Aan de andere kant is er ook een grote groep die meteen de gordijnen in vliegen als je het OV noemt, laat staan dat ze er naar willen kijken als alternatief voor hun file-geploeter.. Ik heb ook zo'n collega, wij kunnen een volledige OV vergoeding (NS jaarkaart) van de baas krijgen, het kantoor staat op spuugafstand van het station en hij heeft een directe treinverbinding vanuit zijn woonplaats. Toch ploetert hij elke dag met de auto via de A1 naar Deventer, met alle ergernis en kosten van dien...quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:55 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nou is het voor ons niet nodig gelukkig, maar mijn vriend zou ivm. zijn werk dus niet zonder auto kunnen. Hij begint om 06:00 uur 's ochtends, op een industrieterrein. De dichtstbijzijnde bushalte is een kwartier lopen. Maar om 06:00 uur stopt daar nog helemaal geen bus, de eerste komt pas om 07:30 uur. Geen optie dus.
Het is dus niet altijd zo dat een auto een luxe product is, sommige mensen zijn er ook echt wel van afhankelijk als het op werk aankomt. Want in het geval van mijn vriend zou het dus uitkomen op ander werk, en dat is in deze tijden ook niet zo heel makkelijk.
Ja, die types heb je inderdaad ook. Mijn vriend heeft het serieus overwogen, want de auto is nu eenmaal duur. Maar het was helaas geen optie. Ik ga wel met het OV, dikke primaquote:Op woensdag 27 januari 2010 14:10 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Aan de andere kant is er ook een grote groep die meteen de gordijnen in vliegen als je het OV noemt, laat staan dat ze er naar willen kijken als alternatief voor hun file-geploeter.. Ik heb ook zo'n collega, wij kunnen een volledige OV vergoeding (NS jaarkaart) van de baas krijgen, het kantoor staat op spuugafstand van het station en hij heeft een directe treinverbinding vanuit zijn woonplaats. Toch ploetert hij elke dag met de auto via de A1 naar Deventer, met alle ergernis en kosten van dien...
Ik heb op zich wel een bushalte 500 meter van m`n huis af waar een rechtstreekse bus naar het Gooi vertrekt (waar ik werk). Dan moet ik nog zo`n 10 minuutjes lopen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:10 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Aan de andere kant is er ook een grote groep die meteen de gordijnen in vliegen als je het OV noemt, laat staan dat ze er naar willen kijken als alternatief voor hun file-geploeter.. Ik heb ook zo'n collega, wij kunnen een volledige OV vergoeding (NS jaarkaart) van de baas krijgen, het kantoor staat op spuugafstand van het station en hij heeft een directe treinverbinding vanuit zijn woonplaats. Toch ploetert hij elke dag met de auto via de A1 naar Deventer, met alle ergernis en kosten van dien...
Niet iedereen kookt voor een hele familie, wat de neuk moet je in je eentje met 5 kilo uien?quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:55 schreef josvr het volgende:Realiseer je dat jij teveel betaalt voor je boodschappen. Een boer krijgt 8 cent per kilo voor zijn uien. Jij betaald 1 euro voor 1 kilo uien bij AH. Je kunt ook 2 kilo ongesorteerde uien halen bij Aldi voor 49 cent. Kortom: jij wordt opgelicht bij AH. Deze week kun je zelfs 5 kilo uien halen bij Dirk/Bas/Digros en vorige week bij Lidl voor 1 euro.
Blokje bouillon erbij en een jaar lang goedkope nasi etenquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Niet iedereen kookt voor een hele familie, wat de neuk moet je in je eentje met 5 kilo uien?
Dat is toch geen eten...quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:00 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Blokje bouillon erbij en een jaar lang goedkope nasi eten
(Uien)Soep koeken, in de pastasaus, op een uienbrood, stoofgerechten, quiches, tortillavulling, omelet, roerbakken, op de hamburger (die je zelf maakt van gehakt) sashlicks. 1001 en 1 gerechten waar ui in kan. Komt bij dat die dingen lang houdbaar zijn zonder moeilijke dingen. Net zoals aardappels. Gewoon droog en geventileerd bewaren, bij voorkeur niet in plastic.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Niet iedereen kookt voor een hele familie, wat de neuk moet je in je eentje met 5 kilo uien?
En als je daar de wegenbelasting, verzekering, afschrijving en het onderhoud bij op telt? En kijkt wat een maand/jaar abonnement kost voor de bus? Hoe komt die vergelijking dan uit?quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:43 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik heb op zich wel een bushalte 500 meter van m`n huis af waar een rechtstreekse bus naar het Gooi vertrekt (waar ik werk). Dan moet ik nog zo`n 10 minuutjes lopen.
Maar dan kost het me alsnog meer dan 100 euro per maand. Ik ben per maand nog minder geld aan bezine kwijt inclusief priveritjes.
en daarna alsnog alle vrijheid kwijt zijn?quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:52 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En als je daar de wegenbelasting, verzekering, afschrijving en het onderhoud bij op telt? En kijkt wat een maand/jaar abonnement kost voor de bus? Hoe komt die vergelijking dan uit?
Waarom staat voor zovelen vrijheid gelijk aan het bezit van een auto? En dan vooral niet een beetje vrijheid (wat ik nog wel snap), maar ALLE vrijheid.quote:Op donderdag 28 januari 2010 02:35 schreef Nizno het volgende:
[..]
en daarna alsnog alle vrijheid kwijt zijn?
Aller eerst vervelend voor je dat je op deze zuinige manier moet leven,maar! Leven op je cc is niet goedquote:Op maandag 25 januari 2010 18:45 schreef Juicyhil het volgende:
Ik woon sinds vier maanden op mezelf. Heb net weer alle rekening van vorige maand betaald en zie dat m`n geld nu weer bijna op is. Afgelopen twee weken heb ik op m`n creditcard geleefd en het ziet er naar uit dat ik deze maand daarmee door ga.
Ik heb geen schulden ofzo, maar kan nog maar net m`n hoofd boven water houden. De rekeningen die ik heb betaald waren voornamelijk van twee maanden. Zorg, elektriciteit, water e.d..
Heeft iemand misschien tips zodat ik het toch wat ruimer heb? Hoe ik overzicht krijg?
Kijk, hier hebben we wat aan. Al moet ik wel zeggen dat ik denk dat je flink wat vergeet. Je houdt namelijk zo'n 600 euro over per maand...quote:Op donderdag 28 januari 2010 21:53 schreef Juicyhil het volgende:
Ik krijg per maand ongeveer een 1500 euro.
Daarvan gaat 500 euro naar de bank voor m`n hypotheek + 100 voor levensverzekering.
Ik krijg koop subsidie en hypotheekrente aftrek, totaal 350 euro.
Zorgtoeslag is 50, zelf betaal ik 80 euro zorgpremie. basisverzekering.
Verder 70 euro voor telefoon (30 euro minder vanaf mei)
110 euro per kwartaal voor wegenbelasting.
80 euro ongeveer per maand aan benzine.
60 euro per maand aan server (loopt ook in mei af)
40 euro per maand aan fitness (opgezegd, ga opzoek naar wat goedkopers)
70 euro per maand aan internet en televisie
rond 120 euro per maand aan boodschappen
20 euro per maand bioscoopabo
35 euro per maand voorschot gas+licht
30 euro per kwartaal water
550 euro per jaar schoolgeld (moet ik ook nog betalen eerdaags)
Onnodige dingen heb ik dus opgezegd, maar zijn jaarcontracten dus daar zit ik nog eventjes aan vast.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |