maess | maandag 25 januari 2010 @ 06:19 |
![]() quote: Als een bal van vuur ![]() | |
donthate | maandag 25 januari 2010 @ 06:24 |
Alle inzittende dood? | |
maess | maandag 25 januari 2010 @ 06:25 |
Weten ze nog niet ze varen nu naar de locatie, maar als ik het zo lees gok ik op ja. | |
donthate | maandag 25 januari 2010 @ 06:26 |
kut man hoop in ieder geval dat er overlevende zijn Ieder geval R.I.P na diegene die ons verlaten hebben En sterkte aan de familieleden | |
Me_Wesley | maandag 25 januari 2010 @ 06:41 |
Er schijnen er tot nu toe 7 levend uit het water gehaald te zijn.. | |
donthate | maandag 25 januari 2010 @ 06:44 |
quote:Ai dat is in eider geval enigzins goed nieuws ![]() | |
Lyrebird | maandag 25 januari 2010 @ 06:45 |
TT klopt niet, het is een 737, geen 747 | |
Flurry | maandag 25 januari 2010 @ 06:50 |
zo'n ding hoort toch prima tegen bliksem te kunnen? | |
maess | maandag 25 januari 2010 @ 06:52 |
Misschien was dit die terroristische aanval die eraan zat te komen, we komen er in de loop van de middag wel achter, er zijn schijnbaar overlevende dus getuigen. | |
T-mo-T | maandag 25 januari 2010 @ 06:58 |
Hoe kom je erbij dat er overlevenden zijn? Er staat alleen dat er tenminste 83 passagiers in zaten van de 92 inzittenden. Verder een 737 en een 74 door elkaar halen. ![]() | |
maess | maandag 25 januari 2010 @ 07:01 |
quote:Kan de TT niet meer editten ![]() | |
donthate | maandag 25 januari 2010 @ 07:03 |
quote:dart maakt ook niks uit er zijn mensen dood dat vind ik denk ik het ergste en niet wat voorn vliegtuig het nou was | |
Keiichi | maandag 25 januari 2010 @ 07:04 |
quote:En dan een pic van een 787 laten zien ![]() | |
maess | maandag 25 januari 2010 @ 07:06 |
Ik heb niet op het toestel-type gezocht maar op een Ethiopian vliegtuig. Sjongejonge wat kunnen sommige users zich druk maken over een plaatje en de tt maar het inhoudelijke nieuwsbericht compleet negeren. | |
donthate | maandag 25 januari 2010 @ 07:08 |
quote:echt he zijn er mensen dood gaan ze hier over zeiken ![]() | |
Rewimo | maandag 25 januari 2010 @ 07:18 |
quote:Werd ook gemeld op de WDR (Duitse radio) net om half 7. Die hadden het ook over een mogelijke blikseminslag, het schijnt slecht weer te zijn geweest toen het gebeurde. | |
Keiichi | maandag 25 januari 2010 @ 07:40 |
quote:Klopt, want het geeft een vertekend beeld van hetgeen wat gebeurd is. ![]() | |
banaandehaan | maandag 25 januari 2010 @ 07:44 |
quote:Psies en dan nog computer rendered foto ook ![]() ![]() | |
Keiichi | maandag 25 januari 2010 @ 07:48 |
quote:Dat is niet zo erg, van de 787 zijn er eigenlijk nog geen exemplaren met de ethiopian airlines kleuren. Sterker nog, er zijn nog maar 2 787's gemaakt. ![]() | |
xaban06 | maandag 25 januari 2010 @ 08:00 |
Schijnt al een paar dagen hevig te regenen, dat zou ook de oorzaak zijn. | |
Salatrel | maandag 25 januari 2010 @ 08:05 |
quote: ![]() | |
donthate | maandag 25 januari 2010 @ 08:05 |
quote:waarschijnlijk door bliksem staat er ![]() | |
Keiichi | maandag 25 januari 2010 @ 08:08 |
Maar deze bleef gewoon vliegen: | |
donthate | maandag 25 januari 2010 @ 08:09 |
quote:Vaak als er wat kapot is en hij slaat in dan gebeurd et volgens mij kunnen ze er normaal wel tegen ![]() | |
Keiichi | maandag 25 januari 2010 @ 08:22 |
quote:Oh ja, zweefvliegtuigen kunnen er minder goed tegen: http://www.pas.rochester.edu/~cline/ASK lightning strike/ASK accident report.htm | |
donthate | maandag 25 januari 2010 @ 08:25 |
quote:Kan wel maar de meeste vliegtuigen konderen er wel tegen dacht ik maar dit is weer van zon *illigale* maatschapij | |
Keiichi | maandag 25 januari 2010 @ 08:31 |
quote:Kun je zo'n illegale maatschappij eens toelichten bij mijn link ![]() | |
donthate | maandag 25 januari 2010 @ 08:32 |
quote:Nee had het over deze die vandaag neer gestort is ![]() | |
Zith | maandag 25 januari 2010 @ 08:34 |
quote:Ik vlieg al jaren liever met niet-westerse maatschappijen (Qatar, Malaysia, bijv. Maar in Afrika vooral Air Kenya en Air Athiopia, erg goede maatschappijen). KLM en Air France hebben ook erg veel zeer slechte crashes op hun naam. | |
Keiichi | maandag 25 januari 2010 @ 08:36 |
quote:http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_447 Dit is ook zo'n gevalletje. Maar toch van een maatschappij veel dichter bij huis. | |
donthate | maandag 25 januari 2010 @ 08:37 |
quote:Aha sorry dan had ik het fout ![]() ![]() | |
Lyrebird | maandag 25 januari 2010 @ 08:37 |
Ik heb een keer een blikseminslag meegemaakt. Dan hoor je een doffe klap en wat gegil van passagiers, gevolgd door een bericht van de gezagvoerder dat het toestel er wel tegen kan. Kooi van Faraday; er zou in principe weinig fout kunnen gaan. | |
JH87 | maandag 25 januari 2010 @ 08:44 |
quote:Heb zelf wel eens een retourvlucht gemaakt met Ethiopian Airlines, incl. overstap in Addis Abeba. Die 737 waren niet de allernieuwste meer en het ene scherm dat 't vliegtuig had werkte ook niet, maar over 't algemeen was 't best wel een redelijke maatschappij hoor. | |
cheqy | maandag 25 januari 2010 @ 09:43 |
quote:Het gaat hier om een 737-800 en dat is toch niet zo een oud toestel. | |
Tommeke | maandag 25 januari 2010 @ 09:57 |
quote:Zonne grote vuurbal jonge! BAM! | |
spanishgirl | maandag 25 januari 2010 @ 10:13 |
Wat erg, hopenlijk kunnen ze meer mensen uit de zee redden. | |
Kleffe_Dop | maandag 25 januari 2010 @ 10:58 |
quote:Een lijntoestel wordt gemiddeld twee keer per jaar getroffen door bliksem. Ja, daar moeten ze tegen kunnen. ![]() | |
Freak188 | maandag 25 januari 2010 @ 11:09 |
quote:Ze kunnen er tegen, maar niet zelden zorgt blikseminslag voor kleine gaatjes in de romp. Als dat gebeurt kan er snelle decompressie optreden. In principe zou een blikseminslag niet moeten leiden tot vuur. | |
ShaoliN | maandag 25 januari 2010 @ 11:27 |
quote:Ze hebben sowieso een fatsoenlijke vloot. | |
Masanga | maandag 25 januari 2010 @ 13:25 |
![]() Dit is tragisch uiteraard. De foto toont aan dat het er momenteel geen strandweer is. Zelf heb ik al meermaals met hen gevlogen en twijfelde ik afgelopen nacht nog nieuwe vluchten te boeken bij hen. Ik vind het verschil tussen Ethiopian en pakweg American Airlines minimaal, om even een idee te geven. | |
Masanga | maandag 25 januari 2010 @ 13:28 |
Volgens airliners.net: Official information from BEY ATC: 1. Weather was heavy rain 2. Aircraft reached 8000ft in around three minutes 3. Aircraft crashed 5km of the coast of Beirut |