abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77185011
Hallo allemaal,

Ik heb nu een Peugeot Fox Snor (geen Deluxe) thuis staan maar nu heb ik er nog 2 vraagjes over:

-Hoeveel tank inhoud heeft een Normale peugeot fox (geen deluxe)
-Hoe kun je weten wanneer je moet tanken?
pi_77185139
5.1 liter

http://www.scooter-power.nl/peugeot.htm

Google is je vriend
pi_77185185
tanken deed ik gewoon zo snel mogelijk nadat ik op reserve moest rijden
pi_77185200
serieus zo veel? Is dat echt waar?

Maar hoe kun je dan checken of je moet tanken?
pi_77185262
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:35 schreef flexster het volgende:
tanken deed ik gewoon zo snel mogelijk nadat ik op reserve moest rijden
reserve is dan dat benzinekraantje hetzelfde zetten zoals die aanstaat alleen dan de overkant?

Maar hoe kun je nog meer weten wanneer je moet tanken; ?
pi_77185409
Zit er geen metertje op?

Waarom al die vragen eigenlijk
pi_77185560
vroeger zat er in het stuur een meetkabel voor je benzine. Dan kon je zien hoeveel er nog inzat.
Ik tankte 10 jaar geleden gewoon om de 2 dagen, als ik reed, dan wist ik zeker dat ik had
pi_77185811
Benzinekraantje kan uit, aan en op reserve. Je zet 'm dus op aan, en als je geen benzine meer hebt op reserve. Zo moeilijk is dat toch niet? En als je daar echt de capaciteiten niet voor hebt, kun je altijd zoeken naar een model met als extra optie een benzine-op-indicator-lampje.
pi_77187139
okeee, maar weet iemand hoeveel kilometers je kunt rijden op reservetank van peugeot fox?

En heeft niemand ervaring dan met een fox en benzine?
pi_77187429
Met een volle tank kun je lang zat rijden voordat je moet tanken, dit voel je ook en kun je zien/horen als je de brommer heen en weer schudt en in de tank kijkt als je het echt moet weten. En als je aan het rijden bent en je merkt dat ie inhoudt draai je je kraan op reserve (bij mij was het pijltje naar boven volgens mij, maar kan per uitvoering verschillen dacht ik) en dan ga je gewoon ergens tanken. Als je geen deluxe hebt koop je een fles tweetaktolie, neem je een colaflesje olie mee en schud je een paar keer goed na het benzine tanken. Die reservetank is iets meer dan 1 liter dus ongeveer 25-30 km gok ik zo.
pi_77187454
Nu moet je stoppen. Je kan dit toch zelf ook wel opzoeken allemaal? Of dit op een scooterforum vragen.
pi_77187502
ja of google. Alle hulplijnen zijn nu verbruikt al Tonno!
pi_77200777
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:36 schreef pizza-tonijn het volgende:
okeee, maar weet iemand hoeveel kilometers je kunt rijden op reservetank van peugeot fox?

En heeft niemand ervaring dan met een fox en benzine?
Ja fuck hey, zeg dan gewoon ik rij al 3 dagen op mijn reserve en heb nog net genoeg geld om naar de Jumbo te rijden voor een paar blikken bier, red ik dat? - dan krijg je een duidelijker antwoord.

Zodra je je benzinekraantje op reserve moet zetten omdat ie anders niet rijdt, is het tijd om te gaan tanken. Een veel simpelere en beknoptere uitleg is er niet echt.
pi_77287704
Hoe kun je zien of de tank op reserver staat? Pijltje naar boven of onder?

MAAR FF IETS BELANGRIJKERS

Ik probeerde de fox net te starten, 20 keer kickstarter gebruikt maar lukte niet + choke ingehouden. Bleek dat ik benzinekraantje nog dicht had zitten dus nu opengedraaid en opnieuw geprobeerd maar na 20 keer nog niet gelukt? Wat kan het probleem zijn?
pi_77288039
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:15 schreef pizza-tonijn het volgende:
Hoe kun je zien of de tank op reserver staat? Pijltje naar boven of onder?

MAAR FF IETS BELANGRIJKERS

Ik probeerde de fox net te starten, 20 keer kickstarter gebruikt maar lukte niet + choke ingehouden. Bleek dat ik benzinekraantje nog dicht had zitten dus nu opengedraaid en opnieuw geprobeerd maar na 20 keer nog niet gelukt? Wat kan het probleem zijn?
verzopen. even blijven proberen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-01-2010 13:24:15 ]
pi_77288416
Wat moet ik nu dan doen als ie verzopen is?
pi_77288532
Mijn god, wat een topic......
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_77288588
Tank meer dan 5 liter, rij 1 op 20 ofzo > 100 km rijden.
Reserve meestal 0,5 tot 1 liter, dus 10 tot 20 km rijden op reserve.
Kraantje: Meestal is horizontaal ene kant dicht, horizontaal andere kant reserve, naar beneden gewoon open.
Verzopen: te veel benzine: doortrappen zonder gas te geven tot hij aanslaat.
pi_77289344
KLOTE DING
Ik heb gewoon net zoals jullie gezegd hebben gestart zonder gas geven en choke induwen. Heb het serieus wel 50 keer gedaan ben helemaal kapot maar hij start gewoon niet...
pi_77290609
is je bougiekabel goed? en je contactpunt

heb je m uberhaupt op contact? en met alleen choken kun je trouwens ook verzuipen. Dus niet constant de choke inhouden aub
pi_77290646
nou niet meer zeiken maar doortrappen ja
pi_77290703
Zonder choke ja.
pi_77291781
Haal je bougie er even uit, kick een keer, en draai 'm weer terug - niet meer verzopen. Hoe je erachter komt welke stand reserve of aan is: gebruik logica. Jemig wat een kuttopic, je moet wel zwakbegaafd zijn als je dit niet wil begrijpen.

Als je geen benzine meer hebt op stand 1, en op stand 2 wel, dan is STAND 2 dus duidelijk je reserve.

Dagelijks zie je van die josties op Foxies rijden, hun kunnen het wel, waarom jij niet?
pi_77292231
Bougie checken op nattigheid van benzine.
pi_77292906
Of wacht tot je vader thuis is en blijf er vanaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')