abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77333718
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 13:55 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nou is het voor ons niet nodig gelukkig, maar mijn vriend zou ivm. zijn werk dus niet zonder auto kunnen. Hij begint om 06:00 uur 's ochtends, op een industrieterrein. De dichtstbijzijnde bushalte is een kwartier lopen. Maar om 06:00 uur stopt daar nog helemaal geen bus, de eerste komt pas om 07:30 uur. Geen optie dus.

Het is dus niet altijd zo dat een auto een luxe product is, sommige mensen zijn er ook echt wel van afhankelijk als het op werk aankomt. Want in het geval van mijn vriend zou het dus uitkomen op ander werk, en dat is in deze tijden ook niet zo heel makkelijk.
Aan de andere kant is er ook een grote groep die meteen de gordijnen in vliegen als je het OV noemt, laat staan dat ze er naar willen kijken als alternatief voor hun file-geploeter.. Ik heb ook zo'n collega, wij kunnen een volledige OV vergoeding (NS jaarkaart) van de baas krijgen, het kantoor staat op spuugafstand van het station en hij heeft een directe treinverbinding vanuit zijn woonplaats. Toch ploetert hij elke dag met de auto via de A1 naar Deventer, met alle ergernis en kosten van dien...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Moderator woensdag 27 januari 2010 @ 15:46:59 #102
155227 crew  Guppy
dus
pi_77337680
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 14:10 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Aan de andere kant is er ook een grote groep die meteen de gordijnen in vliegen als je het OV noemt, laat staan dat ze er naar willen kijken als alternatief voor hun file-geploeter.. Ik heb ook zo'n collega, wij kunnen een volledige OV vergoeding (NS jaarkaart) van de baas krijgen, het kantoor staat op spuugafstand van het station en hij heeft een directe treinverbinding vanuit zijn woonplaats. Toch ploetert hij elke dag met de auto via de A1 naar Deventer, met alle ergernis en kosten van dien...
Ja, die types heb je inderdaad ook. Mijn vriend heeft het serieus overwogen, want de auto is nu eenmaal duur. Maar het was helaas geen optie. Ik ga wel met het OV, dikke prima
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 27 januari 2010 @ 18:28:44 #103
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_77344322
Actueel - woensdag, 27 januari - 18:23 uur
OV 3 vertragingen.
OV 151 wijzigingen.
Auto Er staan op dit moment 31 files met een totale lengte van 146 km
  Moderator woensdag 27 januari 2010 @ 18:31:45 #104
155227 crew  Guppy
dus
pi_77344426
Cool
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 27 januari 2010 @ 18:39:11 #105
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77344672
Verhuizen
Dit is net m`n eerste huis, daarnaast kost het alsnog geld. Dus geen optie.

Auto verkopen
Kan wel, maar het OV bijvoorbeeld dat kost misschien ietsjes minder maar ik ben wel mn vrijheid kwijt.

Daarnaast, in de komende maanden brei ik alles wel weer recht. Het gaat me er vooral om hoe ik dus die paar maanden doorkom. Maar daar heb ik nu een aantal hele mooie tips voor gekregen

Verder lopen er wat abonnementen in het voorjaar af. Dus dat scheelt me al zeker 100+ euro per maand.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  woensdag 27 januari 2010 @ 18:43:45 #106
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77344849
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 14:10 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ik heb op zich wel een bushalte 500 meter van m`n huis af waar een rechtstreekse bus naar het Gooi vertrekt (waar ik werk). Dan moet ik nog zo`n 10 minuutjes lopen.

Maar dan kost het me alsnog meer dan 100 euro per maand. Ik ben per maand nog minder geld aan bezine kwijt inclusief priveritjes.
  woensdag 27 januari 2010 @ 18:44:45 #107
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77344888
En wat betreft jobhoppen. Dan neem ik m`n enige zekerheid weg, m`n werk. Ik zit er prima.
pi_77345405
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 11:55 schreef josvr het volgende:

• Realiseer je dat jij teveel betaalt voor je boodschappen. Een boer krijgt 8 cent per kilo voor zijn uien. Jij betaald 1 euro voor 1 kilo uien bij AH. Je kunt ook 2 kilo ongesorteerde uien halen bij Aldi voor 49 cent. Kortom: jij wordt opgelicht bij AH. Deze week kun je zelfs 5 kilo uien halen bij Dirk/Bas/Digros en vorige week bij Lidl voor 1 euro.
  • Niet iedereen kookt voor een hele familie, wat de neuk moet je in je eentje met 5 kilo uien?
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
    pi_77345538
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 18:57 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Niet iedereen kookt voor een hele familie, wat de neuk moet je in je eentje met 5 kilo uien?
    Blokje bouillon erbij en een jaar lang goedkope nasi eten
    pi_77345579
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 19:00 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Blokje bouillon erbij en een jaar lang goedkope nasi eten
    Dat is toch geen eten...
    As the officer took her away, she recalled that she asked,
    "Why do you push us around?"
    And she remembered him saying,
    "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
    pi_77348613
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 18:57 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Niet iedereen kookt voor een hele familie, wat de neuk moet je in je eentje met 5 kilo uien?
    (Uien)Soep koeken, in de pastasaus, op een uienbrood, stoofgerechten, quiches, tortillavulling, omelet, roerbakken, op de hamburger (die je zelf maakt van gehakt) sashlicks. 1001 en 1 gerechten waar ui in kan. Komt bij dat die dingen lang houdbaar zijn zonder moeilijke dingen. Net zoals aardappels. Gewoon droog en geventileerd bewaren, bij voorkeur niet in plastic.

Is mij overigens opgevallen dat die handige kleine kilozakjes van de AH binnen de kortste keren verrot zijn of uitgegroeid tot planten. Haal sindsdien maar weer van die grote onhandige 10 kilozakken, die zijn ook nog eens een berg goedkoper.

Als je een beetje buiten de grote steden woont: kijk eens of er boeren zijn die groenten en fruit vanaf het erf verkopen. Zoals al eerder is gezegd: een uienteler vangt een euro voor 40 kilo ui. Dingen als appelen en aardappelen kan je voor een prikkie krijgen. Woon je in de grote stad: ga naar de turk. Goede kwaliteit, vooral goed fruit, voor weinig. De meeste turkse zaakjes verkopen zelfs rijpe tomaten.
    pi_77351620
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 18:43 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik heb op zich wel een bushalte 500 meter van m`n huis af waar een rechtstreekse bus naar het Gooi vertrekt (waar ik werk). Dan moet ik nog zo`n 10 minuutjes lopen.

Maar dan kost het me alsnog meer dan 100 euro per maand. Ik ben per maand nog minder geld aan bezine kwijt inclusief priveritjes.
    En als je daar de wegenbelasting, verzekering, afschrijving en het onderhoud bij op telt? En kijkt wat een maand/jaar abonnement kost voor de bus? Hoe komt die vergelijking dan uit?
    Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
      Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 28 januari 2010 @ 02:35:41 #113
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_77363978
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 20:52 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En als je daar de wegenbelasting, verzekering, afschrijving en het onderhoud bij op telt? En kijkt wat een maand/jaar abonnement kost voor de bus? Hoe komt die vergelijking dan uit?
    en daarna alsnog alle vrijheid kwijt zijn?
    Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
    pi_77367273
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 02:35 schreef Nizno het volgende:

[..]

en daarna alsnog alle vrijheid kwijt zijn?
    Waarom staat voor zovelen vrijheid gelijk aan het bezit van een auto? En dan vooral niet een beetje vrijheid (wat ik nog wel snap), maar ALLE vrijheid.
      donderdag 28 januari 2010 @ 10:26:28 #115
    277759 caroline88
    The Unstoppable
    pi_77367651
    - met OV komt je niet overal op elk gewenst moment. Zondagochtend in Eindhoven zijn? Vergeet het maar want de eerste bus vertrekt pas om 10:15 - of zoveel later als de chauffeur uitkomt want de laatste keer kwam hij ruim een kwartier te laat en medewachter wist me te melden dat dat heel gewoon was.

- als vrouw alleen wil ik niet altijd en overal met OV heen. Met name de zeer lange wachttijden bij overstappen vind ik geen succes.

Overigens zijn mijn bezwaren wel op te lossen. Maar de regering zet nog altijd de auto nummer 1 en het openbaar vervoer - vraag me geregeld af of het wel op hun lijstje voorkomt!
    pi_77368094
    Ik weet niet of je verslavingen heb maar misschien daarmee stoppen?
    pi_77386508
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 18:45 schreef Juicyhil het volgende:
    Ik woon sinds vier maanden op mezelf. Heb net weer alle rekening van vorige maand betaald en zie dat m`n geld nu weer bijna op is. Afgelopen twee weken heb ik op m`n creditcard geleefd en het ziet er naar uit dat ik deze maand daarmee door ga.

Ik heb geen schulden ofzo, maar kan nog maar net m`n hoofd boven water houden. De rekeningen die ik heb betaald waren voornamelijk van twee maanden. Zorg, elektriciteit, water e.d..

Heeft iemand misschien tips zodat ik het toch wat ruimer heb? Hoe ik overzicht krijg?
    Aller eerst vervelend voor je dat je op deze zuinige manier moet leven,maar! Leven op je cc is niet goed
    want zo doorbreek je de vicieuze cirkel niet. Zou het mischien teveel zijn om eens globaal een overzicht
    te geven van wat je kosten nu zo elke maand zijn? Ik heb het niet over precieze bedragen maar gewoon gemiddeld wat je uitgeeft en waar aan. Wat ik ermee probeer te bewerkstelligen is dat je sommige zaken(verzekeringen of zo ) mischien bij nader inzien niet echt nodig hebt.( omdat veel mensen zich
    vaak over verzekeren)

Blijkt dat er aan je maandelijks kosten niks scheelt dat heb ik mischien wel een suggestie m.b.t je
    uitgaven op eet en leefgebied. Maar goed ik wacht e.e.a af eer ik verder reageer.
    pi_77388491
    wat verdien je per maand TS?
      donderdag 28 januari 2010 @ 21:30:20 #119
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_77393886
    Ik wacht nog steeds op een inkomsten/uitgaven overzichtje.

Zonder dat blijven alle tips giswerk. Misschien is de oplossing wel iets heel anders
      donderdag 28 januari 2010 @ 21:53:01 #120
    178193 Juicyhil
    Bekende FOK!ker
    pi_77394942
    Ik krijg per maand ongeveer een 1500 euro.
    Daarvan gaat 500 euro naar de bank voor m`n hypotheek + 100 voor levensverzekering.
    Ik krijg koop subsidie en hypotheekrente aftrek, totaal 350 euro.
    Zorgtoeslag is 50, zelf betaal ik 80 euro zorgpremie. basisverzekering.

Verder 70 euro voor telefoon (30 euro minder vanaf mei)
    110 euro per kwartaal voor wegenbelasting.
    80 euro ongeveer per maand aan benzine.
    60 euro per maand aan server (loopt ook in mei af)
    40 euro per maand aan fitness (opgezegd, ga opzoek naar wat goedkopers)
    70 euro per maand aan internet en televisie
    rond 120 euro per maand aan boodschappen
    20 euro per maand bioscoopabo
    35 euro per maand voorschot gas+licht
    30 euro per kwartaal water
    550 euro per jaar schoolgeld (moet ik ook nog betalen eerdaags)

Onnodige dingen heb ik dus opgezegd, maar zijn jaarcontracten dus daar zit ik nog eventjes aan vast.
    pi_77395139
    70 per maand internet en tv? Dat moet goedkoper kunnen lijkt mij. En 60 euro per maand server? Wat doe je met die server?
    Oh, and that's a bad miss!
    pi_77395429
    Telefoon is te duur.
    Die auto geen idee, ik betaal hier in Overijssel 54 per kwartaal.
    Server ook jammer geld.
    70 euro aan TV en internet kan ook goedkoper.
    Boodschappen mja verschilt..
    Bioscoopabbo.. tsja das ook een keuze
    Dat schoolgeld.. is dat voor je werk? Wil die daar niet iets van vergoeden? ;D
      Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 28 januari 2010 @ 22:07:10 #123
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.4
    pi_77395616
    belastingaangifteprog invullen om te kijken of je nog IB terug krijgt is ook niet verkeerd.........
    Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
      donderdag 28 januari 2010 @ 22:08:59 #124
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_77395696
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 21:53 schreef Juicyhil het volgende:
    Ik krijg per maand ongeveer een 1500 euro.
    Daarvan gaat 500 euro naar de bank voor m`n hypotheek + 100 voor levensverzekering.
    Ik krijg koop subsidie en hypotheekrente aftrek, totaal 350 euro.
    Zorgtoeslag is 50, zelf betaal ik 80 euro zorgpremie. basisverzekering.

Verder 70 euro voor telefoon (30 euro minder vanaf mei)
    110 euro per kwartaal voor wegenbelasting.
    80 euro ongeveer per maand aan benzine.
    60 euro per maand aan server (loopt ook in mei af)
    40 euro per maand aan fitness (opgezegd, ga opzoek naar wat goedkopers)
    70 euro per maand aan internet en televisie
    rond 120 euro per maand aan boodschappen
    20 euro per maand bioscoopabo
    35 euro per maand voorschot gas+licht
    30 euro per kwartaal water
    550 euro per jaar schoolgeld (moet ik ook nog betalen eerdaags)

Onnodige dingen heb ik dus opgezegd, maar zijn jaarcontracten dus daar zit ik nog eventjes aan vast.
    Kijk, hier hebben we wat aan. Al moet ik wel zeggen dat ik denk dat je flink wat vergeet. Je houdt namelijk zo'n 600 euro over per maand... . Verder vind ik 120 euro per maand aan boodschappen ook heel weinig. Dat is 30 euro per week!

Op het eerste gezicht denk ikdat je op de volgende uitgaves kunt besparen:

Mobiele telefoon: 40 euro per maand is nog steeds veel geld. Stap over op sim-only, en koop een losse telefoon erbij. Kost eenmalig wat meer geld, maar het houdt je maandelijkse lasten onder controle.

Wegenbelasting: Wat voor auto heb je als je 110 wegenbelasting betaald? Voor een Opel Corsa betaal je 17 euro per maand.

tv/internet/server: Wat moet je met een server, en 70 euro voor tv/internet is echt extreem duur. Je hoeft niet persé het duurste internetabo te hebben. Stap eens over naar een variant van 20 of 30 euro per maand.

fitness: Vind 40 euro niet persé duur. Maar kijk eens of er een FitForFree in de buurt zit. Kost 15 euro per maand

bioscoopabo: als je echt krap zit, is dit de eerste en makkelijkste besparing die je kan behalen. Opzeggen die hap en wat minder naar de bioscoop. Scheelt je direct 20 euro per maand, en waarschijnlijk ook nog frisdrank en popcorn per keer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blik op 28-01-2010 22:43:39 ]
    pi_77395898
    Wat betaal je aan wa verzekering en uitvaartverzekering?
    Am I evil? Yes I am!
    Am I evil? I am man!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')