abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 maart 2010 @ 01:12:50 #241
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_78758211
Afgelopen dinsdag ga ik met de trein. Komt een conducteur, controleert en alles prima.
Ik stap over, andere trein, weer controle. Nu ziet de conducteur dat er een product klaar staat, maar deze nog niet opgehaald is. Moest ik maar gaan doen.
Ik ga daarna met de bus en check in: Goede Reis krijg ik. Dan moet het toch werken. Uitchecken gaat ook prima.
Na een tijd weer met de bus naar station. Kastjes deden het niet dus nu gebeurde er niks.
Nu komt er weer een controle. Conducteur ziet nu helemaal niks en krijg te horen dat ik product moet bestellen en activeren.
Kom ik op station, ga naar een oplaadpunt. Geeft die aan dat er geen product op staat en dat er geen product klaar staat.

Hoe kan dit? Ik reis al weken en dat gaat prima. Heb weken geleden product geactiveerd en nooit problemen gehad, maar nu ineens. Conducteurs zien op 1 pas 3 verschillende situaties op mijn pas. Mijn eerder opgehaalde product is weg en iedereen zegt wat anders.
Het enige wat ik heb gedaan is de pas opladen voor de tram in amsterdam. Zou daar wat zijn gebeurd.
Ieder geval is 1 ding duidelijk. Conducteurs geven verschillende interpretaties en mijn product is ineens weg.

Morgen ga ik naar service desk NS. maar weet al wat ze zeggen. Zal wel een betaal nummer moeten bellen of mail moeten sturen en dan maar zien. Wat een technisch falen dit systeem zeg.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 5 maart 2010 @ 02:40:45 #242
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_78759277
Geen idee, maar ik heb wel hetzelfde, dat hij aangeeft dat ik moet activeren. Maar dat zegt alleen het apparaat van de contoleurs, verder werkt alles al (nouja, behalve de 'schoonheidsfoutjes" ).
pi_78768658
Ik heb sinds een maandje een ov-chipkaart alleen kan ik de kaart niet activeren! De automaten geven steeds aan dat er geen bestelling voor mij klaar staat terwijl ik wel recht heb op een studentenreisproduct.
Ik heb al tig keer gebeld met de ov-chipkaartlijn maar zij geven steeds aan wacht maar 5 dagen en daarna moet het erop staan. Maar het staat er dus nog steeds niet op!! Ik heb overal mails naar gestuurd en heen gebeld maar er is niemand die mij kan of wil helpen.. Ik heb geen idee meer wat ik nu nog kan doen en 16 maart komt steeds dichterbij!
Hebben meer mensen dit probleem? Kan iemand mij advies geven over dat ik het beste nu kan doen?
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:15:16 #244
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_78773581
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 12:12 schreef Splinter1707 het volgende:
Kan iemand mij advies geven over dat ik het beste nu kan doen?
Emigreren.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 14:34:37 #245
294021 Skrull
Reptilian
pi_78774383
Ik heb die van mij vandaag zonder problemen kunnen opladen.
  zondag 7 maart 2010 @ 12:23:43 #246
141482 Q.
JurassiQ
pi_78842706
Alle in/uitcheckpalen op utrecht centraal doen het momenteel niet . Maar ouderwets een kaartje gekocht.
For great justice!
pi_78842972
quote:
Op zondag 7 maart 2010 12:23 schreef Q. het volgende:
Alle in/uitcheckpalen op utrecht centraal doen het momenteel niet . Maar ouderwets een kaartje gekocht.
oh leuk als je hebt ingecheckt ergens anders, ben je 10/20 euro kwijt
  zondag 7 maart 2010 @ 12:37:34 #248
141482 Q.
JurassiQ
pi_78843100
quote:
Op zondag 7 maart 2010 12:32 schreef macca728 het volgende:

[..]

oh leuk als je hebt ingecheckt ergens anders, ben je 10/20 euro kwijt
Gewoon ook echt alle paaltjes he? Heb er een stuk of 5 geprobeerd. Voortaan toch maar weer kaartjes kopen.
For great justice!
  zondag 7 maart 2010 @ 15:43:01 #249
39333 Zelva
pi_78849175

Nu kun je nog een kaartje kopen, straks reis je gewoon sowieso zwart. Het ligt toch altijd aan de klant, dus het argument 'de palen deden het niet' wordt natuurlijk meteen naar het rijk der fabelen verwezen door de conducteur.
pi_78849446
quote:
Op zondag 7 maart 2010 15:43 schreef Zelva het volgende:

Nu kun je nog een kaartje kopen, straks reis je gewoon sowieso zwart. Het ligt toch altijd aan de klant, dus het argument 'de palen deden het niet' wordt natuurlijk meteen naar het rijk der fabelen verwezen door de conducteur.
als paaltjes niet werken, hebben ze pech. Ik koop geen kaartje meer, ik heb een betaalmiddel bij me.

Bij de RET maken ze er geen probleem meer van nu, daarvoor wel. Collega heeft al 3 gratis busritjes gehad dit jaar, ik maar 1.

Genoeg incidenten meegemaakt trouwens dat mensen weigerden een strippenkaart te kopen, als de apparatuur weer eens niet werkte. Laat ze de politie er maar bij roepen.
  zondag 7 maart 2010 @ 15:57:33 #251
39333 Zelva
pi_78849658
Lees dit artikeltje eens van De Pers.

'Kan wel zijn, u krijgt toch een boete'.

Gaat niet over de OV-chipkaart per se, maar geeft wel de tendens aan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Zelva op 07-03-2010 16:03:17 ]
pi_78849991
quote:
Op zondag 7 maart 2010 15:57 schreef Zelva het volgende:
Lees ditartikeltje eens van De Pers.

ja gewoon poot stijf houden en weigeren je gegevens te verstrekken.
Dan moeten ze de politie er bij roepen en kan die het onderzoeken.

Dat risico lopen ze niet, want dat duurt 30 minuten en de trein moet blijven staan

Ik heb het zelf ook meegemaakt dat een bus 10 minuten bleef staan omdat een klant weigerde een dure strippenkaart te kopen. Uiteindelijk reed hij wel weg
  zondag 7 maart 2010 @ 16:16:04 #253
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_78850349
quote:
Op zondag 7 maart 2010 16:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja gewoon poot stijf houden en weigeren je gegevens te verstrekken.
Dan moeten ze de politie er bij roepen en kan die het onderzoeken.

Dat risico lopen ze niet, want dat duurt 30 minuten en de trein moet blijven staan

Ik heb het zelf ook meegemaakt dat een bus 10 minuten bleef staan omdat een klant weigerde een dure strippenkaart te kopen. Uiteindelijk reed hij wel weg
Lijkt mij dat dit maar een enkele keer zal gebeuren. Daarna zal je als reiziger ook daar voor gaan betalen/boeten, het systeem is feilloos
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_78850579
quote:
Op zondag 7 maart 2010 16:16 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Lijkt mij dat dit maar een enkele keer zal gebeuren. Daarna zal je als reiziger ook daar voor gaan betalen/boeten, het systeem is feilloos
bij de NS blijf je dat risico lopen.
Bij de bus is het nu gewoon gratis reizen, want strippenkaart is niet meer geldig (regio Rotterdam)
pi_83125233
Zo tof dat er 20% dalkorting (gratis) bestaat voor oost nederland

je koopt het online ((nou het is gratis)) je betaalt alleen 1 cent administratie kosten

nou kan ik vanaf harderwijk met 20% korting reizen naar Walibi
november
  maandag 21 juni 2010 @ 23:46:46 #256
141482 Q.
JurassiQ
pi_83126626
quote:
Op zondag 7 maart 2010 15:57 schreef Zelva het volgende:
Lees dit artikeltje eens van De Pers.

Link doet het niet.
For great justice!
pi_83132687
quote:
'OV-chipkaart is een mislukking'
Reizigersvereniging Rover vindt dat de ov-chipkaart heeft gefaald. Met de ov-chipkaart in de huidige vorm is het reizen duurder en bepaald niet eenvoudiger geworden.

Met de huidige ov-chipkaart bepaalt elke vervoerder zijn eigen tarieven met als gevolg dat de reiziger moet uit- en inchecken bij het overstappen naar een ander vervoersmiddel. Het gevolg is dat de prijzen vaak erg onduidelijk zijn en ritjes duurder uitvallen, om nog maar niet te spreken over het ongemak.

De provincies Groningen, Friesland en Drenthe willen een eigen ov-chipkaart invoeren. Één die in alle soorten openbaar vervoer werkt en dezelfde tarieven hanteert. Het moet het reizen transparanter en makkelijker maken. De kaart is een initiatief van gedupeerde reiziger Marc Jager.

Het feit dat meerdere provincies nu een eigen chipkaart willen is voor Rover het bewijs van het falen van de landelijke ov-chipkaart. In een vandaag uitgebracht persbericht adviseert Rover de universele chipkaart in heel Nederland in te voeren. "De kaart zoals de noordelijke provincies het willen lijkt op het oorspronkelijke idee van de ov-chipkaart. "Wat voor drie provincies kan, moet voor heel Nederland kunnen" aldus Rover.
Straks misschien twee chipkaarten op zak
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_83133765
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:34 schreef Aether het volgende:

[..]

staat al in topic 32 hoor, kan hier geen slotkje op ?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 10:15:52 #259
141482 Q.
JurassiQ
pi_83133793
quote:
Op dinsdag 22 juni 2010 09:34 schreef Aether het volgende:

[..]

En dubbele automaten in de bussen en treinen. Dat wordt gebruiksvriendelijk!
For great justice!
pi_83137291
nou ik denk dan dat als dat gaat gebeuren, dat er geen 2 automaten komen, maar dat je bij 1 en de zelfde automaat kan inchecken , maar dat de chipkaart van de noordelijke provincies andere tarieven hanteren .;.
november
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:04:18 #261
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_83137381
Bij mij doet de kaart het soms niet. Er gaat geen piepje af bij het poortje, hoe vaak ik dat ding er ook tegenaan houd.Dit heb ik ook al eens in een tram gehad. Dan is het extra lullig, want de trambestuurder eist dan toch betaling, terwijl je je kaart dus gewoon helemaal vol het staan. Hebben meer mensen hier last van?
  dinsdag 22 juni 2010 @ 12:05:51 #262
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_83137446
Ow, het ligt dan dus aan het paaltje als ik op Q's posts moet afgaan. Klinkt ook logischer ja! Gisteren deed een paaltje in Utrecht het inderdaad niet.
  Moderator dinsdag 22 juni 2010 @ 12:10:09 #263
8781 crew  Frutsel
pi_83137624
deze was schijnbaar niet vol Kijk dan aub eerst ff wat recent is en kick geen oude
Ik heb gister net de hele wiki en zo aangepast voor deze reeks.

OV-Chipkaart #32 'Draagvlak OV-chipkaart slinkt'

deze gaat dicht, daar aub verder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')