Ik vind de paus een slecht boegbeeld voor de kerk in deze tijden.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:58 schreef Disana het volgende:
[..]
Veel Nederlandse christenen kunnen allang anders, die nemen het goede uit de bijbel en accepteren hun medemens. Jij blijft zeggen dat de paus niet anders kan, maar ik zeg dat het instituut paus niet anders wil. Ongetwijfeld heeft het daar een groot belang bij dat in de richting van het klein houden van de massa gaat; ik zoek er niets goeds achter.
Jammer dat de stukjes die ik en Vanyal (meen ik?) schreven niet helemaal tot je doorgedrongen zijn.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:17 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Jij bent dus zo'n homo die zijn seksualiteit verwart met zijn identiteit.
Sexualiteit bepaalt een groot deel van je identiteit. Bewust danwel onbewust. Gewild danwel ongewild. Of het nu hetero, bi, homo, tri, omni, multi is.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:17 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Jij bent dus zo'n homo die zijn seksualiteit verwart met zijn identiteit.
Ik snap jullie stukjes wel, maar dat betekent niet dat ik er begrip voor heb dat mensen zich daarin mee laten slepen. Ja je bent homo, als jij er nou eens niet zo'n punt van zou maken, dan zouden die paar andere mensen dat waarschijnlijk ook niet doen.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:20 schreef NanKing het volgende:
[..]
Jammer dat de stukjes die ik en Vanyal (meen ik?) schreven niet helemaal tot je doorgedrongen zijn.
Oh ja ik hoop dat er geen deel 2 komt, wederom iedereen bedankt voor een herhaling van zetten![]()
(inclusief ikzelf
).
Ik denk dat je je serieus vergist over hoeveel mensen en landen er nog het woord van de Paus of priesters als "waar" aannemen.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:21 schreef Dr.Nikita het volgende:
Erg boeiend en nog gevaarlijk ook want de christenen, vooral katholieken over de hele wereld nemen hem serieus.
Ik begrijp je. Al lijkt het mij verwarrend een geloof aan te hangen dat zo'n archaïsch stelsel van leiders en voorgangers heeft.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook walgelijk, die opmerkingen van de paus en deze bisschop. Dat vind ik ook als moslims zeggen dat homofilie een gevaar is voor de samenleving. Maar in de OP staat dat door die opmerking van deze Belgische bisschop meteen alle gematigde katholieken de kerk de rug toe zullen keren. En dat slaat nergens op. De mening van één gelovige, zelfs als die hooggeplaatst is, is niet maatgevend voor elke gelovige. Zeker niet bij katholieken. Wij mogen gelukkig nog wel voor ons zelf denken en daar ook naar handelen. Als hier een homo over de vloer zou komen, mag ik gewoon nog naar de mis en krijg gewoon de communie.
Ik hoop werkelijk dat de katholieke kerk nog eens moderniseert. Dat homo's gewoon een kerkelijk huwelijk kunnen laten sluiten, dat priesters mogen trouwen, dat vrouwen priester mogen worden enz.....
Maar ik laat me voorlopig door de mening van één man niet van mijn geloof af stoten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |