abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 januari 2010 @ 12:05:51 #176
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_77243610
Bij nader inzien is ie hier wel op zijn plaats
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_77244950
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:05 schreef heartz het volgende:
Bij nader inzien is ie hier wel op zijn plaats

Welkom in BNW mensen! Feel free to look around voor soortgelijke onderwerpen!
  maandag 25 januari 2010 @ 12:58:59 #178
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_77245135
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:47 schreef Godfokt het volgende:
Illuminati (orde)

Illuminaten (ook Illuministen of Illuminati) is de aanduiding voor verschillende historische 'geheime' genootschappen.

Illuminatie in latijn betekent 'de verlichten' dat word iets minder helder.
Wie of wat zijn 'de verlichten'?

wat is verlichting?
Iemand hier een antwoord op?
  maandag 25 januari 2010 @ 13:25:03 #179
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_77245904
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:58 schreef heartz het volgende:
Iemand hier een antwoord op?
"Aufklärung ist der Ausgang des Menschen aus seiner selbstverschuldeten Unmündigkeit. Unmündigkeit ist das Unvermögen, sich seines Verstandes ohne Leitung eines anderen zu bedienen."

Tevens ben ik nog wel benieuwd naar het antwoord op de vragen die ik stelde!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Moderator maandag 25 januari 2010 @ 13:33:06 #180
249559 crew  Lavenderr
pi_77246137
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:53 schreef ToT het volgende:

[..]

Welkom in BNW mensen! Feel free to look around voor soortgelijke onderwerpen!
Sluit me aan bij mijn collega, welkom!
Nu kan het niet, maar vanavond ga ik alles lezen.
Interessant onderwerp
pi_77249075
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:17 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dus je bent niet bang voor een organisatie van de rijken der rijksten en voor het feit dat als je gelijk hebt, ze je zullen vinden!

Dapper of dom?
[..]

Als ik al gek gemaakt word dan doe jij dat? WTF?
[..]

Welke strijd. De strijd voor de oorlog? Om de façade weg te strippen? Is die strijd nog geen oorlog dan?
[..]

Je stelt ook erg veel vertrouwen in een massa die je tegelijk beticht van stomheid, hersendoodheid en collectieve onwetendheid.

Dapper of dom?
[..]

Dus als we gechipt worden is niets meer echt?
[..]

hoax!
Dapper of dom? Wat denk je van vanzelfsprekend? Je gaat toch niet toelaten dat je eigen kinderen als slaaf worden behandeld. Mensen die dat wel toelaten zijn het label "mens" niet eens waard.
pi_77249925
Belachelijk trouwens dat het naar BNW wordt verhuisd.

Het concept van een wereld regering past perfect in Levensbeschouwing en Filosofie.

Divide et impera
pi_77252242
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:25 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

"Aufklärung ist der Ausgang des Menschen aus seiner selbstverschuldeten Unmündigkeit. Unmündigkeit ist das Unvermögen, sich seines Verstandes ohne Leitung eines anderen zu bedienen."

verlichting is het uittreden van de mens uit de onmondigheid die hij aan zichzelf te wijten heeft. Onmondigheid is het onvermogen zich van zijn verstand te bedienen zonder de leiding van de ander.

Deze onmondigheid is niet te wijten aan een gebrek aan verstand, maar eerder aan een gebrek aan moed en vastberadenheid en het blind blijven vasthouden aan overgeleverde waarden. De zinspreuk van de verlichting is dan ook 'Sapere aude': durf je van je eigen verstand te bedienen!

Vertaling en aanvulling
pi_77252493
Als we toch youtube erbij trekken, hier een stukje over staatsvormen, een stukje over behemian grove 1981, en een speech van President Kennedy.

maandag 25 januari 2010 @ 16:08:00 #186
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_77252528
Weet iemand trouwens wat die KILLUMINATI betekende waar 2pac het altijd over had?
Was dat een ander woord ervoor of wat
  Moderator maandag 25 januari 2010 @ 16:11:16 #187
249559 crew  Lavenderr
pi_77252650
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:08 schreef donthate het volgende:
Weet iemand trouwens wat die KILLUMINATI betekende waar 2pac het altijd over had?
Dit heb ik er over gevonden: de zevende dag theorie.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Don_Killuminati:_The_7_Day_Theory
pi_77258869
De enige samenzwering is materialisme en die is niet geheim maar openbaar. Houdt het volk kneedbaar, zowel voor de commercie als de politiek, hoewel die laatste er natuurlijk niet van afhankelijk is.
Je hebt geen vrije wil.
  maandag 25 januari 2010 @ 18:47:57 #189
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_77258972
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:08 schreef donthate het volgende:
Killuminatie is een andere term voor Illuminatie, met een extra betekenis, aangezien de Illuminatie Killt om hun zin te bereiken. Ze zijn zover dat ze gewetenloos te werk gaan om hun doel (sub doelen) te bereiken.
pi_77265969

De "verlichten".
  maandag 25 januari 2010 @ 22:38:11 #193
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_77271506
Ik hoor trouwens ook dat J.R.R. Tolkien hierover ook verborgen boodschappen in zijn boeken weergeeft. Was hij geen gelovig man? Ik heb het alleen van horen zeggen en nog niet echt goede bronnen kunnen vinden.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 08:35:48 #194
287718 bajesklant
Free Bajesklant
pi_77279819
ik heb een paar vraagjes,

wie zie je nou eigenlijk als de vijand dan? de Illuminati? gewoon alle rijke mensen? de regering? de VN? Er zijn namelijk zoveel theorieën, de één zegt dat het de rijken zijn, de andere de christenen, weer iemand anders zou zeggen dat het de joden zijn.. dus wie zie jij als de vijand?

Ik snap trouwens echt niet waarom er gepraat word over slavernij, je zegt dat ze je dwingen 5 dagen per week te werken? je zegt zelf dat je dat niet doet, en hoe zouden ze met een chip in je lichaam kunnen bereiken dat je voor ze gaat werken?

dat materialisme ook, je wordt verplicht dingen te kopen want het is een samenzwering om je geld te krijgen en daarom zijn al die hersenspoelende reclames op tv? niks raars aan vind ik, elk bedrijf moet winst halen om te kunnen blijven bestaan en om hun personeel te kunnen betalen enz. wat is daar raar aan? denk je echt dat alle grote bedrijven samenwerken om uiteindelijk de wereld te overheersen ofzoiets?

antwoord maar eens met feiten
pi_77279828
De meesten zien de Illuminati idd als de grote boosdoeners.
Sommigen zien echter de VN ook als de grote vijand, omdat dat het instituut van de duivel zou zijn, die Jezus buiten houdt enzo.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 08:39:54 #196
287718 bajesklant
Free Bajesklant
pi_77279845
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 08:37 schreef ToT het volgende:
De meesten zien de Illuminati idd als de grote boosdoeners.
Sommigen zien echter de VN ook als de grote vijand, omdat dat het instituut van de duivel zou zijn, die Jezus buiten houdt enzo.
iedereen ziet z'n eigen vijanden dus. vraag bijv maar aan verschillende bevolkingsgroepen/ mensen met verschillende geloofsovertuigingen. christenen zien de duivel als vijand en ziet de Illuminati als satanistisch, rechts-extremisten denken dat de Illuminati joden zijn, anderen zien ze gewoon als een rijk groepje mensen
  dinsdag 26 januari 2010 @ 08:45:19 #197
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_77279893
quote:
Op maandag 25 januari 2010 14:53 schreef Salvad0R het volgende:
Dapper of dom? Wat denk je van vanzelfsprekend? Je gaat toch niet toelaten dat je eigen kinderen als slaaf worden behandeld. Mensen die dat wel toelaten zijn het label "mens" niet eens waard.
Dus dat Don Quichot achter molens aanging was vanzelfsprekend? Maar dat sluit dapperheid of domheid toch niet uit?

Ik snap niet zo goed waar die laatste gepeperde uitspraak vandaan komt. Ik denk dat niemand (uitzonderingen daargelaten) hun kind als slaaf willen laten behandelen, dat is gelukkig ook nog steeds verboden!
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:38 schreef heartz het volgende:
Ik hoor trouwens ook dat J.R.R. Tolkien hierover ook verborgen boodschappen in zijn boeken weergeeft. Was hij geen gelovig man? Ik heb het alleen van horen zeggen en nog niet echt goede bronnen kunnen vinden.
Grappig. Tolkien was een Katholiek! Hij heeft zelfs meneer Lewis overtuigd en bekeerd. Verder was hij gek op (geheime) clubjes, mythen, sagen en (religieuze) symboliek. Hij had zo in een Dan Brown boek gepast.

Van de Illuminatie wordt vaak gezegd dat het protestanten zijn (Ook door de gerenommeerde en door jullie aangedragen bron Tupac.).
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_77281042
- Relkloon? -

[ Bericht 98% gewijzigd door ToT op 26-01-2010 09:51:04 ]
pi_77282872
Gestapo Censuur op FOK!
pi_77282893
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 10:59 schreef WeGaanNaarDeKlote het volgende:
Gestapo Censuur op FOK!
Dat ligt er toch helemaal aan hoe je het brengt. In BNW heb je ook nog extra vrijheden om je mening te verkondigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')