Grappig ja, want het spitstarief zal dus hoger zijn dan het laag tarief, waardoor je ondanks die rechte weg nog steeds meer kwijt bent.quote:Op dinsdag 16 februari 2010 16:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
volgens de mevrouw van translink
1 kaart voor het hele OV
nooit meer in de rij staan
je betaalt niet meer per zone, maar per km dus eerlijker
het is voor veel mensen goedkoper
vervolgens werden al die voordelen onderuit gehaald en bleef er weinig over haha
o.m. de vraag van iemand die zei dat als de bus een slinger maakt, dat je meer kwijt bent, dan met de strippenkaart. Dat was niet waar volgens haar
Je bent natuurlijk wel duurder uit met de bus die een slinger maakt, daarom moet er ook een spitstarief komen.
Immers met de sneldienst die vaak over de rijksweg gaat in 1 recht stuk zonder omwegen ben je wel goedkoper uit.
Daar zijn de busmaatschappijen nu ook achter gekomen natuurlijk, vandaar spitstarief
vandaag een brief gekregen van de RET dat ik niet meer in aanmerking kom voor vergoeding voor het niet uitchecken van 2 jaar geleden.quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:16 schreef Ravvie het volgende:
Ik ben er ook compleet klaar mee, heb door het debacle nu al voor meer dan 400 Euro aan overbodige kosten gemaakt en ga echt voor elke Euro Cent die ik teveel heb betaalt mijn geld terug eisen.
Zo zag ik gisteren dat ik de afgelopen weken iedere dag voor exact hetzelfde ritje met de bus van Schiphol Plaza naar kantoor, telkens een ander bedrag betaal aan connexxion. Varierend van 0,88 Cent tot 1,40. Bel je vervolgens op naar Connexxion hoe dat kan, zegt een tamelijk onvriendelijke man aan de telefoon dat hij daar niks aan kan doen en geen idee heeft hoe dat komt. Op de vraag waar ik mijn teveel betaalde geld terug kan halen, zegt hij doodleuk dat je daarvoor bij de NS(?!?) moet zijn, die op hun beurt weer zeggen niks met connexxion te maken te hebben. Ook is het me al meerdere malen overkomen dat tijdens een rit de uitcheck paaltjes gewoon uitvielen of gingen updaten, waardoor er dus gewoon weer 4 Euro wordt afgeschreven, waar je dan weer zelf achteraan moet
Maar gewoon doorgaan met invoeren hoor, het werkt fantastisch.
Oh? Volgens mij verlopen vorderingen pas na minimaal 5 jaar. Ik begrijp niet waar de RET het lef vandaan haalt om dit af te wijzen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 16:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
vandaag een brief gekregen van de RET dat ik niet meer in aanmerking kom voor vergoeding voor het niet uitchecken van 2 jaar geleden.
Ik vind het gewoon onbeschoft, omdat ik hier pas achter kwam toen ik de OV kaart ging activeren.quote:Op donderdag 18 februari 2010 17:08 schreef Zelva het volgende:
[..]
Oh? Volgens mij verlopen vorderingen pas na minimaal 5 jaar. Ik begrijp niet waar de RET het lef vandaan haalt om dit af te wijzen.
Heel erg herkenbaar dit! Ik ga vaak vanaf huis met de zuidtangent naar de arena, filmpje pakken... en elke keer een ander bedrag! Er zit totaal geen lijn in. UItvallende uitcheck apparatuur ook al heel veel ervaren. Ik heb overigens na mijn ervaring van de week een klacht ingediend en ik krijg gewoon een standaard mail met een link naar een claim formulier!quote:Op donderdag 18 februari 2010 10:16 schreef Ravvie het volgende:
Ik ben er ook compleet klaar mee, heb door het debacle nu al voor meer dan 400 Euro aan overbodige kosten gemaakt en ga echt voor elke Euro Cent die ik teveel heb betaalt mijn geld terug eisen.
Zo zag ik gisteren dat ik de afgelopen weken iedere dag voor exact hetzelfde ritje met de bus van Schiphol Plaza naar kantoor, telkens een ander bedrag betaal aan connexxion. Varierend van 0,88 Cent tot 1,40. Bel je vervolgens op naar Connexxion hoe dat kan, zegt een tamelijk onvriendelijke man aan de telefoon dat hij daar niks aan kan doen en geen idee heeft hoe dat komt. Op de vraag waar ik mijn teveel betaalde geld terug kan halen, zegt hij doodleuk dat je daarvoor bij de NS(?!?) moet zijn, die op hun beurt weer zeggen niks met connexxion te maken te hebben. Ook is het me al meerdere malen overkomen dat tijdens een rit de uitcheck paaltjes gewoon uitvielen of gingen updaten, waardoor er dus gewoon weer 4 Euro wordt afgeschreven, waar je dan weer zelf achteraan moet
Maar gewoon doorgaan met invoeren hoor, het werkt fantastisch.
quote:Chipkaart studenten vanaf 16 maart verplicht
Uitgegeven: 19 februari 2010 18:40 /// Laatst gewijzigd: 19 februari 2010 21
DEN HAAG - Studenten kunnen vanaf 16 maart alleen nog met het openbaar vervoer reizen als zij in het bezit zijn een ov-chipkaart die is opgeladen. De vervoerders hebben daarover vrijdag overeenstemming bereikt met het ministerie van Onderwijs.
Studenten moesten aanvankelijk vanaf 1 januari met de ov-chipkaart kunnen reizen.
Die deadline werd al een maand opgeschoven, maar door technische problemen met het computersysteem slaagden lang niet alle studenten erin hun kaart tijdig te activeren.
Onderwijsminister Ronald Plasterk besloot vorige maand dat eerst alle problemen moesten worden opgelost. Pas daarna mochten de vervoerders in overleg met het ministerie een nieuwe uiterste datum vaststellen.
Papieren kaart
In totaal moeten 650.000 studenten hun ov-chipkaart activeren. Van hen heeft 80 procent dat inmiddels gedaan.
De rest reist nog met een papieren ov-studentenkaart of met een ov-chipkaart die nog niet is geactiveerd. Vanaf 16 maart mag dat niet meer.
Loterij
Om studenten extra te motiveren, hebben de vervoersbedrijven een loterij gekoppeld aan het activeren van de ov-chipkaart. Studenten die hun kaart opladen, kunnen onder meer een wintersportvakantie winnen. De verloting is eveneens op 16 maart.
© ANP
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 11:07 schreef Zelva het volgende:
Gisteren ook weer leuk. Ik stapte een Arriva-bus in op Zuidplein, Rotterdam, checkte in en bedacht iets leuks. Ik had het briljante plan om mijn strippen dan maar eens op te maken. Ik checkte derhalve meteen maar weer uit. Kosten: 17 cent. Huh?
Zal dat iets te maken hebben met dat het uitstappunt op Zuidplein wat verder ligt dan het punt waar je instapt? Ik weet het niet, maar wat een ^%$#*&-systeem.
quote:Bij (geschikte) NS-automaten kunnen laatste 10 transacties wel van beeldscherm worden afgelezen, maar niet worden afgedrukt.
Het blijven ook eindeloos incompetente loosers daar.quote:
Alle dagen gratis OV voor studenten
UTRECHT - Door een fout bij het activeren van de nieuwe OV-chipkaart voor studenten is het mogelijk alle dagen van de week gratis te kunnen reizen.
Afschaffen strippenkaart?
Bij de Landelijke Studentenvakbond (LSVb) én De Telegraaf zijn meerdere meldingen gekomen van studenten die tot hun verbazing en blijdschap op hun chipkaart zowel de weekeind- als de weekvariant zien staan na het activeren van de reisrechten bij een oplaadpunt. Officieel zou er maar één reismogelijkheid moeten staan.
De Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO), de voormalige IB-groep, kent dit probleem en bij de gezamenlijke vervoersbedrijven wordt tamelijk laconiek gereageerd: „Nou, maar dat is toch geweldig voor deze studenten. Gratis reizen, wat wil je nog meer. Dit is echter hooguit het geval tot 16 maart, dan kan het technisch gezien niet meer,” stelt woordvoerder Charlotte Schoenmakers van de vervoersbedrijven.
Volgens Schoenmakers is het ’alle dagen gratis reizen’ gewoonweg mazzel voor die studenten die eerst een tijdelijk reisrecht hadden voor bijvoorbeeld de week-variant en nu bij het activeren van het officiële product overstappen naar de weekeind-variant en andersom: „Dan staan beide mogelijkheden tijdelijk naast elkaar op de kaart. Maar de student is wel strafbaar als hij buiten het officiële product om reist.”
Die ervaring heeft studente en LSVb-medewerker Sara Struik, die ook opeens een kaart heeft die geschikt is voor weekeind én week, helemaal niet. „Bij mij raadde de conducteur juist aan -toen hij beide mogelijkheden op één kaart zag staan- vooral er gebruik van te maken! Hij zei niks over boetes of dat ik strafbaar was. Ik maak er vooral gebruik van in de bus, daar is geen conducteur die er iets van kan zeggen.”
Lek
Voorzitter Gerard Oosterwijk van de LSVb vindt het hele chipkaart-systeem „zo lek als een mandje. Alle dagen gratis kunnen reizen is een leuke bijkomstigheid, maar we krijgen ook veel klachten van studenten die eigenlijk een weekvariant hebben, zo staan geregistreerd en bij het activeren bij de paal hiervoor hebben gekozen, maar dat bij het reizen in de trein en bus opeens blijkt dat er een weekeind-variant op de kaart staat. Heel vervelend.”
Volgens Schoenmakers is dat technisch echter onmogelijk: „Dan moeten ze bij de paal op een verkeerde knop hebben gedrukt. We hebben wél technische problemen met het wisselen van week naar weekeind en omgekeerd. Als je wisselt kan je dat aanvragen op de site en zou binnen 2 dagen dit geregeld moeten zijn. Maar het duurt wel tien dagen. Als je vóór die tien dagen toch gaat ophalen, activeer je weer de oude. Maar we hebben nog tot 16 maart om alle euvels eruit te halen. Op die datum moeten alle 650.000 studenten hun nieuwe OV-chipkaart geactiveerd hebben.”
Wat mij blijft irriteren is dat ze de schuld bij de gebruiker blijven liggenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:25 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Het blijven ook eindeloos incompetente loosers daar.
'technisch onmogelijk' 'fout van de gebruiker' 'enkele problemen'
Jammer dat deze (&9786(*-bende blijft bestaan bij de val van het kabinet.
Papieren kaartje kopen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:14 schreef Rnie het volgende:
topic niet gelezen..mijn excuses!
ff snel een vraagje. Ik heb een ov chipkaart(student). Is het mogelijk dat een vriend met korting mee kan reizen? Is dat dan gewoon 40%? Zoja, hoe gaat dat in zijn werk?
En als die niet meer bestaan, God verbiede het, dan is het einde verhaal voor die kortingsregeling.quote:
Dat was al jaren bekend.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:07 schreef Zelva het volgende:
[..]
En als die niet meer bestaan, God verbiede het, dan is het einde verhaal voor die kortingsregeling.
Onder insiders wel ja. De gemiddelde reiziger moet er nog achter komen welke kortingsregelingen, gunstige overstapvoorwaarden en dergelijke allemaal gaan vervallen.quote:
Zou ja. Wanneer was dat ongeveer? Oh ja, 1993 of ergens daaromtrent.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 23:39 schreef macca728 het volgende:
[Het zou toch MAKKELIJKER worden ??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |