F04 | maandag 25 januari 2010 @ 14:34 |
quote:Wat kan je anders verwachten van een luchtvaartmaatschappij dat in een arm land zoals Ethiopië zit. Gelukkig dat zit met de KLM nog niet zo vaak gebeurd is. Dit toont toch aan hoe belangrijk goed onderhoud van een vliegtuig is, deze landen moeten ook geen luchtvaartmaatschappij opzetten. | |
DJKoster | maandag 25 januari 2010 @ 14:37 |
Mensen die het nieuwsbericht niet doorlezen..quote: | |
Ataraxy | maandag 25 januari 2010 @ 14:37 |
quote:Onderhoud tegen bliksem lijkt me vrij lastig... | |
F04 | maandag 25 januari 2010 @ 14:39 |
quote:Voor een Afrikaans land mag dat dan wel een goed cv zijn maar vergeleken met KLM is het daar echt een stuk minder. | |
Opa.Bakkebaard | maandag 25 januari 2010 @ 14:40 |
quote:Deze maatschappij stond dus blijkbaar helemaal niet slecht bekend. Daarbij kunnen ook goed onderhouden vliegtuigen neerstoren door zwaar weer. Verder moet een vliegtuigmaatschappij aan een hoop veiligheidseisen voldoen willen ze mogen landen op de grotere internationale vliegvelden. | |
Godtje | maandag 25 januari 2010 @ 14:41 |
quote:De KLM met de zwaarste vliegtuigcrash door schuld ooit? Die KLM? | |
Opa.Bakkebaard | maandag 25 januari 2010 @ 14:41 |
quote:De KLM is tegenwoordig ook steeds meer een prijsvechter wat ongetwijfeld ook ten koste gaat van de extra controles. | |
Ataraxy | maandag 25 januari 2010 @ 14:51 |
quote:In 40 jaar is dit de 3e. De eerste was een gekaapt vliegtuig, de tweede vogels en nu bliksem, ik mis toch dat stukje van gebrek aan onderhoud o.i.d.? | |
Freak188 | maandag 25 januari 2010 @ 14:54 |
quote:Out of the question. | |
Snakey | maandag 25 januari 2010 @ 14:56 |
quote:Ik heb iets van 12 jaar bij Fokker gewerkt als lichtmetaalasser. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat Fokkers die aan Afrikaanse landen zijn verkocht en schade hadden door ons werden opgelapt, ipv een onderdeel te vervangen. Zo'n onderdeel doet z'n werk wel weer na opgelapt te zijn, maar vernieuwing is altijd beter uiteraard. | |
Opa.Bakkebaard | maandag 25 januari 2010 @ 14:57 |
quote:? | |
wallofdolls | maandag 25 januari 2010 @ 15:14 |
Toch nog 138 vliegtuigincidenten in 2007 als je *kuch* wikipedia *kuch* mag geloven. Met bijna 1000 doden. Nu ik dit zo lees werd ik wel weer s nieuwsgierig naar die cijfers | |
Symphonic | maandag 25 januari 2010 @ 15:22 |
quote:Ja die ja, die van die piloot die vond dat hij wel mocht vertrekken zonder toestemming ![]() | |
weg_16042013_01 | maandag 25 januari 2010 @ 15:40 |
Als een Ethiopier water ziet, gaat ie er gelijk opaf. Dat is het instinct van die mensen. | |
Masanga | maandag 25 januari 2010 @ 16:21 |
quote:Wat een waardeloze en belachelijke interpretatie. ![]() Dit incident heeft 99.99 procent zeker niks te maken met onderhoud en je gebrekkige kennis van Ethiopian Airlines proberen compenseren door direct te vergelijken met de financiële toestand van het land. In 2008-2009 vlogen 2,8 miljoen mensen met de maatschappij. In August 2008, Ethiopian won the 2008 Corporate Achievement Award of Aviation & Allied Business for setting the pace towards the development and growth of the African aviation industry. Ethiopian is also the first African carrier to win the 2008 Brussels Airport Company Award in recognition of its distinguished long haul operations witnessed through the introduction of new routes, new products, and close cooperation with Brussels Airport in marketing activities. Ethiopian was the winner of the ‘2008 Best Airline in Africa Award’ at the African Travel Award in Lagos, Nigeria, for its excellent network and convenient connections in Africa. In July 2009 Ethiopian won ‘Airline of the Year 2009’ award at African Business Award organized by the London based African Business Magazine and Common Wealth Business Council. | |
Freak188 | maandag 25 januari 2010 @ 16:26 |
quote:Jij zegt dat de prijsverlagingen worden doorberekend naar minder onderhoud. En dat is totaal niet het geval. | |
Lucifer_Doosje | maandag 25 januari 2010 @ 16:27 |
quote:Dat KLM zou bezuinigen op onderhoud, slaat nergens op | |
Lucifer_Doosje | maandag 25 januari 2010 @ 16:29 |
quote:Wat een simpele gedachte weer ![]() | |
Dynd | maandag 25 januari 2010 @ 16:32 |
quote: ![]() | |
Fortune_Cookie | maandag 25 januari 2010 @ 17:07 |
quote:KLM, of bedoel je dit ook in het algemeen? | |
Dynd | maandag 25 januari 2010 @ 17:59 |
Als je zo'n vleigtuigcrash overleefd heb je tenminste genoeg gespreksstof, dat is een van de voordelen. | |
Fortune_Cookie | maandag 25 januari 2010 @ 18:03 |
quote:Ik denk dat je ook best hoge ogen gooit als nieuwe ambassadeur van de lotto o.i.d. Nóg een voordeel ![]() | |
Qebbel | maandag 25 januari 2010 @ 18:05 |
Was al een topic over in NWS: Boeing 737 Passasiersvlucht neergestort bij Libanon | |
Masanga | maandag 25 januari 2010 @ 20:10 |
Kan iemand hier vertalen? Metars: OLBA 250300Z 06004KT 030V090 5000 TSSHRA FEW020CB BKN026 10/06 Q1014 NOSIG OLBA 250200Z 12006KT 8000 VCTS FEW020CB BKN026 11/06 Q1014 NOSIG OLBA 250100Z VRB03KT 4000 SHRA FEW020CB BKN026 12/07 Q1014 NOSIG OLBA 250000Z 31008KT 280V340 8000 VCTS FEW020CB SCT026 13/06 Q1014 NOSIG OLBA 242300Z 32011KT 300V360 8000 FEW020CB SCT026 14/07 Q1014 NOSIG OLBA 242200Z 32016KT 7000 FEW020CB SCT026 FEW070 14/07 Q1014 NOSIG OLBA 242100Z 32013KT 5000 TSGR FEW020CB BKN026 13/08 Q1013 NOSIG ![]() ![]() Bron: http://avherald.com/h?article=4264b8d5&opt=0 | |
Masanga | maandag 25 januari 2010 @ 20:12 |
Oh, zelf gevonden: Location: OLBA Day of month: 25 Time: 01:00 UTC Wind: Variable in direction, Speed: 3 knots Visibility: 4000 m Weather: Showers of Rain Clouds: A few , at 2000 feet above aerodrome level, cumulonimbus Clouds: Broken sky , at 2600 feet above aerodrome level Temperature: 12 degrees Celsius Dewpoint: 07 degrees Celsius QNH (Sea-level pressure): 1014 hPa No significant changes expected in the near future Wind: True direction = 310 degrees, Speed: 8 knots Wind direction is variable between 280 and 340 Visibility: 8000 m Clouds: A few , at 2000 feet above aerodrome level, cumulonimbus Clouds: Scattered , at 2600 feet above aerodrome level Temperature: 13 degrees Celsius Dewpoint: 06 degrees Celsius QNH (Sea-level pressure): 1014 hPa No significant changes expected in the near future | |
Fortune_Cookie | maandag 25 januari 2010 @ 20:12 |
quote:Onsamenhangende vieze woordjes. | |
OEM | maandag 25 januari 2010 @ 23:49 |
quote:http://aviation-safety.net/index.php | |
sp3c | dinsdag 26 januari 2010 @ 04:58 |
deze is dubbel |