FOK!forum / Nieuws & Achtergronden / Boeing 737 Passasiersvlucht neergestort bij Libanon
maessmaandag 25 januari 2010 @ 06:19
quote:
BEIROET - Een passagiersvliegtuig van Ethiopian Airlines met aan boord 92 personen onder wie ten minste 83 passagiers is in de nacht van zondag op maandag in zwaar weer neergestort in de Middellandse Zee.

Het toestel was kort daarvoor vanuit Beiroet in Libanon vertrokken. Dat hebben Libanese bronnen van het vliegveld laten weten. Het vliegtuig was op weg naar de Ethiopische hoofdstad Addis Abeba. Het neergestorte toestel is een Boeing 737.

Ooggetuigen aan de Libanese kust lieten weten, dat het vliegtuig ''als een bal van vuur'' in zee stortte. Volgens een woordvoerder van de Libanese luchthaven zou het toestel door de bliksem getroffen zijn. Het toestel crashte op ongeveer 15 kilometer ten zuidwesten van Beiroet. Reddingswerkers haastten zich naar het toestel op zoek naar overlevenden.

Bron
http://www.nu.nl/buitenla(...)ort-bij-libanon.html

Als een bal van vuur
donthatemaandag 25 januari 2010 @ 06:24
Alle inzittende dood?
maessmaandag 25 januari 2010 @ 06:25
Weten ze nog niet ze varen nu naar de locatie, maar als ik het zo lees gok ik op ja.
donthatemaandag 25 januari 2010 @ 06:26
kut man hoop in ieder geval dat er overlevende zijn

Ieder geval R.I.P na diegene die ons verlaten hebben

En sterkte aan de familieleden
Me_Wesleymaandag 25 januari 2010 @ 06:41
Er schijnen er tot nu toe 7 levend uit het water gehaald te zijn..
donthatemaandag 25 januari 2010 @ 06:44
quote:
Op maandag 25 januari 2010 06:41 schreef Me_Wesley het volgende:
Er schijnen er tot nu toe 7 levend uit het water gehaald te zijn..
Ai dat is in eider geval enigzins goed nieuws
Lyrebirdmaandag 25 januari 2010 @ 06:45
TT klopt niet, het is een 737, geen 747
Flurrymaandag 25 januari 2010 @ 06:50
zo'n ding hoort toch prima tegen bliksem te kunnen?
maessmaandag 25 januari 2010 @ 06:52
Misschien was dit die terroristische aanval die eraan zat te komen,
we komen er in de loop van de middag wel achter, er zijn schijnbaar overlevende dus getuigen.
T-mo-Tmaandag 25 januari 2010 @ 06:58
Hoe kom je erbij dat er overlevenden zijn? Er staat alleen dat er tenminste 83 passagiers in zaten van de 92 inzittenden.

Verder een 737 en een 74 door elkaar halen.
maessmaandag 25 januari 2010 @ 07:01
quote:
Op maandag 25 januari 2010 06:58 schreef T-mo-T het volgende:
Verder een 737 en een 74 door elkaar halen.
Kan de TT niet meer editten
donthatemaandag 25 januari 2010 @ 07:03
quote:
Op maandag 25 januari 2010 07:01 schreef maess het volgende:

[..]

Kan de TT niet meer editten
dart maakt ook niks uit er zijn mensen dood dat vind ik denk ik het ergste en niet wat voorn vliegtuig het nou was
Keiichimaandag 25 januari 2010 @ 07:04
quote:
Op maandag 25 januari 2010 06:58 schreef T-mo-T het volgende:
Hoe kom je erbij dat er overlevenden zijn? Er staat alleen dat er tenminste 83 passagiers in zaten van de 92 inzittenden.

Verder een 737 en een 74 door elkaar halen.
En dan een pic van een 787 laten zien
maessmaandag 25 januari 2010 @ 07:06
Ik heb niet op het toestel-type gezocht maar op een Ethiopian vliegtuig.
Sjongejonge wat kunnen sommige users zich druk maken over een plaatje en de tt maar het inhoudelijke nieuwsbericht compleet negeren.
donthatemaandag 25 januari 2010 @ 07:08
quote:
Op maandag 25 januari 2010 07:06 schreef maess het volgende:
Ik heb niet op het toestel-type gezocht maar op een Ethiopian vliegtuig.
Sjongejonge wat kunnen sommige users zich druk maken over een plaatje en de tt maar het inhoudelijke nieuwsbericht compleet negeren.
echt he zijn er mensen dood gaan ze hier over zeiken
Rewimomaandag 25 januari 2010 @ 07:18
quote:
Op maandag 25 januari 2010 06:58 schreef T-mo-T het volgende:
Hoe kom je erbij dat er overlevenden zijn?
Werd ook gemeld op de WDR (Duitse radio) net om half 7. Die hadden het ook over een mogelijke blikseminslag, het schijnt slecht weer te zijn geweest toen het gebeurde.
Keiichimaandag 25 januari 2010 @ 07:40
quote:
Op maandag 25 januari 2010 07:08 schreef donthate het volgende:

[..]

echt he zijn er mensen dood gaan ze hier over zeiken
Klopt, want het geeft een vertekend beeld van hetgeen wat gebeurd is.
banaandehaanmaandag 25 januari 2010 @ 07:44
quote:
Op maandag 25 januari 2010 07:04 schreef Keiichi het volgende:

[..]

En dan een pic van een 787 laten zien
Psies en dan nog computer rendered foto ook
Keiichimaandag 25 januari 2010 @ 07:48
quote:
Op maandag 25 januari 2010 07:44 schreef banaandehaan het volgende:

[..]

Psies en dan nog computer rendered foto ook
Dat is niet zo erg, van de 787 zijn er eigenlijk nog geen exemplaren met de ethiopian airlines kleuren. Sterker nog, er zijn nog maar 2 787's gemaakt.
xaban06maandag 25 januari 2010 @ 08:00
Schijnt al een paar dagen hevig te regenen, dat zou ook de oorzaak zijn.
Salatrelmaandag 25 januari 2010 @ 08:05
quote:
Een passagiersvliegtuig van Ethiopian Airlines
vragen om problemen natuurlijk
donthatemaandag 25 januari 2010 @ 08:05
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:00 schreef xaban06 het volgende:
Schijnt al een paar dagen hevig te regenen, dat zou ook de oorzaak zijn.
waarschijnlijk door bliksem staat er
Keiichimaandag 25 januari 2010 @ 08:08
Maar deze bleef gewoon vliegen:
donthatemaandag 25 januari 2010 @ 08:09
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:08 schreef Keiichi het volgende:
Maar deze bleef gewoon vliegen:
Vaak als er wat kapot is en hij slaat in dan gebeurd et volgens mij kunnen ze er normaal wel tegen
Keiichimaandag 25 januari 2010 @ 08:22
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:09 schreef donthate het volgende:

[..]

Vaak als er wat kapot is en hij slaat in dan gebeurd et volgens mij kunnen ze er normaal wel tegen
Oh ja, zweefvliegtuigen kunnen er minder goed tegen:

http://www.pas.rochester.edu/~cline/ASK lightning strike/ASK accident report.htm
donthatemaandag 25 januari 2010 @ 08:25
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:22 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Oh ja, zweefvliegtuigen kunnen er minder goed tegen:

http://www.pas.rochester.edu/~cline/ASK lightning strike/ASK accident report.htm

Kan wel maar de meeste vliegtuigen konderen er wel tegen dacht ik maar dit is weer van zon *illigale* maatschapij
Keiichimaandag 25 januari 2010 @ 08:31
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:25 schreef donthate het volgende:

[..]

Kan wel maar de meeste vliegtuigen konderen er wel tegen dacht ik maar dit is weer van zon *illigale* maatschapij
Kun je zo'n illegale maatschappij eens toelichten bij mijn link
donthatemaandag 25 januari 2010 @ 08:32
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:31 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Kun je zo'n illegale maatschappij eens toelichten bij mijn link
Nee had het over deze die vandaag neer gestort is
Zithmaandag 25 januari 2010 @ 08:34
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:05 schreef Salatrel het volgende:

[..]

vragen om problemen natuurlijk
Ik vlieg al jaren liever met niet-westerse maatschappijen (Qatar, Malaysia, bijv. Maar in Afrika vooral Air Kenya en Air Athiopia, erg goede maatschappijen).

KLM en Air France hebben ook erg veel zeer slechte crashes op hun naam.
Keiichimaandag 25 januari 2010 @ 08:36
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:32 schreef donthate het volgende:

[..]

Nee had het over deze die vandaag neer gestort is
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_447

Dit is ook zo'n gevalletje. Maar toch van een maatschappij veel dichter bij huis.
donthatemaandag 25 januari 2010 @ 08:37
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:36 schreef Keiichi het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_447

Dit is ook zo'n gevalletje. Maar toch van een maatschappij veel dichter bij huis.
Aha sorry dan had ik het fout
Lyrebirdmaandag 25 januari 2010 @ 08:37
Ik heb een keer een blikseminslag meegemaakt. Dan hoor je een doffe klap en wat gegil van passagiers, gevolgd door een bericht van de gezagvoerder dat het toestel er wel tegen kan. Kooi van Faraday; er zou in principe weinig fout kunnen gaan.
JH87maandag 25 januari 2010 @ 08:44
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:05 schreef Salatrel het volgende:

[..]

vragen om problemen natuurlijk
Heb zelf wel eens een retourvlucht gemaakt met Ethiopian Airlines, incl. overstap in Addis Abeba. Die 737 waren niet de allernieuwste meer en het ene scherm dat 't vliegtuig had werkte ook niet, maar over 't algemeen was 't best wel een redelijke maatschappij hoor.
cheqymaandag 25 januari 2010 @ 09:43
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:44 schreef JH87 het volgende:

[..]

Heb zelf wel eens een retourvlucht gemaakt met Ethiopian Airlines, incl. overstap in Addis Abeba. Die 737 waren niet de allernieuwste meer en het ene scherm dat 't vliegtuig had werkte ook niet, maar over 't algemeen was 't best wel een redelijke maatschappij hoor.
Het gaat hier om een 737-800 en dat is toch niet zo een oud toestel.
Tommekemaandag 25 januari 2010 @ 09:57
quote:
Op maandag 25 januari 2010 06:19 schreef maess het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Als een bal van vuur
Zonne grote vuurbal jonge! BAM!
spanishgirlmaandag 25 januari 2010 @ 10:13
Wat erg, hopenlijk kunnen ze meer mensen uit de zee redden.
Kleffe_Dopmaandag 25 januari 2010 @ 10:58
quote:
Op maandag 25 januari 2010 06:50 schreef Flurry het volgende:
zo'n ding hoort toch prima tegen bliksem te kunnen?
Een lijntoestel wordt gemiddeld twee keer per jaar getroffen door bliksem. Ja, daar moeten ze tegen kunnen.
Freak188maandag 25 januari 2010 @ 11:09
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:37 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb een keer een blikseminslag meegemaakt. Dan hoor je een doffe klap en wat gegil van passagiers, gevolgd door een bericht van de gezagvoerder dat het toestel er wel tegen kan. Kooi van Faraday; er zou in principe weinig fout kunnen gaan.
Ze kunnen er tegen, maar niet zelden zorgt blikseminslag voor kleine gaatjes in de romp. Als dat gebeurt kan er snelle decompressie optreden. In principe zou een blikseminslag niet moeten leiden tot vuur.
ShaoliNmaandag 25 januari 2010 @ 11:27
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:43 schreef cheqy het volgende:

[..]

Het gaat hier om een 737-800 en dat is toch niet zo een oud toestel.
Ze hebben sowieso een fatsoenlijke vloot.
Masangamaandag 25 januari 2010 @ 13:25


Dit is tragisch uiteraard. De foto toont aan dat het er momenteel geen strandweer is. Zelf heb ik al meermaals met hen gevlogen en twijfelde ik afgelopen nacht nog nieuwe vluchten te boeken bij hen. Ik vind het verschil tussen Ethiopian en pakweg American Airlines minimaal, om even een idee te geven.
Masangamaandag 25 januari 2010 @ 13:28
Volgens airliners.net:

Official information from BEY ATC:

1. Weather was heavy rain
2. Aircraft reached 8000ft in around three minutes
3. Aircraft crashed 5km of the coast of Beirut