Emigreren.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 12:12 schreef Splinter1707 het volgende:
Kan iemand mij advies geven over dat ik het beste nu kan doen?
oh leuk als je hebt ingecheckt ergens anders, ben je 10/20 euro kwijtquote:Op zondag 7 maart 2010 12:23 schreef Q. het volgende:
Alle in/uitcheckpalen op utrecht centraal doen het momenteel niet. Maar ouderwets een kaartje gekocht.
Gewoon ook echt alle paaltjes he? Heb er een stuk of 5 geprobeerd. Voortaan toch maar weer kaartjes kopen.quote:Op zondag 7 maart 2010 12:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
oh leuk als je hebt ingecheckt ergens anders, ben je 10/20 euro kwijt
als paaltjes niet werken, hebben ze pech. Ik koop geen kaartje meer, ik heb een betaalmiddel bij me.quote:Op zondag 7 maart 2010 15:43 schreef Zelva het volgende:![]()
Nu kun je nog een kaartje kopen, straks reis je gewoon sowieso zwart. Het ligt toch altijd aan de klant, dus het argument 'de palen deden het niet' wordt natuurlijk meteen naar het rijk der fabelen verwezen door de conducteur.
ja gewoon poot stijf houden en weigeren je gegevens te verstrekken.quote:Op zondag 7 maart 2010 15:57 schreef Zelva het volgende:
Lees ditartikeltje eens van De Pers.
'Kan wel zijn, u krijgt toch een boete'.
Gaat niet over de OV-chipkaart per se, maar geeft wel de tendens aan.
Lijkt mij dat dit maar een enkele keer zal gebeuren. Daarna zal je als reiziger ook daar voor gaan betalen/boeten, het systeem is feilloosquote:Op zondag 7 maart 2010 16:05 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja gewoon poot stijf houden en weigeren je gegevens te verstrekken.
Dan moeten ze de politie er bij roepen en kan die het onderzoeken.
Dat risico lopen ze niet, want dat duurt 30 minuten en de trein moet blijven staan
Ik heb het zelf ook meegemaakt dat een bus 10 minuten bleef staan omdat een klant weigerde een dure strippenkaart te kopen. Uiteindelijk reed hij wel weg
bij de NS blijf je dat risico lopen.quote:Op zondag 7 maart 2010 16:16 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Lijkt mij dat dit maar een enkele keer zal gebeuren. Daarna zal je als reiziger ook daar voor gaan betalen/boeten, het systeem is feilloos![]()
Link doet het niet.quote:Op zondag 7 maart 2010 15:57 schreef Zelva het volgende:
Lees dit artikeltje eens van De Pers.
'Kan wel zijn, u krijgt toch een boete'.
Gaat niet over de OV-chipkaart per se, maar geeft wel de tendens aan.
Straks misschien twee chipkaarten op zakquote:'OV-chipkaart is een mislukking'
Reizigersvereniging Rover vindt dat de ov-chipkaart heeft gefaald. Met de ov-chipkaart in de huidige vorm is het reizen duurder en bepaald niet eenvoudiger geworden.
Met de huidige ov-chipkaart bepaalt elke vervoerder zijn eigen tarieven met als gevolg dat de reiziger moet uit- en inchecken bij het overstappen naar een ander vervoersmiddel. Het gevolg is dat de prijzen vaak erg onduidelijk zijn en ritjes duurder uitvallen, om nog maar niet te spreken over het ongemak.
De provincies Groningen, Friesland en Drenthe willen een eigen ov-chipkaart invoeren.Één die in alle soorten openbaar vervoer werkt en dezelfde tarieven hanteert. Het moet het reizen transparanter en makkelijker maken. De kaart is een initiatief van gedupeerde reiziger Marc Jager.
Het feit dat meerdere provincies nu een eigen chipkaart willen is voor Rover het bewijs van het falen van de landelijke ov-chipkaart. In een vandaag uitgebracht persbericht adviseert Rover de universele chipkaart in heel Nederland in te voeren. "De kaart zoals de noordelijke provincies het willen lijkt op het oorspronkelijke idee van de ov-chipkaart. "Wat voor drie provincies kan, moet voor heel Nederland kunnen" aldus Rover.
staat al in topic 32 hoor, kan hier geen slotkje op ?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:34 schreef Aether het volgende:
[..]
Straks misschien twee chipkaarten op zak
En dubbele automaten in de bussen en treinen.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:34 schreef Aether het volgende:
[..]
Straks misschien twee chipkaarten op zak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |