Waarom zeg je dan 50 euro? 7 euro per maand extra is toch weer bijna 85 euro op jaarbasis.quote:Op zondag 7 februari 2010 13:49 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
[..]
Dat is hetzelfde als dat ik nu krijg.
Dat komt omdat ik een aantal rekeningen heb laten liggen omdat er weer andere belangrijke uitgaven waren. Dus mijn vraag was eigenlijk hoe ik dus die situatie weer recht trek en in de tussentijd wat kan besparen.quote:Op zondag 7 februari 2010 13:50 schreef synnath het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan 50 euro?
Vertel ons nou eens waarom er een gat van +-400-500 euro in je begroting zit!
En je hebt tig tips gehad, en van allemaal zeg je dat het niet kan, terwijl je het niet wil. Dan houdt het op. Als JIJ wat wilt veranderen, dan zul JIJ het offer ervoor moeten brengen. Niet leuk? Jammer!quote:Op zondag 7 februari 2010 13:52 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Dat komt omdat ik een aantal rekeningen heb laten liggen omdat er weer andere belangrijke uitgaven waren. Dus mijn vraag was eigenlijk hoe ik dus die situatie weer recht trek en in de tussentijd wat kan besparen.
Als jij 10000 euro als jaarinkomen opgeeft bij aanvraag krijg je de volle mep zorgtoeslag, maar als het in werkelijkheid 35000 is, mag je bij de eindafrekening alles mooi terugbetalen. Mij schatten ze ook al consequent 12k te laag in, en dus mag ik elk jaar terugbetalen. (ja ik ben lui, heb het voor dit jaar aan laten passen) En dat verrekenen ze niet met je inkomstenbelasting dacht ik, dus dat kan zomaar betekenen dat je 4 a 500 euro terug moet betalen, terwijl je 3 maanden later nog weer geld terug krijgt. Daar moet je dus een buffer voor hebben.quote:Op zondag 7 februari 2010 13:43 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom het onterecht is. Hun hebben dat ergens vorig jaar bepaald, sindsdien is er niks gewijzigd aan m`n zorgverzekering.
Onzin, als je net zo veel belt met een abonnement, zeker sim only, ben je goedkoper uit.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 22:45 schreef Yoewie het volgende:
[..]
Prepaid duurder? Niet als je jezelf de grens oplegt dat je maximaal 20 euro aan prepaid mag uitgeven per 2 maanden bijvoorbeeld. En dan wel jezelf eraan houden natuurlijk.
Hopeloos naïef om dat te denken.quote:En als jij zegt tegen upc dat je een probleem hebt want je kunt het abbo niet meer betalen, kun je best het abbo omwisselen. Ookal zullen ze in eerste instantie zeggen van niet omdat het een jaarcontract betreft.
Beetje omlullen.
Interessant topic al vind ik het wel een beetje moeilijk doorheen te prikken gezien de info die Juicyhil verstrekt.quote:Op zondag 7 februari 2010 14:21 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Als jij 10000 euro als jaarinkomen opgeeft bij aanvraag krijg je de volle mep zorgtoeslag, maar als het in werkelijkheid 35000 is, mag je bij de eindafrekening alles mooi terugbetalen. Mij schatten ze ook al consequent 12k te laag in, en dus mag ik elk jaar terugbetalen. (ja ik ben lui, heb het voor dit jaar aan laten passen) En dat verrekenen ze niet met je inkomstenbelasting dacht ik, dus dat kan zomaar betekenen dat je 4 a 500 euro terug moet betalen, terwijl je 3 maanden later nog weer geld terug krijgt. Daar moet je dus een buffer voor hebben.
Serieus?quote:Op zondag 7 februari 2010 14:44 schreef SeLang het volgende:
Je kunt wel gewoon je telefoon/internet company opbellen en zeggen dat je korting wilt of anders overstapt naar een concurrent. Heb ik ook gedaan en een forse korting gekregen (20% ofzo). En hetzelfde kun je doen met je autoverzekering e.d. (ook gevraagd en gekregen)
En in winkels kun je ook overal korting krijgen. Gewoon naar vragen, meestal krijg je die korting gewoon.
Winkels daar zou ik mee uitkijken hoor.quote:Op zondag 7 februari 2010 14:44 schreef SeLang het volgende:
En in winkels kun je ook overal korting krijgen. Gewoon naar vragen, meestal krijg je die korting gewoon.
quote:Op zondag 7 februari 2010 21:49 schreef Doedezemaar het volgende:
Je krijgt geen boete, maar moet het wel in een keer terugbetalen (en in geval van TS ligt daar het probleem, hij heeft nu al geld tekort).
quote:Op zondag 7 februari 2010 22:01 schreef Doedezemaar het volgende:
Uhm, als je weet dat je het onterecht ontvangt, dan zet je het apart lijkt me. Maar goed, TS wil kennelijk op oude voet doorgaan en hoopt op een wonder en vult ondertussen gaten met gaten.
Idd TS is de perfect kandidaat voor een dubbeltje op zijn kant ;Pquote:Op maandag 8 februari 2010 13:44 schreef Yoewie het volgende:
Volgens mij wil TS gewoon niet bezuinigen
Nee, voor de zorgtoeslag krijg je aan het begin een door de belastingdienst vastgesteld bedrag voorgesteld, gebaseerd op voorgaande jaren (als je het al langer ontvangt). Dat kan je accepteren, of zelf aanpassen door een formulier in te vullen met het correcte inkomen. (daar is het op gebaseerd) Tot een zekere hoogte kan je daar invullen wat je wilt, pas aan het eind van het jaar wordt het verrekend met je werkelijke salaris. Een boete krijg je niet, je moet alleen wel het verschil terugbetalen..quote:Op zondag 7 februari 2010 21:20 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Interessant topic al vind ik het wel een beetje moeilijk doorheen te prikken gezien de info die Juicyhil verstrekt.
Krijg je een boete als de zorgtoeslag ineens geld van je terug wil omdat ze merken dat je over een bepaalde grens heen gaat of is het niet erg als je zo`n luie instelling hebt dat je je voorlopige zorgtoeslag niet aanpast?
Dat heb ik nu ook gedaan, ik was het vorig jaar alleen vergeten, en gelukkig heb ik genoeg reserves om het verschil terug te kunnen betalen.. Er zijn ook mensen die denken, hoe meer hoe beter, en ik zeg lekker niks, ik doe er mee wat ik wil... Die hebben dan dus een probleem aan het eind van het jaar..quote:Op zondag 7 februari 2010 22:01 schreef Doedezemaar het volgende:
Uhm, als je weet dat je het onterecht ontvangt, dan zet je het apart lijkt me. Maar goed, TS wil kennelijk op oude voet doorgaan en hoopt op een wonder en vult ondertussen gaten met gaten.
Idd. Dan wordt je verplicht i.p.v. ja zeggen en nee doen.quote:Op maandag 8 februari 2010 16:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Idd TS is de perfect kandidaat voor een dubbeltje op zijn kant ;P
Pardon?quote:Op maandag 8 februari 2010 13:44 schreef Yoewie het volgende:
Volgens mij wil TS gewoon niet bezuinigen
Ik het nog wel even navragen bij de Belastingtelefoon.quote:Op zondag 7 februari 2010 22:01 schreef Doedezemaar het volgende:
Je moet je bruto inkomen opgeven he...quote:Op maandag 8 februari 2010 23:21 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik het nog wel even navragen bij de Belastingtelefoon.
Maar die proefberekening klopt gewoon, het aangifteprogramma gaf evenveel geld aan.
Ja, heb ik gedaanquote:Op maandag 8 februari 2010 23:33 schreef Xennia het volgende:
[..]
Je moet je bruto inkomen opgeven he...
dat kan nooit als je 1500 netto per maand over houdt? Je moet eerst je toetsingsinkomen uitrekenen op de site en dat kun je doen met je loonstrookje bij de hand.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:42 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ja, uit m'n hoofd ergens rond de 20.000
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |