abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 januari 2010 @ 22:15:50 #126
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77396042
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 21:56 schreef Brentmeister het volgende:
70 per maand internet en tv? Dat moet goedkoper kunnen lijkt mij. En 60 euro per maand server? Wat doe je met die server?
Misschien een euro of 15, maar dan krijg je echt een ongelofelijk langzame verbinding. Gezien ik toch wel vaak een goede verbinding nodig heb. Maar dat is een jaarcontract waarvan ik pas 4 maanden heb uitgezeten. Dus op korte termijn is dat geen besparing, daar gaat het me om.

Die server gebruik ik om m`n websites op te draaien en applicaties te ontwikkelen. Gezien ik thuis niet echt de ruimte ervoor heb moet het dus extern. Maar dat heb ik dus ook opgezegd (overigens had ik dat contract al voordat ik ook maar dacht aan een woning).
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:02 schreef Bastoenie het volgende:
Telefoon is te duur.
Die auto geen idee, ik betaal hier in Overijssel 54 per kwartaal.
Server ook jammer geld.
70 euro aan TV en internet kan ook goedkoper.
Boodschappen mja verschilt..
Bioscoopabbo.. tsja das ook een keuze
Dat schoolgeld.. is dat voor je werk? Wil die daar niet iets van vergoeden? ;D
Ik had nog een telefoonverslaving, 1 contract loopt dus af in mei.
Dat bioscoopabonnement kan ik maandelijks opzeggen, maar ik woon alleen in een appartement in Amsterdam heb anders helemaal niks te doen.
School is privé. M`n werkgever kan het wel vergoeden maar moet daarvoor een contract tekenen om minimaal zoveel jaar in dienst te blijven.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_77396884
Wil je nu geld besparen of niet? Er zijn gewoon veel dingen waar je veel geld aan kwijt bent (40 euro per maand Mobiele telefoon, TV/Internet voor 70 euro, veel geld aan een auto, Fitness 40 per maand is vrij veel, bioscoopabbo als je krap zit, is ook weer 20 euro in de maand) Je hebt uitgaven die horen bij iemand met genoeg geld en dat lijkt me nu niet echt het geval en je zegt bij ong. alles dat het echt wel nodig is Plus er zit nog dat gat van 600 euro, die je zou over houden met wat je hebt opgenoemd.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 28 januari 2010 @ 22:59:33 #128
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77398091
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:15 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Misschien een euro of 15, maar dan krijg je echt een ongelofelijk langzame verbinding. Gezien ik toch wel vaak een goede verbinding nodig heb. Maar dat is een jaarcontract waarvan ik pas 4 maanden heb uitgezeten. Dus op korte termijn is dat geen besparing, daar gaat het me om.

Die server gebruik ik om m`n websites op te draaien en applicaties te ontwikkelen. Gezien ik thuis niet echt de ruimte ervoor heb moet het dus extern. Maar dat heb ik dus ook opgezegd (overigens had ik dat contract al voordat ik ook maar dacht aan een woning).
[..]

Dat bioscoopabonnement kan ik maandelijks opzeggen, maar ik woon alleen in een appartement in Amsterdam heb anders helemaal niks te doen.
School is privé. M`n werkgever kan het wel vergoeden maar moet daarvoor een contract tekenen om minimaal zoveel jaar in dienst te blijven.
Je hebt een vrij 'duur' internet avonnement. Daar kun je vast wel een mooie filmverzameling mee maken
Oke het is dan niet op groot scherm,.. maar toch

Wat betreft je school.... Als het inderdaad prive is zou ik zeker kijken of het loont om je schoolkosten je IB in te vullen...
Je kunt daar best wel een aftrekpost van maken denk ik.

Je doet dus al aangifte aangezien je hypotheekaftrek al terug krijgt... Even over het hoofd gezien.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nizno op 28-01-2010 23:05:40 ]
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 28 januari 2010 @ 23:03:14 #129
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_77398246
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:33 schreef Mindstate het volgende:
Wil je nu geld besparen of niet? Er zijn gewoon veel dingen waar je veel geld aan kwijt bent (40 euro per maand Mobiele telefoon, TV/Internet voor 70 euro, veel geld aan een auto, Fitness 40 per maand is vrij veel, bioscoopabbo als je krap zit, is ook weer 20 euro in de maand) Je hebt uitgaven die horen bij iemand met genoeg geld en dat lijkt me nu niet echt het geval en je zegt bij ong. alles dat het echt wel nodig is Plus er zit nog dat gat van 600 euro, die je zou over houden met wat je hebt opgenoemd.
325 euro als ik het schoolgeld en de wegenbelasting niet mee reken.
110/3 is ongeveer 40 euro
285 euro dus.... 550 /12 50
is dus 235 euro over.....

edit: koopsubsidie en hypo aftrek vergeten.... 350 plus... dan kom je idd op 585 euro..

Sorry dacht dat het om wat minder ging grijnz
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_77400650
maar waarom heb je hier allemaal niet aan gedacht ruim voordat je je huis kocht? tis niet zo dat je op een dag besluit een huis te kopen en de volgende dag erintrekt....

En je had ook kunnen kiezen om zeg 500 euro extra bij je hypotheek te nemen zodat je de eerste maand iig een buffertje hebt...

Maar goe heb ik ook allemaal pas rekening mee gehouden bij mn 3e huis... en dan nog heb je het eerste jaar toch best wat extra kosten (zoals meubels die in dit huis toch niet passen, apparaten die de verhuizing niet helemaal overleven of toch een beetje te oud blijken, onvoorziene klus dingen enz enz.)
pi_77405054
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 22:15 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

[..]

Er mist een 4 a 500 euro in de vergelijking, ik vermoed dat daar zowel (een deel) van het probleem in zit, alsmede een oplossing..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Moderator vrijdag 29 januari 2010 @ 09:20:18 #132
155227 crew  Guppy
dus
pi_77405431
volgens mij mist er heel veel in je rijtje Juicy. Zo mis ik meteen al de autoverzekering, en je inboedel/opstal/aansprakelijkheidsverzekering verzekering.

daarnaast is 120 euro aan boodschappen erg weinig. daar kan je bijna niet fatsoenlijk van eten, dus ik kan me voorstellen dat je ook wel eens buiten de deur eet. en dat soort dingen moet je natuurlijk ook meenemen als je een eerlijk lijstje je wilt naar jezelf toe. nu houd je je voor dat dit je uitgaven zijn, en dan lijkt er niks aan de hand te zijn. moet je je zelf afvragen wie voor de gek wilt houden. want als dit je enige uitgaven zijn is er niks aan de hand en houd je mooi over.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_77406201
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 09:03 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Er mist een 4 a 500 euro in de vergelijking, ik vermoed dat daar zowel (een deel) van het probleem in zit, alsmede een oplossing..
Inderdaad, als je geld tekort komt en je volgens je lijstje hou je 500 euro over dan hou je jezelf voor de gek of je geeft makkelijk veel kleine bedragen uit die je niet zo snel ziet als "uitgaven". Het lijkt mij dat er sowieso aardig wat mist het lijstje. Toch zijn er hier al aardige besparingen mogelijk.
Oh, and that's a bad miss!
pi_77406568
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 09:53 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Inderdaad, als je geld tekort komt en je volgens je lijstje hou je 500 euro over dan hou je jezelf voor de gek of je geeft makkelijk veel kleine bedragen uit die je niet zo snel ziet als "uitgaven". Het lijkt mij dat er sowieso aardig wat mist het lijstje. Toch zijn er hier al aardige besparingen mogelijk.
Gewoon cash geld pinnen en een kasboek bijhouden, dat kan erg vernieuwende/beschamende inzichten opleveren...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_77406730
En je autoverzekering wat kost die? En die bioscoop abbo, maak je daar veel gebruik van?
Haters gonna hate.
  vrijdag 29 januari 2010 @ 10:27:53 #136
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_77407192
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:55 schreef josvr het volgende:

[..]

Dit is de grootste fout die mensen maken. De grote besparing zit in heel veel kleine besparingen. 1 euro per dag besparen is 365 euro per jaar, 2 euro is 730 euro dus dat gaat hard.

Op zeer grote kostenposten (zoals huur/hypotheek) kan niet of niet onmiddellijk worden bezuinigd. Je moet het dus hebben van kleine dingen.

Daar gaan we:

• Alle abonnementen inventariseren (sport,tijdschriften,internet,etc). Alles op tijd opzeggen, alles de deur uit.
  • Abonnementen die je echt nodig hebt helemaal uitknijpen (b.v. goedkoopste pakket internetprovider).
  • Credit card de deur uit, of saldo braaf op tijd betalen. Als je weinig geld hebt dan beter gewoon niet gebruiken.
  • Verzekeringen uitknijpen. Zeer grote premie/dekkingsverschillen. Zoek het uit (independer.nl etc). Werk via een direct-writer want tussenpersonen pakken alleen maar marges.
  • Geen onzin verzekeringen afsluiten en opzeggen. B.v. verzekeringen voor telefoon, witgoed, fietsen, echt zo'n onzin;
  • Kijk welke jaarlijkse belasting lasten je hebt (gemeente, waterschap, etc). Deel dat door 12 en reserveer per maand. Anders gezeik dat je dat niet kunt betalen.
  • Realiseer je dat jij teveel betaalt voor je boodschappen. Een boer krijgt 8 cent per kilo voor zijn uien. Jij betaald 1 euro voor 1 kilo uien bij AH. Je kunt ook 2 kilo ongesorteerde uien halen bij Aldi voor 49 cent. Kortom: jij wordt opgelicht bij AH. Deze week kun je zelfs 5 kilo uien halen bij Dirk/Bas/Digros en vorige week bij Lidl voor 1 euro.
  • Alles kopen bij Aldi. Lidl wordt steeds meer een servicesupermarkt. AH probeert met Euroshopper op/onder het prijsniveau van Aldi te komen, maar het is rotzooi, zoals hier al is weergegeven.
  • Eerst Aldi product proberen, en als dat echt totaal onacceptabel is, dan A-merk kopen. Niet er van uit gaan dat het rotzooi is. Bij tests halen producten van Aldi/Lidl vaak hoge scores.
  • Alleen bij AH etc kopen als er '2 halen 1 betalen actie is'. En dan ook alleen maar de aanbiedingen halen daar.
  • Kortingzoeker.nl in de gaten houden, en dus alleen bij servicesupers kopen wat 50% korting is. Andes veel te duur.
  • Dingen in het groot inkopen, b.v. multipacks tandpasta (5 voor 5 euro), bij Aldi kan het nog goedkoper (69 cent). toiletpapier in de aanbieding kopen, deoderant, etc. etc.
  • Verwarming lager. Dikke fleecevest regelen voor een paar euro in de aanbieding.
  • Goedkoop eten. Aardappels zijn goedkoop (zakken 10 kilo vaak in de aanbieding), en zuurkool/boerenkool ook. Dus stamppot maken etc. Zo kun je eten voor minder dan 1 euro per dag.

• Dat dus
    Ik reken voor mezelf altijd uit wat dingen op jaarbasis kosten. Ipv per maand. Werkt een stuk motiverender.

Ik heb er een hekel aan om onnodig veel geld uit te geven aan levensonderhoud, daarom ga ik heel bewust met mijn vaste lasten om.

Met alle besparingen kan ik toch weer 1x per jaar extra op vakantie
    Terwijl ik echt niks voor hoef in te leveren, je moet alleen bewust met je uitgavenpatroon omgaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Revolution-NL op 29-01-2010 10:46:31 ]
    pi_77407370
    Rook je en of ga je uit?
    Doe ook de boodschappen 1x per week ipv elke dag
      vrijdag 29 januari 2010 @ 10:37:37 #138
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_77407494
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 23:03 schreef Nizno het volgende:

[..]

325 euro als ik het schoolgeld en de wegenbelasting niet mee reken.
    110/3 is ongeveer 40 euro
    285 euro dus.... 550 /12 50
    is dus 235 euro over.....

edit: koopsubsidie en hypo aftrek vergeten.... 350 plus... dan kom je idd op 585 euro..

Sorry dacht dat het om wat minder ging grijnz

Had het in Excel gegooid, dus die 600 euro klopt wel

Maar goed, hieruit blijkt wel dat TS niet precies op een rijtje heeft wat de uitgaves zijn. Dus dat is denk ik tip 1, inzicht krijgen in je uitgaves. Er zitten al aardig wat besparingsmogelijkheden in.
    pi_77412885
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 19:23 schreef tomegel het volgende:
    Snap niet dat mensen zo'n hoge rekening hebben? Ik heb gemiddeld een tel. rekening van 16,60 euro ( sim only) en dat is incl. 300 belminuten en 1000 smsjes
    wie/wat/waar??? dat wil ik ook wel!
      vrijdag 29 januari 2010 @ 16:21:05 #140
    183595 Lente_ninja
    They never saw it coming
    pi_77421455
    quote:
    Op dinsdag 26 januari 2010 19:00 schreef Juicyhil het volgende:

Nja, ik kan wel dingen gaan verkopen, maar ja over een paar maanden als ik het wat breder heb koop ik ze toch weer opnieuw. In mei sowieso weer vakantiegeld en belasting teruggave e.d. dus dan kan ik alles weer inhalen.
    Dan krijg je dus iets extra's, wat je gebruikt om oude gaten te dichten. Vervolgens ben je weer terug bij af en is het wachten tot het volgende gat ontstaat en je weer naar je vakantiegeld toe moet leven, hopend dat je niet intussen je baan verliest, de fiscus onverwachts bij je aanklopt of je wasmachine/bed/computer het begeeft.

Tenzij je als een idioot gaat bezuinigen en probeert een buffer op te bouwen voor dit soort tegenslagen, zul je steeds op het randje van de afgrond balanceren. Geen enkel TV pakket of fitnessabonnement is die ellende waard.

Protip: kijk eerst wat je kan betalen en koop dan wat je nodig hebt (of denkt te hebben), niet andersom.
    pi_77424364
    Je voorschot energie is erg laag, dus wees voorbereid op een flinke eindafrekening.
    pi_77451934
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 21:53 schreef Juicyhil het volgende:
    Ik krijg per maand ongeveer een 1500 euro.
    Wil me verder nergens mee bemoeien...maar van 1500¤ leef ik met vriend en baby
    Lotte!
    Noah!
      Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 30 januari 2010 @ 16:25:22 #143
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_77452004
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 16:22 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

van 1500 euro spaar ik elke maand ongeveer 1200 euro.. Maar dat is niet waar dit topic over gaat toch?
    pi_77452076
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 16:25 schreef Nizno het volgende:

[..]

van 1500 euro spaar ik elke maand ongeveer 1200 euro.. Maar dat is niet waar dit topic over gaat toch?
    Dan woon je vast niet op jezelf En nee, daar gaat het niet om, maar ik vraag me af hoe je dan niet rond kan komen... en daar ging het wel om
    Lotte!
    Noah!
      zaterdag 30 januari 2010 @ 18:34:35 #145
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_77456012
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 16:22 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Lekker belangrijk, iedereen heeft zijn eigen levensstijl.
      zaterdag 30 januari 2010 @ 18:49:20 #146
    152215 ManAtWork
    Maar nu even niet,...
    pi_77456429
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 16:25 schreef Nizno het volgende:

[..]

?
    Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
    Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
      zaterdag 30 januari 2010 @ 19:33:46 #147
    188734 Revolution-NL
    VOC Mentaliteit
    pi_77457825
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 17:47 schreef Doedezemaar het volgende:
    Je voorschot energie is erg laag, dus wees voorbereid op een flinke eindafrekening.
    Dat heb je zelf in de hand

Als je een beetje bewust met energie omgaat kan je enorm besparen zonder daar veel op comfort te hoeven inleveren.

Nog een tip voor TS, hou je meterstanden bij (met een programma als ecohome) zo kan je zien wat je verbruik is en kan je al inschatten hoe hoog de rekening gaat worden. Wat is jou actuele energie verbruik!?

Ik betaal momenteel voor 3000kwh terwijl ik nu al zie dat ik ruim onder de 2000kwh ga uitkomen. Idem voor het gasverbruik

Ik snap niet waarom het voor mensen zo moeilijk is om inkomsten en uitgaven naast elkaar te zetten en weg te strepen wat niet belangrijk is. Het is zo makkelijk, je moet er alleen even actief mee bezig zijn

Ik weet precies wat er in en uit gaat, niet omdat ik van een krap budget moet tegenkomen maar omdat ik het zonde vind om onnodig geld uit te geven aan dagelijkse dingen. Van alles wat ik op een jaar bespaar kan ik weer 1x per jaar extra op vakantie
    pi_77468259
    Je verdient 1500 euro en krijgt 50 euro zorgtoeslag? Dat kan nooit.

Verder mis ik je autoverzekering, wa-verzekering en inboedel- en opstalverzekering.
    pi_77476434
    quote:
    Op zaterdag 30 januari 2010 19:33 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat heb je zelf in de hand

Als je een beetje bewust met energie omgaat kan je enorm besparen zonder daar veel op comfort te hoeven inleveren.

Nog een tip voor TS, hou je meterstanden bij (met een programma als ecohome) zo kan je zien wat je verbruik is en kan je al inschatten hoe hoog de rekening gaat worden. Wat is jou actuele energie verbruik!?

Ik betaal momenteel voor 3000kwh terwijl ik nu al zie dat ik ruim onder de 2000kwh ga uitkomen. Idem voor het gasverbruik

Ik snap niet waarom het voor mensen zo moeilijk is om inkomsten en uitgaven naast elkaar te zetten en weg te strepen wat niet belangrijk is. Het is zo makkelijk, je moet er alleen even actief mee bezig zijn

Ik weet precies wat er in en uit gaat, niet omdat ik van een krap budget moet tegenkomen maar omdat ik het zonde vind om onnodig geld uit te geven aan dagelijkse dingen. Van alles wat ik op een jaar bespaar kan ik weer 1x per jaar extra op vakantie

Ook als je heel zuinig doet met energie, dan nog is die ¤35 niet reëel. Ik doe namelijk ook heel zuinig met energie en betaal bijna het dubbele. Maar ja, TS lijkt op zijn minst niet echt voorbereid. Je WEET toch dat er allerlei kosten komen.
      Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 31 januari 2010 @ 14:34:07 #150
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_77477411
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 14:04 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Ook als je heel zuinig doet met energie, dan nog is die ¤35 niet reëel. Ik doe namelijk ook heel zuinig met energie en betaal bijna het dubbele. Maar ja, TS lijkt op zijn minst niet echt voorbereid. Je WEET toch dat er allerlei kosten komen.
    weet jij in wat voor woning TS woont?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')