Dat is volgens mij nogal een omstreden uitspraak.quote:Op zondag 24 januari 2010 17:56 schreef Triggershot het volgende:
Maar homoseksualiteit is toch te genezen?
Bron?quote:Op zondag 24 januari 2010 17:56 schreef Triggershot het volgende:
Maar homoseksualiteit is toch te genezen? In zo een licht zou het wel een ziekte genoemd kunnen worden.
Als ik opgewonden wordt van iets anders dan een vrouw op passend leeftijd, dan ervaar ik mezelf als ziek.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:00 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou nee, dat denk ik dus niet. het zit in je of het zit er niet. Je kan een homo niet leren dat ie sexuele verlangens voor een vrouw moet hebben, net zo goed als je jou of mij er niet van kunt overtuigen om opgewonden te worden van een kerel. Lijkt me toch niet zo moeiljk te begrijpen.
http://www.encyclo.nl/begrip/natuurlijkquote:Op zondag 24 januari 2010 17:57 schreef Hathor het volgende:
Wat zegt ie dan verkeerd? Homosexualiteit is ook geen nutuurlijke eigenschap, annorexia ook niet. Met beiden valt wel te leven. Big fucking deal.
Goeie vraagquote:
Daarom plaats ik het ook in het licht van iets.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:01 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Dat is volgens mij nogal een omstreden uitspraak.
Ik ken deze verhalen maar ik geloof er niet in, wat nu?quote:Op zondag 24 januari 2010 18:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Goeie vraag
Maar volgens mij zijn de VS en in de Islamitische wereld Turkije 'de voorlopers' van het 'genezen' van homofilie. Vele succes verhalen moeten aanhoren.
Dan zie je het anders.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:05 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik ken deze verhalen maar ik geloof er niet in, wat nu?
Maar waar haal je dan het idee vandaan dat die gevoelens wel eens even genezen kunnen worden? Ik bedoel je kan wat doen als je te dik bent, of als je rookt, of teveel zuipt, maar sexuele geaardheid genezen lijkt me nou niet echt haalbaar.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als ik opgewonden wordt van iets anders dan een vrouw op passend leeftijd, dan ervaar ik mezelf als ziek.
Je hebt dan ook niet om bewijs gevraagd.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:06 schreef NanKing het volgende:
[..]
Zie mijn edit nog, en ik heb nog steeds geen bewijs gezien dat dit echt kan.
1) Ja bron, bewijs ach jaquote:Op zondag 24 januari 2010 18:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je hebt dan ook niet om bewijs gevraagd.
Vraag 2 : Wat ervaar je als bewijs? Een onafhankelijk academisch onderzoek waarin empirisch XYZ wordt ondervonden?
Obesitas zie ik ook als een ziekte.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Maar waar haal je dan het idee vandaan dat die gevoelens wel eens even genezen kunnen worden? Ik bedoel je kan wat doen als je te dik bent, of als je rookt, of teveel zuipt, maar sexuele geaardheid genezen lijkt me nou niet echt haalbaar.
Vanzelfsprekend gaat mijn voorkeur logischerwijs ook naar onafhankelijk onderzoek, maar wanneer een gros 'ex-homo's' komen zeggen dat ze zijn 'genezen' en waarvan het ook door zij zelf, omgeving en instituut is geverifieerd, dan kan je daar moeilijk aan voorbij gaan. Juist academisch bekeken.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:09 schreef NanKing het volgende:
[..]
1) Ja bron, bewijs ach ja
2) Ja, zoiets inderdaad
Vertel dat maar in de Amerikaanse Biblebelt waar dagelijks mannen vaarwel zeggen tegen hun homoïstische ideologie en praktiseringen middels certain genezingsessies. Het is echt de praktijk van alledag.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:01 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Dat is volgens mij nogal een omstreden uitspraak.
toegegeven, maar dat is nog steeds geen antwoord waarom jij denkt dat sexuele geaardheid "genezen" kan worden. Kan een hetero dan ook afgeleerd worden hetero te zijn en homo te worden?quote:Op zondag 24 januari 2010 18:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Obesitas zie ik ook als een ziekte.
Roken, slecht conditie, letterlijke verkankering van je longen en vergif, dit bewust doen ervaar ik ook als een mentale ziekte, naast de fysieke gevolgen.
Over het boven gemiddeld zuipen, laat ik daar maar helemaal over zwijgen.
Om over geloof maar helemaal te zwijgen.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Obesitas zie ik ook als een ziekte.
Roken, slecht conditie, letterlijke verkankering van je longen en vergif, dit bewust doen ervaar ik ook als een mentale ziekte, naast de fysieke gevolgen.
Over het boven gemiddeld zuipen, laat ik daar maar helemaal over zwijgen.
Zijn mensen die psychisch ziek zijn volgens jou te genezen of niet? Indien ja: een geaardheid zit in je hoofdje.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:07 schreef Hathor het volgende:
Ik bedoel je kan wat doen als je te dik bent, of als je rookt, of teveel zuipt, maar sexuele geaardheid genezen lijkt me nou niet echt haalbaar.
Wanneer één van de twee per definitie als ziekte zou bestempeld worden, heteroseksualiteit geen vereist voor voortplanting zal blijven en de publieke opinie dus danig verschuift, ja dan zo goed als.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
toegegeven, maar dat is nog steeds geen antwoord waarom jij denkt dat sexuele geaardheid "genezen" kan worden. Kan een hetero dan ook afgeleerd worden hetero te zijn en homo te worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |