Kan wel maar de meeste vliegtuigen konderen er wel tegen dacht ik maar dit is weer van zon *illigale* maatschapijquote:Op maandag 25 januari 2010 08:22 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Oh ja, zweefvliegtuigen kunnen er minder goed tegen:
http://www.pas.rochester.edu/~cline/ASK lightning strike/ASK accident report.htm
Kun je zo'n illegale maatschappij eens toelichten bij mijn linkquote:Op maandag 25 januari 2010 08:25 schreef donthate het volgende:
[..]
Kan wel maar de meeste vliegtuigen konderen er wel tegen dacht ik maar dit is weer van zon *illigale* maatschapij
Nee had het over deze die vandaag neer gestort isquote:Op maandag 25 januari 2010 08:31 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Kun je zo'n illegale maatschappij eens toelichten bij mijn link
Ik vlieg al jaren liever met niet-westerse maatschappijen (Qatar, Malaysia, bijv. Maar in Afrika vooral Air Kenya en Air Athiopia, erg goede maatschappijen).quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_447quote:Op maandag 25 januari 2010 08:32 schreef donthate het volgende:
[..]
Nee had het over deze die vandaag neer gestort is
Aha sorry dan had ik het foutquote:Op maandag 25 januari 2010 08:36 schreef Keiichi het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_447
Dit is ook zo'n gevalletje. Maar toch van een maatschappij veel dichter bij huis.
Heb zelf wel eens een retourvlucht gemaakt met Ethiopian Airlines, incl. overstap in Addis Abeba. Die 737 waren niet de allernieuwste meer en het ene scherm dat 't vliegtuig had werkte ook niet, maar over 't algemeen was 't best wel een redelijke maatschappij hoor.quote:
Het gaat hier om een 737-800 en dat is toch niet zo een oud toestel.quote:Op maandag 25 januari 2010 08:44 schreef JH87 het volgende:
[..]
Heb zelf wel eens een retourvlucht gemaakt met Ethiopian Airlines, incl. overstap in Addis Abeba. Die 737 waren niet de allernieuwste meer en het ene scherm dat 't vliegtuig had werkte ook niet, maar over 't algemeen was 't best wel een redelijke maatschappij hoor.
Een lijntoestel wordt gemiddeld twee keer per jaar getroffen door bliksem. Ja, daar moeten ze tegen kunnen.quote:Op maandag 25 januari 2010 06:50 schreef Flurry het volgende:
zo'n ding hoort toch prima tegen bliksem te kunnen?
Ze kunnen er tegen, maar niet zelden zorgt blikseminslag voor kleine gaatjes in de romp. Als dat gebeurt kan er snelle decompressie optreden. In principe zou een blikseminslag niet moeten leiden tot vuur.quote:Op maandag 25 januari 2010 08:37 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb een keer een blikseminslag meegemaakt. Dan hoor je een doffe klap en wat gegil van passagiers, gevolgd door een bericht van de gezagvoerder dat het toestel er wel tegen kan. Kooi van Faraday; er zou in principe weinig fout kunnen gaan.
Ze hebben sowieso een fatsoenlijke vloot.quote:Op maandag 25 januari 2010 09:43 schreef cheqy het volgende:
[..]
Het gaat hier om een 737-800 en dat is toch niet zo een oud toestel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |