abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77617571
Oeh, even vluchtig een paar minuten gekeken, vind het nu al een zeer mooi gemaakte documentaire!
Ga 'em zeker weten kijken morgen!

P.S.: Van wat ik nu even heb gezien vind ik nu al een opmerkelijk detail: de presentator prof. Jim Al-Khalili is een van orgine arabier, moslim geboren, maar wel een overtuigd atheist. Een zeldzaamheid in die wereld!

P.P.S.: Een van de interessante tekstreakties bij youtube filmpje 1/6: "There is no such thing as actual chaos. If there was, it would represent a complete breakdown in the order of nature. Like a pinhole in a balloon, it would expand at the speed of light and unravel the entire universe. Chaos is not a property of nature, it's a consequence of our own limited perception".

[ Bericht 35% gewijzigd door Demophon op 04-02-2010 03:40:49 ]
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  zaterdag 6 februari 2010 @ 14:42:59 #27
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_77702699
Weet iemand waar de vloeistof uit bestaat die ze gebruiken om te laten zien dat er oscillerende effecten kunnen optreden? Wat zit er in?
-|-|- Peace Through Power -|-|-
  zaterdag 6 februari 2010 @ 18:25:14 #28
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_77709023
Hij viel mij tegen. Ik vond het een heel oppervlakkige documentaire. Wat mijn bovenbuurman ^ vraagt over oscillerende effecten heb ik bij alles; als je niet al wist hoe iets werkt, kom je er in deze docu zéker niet achter....
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_77713980
Een herinnering aan mijzelf: kijk hier naar.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 23:48:08 #30
59269 Drakire
May Lyssa aid you
pi_77718963
"Design does not need an active interfering designer" – de zin die de presentator aan het einde zegt doet me denken aan de “ the watchmaker analogy.”

Even toelichten
“the watchmaker analogy” welke zegt dat design per definitie een designer nodig heeft (een theologisch argument voor het bestaan van god.)

De watchmaker analogie zegt dat:
1: Een horloge met zijn ingewikkelde werking van tandwielen en onderdelen heeft een intelligente designer nodig.

2: Net als de horloge heeft de complexiteit van X (een orgaan of organisme, de structuur van het zonnestelsel, leven, het hele universum) een designer nodig.

De mandebrot set laat zien dat deze analogie dus achterhaald is want complexe dingen kunnen voortkomen uit simpele systemen en daarom is de complexiteit van iets geen valide argument voor het nodig hebben van een designer.

Mensen die meer willen weten over de mandlebrot set (fractals) raad ik de volgende documentaire aan:
Hunting the hidden dimension:

@ TS Bedankt voor het plaatsen van deze docu .
pi_77719066
mm tvp
pi_77808201
Docu's!

Tvp.
pi_77832929
tvp
pi_77836886
ff onthouden
pi_78129413
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders