Waarom doen ze het dan, als het netto niet veel verandert? Ze willen toch het tekort bestrijden nml.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:29 schreef Knuffleheinz het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, de meeste faculteiten zitten al vrij vol, nu ga je van een numerus fixus naar een instellingsfixus. Netto zal er vast niet veel veranderen, hoogstens iets meer decentrale selectie.
Heb ik allemaal nietquote:Op vrijdag 29 januari 2010 06:46 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Een haffel pantozol, wat imodium erin en gaan!
en wat Primperan!
Verder kunnen aankomende studenten momenteel maximaal drie keer meelotenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:56 schreef fusionfake het volgende:
Verder kunnen aankomende studenten momenteel maximaal drie keer meeloten voor een studie geneeskunde. Er zijn volgens Plasterk echter niet zo veel mensen die het zo vaak proberen en daarom verdwijnt ook die regeling als het aan hem ligt.
Hoe kan je überhaupt meeloten als de loting afgeschaft wordt?
Denk je? Lijkt me nogal een strenge regel?quote:Op vrijdag 29 januari 2010 21:18 schreef Knuffleheinz het volgende:
Waarschijnlijk iets in de trend van dat je maar 1 keer met de selectie mee kan doen.
Zal wel veel verschillen per instelling dan, bij waar ik m'n stage loop doen ze bijna alles met handschoenen, en vaak ook wassen met alcohol en zeep. Een po wegbrengen doen ze al met handschoenenquote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:15 schreef Rituals het volgende:
Voor de co-schappers; hoe is het gesteld met de hygiëne-maatregelen in de ziekenhuizen?
Ik werk nu als oproepkracht in het verpleeghuis waar ik ook mijn verpleegstage heb gelopen en ik verbaas me echt enorm over het gebrek aan hygiënisch werken daar! Vandaag bijvoorbeeld: er werd een stoma geleegd zonder handschoenen én zonder handen wassen daarna. Ik heb überhaupt niemand z'n handen zien wassen vandaag.
Ja het verschilt hier ook per afdeling (en per verpleegster), maar over het algemeen valt het me erg tegen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:21 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Zal wel veel verschillen per instelling dan, bij waar ik m'n stage loop doen ze bijna alles met handschoenen, en vaak ook wassen met alcohol en zeep. Een po wegbrengen doen ze al met handschoenen
Het is MPV, dat gaat nooit zal je wil dat het gaatquote:Op vrijdag 29 januari 2010 22:54 schreef Rituals het volgende:
[..]
Denk je? Lijkt me nogal een strenge regel?
Tentamen MPV2 ging niet geweldig. Ik heb 54% goed. De vragen die ik vrij zeker wist, heb ik fout en de vragen waar ik geen idee bij had, heb ik goed. De herkansers van november zaten er trouwens toch bij dotKoen! Vrij oneerlijk, omdat zij nu hun meivakantie kunnen sparen (als ze het tentamen halen) én omdat de norm nu misschien wat hoger komt te liggen, omdat zij het tentamen wellicht beter maken.
Hoe ging jouw tentamen dotKoen?
ik heb bij neurologie tot nu toe alleen maar heel veel handenwassen gezien en gedaan. na ieder LO worden de handen gewassen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 23:15 schreef Rituals het volgende:
Voor de co-schappers; hoe is het gesteld met de hygiëne-maatregelen in de ziekenhuizen?
Ik werk nu als oproepkracht in het verpleeghuis waar ik ook mijn verpleegstage heb gelopen en ik verbaas me echt enorm over het gebrek aan hygiënisch werken daar! Vandaag bijvoorbeeld: er werd een stoma geleegd zonder handschoenen én zonder handen wassen daarna. Ik heb überhaupt niemand z'n handen zien wassen vandaag.
OMT-1 had dat toch verboden?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 07:01 schreef June. het volgende:
[..]
Het is MPV, dat gaat nooit zal je wil dat het gaat.
En met die herkansingen, tja, dat is in het derde jaar ook met Psychoproblematiek. Heb je in februari en maart geloof ik, maar degenen die het de eerste maand niet gehaald hebben kunnen weer met het tentamen meedoen van april. Zo kunnen ze toch met de eerste loting meedoen voor de coschappen, die tweede groep heeft pas zijn tweede herkansing in de zomer..
Oh, gehaald. 63%, dus een 6 of een 7.quote:
Nope, via m'n werkquote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:59 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Hebben jullie dat via de UB? Zit niet in ons pakket.
Oh ja. Je begint toch maandag? Of was je al begonnen? Je werkt er al een maand! Hoe bevalt het?quote:
Ik ben al een tijdje bezigquote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:07 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Oh ja. Je begint toch maandag? Of was je al begonnen? Je werkt er al een maand! Hoe bevalt het?
Maar Medlink, is dat iets wat ik moet aanvragen bij de UB om op te nemen in de collectie?
Mooi!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 12:09 schreef starla het volgende:
[..]
Ik ben al een tijdje bezig![]()
Medlink is echt super, zeker het proberen waard.
-edit- echt heel leuk, lekker druk, interessante patienten en erg fijne collega's![]()
Ja daar dacht ik toevallig ook over na! Is er volgens jullie op dit moment iets heel erg mis in de artsensector, wat teruggevoerd kan worden op de loting, en dat deze daarom afgeschaft moet worden? Ik vind het maar onzin.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 19:06 schreef MaxC het volgende:
Bovendien krijg je echt geen extra verpleeghuisartsen als je meer studenten toelaat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |