Misschien een euro of 15, maar dan krijg je echt een ongelofelijk langzame verbinding. Gezien ik toch wel vaak een goede verbinding nodig heb. Maar dat is een jaarcontract waarvan ik pas 4 maanden heb uitgezeten. Dus op korte termijn is dat geen besparing, daar gaat het me om.quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:56 schreef Brentmeister het volgende:
70 per maand internet en tv? Dat moet goedkoper kunnen lijkt mij. En 60 euro per maand server? Wat doe je met die server?
Ik had nog een telefoonverslaving, 1 contract loopt dus af in mei.quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:02 schreef Bastoenie het volgende:
Telefoon is te duur.
Die auto geen idee, ik betaal hier in Overijssel 54 per kwartaal.
Server ook jammer geld.
70 euro aan TV en internet kan ook goedkoper.
Boodschappen mja verschilt..
Bioscoopabbo.. tsja das ook een keuze
Dat schoolgeld.. is dat voor je werk? Wil die daar niet iets van vergoeden? ;D
Je hebt een vrij 'duur' internet avonnement. Daar kun je vast wel een mooie filmverzameling mee makenquote:Op donderdag 28 januari 2010 22:15 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Misschien een euro of 15, maar dan krijg je echt een ongelofelijk langzame verbinding. Gezien ik toch wel vaak een goede verbinding nodig heb. Maar dat is een jaarcontract waarvan ik pas 4 maanden heb uitgezeten. Dus op korte termijn is dat geen besparing, daar gaat het me om.
Die server gebruik ik om m`n websites op te draaien en applicaties te ontwikkelen. Gezien ik thuis niet echt de ruimte ervoor heb moet het dus extern. Maar dat heb ik dus ook opgezegd (overigens had ik dat contract al voordat ik ook maar dacht aan een woning).
[..]
Ik had nog een telefoonverslaving, 1 contract loopt dus af in mei.
Dat bioscoopabonnement kan ik maandelijks opzeggen, maar ik woon alleen in een appartement in Amsterdam heb anders helemaal niks te doen.
School is privé. M`n werkgever kan het wel vergoeden maar moet daarvoor een contract tekenen om minimaal zoveel jaar in dienst te blijven.
325 euro als ik het schoolgeld en de wegenbelasting niet mee reken.quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:33 schreef Mindstate het volgende:
Wil je nu geld besparen of niet? Er zijn gewoon veel dingen waar je veel geld aan kwijt bent (40 euro per maand Mobiele telefoon, TV/Internet voor 70 euro, veel geld aan een auto, Fitness 40 per maand is vrij veel, bioscoopabbo als je krap zit, is ook weer 20 euro in de maand) Je hebt uitgaven die horen bij iemand met genoeg geld en dat lijkt me nu niet echt het geval en je zegt bij ong. alles dat het echt wel nodig is Plus er zit nog dat gat van 600 euro, die je zou over houden met wat je hebt opgenoemd.
Er mist een 4 a 500 euro in de vergelijking, ik vermoed dat daar zowel (een deel) van het probleem in zit, alsmede een oplossing..quote:Op donderdag 28 januari 2010 22:15 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Misschien een euro of 15, maar dan krijg je echt een ongelofelijk langzame verbinding. Gezien ik toch wel vaak een goede verbinding nodig heb. Maar dat is een jaarcontract waarvan ik pas 4 maanden heb uitgezeten. Dus op korte termijn is dat geen besparing, daar gaat het me om.
Die server gebruik ik om m`n websites op te draaien en applicaties te ontwikkelen. Gezien ik thuis niet echt de ruimte ervoor heb moet het dus extern. Maar dat heb ik dus ook opgezegd (overigens had ik dat contract al voordat ik ook maar dacht aan een woning).
[..]
Ik had nog een telefoonverslaving, 1 contract loopt dus af in mei.
Dat bioscoopabonnement kan ik maandelijks opzeggen, maar ik woon alleen in een appartement in Amsterdam heb anders helemaal niks te doen.
School is privé. M`n werkgever kan het wel vergoeden maar moet daarvoor een contract tekenen om minimaal zoveel jaar in dienst te blijven.
Inderdaad, als je geld tekort komt en je volgens je lijstje hou je 500 euro over dan hou je jezelf voor de gek of je geeft makkelijk veel kleine bedragen uit die je niet zo snel ziet als "uitgaven". Het lijkt mij dat er sowieso aardig wat mist het lijstje. Toch zijn er hier al aardige besparingen mogelijk.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:03 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Er mist een 4 a 500 euro in de vergelijking, ik vermoed dat daar zowel (een deel) van het probleem in zit, alsmede een oplossing..
Gewoon cash geld pinnen en een kasboek bijhouden, dat kan erg vernieuwende/beschamende inzichten opleveren...quote:Op vrijdag 29 januari 2010 09:53 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Inderdaad, als je geld tekort komt en je volgens je lijstje hou je 500 euro over dan hou je jezelf voor de gek of je geeft makkelijk veel kleine bedragen uit die je niet zo snel ziet als "uitgaven". Het lijkt mij dat er sowieso aardig wat mist het lijstje. Toch zijn er hier al aardige besparingen mogelijk.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:55 schreef josvr het volgende:
[..]
Dit is de grootste fout die mensen maken. De grote besparing zit in heel veel kleine besparingen. 1 euro per dag besparen is 365 euro per jaar, 2 euro is 730 euro dus dat gaat hard.
Op zeer grote kostenposten (zoals huur/hypotheek) kan niet of niet onmiddellijk worden bezuinigd. Je moet het dus hebben van kleine dingen.
Daar gaan we:Alle abonnementen inventariseren (sport,tijdschriften,internet,etc). Alles op tijd opzeggen, alles de deur uit. Abonnementen die je echt nodig hebt helemaal uitknijpen (b.v. goedkoopste pakket internetprovider). Credit card de deur uit, of saldo braaf op tijd betalen. Als je weinig geld hebt dan beter gewoon niet gebruiken. Verzekeringen uitknijpen. Zeer grote premie/dekkingsverschillen. Zoek het uit (independer.nl etc). Werk via een direct-writer want tussenpersonen pakken alleen maar marges. Geen onzin verzekeringen afsluiten en opzeggen. B.v. verzekeringen voor telefoon, witgoed, fietsen, echt zo'n onzin; Kijk welke jaarlijkse belasting lasten je hebt (gemeente, waterschap, etc). Deel dat door 12 en reserveer per maand. Anders gezeik dat je dat niet kunt betalen. Realiseer je dat jij teveel betaalt voor je boodschappen. Een boer krijgt 8 cent per kilo voor zijn uien. Jij betaald 1 euro voor 1 kilo uien bij AH. Je kunt ook 2 kilo ongesorteerde uien halen bij Aldi voor 49 cent. Kortom: jij wordt opgelicht bij AH. Deze week kun je zelfs 5 kilo uien halen bij Dirk/Bas/Digros en vorige week bij Lidl voor 1 euro. Alles kopen bij Aldi. Lidl wordt steeds meer een servicesupermarkt. AH probeert met Euroshopper op/onder het prijsniveau van Aldi te komen, maar het is rotzooi, zoals hier al is weergegeven. Eerst Aldi product proberen, en als dat echt totaal onacceptabel is, dan A-merk kopen. Niet er van uit gaan dat het rotzooi is. Bij tests halen producten van Aldi/Lidl vaak hoge scores. Alleen bij AH etc kopen als er '2 halen 1 betalen actie is'. En dan ook alleen maar de aanbiedingen halen daar. Kortingzoeker.nl in de gaten houden, en dus alleen bij servicesupers kopen wat 50% korting is. Andes veel te duur. Dingen in het groot inkopen, b.v. multipacks tandpasta (5 voor 5 euro), bij Aldi kan het nog goedkoper (69 cent). toiletpapier in de aanbieding kopen, deoderant, etc. etc. Verwarming lager. Dikke fleecevest regelen voor een paar euro in de aanbieding. Goedkoop eten. Aardappels zijn goedkoop (zakken 10 kilo vaak in de aanbieding), en zuurkool/boerenkool ook. Dus stamppot maken etc. Zo kun je eten voor minder dan 1 euro per dag.
quote:Op donderdag 28 januari 2010 23:03 schreef Nizno het volgende:
[..]
325 euro als ik het schoolgeld en de wegenbelasting niet mee reken.
110/3 is ongeveer 40 euro
285 euro dus.... 550 /12 50
is dus 235 euro over.....
edit: koopsubsidie en hypo aftrek vergeten.... 350 plus... dan kom je idd op 585 euro..
Sorry dacht dat het om wat minder ging grijnz
wie/wat/waar??? dat wil ik ook wel!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:23 schreef tomegel het volgende:
Snap niet dat mensen zo'n hoge rekening hebben? Ik heb gemiddeld een tel. rekening van 16,60 euro ( sim only) en dat is incl. 300 belminuten en 1000 smsjes
Dan krijg je dus iets extra's, wat je gebruikt om oude gaten te dichten. Vervolgens ben je weer terug bij af en is het wachten tot het volgende gat ontstaat en je weer naar je vakantiegeld toe moet leven, hopend dat je niet intussen je baan verliest, de fiscus onverwachts bij je aanklopt of je wasmachine/bed/computer het begeeft.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:00 schreef Juicyhil het volgende:
Nja, ik kan wel dingen gaan verkopen, maar ja over een paar maanden als ik het wat breder heb koop ik ze toch weer opnieuw. In mei sowieso weer vakantiegeld en belasting teruggave e.d. dus dan kan ik alles weer inhalen.
Wil me verder nergens mee bemoeien...maar van 1500¤ leef ik met vriend en babyquote:Op donderdag 28 januari 2010 21:53 schreef Juicyhil het volgende:
Ik krijg per maand ongeveer een 1500 euro.
van 1500 euro spaar ik elke maand ongeveer 1200 euro.. Maar dat is niet waar dit topic over gaat toch?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:22 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Wil me verder nergens mee bemoeien...maar van 1500¤ leef ik met vriend en baby
Dan woon je vast niet op jezelfquote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:25 schreef Nizno het volgende:
[..]
van 1500 euro spaar ik elke maand ongeveer 1200 euro.. Maar dat is niet waar dit topic over gaat toch?
Lekker belangrijk, iedereen heeft zijn eigen levensstijl.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:22 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Wil me verder nergens mee bemoeien...maar van 1500¤ leef ik met vriend en baby
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 16:25 schreef Nizno het volgende:
[..]
van 1500 euro spaar ik elke maand ongeveer 1200 euro.. Maar dat is niet waar dit topic over gaat toch?
Dat heb je zelf in de handquote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Je voorschot energie is erg laag, dus wees voorbereid op een flinke eindafrekening.
Ook als je heel zuinig doet met energie, dan nog is die ¤35 niet reëel. Ik doe namelijk ook heel zuinig met energie en betaal bijna het dubbele. Maar ja, TS lijkt op zijn minst niet echt voorbereid. Je WEET toch dat er allerlei kosten komen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:33 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat heb je zelf in de hand
Als je een beetje bewust met energie omgaat kan je enorm besparen zonder daar veel op comfort te hoeven inleveren.
Nog een tip voor TS, hou je meterstanden bij (met een programma als ecohome) zo kan je zien wat je verbruik is en kan je al inschatten hoe hoog de rekening gaat worden. Wat is jou actuele energie verbruik!?
Ik betaal momenteel voor 3000kwh terwijl ik nu al zie dat ik ruim onder de 2000kwh ga uitkomen. Idem voor het gasverbruik![]()
Ik snap niet waarom het voor mensen zo moeilijk is om inkomsten en uitgaven naast elkaar te zetten en weg te strepen wat niet belangrijk is. Het is zo makkelijk, je moet er alleen even actief mee bezig zijn
Ik weet precies wat er in en uit gaat, niet omdat ik van een krap budget moet tegenkomen maar omdat ik het zonde vind om onnodig geld uit te geven aan dagelijkse dingen. Van alles wat ik op een jaar bespaar kan ik weer 1x per jaar extra op vakantie
weet jij in wat voor woning TS woont?quote:Op zondag 31 januari 2010 14:04 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ook als je heel zuinig doet met energie, dan nog is die ¤35 niet reëel. Ik doe namelijk ook heel zuinig met energie en betaal bijna het dubbele. Maar ja, TS lijkt op zijn minst niet echt voorbereid. Je WEET toch dat er allerlei kosten komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |