abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 25 januari 2010 @ 12:23:28 #301
137949 Disana
pi_77244107
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik vind het zelf ook walgelijk, die opmerkingen van de paus en deze bisschop. Dat vind ik ook als moslims zeggen dat homofilie een gevaar is voor de samenleving. Maar in de OP staat dat door die opmerking van deze Belgische bisschop meteen alle gematigde katholieken de kerk de rug toe zullen keren. En dat slaat nergens op. De mening van één gelovige, zelfs als die hooggeplaatst is, is niet maatgevend voor elke gelovige. Zeker niet bij katholieken. Wij mogen gelukkig nog wel voor ons zelf denken en daar ook naar handelen. Als hier een homo over de vloer zou komen, mag ik gewoon nog naar de mis en krijg gewoon de communie.

Ik hoop werkelijk dat de katholieke kerk nog eens moderniseert. Dat homo's gewoon een kerkelijk huwelijk kunnen laten sluiten, dat priesters mogen trouwen, dat vrouwen priester mogen worden enz.....
Maar ik laat me voorlopig door de mening van één man niet van mijn geloof af stoten.
Ik begrijp je. Al lijkt het mij verwarrend een geloof aan te hangen dat zo'n archaïsch stelsel van leiders en voorgangers heeft.

Zelf ben ik niet gelovig, maar als ik íets zou moeten onderschrijven wat in de meeste geschriften voorkomt, dan is het medemenselijkheid. Helaas wordt dat nog te vaak ondergesneeuwd door regels en wetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')