abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77307077
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:23 schreef tomegel het volgende:
Snap niet dat mensen zo'n hoge rekening hebben? Ik heb gemiddeld een tel. rekening van 16,60 euro ( sim only) en dat is incl. 300 belminuten en 1000 smsjes
Als ik dit abonnement zou aangaan zou ik die 1000 smsjes laten omzetten in belminuten.

Ik heb in mijn hele leven maar hooguit 2 of 3 smsjes verstuurd, alleen maar om uit te proberen. Zie er de meerwaarde niet van in.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 21:31:04 #77
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_77310074
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 20:36 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Als ik dit abonnement zou aangaan zou ik die 1000 smsjes laten omzetten in belminuten.

Ik heb in mijn hele leven maar hooguit 2 of 3 smsjes verstuurd, alleen maar om uit te proberen. Zie er de meerwaarde niet van in.
Bellen komt niet altijd uit
  woensdag 27 januari 2010 @ 07:08:16 #78
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_77321498
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:05 schreef heiden6 het volgende:

[..]

De meeste mobiele abonnementen hebben een opzegtermijn van 3 maanden, houd daar rekening mee! Als het dus in mei afloopt moet je het nu opzeggen. Of wellicht kun je het verlengen en een supergoedkope sim only nemen, dan kun je per direct besparen.
Volgens mij is het nog maar 1 maand sinds halverwege vorig jaar
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  Moderator woensdag 27 januari 2010 @ 08:56:39 #79
155227 crew  Guppy
dus
pi_77322564
Heb je al eens heel precies een lijstje met je uitgaven gemaakt? Dat is confronterend, maar tegelijk maakt het ook heel duidelijk waar je (tijdelijk) kan besparen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_77322817
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 19:00 schreef Juicyhil het volgende:

Nja, ik kan wel dingen gaan verkopen, maar ja over een paar maanden als ik het wat breder heb koop ik ze toch weer opnieuw. In mei sowieso weer vakantiegeld en belasting teruggave e.d. dus dan kan ik alles weer inhalen.
Hou er rekening mee dat de gemeentebelasting ook rond die tijd komt. Tenminste, dat is hier zo.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  woensdag 27 januari 2010 @ 09:14:52 #81
279329 GSP
Pound for pound the greatest.
pi_77322942
Even 2 maanden niet meer uitgaan, kleren kopen of andere niet direct noodzakelijke dingen. Daarnaast koop een paar flessen siroop, wat je kunt aanmengen met water. Voor het eten, veel spaghetti klaarmaken (voor 3 dagen ofzo). Goedkoper kun je niet eten.

succes
I am not impressed by your performance
  woensdag 27 januari 2010 @ 10:34:41 #82
62913 Blik
The one and Only!
pi_77324983
Juicy, geef eens wat meer inzicht in je inkomsten en uitgaven.

Dan wordt het een stuk makkelijker voor ons om tips te geven
pi_77328053
quote:
Op maandag 25 januari 2010 19:04 schreef heiden6 het volgende:
Dat is toch geen serieuze besparing, een 20 Mbps-verbinding kost 25 euro per maand, tenzij je bij XS4ALL zit ofzo, dat zet geen zoden aan de dijk om terug te schroeven als het al goedkoper kan, om het nog maar niet te hebben over het fenomeen contract.
Dit is de grootste fout die mensen maken. De grote besparing zit in heel veel kleine besparingen. 1 euro per dag besparen is 365 euro per jaar, 2 euro is 730 euro dus dat gaat hard.

Op zeer grote kostenposten (zoals huur/hypotheek) kan niet of niet onmiddellijk worden bezuinigd. Je moet het dus hebben van kleine dingen.

Daar gaan we:

• Alle abonnementen inventariseren (sport,tijdschriften,internet,etc). Alles op tijd opzeggen, alles de deur uit.
  • Abonnementen die je echt nodig hebt helemaal uitknijpen (b.v. goedkoopste pakket internetprovider).
  • Credit card de deur uit, of saldo braaf op tijd betalen. Als je weinig geld hebt dan beter gewoon niet gebruiken.
  • Verzekeringen uitknijpen. Zeer grote premie/dekkingsverschillen. Zoek het uit (independer.nl etc). Werk via een direct-writer want tussenpersonen pakken alleen maar marges.
  • Geen onzin verzekeringen afsluiten en opzeggen. B.v. verzekeringen voor telefoon, witgoed, fietsen, echt zo'n onzin;
  • Kijk welke jaarlijkse belasting lasten je hebt (gemeente, waterschap, etc). Deel dat door 12 en reserveer per maand. Anders gezeik dat je dat niet kunt betalen.
  • Realiseer je dat jij teveel betaalt voor je boodschappen. Een boer krijgt 8 cent per kilo voor zijn uien. Jij betaald 1 euro voor 1 kilo uien bij AH. Je kunt ook 2 kilo ongesorteerde uien halen bij Aldi voor 49 cent. Kortom: jij wordt opgelicht bij AH. Deze week kun je zelfs 5 kilo uien halen bij Dirk/Bas/Digros en vorige week bij Lidl voor 1 euro.
  • Alles kopen bij Aldi. Lidl wordt steeds meer een servicesupermarkt. AH probeert met Euroshopper op/onder het prijsniveau van Aldi te komen, maar het is rotzooi, zoals hier al is weergegeven.
  • Eerst Aldi product proberen, en als dat echt totaal onacceptabel is, dan A-merk kopen. Niet er van uit gaan dat het rotzooi is. Bij tests halen producten van Aldi/Lidl vaak hoge scores.
  • Alleen bij AH etc kopen als er '2 halen 1 betalen actie is'. En dan ook alleen maar de aanbiedingen halen daar.
  • Kortingzoeker.nl in de gaten houden, en dus alleen bij servicesupers kopen wat 50% korting is. Andes veel te duur.
  • Dingen in het groot inkopen, b.v. multipacks tandpasta (5 voor 5 euro), bij Aldi kan het nog goedkoper (69 cent). toiletpapier in de aanbieding kopen, deoderant, etc. etc.
  • Verwarming lager. Dikke fleecevest regelen voor een paar euro in de aanbieding.
  • Goedkoop eten. Aardappels zijn goedkoop (zakken 10 kilo vaak in de aanbieding), en zuurkool/boerenkool ook. Dus stamppot maken etc. Zo kun je eten voor minder dan 1 euro per dag.
  •   woensdag 27 januari 2010 @ 12:01:10 #84
    58548 pisnicht
    dead girls can`t say no
    pi_77328322
    Leuk al die tips die een paar euro per maand schelen maar de beste tip is gewoon ander werk zoeken (mits je competent genoeg bent). Ik ben al vaker dan eens met 600,- bruto per maand gegroeid en kom ook vanaf een periode dat ik statiegeldflessen moest inleveren om eten te kunnen kopen.
    To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
    #allmightygod
    pi_77328715
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:01 schreef pisnicht het volgende:
    Leuk al die tips die een paar euro per maand schelen maar de beste tip is gewoon ander werk zoeken
    Of je kunt beide combineren: inkomen verhogen en uitgaven verlagen
      woensdag 27 januari 2010 @ 12:13:00 #86
    283230 DeBassist
    met een hoofdletter B
    pi_77328820
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 18:48 schreef Mylene het volgende:
    Een creditcard is een schuld.
    TOT: Als moderator kijk je goed naar de users: heb je te maken met een troll, een kutkloon of een racist?
    Iemand die zeker NIET in dit rijtje hoort is DeBassist! :D
    naatje_1: DeBassist, die ken je wel met een hoofdletter B en een harde L
      woensdag 27 januari 2010 @ 12:14:52 #87
    279329 GSP
    pi_77328920
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:10 schreef josvr het volgende:

[..]

Of je kunt beide combineren: inkomen verhogen en uitgaven verlagen
    Er zijn mensen die moeten rondkomen van de bijstand, dus als je met een baan niet kunt rondkomen doe je iets verkeerd.
    pi_77329493
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 11:55 schreef josvr het volgende:

[..]

Dit is de grootste fout die mensen maken. De grote besparing zit in heel veel kleine besparingen. 1 euro per dag besparen is 365 euro per jaar, 2 euro is 730 euro dus dat gaat hard.

Op zeer grote kostenposten (zoals huur/hypotheek) kan niet of niet onmiddellijk worden bezuinigd. Je moet het dus hebben van kleine dingen.

Daar gaan we:

• Alle abonnementen inventariseren (sport,tijdschriften,internet,etc). Alles op tijd opzeggen, alles de deur uit.
  • Abonnementen die je echt nodig hebt helemaal uitknijpen (b.v. goedkoopste pakket internetprovider).
  • Credit card de deur uit, of saldo braaf op tijd betalen. Als je weinig geld hebt dan beter gewoon niet gebruiken.
  • Verzekeringen uitknijpen. Zeer grote premie/dekkingsverschillen. Zoek het uit (independer.nl etc). Werk via een direct-writer want tussenpersonen pakken alleen maar marges.
  • Geen onzin verzekeringen afsluiten en opzeggen. B.v. verzekeringen voor telefoon, witgoed, fietsen, echt zo'n onzin;
  • Kijk welke jaarlijkse belasting lasten je hebt (gemeente, waterschap, etc). Deel dat door 12 en reserveer per maand. Anders gezeik dat je dat niet kunt betalen.
  • Realiseer je dat jij teveel betaalt voor je boodschappen. Een boer krijgt 8 cent per kilo voor zijn uien. Jij betaald 1 euro voor 1 kilo uien bij AH. Je kunt ook 2 kilo ongesorteerde uien halen bij Aldi voor 49 cent. Kortom: jij wordt opgelicht bij AH. Deze week kun je zelfs 5 kilo uien halen bij Dirk/Bas/Digros en vorige week bij Lidl voor 1 euro.
  • Alles kopen bij Aldi. Lidl wordt steeds meer een servicesupermarkt. AH probeert met Euroshopper op/onder het prijsniveau van Aldi te komen, maar het is rotzooi, zoals hier al is weergegeven.
  • Eerst Aldi product proberen, en als dat echt totaal onacceptabel is, dan A-merk kopen. Niet er van uit gaan dat het rotzooi is. Bij tests halen producten van Aldi/Lidl vaak hoge scores.
  • Alleen bij AH etc kopen als er '2 halen 1 betalen actie is'. En dan ook alleen maar de aanbiedingen halen daar.
  • Kortingzoeker.nl in de gaten houden, en dus alleen bij servicesupers kopen wat 50% korting is. Andes veel te duur.
  • Dingen in het groot inkopen, b.v. multipacks tandpasta (5 voor 5 euro), bij Aldi kan het nog goedkoper (69 cent). toiletpapier in de aanbieding kopen, deoderant, etc. etc.
  • Verwarming lager. Dikke fleecevest regelen voor een paar euro in de aanbieding.
  • Goedkoop eten. Aardappels zijn goedkoop (zakken 10 kilo vaak in de aanbieding), en zuurkool/boerenkool ook. Dus stamppot maken etc. Zo kun je eten voor minder dan 1 euro per dag.
  • Om hier nog ff op aan te vullen, de Hoogvliet is een goede middenweg tussen de 'goedkope troep' supermarkten zoals de Aldi, Dirk, Lidl (veel mensen willen daar nu éénmaal niet dood gevonden worden, myself included). Super de Boer en AH zijn vaak weer uber duur.

Voordeel bij Hoogvliet is dat ze (ten minste hier) vaak hele goede acties hebben. 3 pakken drinken voor 2 euro, 3 pakken van 24 toilet rollen voor 10 euro, ga zo maar door. Daarbij komt ook dat de Hoogvliet een spaar systeem heeft waarbij je achter op elke bon zegeltjes krijgt voor gratis producten. En dat zijn geen lullige producten zoals een zak chips ofzo, maar vaak flessen wasmiddel of afwas tabletten die normaal toch zeker zo'n 5 of 10 euro kosten. Zelfs als je er zelf niets aan hebt kun je misschien iemand vinden die het wel van je wil kopen voor een paar euro (beter dan in de winkel kopen voor tien euro) en zo maak je gebruik van de markt werking en de Nederlandse handels geest.

Succes!
    No amount of money ever bought a second of time.
      woensdag 27 januari 2010 @ 12:34:07 #89
    12348 _Flash_
    Heeft altijd blackjack
    pi_77329713
    Maak potjes voor dingen als eten, kleren en benzine.
    Potje op? Dan de rest van de maand niks meer uitgeven aan het betreffende.
    Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
    pi_77329767
    Lullig als je potje voor eten op is .
    No amount of money ever bought a second of time.
      woensdag 27 januari 2010 @ 12:35:18 #91
    279329 GSP
    pi_77329772
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:34 schreef _Flash_ het volgende:
    Maak potjes voor dingen als eten, kleren en benzine.
    Potje op? Dan de rest van de maand niks meer uitgeven aan het betreffende.
    Auto verkopen, goedkoop brommetje aanschaffen. Een auto kost een vermogen.
      woensdag 27 januari 2010 @ 12:37:18 #92
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_77329856
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:35 schreef GSP het volgende:

[..]

Auto verkopen, goedkoop brommetje aanschaffen. Een auto kost een vermogen.
    Helaas heeft niet iedereen de keuze tussen auto en alternatief vervoer...
      woensdag 27 januari 2010 @ 12:37:28 #93
    12348 _Flash_
    Heeft altijd blackjack
    pi_77329863
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:35 schreef TigerXtrm het volgende:
    Lullig als je potje voor eten op is .
    Wel een goede les voor de maand er op, om geen onzinnige dingen te kopen :-)
    Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
      woensdag 27 januari 2010 @ 12:37:54 #94
    12348 _Flash_
    Heeft altijd blackjack
    pi_77329885
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Out of the box denken..
      woensdag 27 januari 2010 @ 12:40:59 #95
    279329 GSP
    pi_77329989
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Een auto is een luxeproduct. Als je werk te ver weg is, dan moet je werk dichterbij huis gaan zoeken. Tot +-15km. kun je prima met een brommer doen. Hoewel ik geld genoeg heb om een tweede auto aan te schaffen, ga ik gewoon met brommetje naar het werk. Scheelt 250 euro netto per maand. Doe dat keer 12 en je hebt een EXTRA vakantie.
      woensdag 27 januari 2010 @ 13:01:54 #96
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_77330848
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 12:40 schreef GSP het volgende:

[..]

Een auto is een luxeproduct. Als je werk te ver weg is, dan moet je werk dichterbij huis gaan zoeken. Tot +-15km. kun je prima met een brommer doen. Hoewel ik geld genoeg heb om een tweede auto aan te schaffen, ga ik gewoon met brommetje naar het werk. Scheelt 250 euro netto per maand. Doe dat keer 12 en je hebt een EXTRA vakantie.
    Dan nog, je hebt niet altijd de luxe om van baan te wisselen, helemaal niet in deze tijden. Als je werk 40 kilometer weg is en slecht bereikbaar met het OV heb je niet echt een keus.
    pi_77330940
    TS moet zijn auto gewoon geheel de deur uit doen, 25 km is met een brommer goed te bereizen en daarna houdt TS meer dan geld zat over.
      woensdag 27 januari 2010 @ 13:22:05 #98
    12348 _Flash_
    Heeft altijd blackjack
    pi_77331689
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 13:01 schreef Blik het volgende:

[..]

Dan nog, je hebt niet altijd de luxe om van baan te wisselen, helemaal niet in deze tijden. Als je werk 40 kilometer weg is en slecht bereikbaar met het OV heb je niet echt een keus.
    "niet echt een keus" = toch kunnen kiezen voor OV.
    Verder:
    - Carpoolen met collega's of buren/stadsgenoten.
    - Luxe opgeven en een kleinere auto kopen
    - Verhuizen
      woensdag 27 januari 2010 @ 13:41:39 #99
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_77332521
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 13:22 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Verder:
    - Verhuizen
    Punt is dat je niet altijd kan zeggen dat de auto de deur uit moet. Als er totaal geen OV in de buurt is van je huis/werk is het al lastig. En natuurlijk moet er ook nog een fatsoenlijke reistijd over blijven (=korter dan anderhalf uur).

Carpoolen: nog steeds auto kopen
    Kleinere auto: is altijd een optie, weet niet de huidige auto van TS
    Verhuizen: Kost een stuk meer dan wat je jaarlijks bespaart, uiteindelijk verdien je het terug maar duurt te lang

Vandaar mijn vraag aan TS om wat meer informatie te geven met betrekking tot inkomsten/uitgaven, maar ook andere belangrijke zaken. Dan pas kun je een inschatting maken naar de mogelijkheden.
      Moderator woensdag 27 januari 2010 @ 13:55:31 #100
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_77333120
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 13:22 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Verder:
    - Verhuizen
    Nou is het voor ons niet nodig gelukkig, maar mijn vriend zou ivm. zijn werk dus niet zonder auto kunnen. Hij begint om 06:00 uur 's ochtends, op een industrieterrein. De dichtstbijzijnde bushalte is een kwartier lopen. Maar om 06:00 uur stopt daar nog helemaal geen bus, de eerste komt pas om 07:30 uur. Geen optie dus.

Het is dus niet altijd zo dat een auto een luxe product is, sommige mensen zijn er ook echt wel van afhankelijk als het op werk aankomt. Want in het geval van mijn vriend zou het dus uitkomen op ander werk, en dat is in deze tijden ook niet zo heel makkelijk.
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')