphol Plaza naar kantoor, telkens een ander bedrag betaal aan connexxion. Varierend van 0,88 Cent tot 1,40. Bel je vervolgens op naar Connexxion hoe dat kan, zegt een tamelijk onvriendelijke man aan de telefoon dat hij daar niks aan kan doen en geen idee heeft hoe dat komt. Op de vraag waar ik mijn teveel betaalde geld terug kan halen, zegt hij doodleuk dat je daarvoor bij de NS(?!?) moet zijn, die op hun beurt weer zeggen niks met connexxion te maken te hebben. Ook is het me al meerdere malen overkomen dat tijdens een rit de uitcheck paaltjes gewoon uitvielen of gingen updaten, waardoor er dus gewoon weer 4 Euro wordt afgeschreven, waar je dan weer zelf achteraan moet

Maar gewoon doorgaan met invoeren hoor, het werkt fantastisch.
pi_78144810
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:16 schreef Ravvie het volgende:
Ik ben er ook compleet klaar mee, heb door het debacle nu al voor meer dan 400 Euro aan overbodige kosten gemaakt en ga echt voor elke Euro Cent die ik teveel heb betaalt mijn geld terug eisen.
Zo zag ik gisteren dat ik de afgelopen weken iedere dag voor exact hetzelfde ritje met de bus van Schiphol Plaza naar kantoor, telkens een ander bedrag betaal aan connexxion. Varierend van 0,88 Cent tot 1,40. Bel je vervolgens op naar Connexxion hoe dat kan, zegt een tamelijk onvriendelijke man aan de telefoon dat hij daar niks aan kan doen en geen idee heeft hoe dat komt. Op de vraag waar ik mijn teveel betaalde geld terug kan halen, zegt hij doodleuk dat je daarvoor bij de NS(?!?) moet zijn, die op hun beurt weer zeggen niks met connexxion te maken te hebben. Ook is het me al meerdere malen overkomen dat tijdens een rit de uitcheck paaltjes gewoon uitvielen of gingen updaten, waardoor er dus gewoon weer 4 Euro wordt afgeschreven, waar je dan weer zelf achteraan moet

vandaag een brief gekregen van de RET dat ik niet meer in aanmerking kom voor vergoeding voor het niet uitchecken van 2 jaar geleden.

Dit is per ongeluk gebeurd met de NS voordeelurenkaart, die mij ongevraagd is toegstuurd door de NS

Dit kost mij dus 4 euro.

Echt belachelijk dit, hoe kan ik in hemelsnnaam een kaart controleren die ik niet gebruik ?
  donderdag 18 februari 2010 @ 17:08:35 #181
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78145599
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 16:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

vandaag een brief gekregen van de RET dat ik niet meer in aanmerking kom voor vergoeding voor het niet uitchecken van 2 jaar geleden.
Oh? Volgens mij verlopen vorderingen pas na minimaal 5 jaar. Ik begrijp niet waar de RET het lef vandaan haalt om dit af te wijzen.
pi_78146102
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 17:08 schreef Zelva het volgende:

[..]

Oh? Volgens mij verlopen vorderingen pas na minimaal 5 jaar. Ik begrijp niet waar de RET het lef vandaan haalt om dit af te wijzen.
Ik vind het gewoon onbeschoft, omdat ik hier pas achter kwam toen ik de OV kaart ging activeren.
Ook op OV chipkaart.nl kon ik de transactie niet vinden,ergo hij heeft niet plaatsgevonden

Hoe zal ik er dan achter moeten komen, als ik een OV kaart helemaal niet gebruik, alleen als voordeelurenkaart.

De NS stuurt me overigens ook terug naar de RET, dus het lijkt mij dat de NS maar over de brug moet komen.
Zij hebben mij deze kaart ongevraagd toegestuurd.

Het laatste woord is hier echt nog niet over gevallen.
pi_78147401
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 10:16 schreef Ravvie het volgende:

Heel erg herkenbaar dit! Ik ga vaak vanaf huis met de zuidtangent naar de arena, filmpje pakken... en elke keer een ander bedrag! Er zit totaal geen lijn in. UItvallende uitcheck apparatuur ook al heel veel ervaren. Ik heb overigens na mijn ervaring van de week een klacht ingediend en ik krijg gewoon een standaard mail met een link naar een claim formulier!
Verder ook opvallend dat een ritje met de Metro van Amstelveen naar Amsterdam vaak rond de 1,80 euro zit terwijl ik voor een enkeltje met de zuidtangent naar Haarlem afgelopen weekend 2,50 euro betaalde... GVB is kennelijk een stuk duurder!
pi_78147874
http://www.rover.nl/chipkaart/zorgpuntenlijst.pdf

38 argumenten om maar met de auto te gaan ipv het OV

Het wordt nog veel erger straks, abonnementen worden afgeschaft, als je overstapt op de trein na bus,tram of metrorit in een stad, ben je veel duurder uit dan nu

En dan te bedenken dat een goede economie afhankelijk is van mobiliteit.
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:37:35 #185
188877 Stupendous76
pi_78205284
quote:
Chipkaart studenten vanaf 16 maart verplicht
Uitgegeven: 19 februari 2010 18:40 /// Laatst gewijzigd: 19 februari 2010 21
DEN HAAG - Studenten kunnen vanaf 16 maart alleen nog met het openbaar vervoer reizen als zij in het bezit zijn een ov-chipkaart die is opgeladen. De vervoerders hebben daarover vrijdag overeenstemming bereikt met het ministerie van Onderwijs.

Studenten moesten aanvankelijk vanaf 1 januari met de ov-chipkaart kunnen reizen.
Die deadline werd al een maand opgeschoven, maar door technische problemen met het computersysteem slaagden lang niet alle studenten erin hun kaart tijdig te activeren.

Onderwijsminister Ronald Plasterk besloot vorige maand dat eerst alle problemen moesten worden opgelost. Pas daarna mochten de vervoerders in overleg met het ministerie een nieuwe uiterste datum vaststellen.

Papieren kaart
In totaal moeten 650.000 studenten hun ov-chipkaart activeren. Van hen heeft 80 procent dat inmiddels gedaan.
De rest reist nog met een papieren ov-studentenkaart of met een ov-chipkaart die nog niet is geactiveerd. Vanaf 16 maart mag dat niet meer.

Loterij
Om studenten extra te motiveren, hebben de vervoersbedrijven een loterij gekoppeld aan het activeren van de ov-chipkaart. Studenten die hun kaart opladen, kunnen onder meer een wintersportvakantie winnen. De verloting is eveneens op 16 maart.
© ANP
Repent, Pray, Forgive
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:45:33 #186
39333 Zelva
pi_78205707
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:07 schreef Zelva het volgende:
Gisteren ook weer leuk. Ik stapte een Arriva-bus in op Zuidplein, Rotterdam, checkte in en bedacht iets leuks. Ik had het briljante plan om mijn strippen dan maar eens op te maken. Ik checkte derhalve meteen maar weer uit. Kosten: 17 cent. Huh?

Zal dat iets te maken hebben met dat het uitstappunt op Zuidplein wat verder ligt dan het punt waar je instapt? Ik weet het niet, maar wat een ^%$#*&-systeem.

Die 17 cent wil ik natuurlijk vanzelfsprekend uiteraard terughebben, maar bij een claimformulier moet je een bonnetje uit de automaat met je laatste reizen bijleveren ( , ze houden álle reisgegevens toch volautomatisch bij?)

Kan dat ook bij de NS-automaat, of moet ik dan weer helemaal vanuit Ede naar Rotterdam reizen?
  vrijdag 19 februari 2010 @ 22:49:55 #187
39333 Zelva
pi_78205935
Oh laat maar, zit ik die link van Macca te lezen, kom ik dit tegen:
quote:
Bij (geschikte) NS-automaten kunnen laatste 10 transacties wel van beeldscherm worden afgelezen, maar niet worden afgedrukt.

dinsdag 23 februari 2010 @ 13:25:42 #188
188877 Stupendous76
pi_78341167
quote:

Alle dagen gratis OV voor studenten

UTRECHT - Door een fout bij het activeren van de nieuwe OV-chipkaart voor studenten is het mogelijk alle dagen van de week gratis te kunnen reizen.

Afschaffen strippenkaart?
Bij de Landelijke Studentenvakbond (LSVb) én De Telegraaf zijn meerdere meldingen gekomen van studenten die tot hun verbazing en blijdschap op hun chipkaart zowel de weekeind- als de weekvariant zien staan na het activeren van de reisrechten bij een oplaadpunt. Officieel zou er maar één reismogelijkheid moeten staan.

De Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO), de voormalige IB-groep, kent dit probleem en bij de gezamenlijke vervoersbedrijven wordt tamelijk laconiek gereageerd: „Nou, maar dat is toch geweldig voor deze studenten. Gratis reizen, wat wil je nog meer. Dit is echter hooguit het geval tot 16 maart, dan kan het technisch gezien niet meer,” stelt woordvoerder Charlotte Schoenmakers van de vervoersbedrijven.

Volgens Schoenmakers is het ’alle dagen gratis reizen’ gewoonweg mazzel voor die studenten die eerst een tijdelijk reisrecht hadden voor bijvoorbeeld de week-variant en nu bij het activeren van het officiële product overstappen naar de weekeind-variant en andersom: „Dan staan beide mogelijkheden tijdelijk naast elkaar op de kaart. Maar de student is wel strafbaar als hij buiten het officiële product om reist.”

Die ervaring heeft studente en LSVb-medewerker Sara Struik, die ook opeens een kaart heeft die geschikt is voor weekeind én week, helemaal niet. „Bij mij raadde de conducteur juist aan -toen hij beide mogelijkheden op één kaart zag staan- vooral er gebruik van te maken! Hij zei niks over boetes of dat ik strafbaar was. Ik maak er vooral gebruik van in de bus, daar is geen conducteur die er iets van kan zeggen.”

Lek
Voorzitter Gerard Oosterwijk van de LSVb vindt het hele chipkaart-systeem „zo lek als een mandje. Alle dagen gratis kunnen reizen is een leuke bijkomstigheid, maar we krijgen ook veel klachten van studenten die eigenlijk een weekvariant hebben, zo staan geregistreerd en bij het activeren bij de paal hiervoor hebben gekozen, maar dat bij het reizen in de trein en bus opeens blijkt dat er een weekeind-variant op de kaart staat. Heel vervelend.”

Volgens Schoenmakers is dat technisch echter onmogelijk: „Dan moeten ze bij de paal op een verkeerde knop hebben gedrukt. We hebben wél technische problemen met het wisselen van week naar weekeind en omgekeerd. Als je wisselt kan je dat aanvragen op de site en zou binnen 2 dagen dit geregeld moeten zijn. Maar het duurt wel tien dagen. Als je vóór die tien dagen toch gaat ophalen, activeer je weer de oude. Maar we hebben nog tot 16 maart om alle euvels eruit te halen. Op die datum moeten alle 650.000 studenten hun nieuwe OV-chipkaart geactiveerd hebben.”
Het blijven ook eindeloos incompetente loosers daar.
'technisch onmogelijk' 'fout van de gebruiker' 'enkele problemen'
Jammer dat deze (&9786(*-bende blijft bestaan bij de val van het kabinet.
Repent, Pray, Forgive
pi_78356024
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 13:25 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Het blijven ook eindeloos incompetente loosers daar.
'technisch onmogelijk' 'fout van de gebruiker' 'enkele problemen'
Jammer dat deze (&9786(*-bende blijft bestaan bij de val van het kabinet.
Wat mij blijft irriteren is dat ze de schuld bij de gebruiker blijven liggen

Ik heb nog steeds mijn 4 euro niet terug van mijn voordeelurenkaart
pi_78358253
topic niet gelezen..mijn excuses!

ff snel een vraagje. Ik heb een ov chipkaart(student). Is het mogelijk dat een vriend met korting mee kan reizen? Is dat dan gewoon 40%? Zoja, hoe gaat dat in zijn werk?
De enige echte.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 20:55:27 #191
141482 Q.
JurassiQ
pi_78360623
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:14 schreef Rnie het volgende:
topic niet gelezen..mijn excuses!

ff snel een vraagje. Ik heb een ov chipkaart(student). Is het mogelijk dat een vriend met korting mee kan reizen? Is dat dan gewoon 40%? Zoja, hoe gaat dat in zijn werk?
Papieren kaartje kopen.
For great justice!
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:07:55 #192
39333 Zelva
pi_78371699
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:55 schreef Q. het volgende:

[..]

Papieren kaartje kopen.
En als die niet meer bestaan, God verbiede het, dan is het einde verhaal voor die kortingsregeling.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:16:20 #193
141482 Q.
JurassiQ
pi_78372571
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:07 schreef Zelva het volgende:

[..]

En als die niet meer bestaan, God verbiede het, dan is het einde verhaal voor die kortingsregeling.
Dat was al jaren bekend.
For great justice!
pi_78374555
[Het zou toch MAKKELIJKER worden ??

Nu moet ik dus ipv 2 kaartjes tegelijk kopen voor mij en mijn vriendin, 1x inchecken en 1 kaartje kopen.

En kon dat nog maar bij dezelfde automaat, maar nee laten we het nog makkelijker maken en die verweg van elkaar zetten ( ij R'dam Lombardijen in elk geval wel)

En voor de terugweg natuurlijk weer hetzelfde
pi_78374717
Off topic maar ook leuk

Ik kreeg van de NS een overgangs kaart ter compensatie van de vele vertragingen.
Dat houdt in dat je met een 2de klas kaartje in de 1e klasse mag zitten.

Erg leuk, samen treinen, ik in de 1ste en mijn vriendin in de 2de klas.
Nou bedankt hoor NS
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:52:40 #196
39333 Zelva
pi_78375557
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:16 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat was al jaren bekend.
Onder insiders wel ja. De gemiddelde reiziger moet er nog achter komen welke kortingsregelingen, gunstige overstapvoorwaarden en dergelijke allemaal gaan vervallen.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:53:21 #197
39333 Zelva
pi_78375604
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:39 schreef macca728 het volgende:
Zou ja. Wanneer was dat ongeveer? Oh ja, 1993 of ergens daaromtrent.
  zondag 28 februari 2010 @ 12:26:58 #198
141482 Q.
JurassiQ
pi_78547933
Ik was vannacht vergeten uit te checken toen ik half dood uit de nachttrein strompelde, net even naar het station gefietst en kon alsnog uitchecken. Tot wanneer kan ik eigenlijk uitchecken als ik het vergeten ben? Iemand?
For great justice!
  zondag 28 februari 2010 @ 12:27:20 #199
141482 Q.
JurassiQ
pi_78547947
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:39 schreef macca728 het volgende:
Ja, maar niet voor de betalende klanten natuurlijk! Het idee alleen al!
For great justice!
pi_78549136
Ik controleerde net mijn ov-chipkaart en idd ik heb dus zowel een week als een weekend ov abbo erop staan (vorige week mijn weekendproduct afgehaald). Betekend dit dat ik tot en met januari 2011 de gehele week gratis kan reizen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')