abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 januari 2010 @ 14:56:49 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77478091
quote:
Op zondag 31 januari 2010 14:04 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ook als je heel zuinig doet met energie, dan nog is die ¤35 niet reëel. Ik doe namelijk ook heel zuinig met energie en betaal bijna het dubbele. Maar ja, TS lijkt op zijn minst niet echt voorbereid. Je WEET toch dat er allerlei kosten komen.
Afhankelijk van hoe groot de woning van TS is, maar voor mijn eensgezinswoning ben ik al zo'n ¤ 200,= per maand aan gas en elektriciteit kwijt.
En true, ik woon niet alleen en er is vrijwel altijd iemand thuis, maar het zou in mijn woning nooit onder de ¤ 100,= kunnen komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 31 januari 2010 @ 16:11:34 #152
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_77480208
quote:
Op zondag 31 januari 2010 14:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Afhankelijk van hoe groot de woning van TS is, maar voor mijn eensgezinswoning ben ik al zo'n ¤ 200,= per maand aan gas en elektriciteit kwijt.
En true, ik woon niet alleen en er is vrijwel altijd iemand thuis, maar het zou in mijn woning nooit onder de ¤ 100,= kunnen komen.

Ik doe het in mijn eengezinswoning met 2 personen met 90 euro per maand
  zondag 31 januari 2010 @ 16:15:30 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_77480326
quote:
Op zondag 31 januari 2010 16:11 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik doe het in mijn eengezinswoning met 2 personen met 90 euro per maand
Dat wil niet zeggen dat je in mijn woning ook uit zou komen met ¤ 90,= per maand
En ik stel alleen maar dat dat in mijn woning niet zou lukken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_77505455
Ik heb een 2 kamer appartement en ik betaal ¤166 per maand aan energie en gas. Dit is heel erg veel voor een klein appartement maar mijn vriend is overdag ook vaak thuis vanwege zijn werk dus dan betaal je ook het volle pond.
Haters gonna hate.
pi_77506527
-Werkgever vragen benzine te vergoeden of op fiets naar het werk
-Klusjes doen via Marktplaats (bedenk gewoon of er iets is waar je goed in bent en bied dat aan)
-Mobielabonnement opzeggen en prepaid nemen zodat je wel gebeld kunt worden

Ik heb hier in de UK wel eens mensen leren kennen die nauwelijks rondkwamen. Ze hadden de boiler normaal gezien uitstaan, als je wilde douchen moest je die apart aanzetten, afwassen deden ze met koud water. Overigens douchten ze ook alleen 's avonds omdat dat goedkoper is, ook wasmachine draaien deden ze altijd 's nachts. Ze hadden wel een mobiele telefoon maar waren alleen bereikbaar. Verder hadden ze geen internet maar op een half uur lopen was een bibliotheek waar je per dag een uur gratis kon internetten.

Tsja van mij zou het niet hoeven zo leven maar goed als je weinig geld hebt is het misschien nodig.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_77512787
Wij betalen voor een vrijstaand jaren 30 huis, met 1 gevel op het noordoosten rond de 85 euro voor stroom en gas met z'n tweetjes.. En dan is het halve puntdak nog maar geïsoleerd, en de houten vloeren ook (nog) niet. Een goed ingeregelde (modulerende) thermostaat doet wonderen, zo'n chronotherm IV is niet het meest gebruiksvriendelijke ding, maar zijn geld meer dan waard. En uiteraard alle lampen die meer dan een half uur per dag branden voorzien van een spaarlamp.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 1 februari 2010 @ 14:57:23 #157
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_77513272
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:51 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ja, beginnen met je creditcard niet gebruiken is volgens mij al een aardig begin.
Hem weigeren vooral.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_77513400
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:57 schreef Stefan het volgende:

[..]

Hem weigeren vooral.
Hij kan wel handig zijn om te hebben, je moet er alleen geen kredietfaciliteiten of roodstaan bij nemen..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 1 februari 2010 @ 15:01:49 #159
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_77513447
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:00 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Hij kan wel handig zijn om te hebben, je moet er alleen geen kredietfaciliteiten of roodstaan bij nemen..
Toen ik 4 jaar geleden naar Amerika ging vonden ze het idd vreemd dat ik geen cc had.
pi_77514115
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:01 schreef Stefan het volgende:

[..]

Toen ik 4 jaar geleden naar Amerika ging vonden ze het idd vreemd dat ik geen cc had.
Een systeem ala pin hebben ze daar nooit echt gekend inderdaad, dus daar zijn ze wat meer gefixeerd op CC's. Ik denk ook dat dat komt door de vrij autonome staten die de USA vormen, tot 5 a 110 jaar geleden konden jij en ik ook niet zo gemakkelijk geld pinnen in de landen om ons heen..
pi_77514346
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:20 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Een systeem ala pin hebben ze daar nooit echt gekend inderdaad, dus daar zijn ze wat meer gefixeerd op CC's. Ik denk ook dat dat komt door de vrij autonome staten die de USA vormen, tot 5 a 110 jaar geleden konden jij en ik ook niet zo gemakkelijk geld pinnen in de landen om ons heen..
Nogal een verschil 5 of 110 jaar!
  maandag 1 februari 2010 @ 15:29:57 #162
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_77514457
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:42 schreef fruityloop het volgende:
Wij betalen voor een vrijstaand jaren 30 huis, met 1 gevel op het noordoosten rond de 85 euro voor stroom en gas met z'n tweetjes.. En dan is het halve puntdak nog maar geïsoleerd, en de houten vloeren ook (nog) niet. Een goed ingeregelde (modulerende) thermostaat doet wonderen, zo'n chronotherm IV is niet het meest gebruiksvriendelijke ding, maar zijn geld meer dan waard. En uiteraard alle lampen die meer dan een half uur per dag branden voorzien van een spaarlamp.
Netjes, en idd een modelerende thermostaat stookt een stuk efficienter. Heb zelf onlangs een Honeywell Vision aangeschaft. Super apparaat.
pi_77514465
quote:
Op maandag 25 januari 2010 19:02 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Heb nu dus een hoop rekeningen moeten betalen die van vorige maand waren of de maand daarvoor of van een kwartaal. Dus ik gok dat ik volgende over 2 maand iets meer ruimte heb.
...
Je creditcard wordt nog geind he.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_77516160
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:40 schreef GSP het volgende:
[..]

Een auto is een luxeproduct. Als je werk te ver weg is, dan moet je werk dichterbij huis gaan zoeken. Tot +-15km. kun je prima met een brommer fiets doen.
  maandag 1 februari 2010 @ 16:17:37 #165
283230 DeBassist
met een hoofdletter B
pi_77516350
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 12:40 schreef GSP het volgende:

[..]

Een auto is een luxeproduct. Als je werk te ver weg is, dan moet je werk dichterbij huis gaan zoeken. Tot +-15km. kun je prima met een brommer Fiets lopend doen.
TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
  maandag 1 februari 2010 @ 16:51:26 #166
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77517735
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:17 schreef DeBassist het volgende:

[..]
Het is ruim 25 kilometer

Maar goed, ik kan wel m`n hele leven omgooien. Maar het is slechts een paar maanden, dan lopen contracten af en krijg ik vakantiegeld en ib terug.
Ik viste dus eigk meer naar tips om die paar maanden door te komen, zonder dus m`n hele leven om te gooien
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_77517929
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:51 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Het is ruim 25 kilometer

Maar goed, ik kan wel m`n hele leven omgooien. Maar het is slechts een paar maanden, dan lopen contracten af en krijg ik vakantiegeld en ib terug.
Ik viste dus eigk meer naar tips om die paar maanden door te komen, zonder dus m`n hele leven om te gooien
Geld lenen bij je matties.
  maandag 1 februari 2010 @ 16:56:35 #168
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77517967
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:55 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Geld lenen bij je matties.
Daar krijg je alleen maar ruzie mee
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_77518187
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:56 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ouders?
pi_77518397
quote:

[..]

Het is ruim 25 kilometer

Dan nog ben ik benieuwd of die zorgtoeslag wel terecht is en of je niet een flinke naheffing gaat krijgen.

En ik vraag me af of het na die paar maanden wel beter wordt, want je hebt nauwelijks een idee van wat er binnen komt en uit gaat (en je moet je schoolgeld ook nog betalen en er is altijd wel een ''onverwachte'' rekening, zoals binnenkort de rioolheffing weer)
  maandag 1 februari 2010 @ 17:08:42 #171
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_77518485
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:56 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Leren pokeren.
  maandag 1 februari 2010 @ 17:09:10 #172
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_77518508
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:57 schreef Snakey het volgende:

[..]

Dat is waar, maar gemeentelijke belastingen, afrekening energie e.d. zijn geen maandelijkse kosten. Vandaar dat ik eerder zei dat je beter nar een heel jar kan kijken en dat terug rekenen naar wat je maandelijks overhoudt.
Dan deel je die posten door 12. Is geen rocketscience...
  maandag 1 februari 2010 @ 17:32:44 #173
62913 Blik
The one and Only!
pi_77519421
quote:

[..]

Het is ruim 25 kilometer

Ik vrees eigenlijk dat dat bij jou niet gaat werken. Je hebt nu al amper een idee wat er inkomt en wat er uitgaat (gezien je overzicht waarin je gewoon 600 euro over houdt, maar wel een boel belangrijke posten vergeet).

Dat contracten ophouden en dat je vakantiegeld krijgt is natuurlijk lekker. Echter wil je misschien ook wel op vakantie deze zomer, en dan heb je die 1500 euro hard nodig.

Denk dat het wel nodig is om je leven een beetje om te gooien
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:49:39 #174
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_77672637
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:53 schreef Juicyhil het volgende:
Ik krijg per maand ongeveer een 1500 euro.
Daarvan gaat 500 euro naar de bank voor m`n hypotheek + 100 voor levensverzekering.
Ik krijg koop subsidie en hypotheekrente aftrek, totaal 350 euro.
Zorgtoeslag is 50, zelf betaal ik 80 euro zorgpremie. basisverzekering.

Verder 70 euro voor telefoon (30 euro minder vanaf mei)
110 euro per kwartaal voor wegenbelasting.
80 euro ongeveer per maand aan benzine.
60 euro per maand aan server (loopt ook in mei af)
40 euro per maand aan fitness (opgezegd, ga opzoek naar wat goedkopers)
70 euro per maand aan internet en televisie
rond 120 euro per maand aan boodschappen
20 euro per maand bioscoopabo
35 euro per maand voorschot gas+licht
30 euro per kwartaal water
550 euro per jaar schoolgeld (moet ik ook nog betalen eerdaags)

Onnodige dingen heb ik dus opgezegd, maar zijn jaarcontracten dus daar zit ik nog eventjes aan vast.

Verder 70 euro voor telefoon (30 euro minder vanaf mei)

40 euro voor telefoon is nog steeds ziekelijk veel voor iemand alleen. Dat kan met gemak voor 20 euro of neem een belabbo bij je internetprovider via VOIP. kost je tussen de 5 en 10 euro per maand.

110 euro per kwartaal voor wegenbelasting.
gemiddeld bedrag

80 euro ongeveer per maand aan benzine.
Hoe minder je rijdt, hoe minder benzine er in gaat. Probeer te minderen met rijden en wat meer te fietsen bv.

60 euro per maand aan server (loopt ook in mei af)
compleet overbodig maar aangezien het al afloopt had je dat zelf ook al ingezien

40 euro per maand aan fitness (opgezegd, ga opzoek naar wat goedkopers)
Idem.

70 euro per maand aan internet en televisie
dat is best wel duur. Is een langzamere internetverbinding geen optie? Ik betaal zelf 40 euro per maand voor 4Mb verbinding.

rond 120 euro per maand aan boodschappen
Netjes, dat heb ik ook als budget

20 euro per maand bioscoopabo
Ga je minstens 2 keer per maand naar de bios? Anders haal je het er niet uit.

35 euro per maand voorschot gas+licht
30 euro per kwartaal water

Dat is wel erg weinig. Pas maar op dat je niet bij hoeft te betalen straks.

550 euro per jaar schoolgeld (moet ik ook nog betalen eerdaags)
shit happens.
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 09:20 schreef Guppyfriend het volgende:
volgens mij mist er heel veel in je rijtje Juicy. Zo mis ik meteen al de autoverzekering, en je inboedel/opstal/aansprakelijkheidsverzekering verzekering.

daarnaast is 120 euro aan boodschappen erg weinig. daar kan je bijna niet fatsoenlijk van eten, dus ik kan me voorstellen dat je ook wel eens buiten de deur eet. en dat soort dingen moet je natuurlijk ook meenemen als je een eerlijk lijstje je wilt naar jezelf toe. nu houd je je voor dat dit je uitgaven zijn, en dan lijkt er niks aan de hand te zijn. moet je je zelf afvragen wie voor de gek wilt houden. want als dit je enige uitgaven zijn is er niks aan de hand en houd je mooi over.
voor 120 euro kan je prima eten kopen. Alleen niet bij de AH kopen maar bv bij de Bas vd Heijden / aldi / lidl.
Ene week is het iets meer , andere week iets minder maar gemiddeld op 30 uitkomen is echt geen enorme opgave hoor
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:57:13 #175
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_77672916
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 18:34 schreef Blik het volgende:

[..]

Lekker belangrijk, iedereen heeft zijn eigen levensstijl.
De levensstijl van de TS is dus dan duidelijk te hoog

Ik betaal voor mijn energie in mijn 2 kamer appartement zo'n 80 euro per maand maar let wel erg op mijn energieverbruik. Verstook rond de 900 Kwh per jaar aan stroom en voor 800 kuub aan gas. Water is verwaarloosbaar qua kosten. Iets van 5 euro per maand.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')