Trams hoeven niet iedere keer gemist te worden door onderhoud, geen gekraak, hogere frequentie en geen last van de gladheid als er weer eens erg veel sneeuw valt.quote:Op zondag 24 januari 2010 01:05 schreef MazigeWafkees het volgende:
[..]
Wat is 't voordeel van trams boven de phileas-bussen die er nu toch rijden?
Ik kom zelf niet uit Ehv, en het viel gewoon op dat een stad als Eindhoven alleen maar op bussen teert.quote:Op zondag 24 januari 2010 01:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Wat is er mis met fietsen, stelletje luilakken.
Er hebben vroeger anders behoorlijk wat tramlijnen in Ehv gelegen...quote:Op zondag 24 januari 2010 01:13 schreef o.us het volgende:
[..]
Ik kom zelf niet uit Ehv, en het viel gewoon op dat een stad als Eindhoven alleen maar op bussen teert.
Wil jij zeggen dat je altijd met de fiets gaat?quote:Op zondag 24 januari 2010 01:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Wat is er mis met fietsen, stelletje luilakken.
En dat is niet op te lossen door er fatsoenlijke bussen te laten rijden met een hogere frequentie?quote:Op zondag 24 januari 2010 01:11 schreef o.us het volgende:
[..]
Trams hoeven niet iedere keer gemist te worden door onderhoud, geen gekraak, hogere frequentie en geen last van de gladheid als er weer eens erg veel sneeuw valt.
Nouuuuu, met de fiets ben ik toch echt sneller waar ik moet zijn in Eindhoven dan met de bus hoorquote:Op zondag 24 januari 2010 01:18 schreef Drinky het volgende:
[..]
Wil jij zeggen dat je altijd met de fiets gaat?
Sommige momenten is een sneller vervoersmiddel handiger.
Extra uitleg:quote:Op zondag 24 januari 2010 01:17 schreef bleiblei het volgende:
Waarom denk je dat ze de Phileas hebben ontwikkeld.
Ik had het over de motorquote:Op zondag 24 januari 2010 01:19 schreef MazigeWafkees het volgende:
[..]
Nouuuuu, met de fiets ben ik toch echt sneller waar ik moet zijn in Eindhoven dan met de bus hoor.
Met de auto ook sneller dan de bus, niet sneller dan de fiets tho'.
Van welk punt moest je dan naar welk punt?quote:Op zondag 24 januari 2010 01:26 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ik had het over de motor
Maar inderdaad, met de bus is een drama in eindhoven
Ik weet nog van de ene keer dat m'n fiets kapot was dat ik er met de bus 2 uur over deed. 2 fucking uur over een ritje waar ik 15 minuten over doe met de fiets
Hey, jij ook een motor? Ik ookquote:Op zondag 24 januari 2010 01:26 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ik had het over de motor
Maar inderdaad, met de bus is een drama in eindhoven
Ik weet nog van de ene keer dat m'n fiets kapot was dat ik er met de bus 2 uur over deed. 2 fucking uur over een ritje waar ik 15 minuten over doe met de fiets
Van het ene ghetto naar het andere.quote:Op zondag 24 januari 2010 01:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Van welk punt moest je dan naar welk punt?.
Van de Tempel naar Prinsenjagtquote:Op zondag 24 januari 2010 01:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Van welk punt moest je dan naar welk punt?.
Verdommequote:Op zondag 24 januari 2010 01:28 schreef MazigeWafkees het volgende:
[..]
Hey, jij ook een motor? Ik ook.
Is 't een (rode) 749?
Uit Engeland?
Met stomme boutjes?
Ik heb je wel door sletquote:Op zondag 24 januari 2010 01:29 schreef MazigeWafkees het volgende:
[..]
Van het ene ghetto naar het andere.
Ja via CS, waar ik teringlang moest wachten op de volgende busquote:Op zondag 24 januari 2010 01:37 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ben je via Ehv CS gegaan ofzo![]()
Dat had je idd. net zo goed kunnen lopen.
Ik zit ook wel eens in die lijnenquote:Op zondag 24 januari 2010 01:38 schreef kvdv het volgende:
401, 402, 18, 13. Ik hoef nooit te wachten op een bus
Opzich zou een tramlijn best kunnen op die Phileasbaan.
Je gaat met 't OVquote:Op zondag 24 januari 2010 01:40 schreef MazigeWafkees het volgende:
[..]
Ik zit ook wel eens in die lijnen.
Verkapt "ik ben stoere motorijder" opmerking.quote:
Of langs het Phileastraject wonen. Om de 6 minuten een bus.quote:Op zondag 24 januari 2010 01:42 schreef bleiblei het volgende:
Bussen zijn gewoon kut. Je moet in Eindhoven met de fiets binnen 5 min in het centrum of op het station zijn.
Dan is het relaxt.
90% van de tijd fiets ik hoor, da's goed te doen in een kleine stad als Eindhovenquote:Op zondag 24 januari 2010 01:43 schreef kvdv het volgende:
[..]
Verkapt "ik ben stoere motorijder" opmerking.
Psst! Ik heb ook motorbw... maar OV is veel handiger.
true.quote:Op zondag 24 januari 2010 01:47 schreef Drinky het volgende:
[..]
90% van de tijd fiets ik hoor, da's goed te doen in een kleine stad als Eindhoven
Trams hoeven niet lelijk te zijn. Oude trams wel, nieuwe niet. Alsof de Phileas niet lelijk is.quote:Op zondag 24 januari 2010 09:00 schreef leukvoorlater het volgende:
De bussen in Eindhoven zijn voldoende. Trams en hun rails zien er zo lelijk uit, dus liever niet.
Volgens mij bedoelde jij dit; in Nancy heb je geleide bussen die op rails in trams veranderen en buiten de rails in bussen veranderen.quote:Op zondag 24 januari 2010 02:13 schreef T42 het volgende:
in veghel was ooit een idee voor een bus die over de weg kon maar ook over rails van de trein. (duitslijntje)
Op zich geen slecht plan, in de stad elektrisch rijden en daarbuiten op diesel/aardgas/whatever.quote:Op zondag 24 januari 2010 13:46 schreef o.us het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelde jij dit; in Nancy heb je geleide bussen die op rails in trams veranderen en buiten de rails in bussen veranderen.
[ afbeelding ]
Dank.quote:Op maandag 25 januari 2010 08:02 schreef Anne het volgende:
Van een Tram in Eindhoven naar Moffen.. Hoe krijg je het voor elkaar.
Topic opgeschoond en weer open.
Was dat niet de eerste bedoeling van de Phileas?quote:Op zondag 24 januari 2010 15:17 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Op zich geen slecht plan, in de stad elektrisch rijden en daarbuiten op diesel/aardgas/whatever.
Ja, maar naar mijn weten ging dat niet door omdat mensen weigerden in een onbemande bus te stappen. Bovendien bevat dat traject gevaarlijke punten waar veel fietsers door rood fietsen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:36 schreef o.us het volgende:
[..]
Was dat niet de eerste bedoeling van de Phileas?
Dat klinkt enigzins logisch. Maar alsof een buschauffeur wat uitmaakt voor de 'veiligheid'.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:02 schreef kvdv het volgende:
[..]
Ja, maar naar mijn weten ging dat niet door omdat mensen weigerden in een onbemande bus te stappen. Bovendien bevat dat traject gevaarlijke punten waar veel fietsers door rood fietsen.
Als er een paar keer wat van die kamikazefietsers zijn platgereden zal dat roodrijden heel snel minderen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:02 schreef kvdv het volgende:
[..]
Ja, maar naar mijn weten ging dat niet door omdat mensen weigerden in een onbemande bus te stappen. Bovendien bevat dat traject gevaarlijke punten waar veel fietsers door rood fietsen.
Hier in Den Haag reden mooi geen treinen toen er sneeuw lag, volgens mij stonden die zelfs nog langer stil dan de bussen.quote:Op zondag 24 januari 2010 01:11 schreef o.us het volgende:
[..]
Trams hoeven niet iedere keer gemist te worden door onderhoud, geen gekraak, hogere frequentie en geen last van de gladheid als er weer eens erg veel sneeuw valt.
Het topic gaat dan ook over trams, niet over treinen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 01:04 schreef Bigguy het volgende:
[..]
Hier in Den Haag reden mooi geen treinen toen er sneeuw lag, volgens mij stonden die zelfs nog langer stil dan de bussen.
Verder boeit Eindhoven me geen fuck
En zitten vol paupers, en zijn een doorn in het oog voor automobilisten.quote:Op zondag 24 januari 2010 09:00 schreef leukvoorlater het volgende:
De bussen in Eindhoven zijn voldoende. Trams en hun rails zien er zo lelijk uit, dus liever niet.
ik bedoelde tramsquote:Op donderdag 28 januari 2010 01:06 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Het topic gaat dan ook over trams, niet over treinen.
En die MONORAIL wordt dan geheel betaald door het bedrijfslevenquote:De PVDT wil dat de proef na mei 2010 onbeperkt wordt voortgezet voor alle inwoners van Eindhoven. Hiervoor wil PVDT een elektrisch aangedreven monorail in gebruik nemen die zo ingericht dient te worden dat het in de toekomst ook gebruik kan maken van nieuwe milieuvriendelijke brandstoffen zoals bijvoorbeeld waterstof wat nu nog te kostbaar is om te produceren.
En in Rotterdam, Amsterdam en Den Haag gaan ze overal heen!quote:Op donderdag 28 januari 2010 12:56 schreef blup het volgende:
in Utrecht is ook maar faal hoor, alleen naar Nieuwegein en IJsselstein..
nou den haag heeft ook dit rijden:quote:Op zondag 24 januari 2010 11:37 schreef o.us het volgende:
[..]
Trams hoeven niet lelijk te zijn. Oude trams wel, nieuwe niet. Alsof de Phileas niet lelijk is.
Die van Den Haag en Utrecht zijn wel lelijk:
Haagse tram:
[ afbeelding ]
Utrecht:
[ afbeelding ]
Maar die van Rotterdam en Amsterdam zien er daarintegen heel netjes uit:
Rotterdam:
[ afbeelding ]
Amsterdam:
[ afbeelding ]
En nieuwe tramlijnen in het buitenland zien er ook netjes uit bijvoorbeeld in Nottingham:
[ afbeelding ]
en Straatsburg:
[ afbeelding ]
Eh? Laten we relevant zijn, die Randstadrailtrams rijden alleen op lijnen 3 en 4, de andere 7 lijnen rijden er oude bakken rond in tegenstelling tot Rotterdam waar de oude bakken alleen maar volledig ingezet worden op de lijnen 2, 4, 7 en 8.quote:Op donderdag 1 juli 2010 18:41 schreef 29-11 het volgende:
[..]
nou den haag heeft ook dit rijden:
[ afbeelding ]
en rotterdam heeft ook lelijkerds rijden, namelijk:
ZGT:
[ afbeelding ]
en amsterdam heeft naast de combino ook:
[ afbeelding ]
----------------------------------------------------
en een Utrecht Update ,, utrecht heeft ook trams uit oostenrijk ((spitstrams)
[ afbeelding ]
PS:; Late Reactie![]()
![]()
![]()
![]()
eh?quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:33 schreef o.us het volgende:
[..]
Eh? Laten we relevant zijn, die Randstadrailtrams rijden alleen op lijnen 3 en 4, de andere 7 lijnen rijden er oude bakken rond in tegenstelling tot Rotterdam waar de oude bakken alleen maar volledig ingezet worden op de lijnen 2, 4, 7 en 8.
Ik vraag me af of het HTM wel slim zijn om dat te doen, ghettolijn 2 een nieuwe tram laten rijdenquote:Op donderdag 1 juli 2010 20:58 schreef 29-11 het volgende:
[..]
eh?
ooit bij nagedacht dat Randstadrail voertuigen breder zijn dan de GTL ((die rode)) dus dan moet je aanpassen
en dat duurt niet ff een maandje , zoals aanstaande zaterdag zal hier tramlijn 2 , 6 maanden niet in leidschendam-voorburg rijden omdat het spoor in L'dam - Voorburg helemaal word aangepast voor Randstadrail voertuigen, en tegen 2012 & 2013 worden de rode gammelbakken ook vervangen langzamerhand
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |