Waarom niet, één van een eeineiige tweeling kan toch ook eindigen met kanker, longziektes, vallen op blond terwijl de ander en de hele familie op brunettes vallen etc?quote:Op zondag 24 januari 2010 18:25 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Dat is een interessant fenomeen met een eeneiige tweeling waarbij er één homo blijkt te zijn en de ander niet. Of een gezin met meerdere mannen waarbij er één homo wordt. Oftewel: niet echt waarschijnlijk in mijn ogen.
Och, er zijn ook zat mensen die hun favoriete voetbalclub het middelpunt van hun identiteit maken.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:25 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Dat vind ik dan altijd wel een beetje vreemd bij homo's, dat ze hun voorkeur zo fundamenteel voor hun identiteit lijken te vinden dat alles in hun leven erom moet draaien.
Inderdaad. Hoe kan het dan door opvoeding komen? Ze genieten immers dezelfde opvoeding. Het betreft gewoon iets genetisch.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:27 schreef Triggershot het volgende:
Met alle respect voor alle homo's die ik nu zou kunnen beledigen, bij deze per definitie mijn excuses wanneer dat het geval zou zijn / is
[..]
Waarom niet, één van een eeineiige tweeling kan toch ook eindigen met kanker, longziektes, vallen op blond terwijl de ander en de hele familie op brunettes vallen etc?
Mwuah, zelfde opvoeding betekent niet zelfde resultaten. Kijk maar naar Stalin.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:30 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Inderdaad. Hoe kan het dan door opvoeding komen? Ze genieten immers dezelfde opvoeding. Het betreft gewoon iets genetisch.
True, maar toch heb ik het idee dat mensen van seksuele voorkeur soms meer maken dan het is.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:30 schreef wonderer het volgende:
[..]
Och, er zijn ook zat mensen die hun favoriete voetbalclub het middelpunt van hun identiteit maken.
Je opvoeding bestaat niet altijd alleen maar uit de opvoeding die je ouders je geven. Beiden kinderen hebben een andere opvoeding omdat ze blootgesteld worden met andere dingen, vriendjes, invloeden etc.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:30 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Inderdaad. Hoe kan het dan door opvoeding komen? Ze genieten immers dezelfde opvoeding. Het betreft gewoon iets genetisch.
Omdat ik weleens feedback heb gekregen dat het één en ander kwetsend is.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:32 schreef NanKing het volgende:
Waarom zou je homo's beledigen met die post? Ik vind het meer beledigend dat je zegt dat het te genezen is, daarmee impliceer je dat ik een ziekelijke levenstijl heb.
Ik vat het niet persoonlijk op btw en van jou al helemaal niet![]()
Oh, ok. Ik heb nooit met dergelijke gevoelens/influisteringen geworsteld.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:21 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ben jij ook zo 'genezen' dan? Het valt wel op dat je ongeveer de enige hetero fokker bent met 'boy' in zijn naam.
Ik denk dat dit vooral komt omdat 'we' in een heterowereld leven waar je jezelf op de een of andere manier moet bewijzen of kenbaar wil maken.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:32 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
True, maar toch heb ik het idee dat mensen van seksuele voorkeur soms meer maken dan het is.
Wat wel zou kunnen is dat je een bepaalde genetische aanleg hebt voor homoseksualiteit en dat die afhankelijk van hoe je je leven leidt tot uiting komt. Bij sommigen komt die misschien hoe dan ook tot uiting omdat het een sterke genetische aanleg betreft.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:33 schreef NanKing het volgende:
[..]
Je opvoeding bestaat niet altijd alleen maar uit de opvoeding die je ouders je geven. Beiden kinderen hebben een andere opvoeding omdat ze blootgesteld worden met andere dingen, vriendjes, invloeden etc.
Ok, netjes van je dan.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat ik weleens feedback heb gekregen dat het één en ander kwetsend is.
Sowieso
Dat zou kunnen. Ik weet het zelf niet wat het is, de wetenschap weet niet 100% wat het is, het enige wat ik weet is dat 't niet onnatuurlijk is of af te leren valt.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:35 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Wat wel zou kunnen is dat je een bepaalde genetische aanleg hebt voor homoseksualiteit en dat die afhankelijk van hoe je je leven leidt tot uiting komt. Bij sommigen komt die misschien hoe dan ook tot uiting omdat het een sterke genetische aanleg betreft.
Maar dat het puur door je omgeving komt lijkt mij onzin.
Dan had ik een voorkeur voor relaties met mannen ipv vrouwen, maar ik denk dat er verder niet veel fundamenteel anders zou zijn.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:35 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik denk dat dit vooral komt omdat 'we' in een heterowereld leven waar je jezelf op de een of andere manier moet bewijzen of kenbaar wil maken.
Daarbij is je seksuele-orentiatie wel een groot deel van je ikzijn. Stel je eventjes voor dat je homo zou zijn, hoe zou je leven er dan nu uit zien?
Dit geldt niet voor mij maar over 't algemeen.
Da's een kneejerk reactie op alle tegenstand die ze krijgen.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:32 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
True, maar toch heb ik het idee dat mensen van seksuele voorkeur soms meer maken dan het is.
Dat had je ook te maken met vooroordelen, een ander relatietype, het feit dat je het vaak 'uit moet leggen', altijd meer moet zeggen "Nee het is een hij geen zij" tegen de klantenservice van je gezamelijke rekening etcquote:Op zondag 24 januari 2010 18:40 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Dan had ik een voorkeur voor relaties met mannen ipv vrouwen, maar ik denk dat er verder niet veel fundamenteel anders zou zijn.
de "genezen" mensen zijn dan waarschijnlijk net zo niet homo als bijvoorbeeld Ted Haggardquote:Op zondag 24 januari 2010 18:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Goeie vraag
Maar volgens mij zijn de VS en in de Islamitische wereld Turkije 'de voorlopers' van het 'genezen' van homofilie. Vele succes verhalen moeten aanhoren.
Misschien niet met hoe jij in je eigen leven staat, maar hoe je dan in het leven van anderen staat zou toch wel verschil maken. Nou ja, een beetje wat NanKing zegt eigenlijk.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:40 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Dan had ik een voorkeur voor relaties met mannen ipv vrouwen, maar ik denk dat er verder niet veel fundamenteel anders zou zijn.
Ik kan natuurlijk niet echt voor anderen spreken, maar ik ga er even vanuit dat de meeste van mijn vrienden en familie er niet veel anders op zouden reageren dan ik. Nou moet ik daar wel bij zeggen dat ik nauwelijks homoseksuelen in mijn directe kring heb, maar de enkele die er tussen zitten worden niet anders behandeld, en als iemand uit de kast zou komen verwacht ik ook geen problemen.quote:Op zondag 24 januari 2010 19:16 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Misschien niet met hoe jij in je eigen leven staat, maar hoe je dan in het leven van anderen staat zou toch wel verschil maken. Nou ja, een beetje wat NanKing zegt eigenlijk.
Sowieso sluit ik me bij NanKing aan (heus niet alleen om de gezelligheid).
Ok, maar hoe vaak komt zoiets nou ter sprake met die mensen? Volgens mij gaat het pas voor problemen zorgen als je het aan andere mensen opdringt. Ik ben iig niet zo iemand die het de hele dag over zijn vriendin heeft en zijn seksuele voorkeur heeft, zeker niet naar mensen die ik maar oppervlakkig ken.quote:Op zondag 24 januari 2010 19:25 schreef NanKing het volgende:
Je hebt natuurlijk niet alleen te maken met vrienden, familie en kennissen. Je hebt ook te maken met collega's en nog tig andere mensen.
maar wat is opdringen iemand kan er achter komen en gewoon een hekel aan homo's hebben.quote:Op zondag 24 januari 2010 19:49 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ok, maar hoe vaak komt zoiets nou ter sprake met die mensen? Volgens mij gaat het pas voor problemen zorgen als je het aan andere mensen opdringt. Ik ben iig niet zo iemand die het de hele dag over zijn vriendin heeft en zijn seksuele voorkeur heeft, zeker niet naar mensen die ik maar oppervlakkig ken.
Tja, homo's zijn net mensen, er zit ook wel eens een opdringerige nicht tussenquote:Op zondag 24 januari 2010 19:49 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ok, maar hoe vaak komt zoiets nou ter sprake met die mensen? Volgens mij gaat het pas voor problemen zorgen als je het aan andere mensen opdringt. Ik ben iig niet zo iemand die het de hele dag over zijn vriendin heeft en zijn seksuele voorkeur heeft, zeker niet naar mensen die ik maar oppervlakkig ken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |