Die wordt echt zwaar...
Ik fiets em met een zwikkie vrienden. Beetje trainen voor de zomer.
<edit>
We gaan er dus ook 2 dagen over doen
</edit>
[Dit bericht is gewijzigd door B4ron op 06-05-2002 14:03]
quote:??? Donderdag L-B-L? Nee toch, die stoch veel later in het seizoen? Donderdag is wel Limburg's mooiste en het weekend de Vlaamse pijl, maar LBL????
Op maandag 06 mei 2002 10:29 schreef B4ron het volgende:
Ik heb em niet gereden om de reden dat ik donderdag Luik-Bastenaken-Luik ga fietsen.Die wordt echt zwaar...
Kijk:
Luik-Bastenaken-Luik
Datum : 10 augustus
Afstanden : 125-175-240 kilometer
In 2002 wordt deze klassieker voor toerfietsers voor de 20e keer georganiseerd. Voor een groot gedeelte van de naar verwachting drieduizend deelnemers zal de ultieme uitdaging zijn gelegen in het volbrengen van de 240 kilometer versie van deze rit.
Je bedoelt wsl Tilff-Bastogne-Tilff, maar das toch echt wel wat anders.....
quote:Zodra het beter weer wordt ga ik op eigen gelegenheid weer eens in Zuid- Limburg fietsen.
Op maandag 06 mei 2002 10:39 schreef Wicky-de-Viking het volgende:[..]
??? Donderdag L-B-L? Nee toch, die stoch veel later in het seizoen? Donderdag is wel Limburg's mooiste en het weekend de Vlaamse pijl, maar LBL????
Kijk:
Luik-Bastenaken-Luik
Datum : 10 augustus
Afstanden : 125-175-240 kilometer
In 2002 wordt deze klassieker voor toerfietsers voor de 20e keer georganiseerd. Voor een groot gedeelte van de naar verwachting drieduizend deelnemers zal de ultieme uitdaging zijn gelegen in het volbrengen van de 240 kilometer versie van deze rit.Je bedoelt wsl Tilff-Bastogne-Tilff, maar das toch echt wel wat anders.....
quote:Beter weer? LF, jij mooi weer fietser jij!!
Op maandag 06 mei 2002 10:50 schreef Leatherface het volgende:[..]
Zodra het beter weer wordt ga ik op eigen gelegenheid weer eens in Zuid- Limburg fietsen.
quote:Mooi weer fietser. Ik ben afgelopen zaterdag van Helmond naar Uden gefietst in de stromende regen. Dat is dan ongeveer 30 kilometer, maar goed.
Op maandag 06 mei 2002 11:54 schreef Wicky-de-Viking het volgende:[..]
Beter weer? LF, jij mooi weer fietser jij!!
De uitslagen komen toch wel op http://www.fiets.nl ?
Btw.. gaat er nog iemand dit jaar Le Marmotte fietsen?
quote:De Marmotte wordt volgend jaar ivm een gebrek aan vrije dagen. Gisteren de FC gedaan, twas me het weertje wel.
Op maandag 06 mei 2002 12:25 schreef -PaTrIck- het volgende:
Zijn hier nog een beetje actieve wielrenners? Ik heb de fiets challenge niet gereden dit jaar, was wel van plan om het te gaan rijden...maar kwam niet goed uit.De uitslagen komen toch wel op http://www.fiets.nl ?
Btw.. gaat er nog iemand dit jaar Le Marmotte fietsen?
quote:Geen idee, wel dit nieuwsbericht gevonden:
De uitslagen komen toch wel op http://www.fiets.nl ?
"Dat de weersomstandigheden nog slechter kunnen dan in 'Dwars door België', is bewezen in de Fiets Challenge. De wind viel nog wel mee, maar de onophoudelijke regen en vooral de kou (5-6°) maakten deze cyclosportieve tot een heel zware dobber. Al snel lag het hele deelnemersveld in stukken en er vielen ook heel wat opgaves te noteren. Twee deelnemers (Kris Laenen en Dominic Rose) staken boven de rest van het deelnemersveld uit. Na 4h25 finishte Kris Laenen als eerste (gemiddelde ruim 33 km/h, wat een goede indicatie is voor de zwaarte!), op één minuut gevolgd door Dominic Rose. De nummer drie finishte pas 10 minuten later. Na een half uur waren nog maar 50 deelnemers gearriveerd. Alle finishers van deze Fiets Challenge verdienen ons respect."
quote:Das wel jammer zeg dat het slecht weer was... een ploeggenoot van mij heeft hem wel gereden, 'k ben benieuwd wat hij er van heeft gemaakt.
Op maandag 06 mei 2002 12:37 schreef Wicky-de-Viking het volgende:[..]
Geen idee, wel dit nieuwsbericht gevonden:
"Dat de weersomstandigheden nog slechter kunnen dan in 'Dwars door België', is bewezen in de Fiets Challenge. De wind viel nog wel mee, maar de onophoudelijke regen en vooral de kou (5-6°) maakten deze cyclosportieve tot een heel zware dobber. Al snel lag het hele deelnemersveld in stukken en er vielen ook heel wat opgaves te noteren. Twee deelnemers (Kris Laenen en Dominic Rose) staken boven de rest van het deelnemersveld uit. Na 4h25 finishte Kris Laenen als eerste (gemiddelde ruim 33 km/h, wat een goede indicatie is voor de zwaarte!), op één minuut gevolgd door Dominic Rose. De nummer drie finishte pas 10 minuten later. Na een half uur waren nog maar 50 deelnemers gearriveerd. Alle finishers van deze Fiets Challenge verdienen ons respect."
quote:Ja best, twas wel echt slecht weer. Wel een goede test voor de grote cyclo's als LBL en de Claude Criquelion. Pfff veel mesen afgestapt en op de terugweg kwam ik in de auto nog veel fietsers tegen. Maar ja, sommigen denken dan ook zonder voorbereiding zoiets ff uit te fietsen....
Op maandag 06 mei 2002 13:11 schreef -PaTrIck- het volgende:[..]
Das wel jammer zeg dat het slecht weer was... een ploeggenoot van mij heeft hem wel gereden, 'k ben benieuwd wat hij er van heeft gemaakt.
Reed jij een beetje redelijk?
quote:Hmmm jah.. zonder een goede voorbereiding krijg je in dit slechte weer al misschien gauw de man met de hamer
Op maandag 06 mei 2002 13:55 schreef Wicky-de-Viking het volgende:[..]
Ja best, twas wel echt slecht weer. Wel een goede test voor de grote cyclo's als LBL en de Claude Criquelion. Pfff veel mesen afgestapt en op de terugweg kwam ik in de auto nog veel fietsers tegen. Maar ja, sommigen denken dan ook zonder voorbereiding zoiets ff uit te fietsen....
Volgend jaar toch ook die Fiets Challenge eens proberen
weer of geen weer.. ik ben dat nou wel gewend.. telkens als ik ga trainen of een wedstrijd heb regent het
quote:Sportklasse-A? Oh dan lukt je dat wel, geen probleem. Lekker licht is echt een voordeel. Ik moet iedere keer al die kilo's meetorsen. Soms zou ik wel 1.68 en 62 kilo willen zijn....Maar ja, weer voordeeltje in de sprint he?
Op maandag 06 mei 2002 15:52 schreef -PaTrIck- het volgende:[..]
Hmmm jah.. zonder een goede voorbereiding krijg je in dit slechte weer al misschien gauw de man met de hamer
...
Ikzelf ben Sportklasse-A renner..train wel heel veel.. dus in de zomer de Marmotte moet wel te doen zijn lijkt me..ben ook vrij licht dus dat scheelt wel.Volgend jaar toch ook die Fiets Challenge eens proberen
weer of geen weer.. ik ben dat nou wel gewend.. telkens als ik ga trainen of een wedstrijd heb regent het
quote:uh jah...misschien heb je als je iets zwaarder bent wel voordeel in de sprint..ik weeg 63 kilo 1.80.. maar ik heb nog niet echt veel spiermassa..daarom kom ik ook nog wat te kort in de criteriums
Op maandag 06 mei 2002 16:09 schreef Wicky-de-Viking het volgende:[..]
Sportklasse-A? Oh dan lukt je dat wel, geen probleem. Lekker licht is echt een voordeel. Ik moet iedere keer al die kilo's meetorsen. Soms zou ik wel 1.68 en 62 kilo willen zijn....Maar ja, weer voordeeltje in de sprint he?
'k ben nu dus druk aan het intervallen
Je gewicht in combinatie met je lengte is echt het probleem niet. Ik ben 1.94m en weeg +/- 72 kg, en ik kan in de criteriums gemakkelijk mee. Bij de Elite wel te verstaan.
Als je werkelijk zoveel traint, is het mischien nuttiger ervoor te zorgen dat je trainingen wt effectiever worden.
en dan klopt het denk ik inderdaad dat ik wat efficienter moet gaan trainen, 'k heb de laatste tijd eigenlijk alleen maar duur gedaan...en dan mis je die snelheid in de criteriums..
van het weekend de omloop van de veluwe.. dus dat zal wel goed gaan hoop ik.
Maar wel nog wat nieuws over de FC:
Regen, kou en modder...teisterden de Shimano FietsChallenge afgelopen weekeinde. Bijna duizend mountainbikers en ruim duizend racefietsers waagden zich afgelopen zaterdag en zondag aan de FietsChallenge in de Voerstreek. We waren allemaal op het verkeerde been gezet door Erwin Krol. Hij voorspelde een verbetering van het weer in het weekeinde, maar een verslechtering was ons deel. Op zaterdag viel het nog mee, in het bos en met een redelijke temperatuur was het allemaal nog te doen. Het parcours over 30 en 60 kilometer was redelijk goed berijdbaar, alhoewel de modderpaadjes regelmatig tot afstappen dwongen. Ook de afdalingen waren minder snel dan voorgaande jaren doordat glibberen en glijden tot norm was verheven. De meeste mountainbikers wilden van geen wijken weten. Vandaar ook dat nog ruim achthonderd deelnemers de finish haalden. Ondanks veel valpartijen, lekke banden en heel koude vingers.
Een dag later was het weer zo mogelijk nog slechter. Van de veertienhonderd ingeschreven gingen er dan ook slechts duizend van start bij een temperatuur van circa 6 graden en een gestaag vallende regen. Veel 150-ers kozen onderweg toch nog voor de kortere route van dik 90 kilometer. 414 man reed uiteindelijk de lange afstand uit. En allemaal waren ze nat, doornat en ijskoud. En volledig bemodderd, sommige klimmetjes waren in snelstromende riviertjes veranderd die flink wat erosiemateriaal meevoerden. Ook de 187 uitrijders op de 90 kilometer waren uitgewoond, uitgemergeld en helemaal op. De koude die opgedaan werd in de afdalingen, kon niet worden verdreven in de korte klimmetjes. Ook zondag vele valpartijen en valpartijtjes. Maar de EHBO had het vooral druk met onderkoelden. Ja, echt waar, ruim dertig mensen raakten onderkoeld. Na 7 1/2 uur kwam de laatste deelnemer binnen, een echte held.
Volgende week in nummer 5 (verschijnt op 17 mei) kun je het hele verhaal lezen en zien welke helden de finish bereikten en een heroïsche tocht op hun naam konden schrijven. Daarin vind je ook alle uitslagen. Vanaf 21 mei staan de uitslagen op internet. Nu maar hopen dat volgend jaar het weer beter is.
Bron: www.fiets.nl
quote:Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik mensen in de meest belachelijke outfits zag starten. Korte broeken, geen vet op de benen gesmeerd, korte mouwen, waterdoorlatende shirts....een beetje voorbereiding kan natuurlijk geen kwaad...never underestimate the power of nature....
Op dinsdag 07 mei 2002 14:52 schreef Wicky-de-Viking het volgende:
oei, oei, Wicky doet ff een stapje terug, met zijn recreanten-niveau.Maar wel nog wat nieuws over de FC:
En allemaal waren ze nat, doornat en ijskoud. En volledig bemodderd, sommige klimmetjes waren in snelstromende riviertjes veranderd die flink wat erosiemateriaal meevoerden. Ook de 187 uitrijders op de 90 kilometer waren uitgewoond, uitgemergeld en helemaal op. De koude die opgedaan werd in de afdalingen, kon niet worden verdreven in de korte klimmetjes. Ook zondag vele valpartijen en valpartijtjes. Maar de EHBO had het vooral druk met onderkoelden. Ja, echt waar, ruim dertig mensen raakten onderkoeld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |