abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77178550
Ik heb al over het internet gespeurd en veel klanten van Vodafone krijgen knijterhoge facturen binnen. Ben dus wel benieuwd hoe Vodafone hun factuur berekent.

Hierop ben ik naar een filiaal gegaan en gevraagd hoe zij dat bereken. Mijn antwoord:

Je binnen bundel (bij mij 35) + je buiten bundel zoals hij op internet staat (bij mij dus 20,85). Hieroverheen bereken je btw (19% lijkt mij) en dat is je factuur.

Rekensommetje wat mijn aanstaande factuur dus moet zijn

¤ 35,00
¤ 20,85
---------+
¤ 55,85

55,85 : 100 = 0,5585 x 19 = ¤10,6115 (BTW)

Totale kosten + 10,6115 BTW = ¤ 66,46

Mijn volgende factuur moet dus, als ik Vodafone mag geloven, ¤ 66,46 bedragen.

Maar ook ik heb vaker rekeningen gehad waarbij ik ong. hetzelfde belde, maar 200 of meer moest betalen. Dit heb ik nagevraagd (of die 20,85 moeten worden doorberekend naar buiten bundel kosten, dus 20,85 x minuten overheen oid) en dit was volgens haar niet het geval.

Maar wat nou als ik weer een veelste hoge rekening krijg? Ik kan met mijn berekening wel laten zien dat het niet klopt, maar ik denk dat het incasso bureau eerder zegt "je betaald wat je op je factuur hebt, niet wat jij berekend". Of is er toch een manier om ervoor te zorgen dat ik betaal wat ik uitreken, wat volgens die medewerkster moet kloppen, dus die ¤ 66,46?

Ik wordt nu wel beetje schijtziek van dat kudt Vodafone
The motivation for me, is them telling me what I could not be
pi_77179463
Gewoon de gespecificeerde factuur bekijken? Daar moet toch op staan hoe het precies berekend is.
pi_77180389
Misschien bel je soms wel naar het buitenland of wordt je soms gebeld vanuit het buitenland? Of bel je soms in het buitenland?

Maak je gebruik van data?

[ Bericht 18% gewijzigd door BountyHunter340 op 23-01-2010 17:00:44 ]
pi_77180795
ik bel en sms alleen in binnenland. Maar heb bij TROS forum ook al gelezen over spookrekeningen en meerdere rekeningen die niet kloppen. Ik ga gewoon uit van het goede.. En zo niet, dan laat ik alles wel zien aan vodafone met de mededeling dat ik al lang genoeg teveel heb betaald.
pi_77182472
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:53 schreef Bee-R34 het volgende:
Onoverzichtelijke tekst van factuur.

Ik wordt nu wel beetje schijtziek van dat kudt Vodafone
Ik ook van alles wat draadloos en mobiel werkt qua bellen en internet. Is de reden waarom ik buiten een eenvoudige (simockvriije) losse preypay telefoon nooit geen contracten wil aangaan met mobiele telefoonaanbieders.

Idiote tarieven betalen voor 1 mb dataverbruik, kom op zeg.. Gaat nergens over!
pi_77182563
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:03 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Ik ook van alles wat draadloos en mobiel werkt qua bellen en internet. Is de reden waarom ik buiten een eenvoudige (simockvriije) losse preypay telefoon nooit geen contracten wil aangaan met mobiele telefoonaanbieders.

Idiote tarieven betalen voor 1 mb dataverbruik, kom mop zeg.. Gaat nergens over!
mja ik heb nu een goede deal met Ben. Sim only, 8 uur bellen (500 minuten) voor 16 per maand en maandelijks opzegbaar. M'n Vodafone gebruik ik niet meer. Moet wel wachten tot juni tot dat over is :s
pi_77182822
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:05 schreef Bee-R34 het volgende:

[..]

mja ik heb nu een goede deal met Ben. Sim only, 8 uur bellen (500 minuten) voor 16 per maand en maandelijks opzegbaar. M'n Vodafone gebruik ik niet meer. Moet wel wachten tot juni tot dat over is :s
Ik heb met mijn xs4all abbonement echt onbeperkt bellen (geen fair use policy of 500 minuten beleid) naar alle vaste nummers binnen de Benelux en betaal daar maar 15 euro voor, en GEEN starttarief. Bellen naar mobiel kost minder dan het Vodafone of KPN tarief en de rest van Europa en de States maar 1 cent (met btw) per minuut.

Internet is echt onbeperkt, geen fair use policy en ik verbruik vaak meer dan 4 tot 5 gb data per dag (up en download flac bestanden en films) Hier betaal ik dan 35 euro per maand voor.

Hier kan geen enkel mobiel telefoon of mobiel internet abbo tegenop!
pi_77182949
Als je nou even je factuur er bijneemt en de details nakijkt...ik kan niet zeggen dat ik in meer dan 15 jaar één keer een factuur heb gehad waar ik van zei " Dat kan niet".
pi_77183370
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:14 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Ik heb met mijn xs4all abbonement echt onbeperkt bellen (geen fair use policy of 500 minuten beleid) naar alle vaste nummers binnen de Benelux en betaal daar maar 15 euro voor, en GEEN starttarief. Bellen naar mobiel kost minder dan het Vodafone of KPN tarief en de rest van Europa en de States maar 1 cent (met btw) per minuut.

Internet is echt onbeperkt, geen fair use policy en ik verbruik vaak meer dan 4 tot 5 gb data per dag (up en download flac bestanden en films) Hier betaal ik dan 35 euro per maand voor.

Hier kan geen enkel mobiel telefoon of mobiel internet abbo tegenop!
Maar ja, daar ging het hier niet over he?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_77183631
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:30 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

idd, ik gaf er alleen mee aan dat ik (bijna noodgedwongen) een goedkope sim only bij heb gedaan omdat ik de kosten van vodafone niet meer zeker kan zijn.... tging niet over wat beter is, maar hoe vodafone (of andere companies) hun facturen bereken.

Nogmaals de vraag: als ik laat zien dat het volgens hun berekening klopt, maak ik dan überhaupt kans op dat ik alleen dat hoef te betalen? Aangezien zij de geldeisers zijn en ik de betaler
niet dat meneer deurwaarder voor de deur staat en met mn tv vandoor gaat ofzo
pi_77183642
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:30 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Was mischien een beetje off topic, maar ik wil hiermee aangeven dat ik voor 50 euro per maand heel wat meer telefoon en internet krijg dan die mintens 66 euro die TS moet betalen per maand voor een ondoorzichtig mobiel abbonement.
Wat vermoeiend zeg dat je iedere maand met angst en beven je (mobiele) telefoonrekening moet afwachten!
pi_77183986
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:40 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Wat vermoeiend zeg dat je iedere maand met angst en beven je (mobiele) telefoonrekening moet afwachten!
ist ook, kom nog bij dat ik arme student ben die uiteraard te oud is voor een vulploeg baantje en een drukke studie heeft dus de meest gangbare tijden niet kan werken
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:00:19 #13
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_77184174
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:52 schreef Bee-R34 het volgende:

[..]

ist ook, kom nog bij dat ik arme student ben die uiteraard te oud is voor een vulploeg baantje en een drukke studie heeft dus de meest gangbare tijden niet kan werken
studenten hoeven niet arm te zijn.

mja.. vodafone? naaiballen.
mijn rekeningen zijn ook elke keer te hoog terwijl ik zeker weet dat het niet kan kloppen. Nummers staan vaker in mijn factuur dan dat ik ze daadwerkelijk heb gebeld.
In juli is mijn contract afgelopen (na 2 jaar) en ik ga dus naar een ander. Helaas ben ik verplicht om naar hi te gaan, omdat ik zeer veel sms, en dus een smsbundel van 1000 moet hebben.
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_77184219
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:00 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

studenten hoeven niet arm te zijn.

mja.. vodafone? naaiballen.
mijn rekeningen zijn ook elke keer te hoog terwijl ik zeker weet dat het niet kan kloppen. Nummers staan vaker in mijn factuur dan dat ik ze daadwerkelijk heb gebeld.
In juli is mijn contract afgelopen (na 2 jaar) en ik ga dus naar een ander. Helaas ben ik verplicht om naar hi te gaan, omdat ik zeer veel sms, en dus een smsbundel van 1000 moet hebben.
weet je ook hoe ze jouw facturen opstelden? zoals in in OP aangaf of anders?

stelling over studenten klopt, maar in dit geval
  zaterdag 23 januari 2010 @ 19:04:13 #15
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_77184292
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:01 schreef Bee-R34 het volgende:

[..]

weet je ook hoe ze jouw facturen opstelden? zoals in in OP aangaf of anders?

stelling over studenten klopt, maar in dit geval
ze hebben het ooit uitgelegt, maar dat was me veel te ingewikkeld.
ook heb ik het een keer nagevraagd en zeiden ze dat het heel duidelijk was en ik alles kon narekenen via mijn specificatie. Nja. Ik heb het maar laten gaan, maar ik kan niet wachten tot ik er weg ben.

Juist op de momenten dat je een hoge rekening verwacht valt het reuze mee, en als het gewoon echt niet kan heb je torenhoge rekeningen.
pi_77184479
idd

ik merkte trouwens ook dat sinds ik verhaal ging doen ik niet meer smsjes kon ontvangen enz :s bereik werd opeens minder en het gehoor van klantenservice duurde ook langer

lijkt me sterk dat dit een terugpak actie is omdat ik het debiel vond hoe mijn rekeningen zo hoog konden zijn
  zondag 24 januari 2010 @ 06:18:46 #17
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_77201306
Denk je dat het bij andere operators anders is?

't is anders zo simpel.

Deel 1 = wat je uit je bundel gebruikt en wat een vast bedrag is
Deel 2 = wat je buiten je bundel gebruikt.
Deel 3 = 19% btw.

Je bent echt paranoia als je denk dat je minder bereik enz krijgt.

Als ik jou was gooide ik gewoon m'n telefoon in de prullebak en ging zonder door het leven of je neemt een duurdere bundel waar meer inzit.
  zondag 24 januari 2010 @ 06:31:35 #18
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_77201346
bereken je het wel goed?

Buiten je bundel elke 2sec die je belt word als minuut gerekend he +startarijf>
pi_77201636
daarnaast wordt bij diverse operators een deel van een minuut afgerond en berekend als 1 minuut.

mensen die hun kosten niet in de hand hebben en gaan spreken over spookrekeningen
pi_77202342
quote:
Op zondag 24 januari 2010 06:18 schreef mrPanerai het volgende:
Denk je dat het bij andere operators anders is?
kan altijd..

Ik bereken het goed ja, want bij vodafone zeiden ze zelf dat die 20 euro buiten bundel ook echt 20 euro is (dus al omgerekend naar buiten bundel tarieven), alleen zonder btw.

En er staat genoeg op google over veel te hoge rekeningen die gewoonweg niet kunnen. Zoals iemand die een lange tijd z'n telefoon niet gebruikte maar wel een hoge rekening kreeg.

Maar dan nog een keer de vraag

Als ik met een berekening die hun hebben aangegeven laat zien dat het niet klopt, zeggen hun dan "care, je betaald gewoon anders komt het incassobureau wel" of kan ik daarmee laten zien dat ik niet teveel ga betalen
pi_77205391
ik snap vodafone ook niet, ik heb opeens 10 euro buiten de bundel ge SMST terwijl ik naar mijn idee geen 150 SMS heb verstuurd in de maand dec. Ook minder dan 450 minuten gebeld en nog voor 15 euro buiten de bundel gebeld :S. Ik gaat binnenkort even langs vodafone
pi_77205541
en zo vond ik meer klachten bij een website (in spoiler, voor ik als promotor wordt aangezien)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_77207001
Als ik dit topic (en andere topics over mobiele telefoonnota's) doorlees wordt de zwarte piet alltijd door de beller naar de telefoonaanbieder geschoven. Mij valt toch wel heel erg op dat met name de jongeren zich te pletter bellen en SMSsen zeker niet wetend dat dit wel allemaal geld kost en uiteindelijk wel betaald dient te worden.

Moraal dit soort zaken, kijk eerst naar je bel en sms gedag dan pas klagen bij je provider. En niet omgekeerd.

IK maak mij nooit zorgen om mijn xs4all nota''s want ik heb net ingelogd en zie dat ik komende week maar iets van ja hoor... 0,36 ¤ hoef te betalen en dat ik ernaast toch ruim 33 uur heb gebeld naar vaste nummers.
Dit is nou duidelijk en overzichtelijk, alles bij elkaar ook het BTW tarief staat hier vermeld.

pi_77207963
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:25 schreef Fusionfreak het volgende:
Als ik dit topic (en andere topics over mobiele telefoonnota's) doorlees wordt de zwarte piet alltijd door de beller naar de telefoonaanbieder geschoven. Mij valt toch wel heel erg op dat met name de jongeren zich te pletter bellen en SMSsen zeker niet wetend dat dit wel allemaal geld kost en uiteindelijk wel betaald dient te worden.

Moraal dit soort zaken, kijk eerst naar je bel en sms gedag dan pas klagen bij je provider. En niet omgekeerd.

IK maak mij nooit zorgen om mijn xs4all nota''s want ik heb net ingelogd en zie dat ik komende week maar iets van ja hoor... 0,36 ¤ hoef te betalen en dat ik ernaast toch ruim 33 uur heb gebeld naar vaste nummers.
Dit is nou duidelijk en overzichtelijk, alles bij elkaar ook het BTW tarief staat hier vermeld.

[ afbeelding ]
maar dat zou dus betekenen dat, zelfs als ik al aangeef dat ik alles heb nagevraagd, de klager ben terwijl vodafone gewoon onduidelijk is

Even samengevat:

Ben persoonlijk naar Vodafone gegaan, die vertelden mij: Basisbundel + Buiten bundel (is al voorgerekend, dus geen extra kosten) + BTW = je rekening

Snap jij dan dat ik straks ga klagen als ik 66 euro bereken, en hun vast wel weer 300 ofzo

zo zie ik mijn tegoed, die eind februari komt:

in maart betaal ik dus 35 + 23,39 = 58,39 : 100 = 0,5839 x 19 = 11,0941 + 58,39 = ¤69,48 euro

Althans, volgens Vodafone (die het naar eigen zeggen zo berekenen).

MAAR NOG STEEDS DE VRAAG!!!!

ALS IK WEER EEN TE HOGE REKENING KRIJG, HEB IK DAN PECH OF KAN IK MET EEN BEREKENING MIJN GELIJK KRIJGEN EN DUS NIET TEVEEL HOEF TE BETALEN!!!

[ Bericht 3% gewijzigd door Bee-R34 op 24-01-2010 13:57:51 ]
pi_77209073
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:50 schreef Bee-R34 het volgende:

[..]

maar dat zou dus betekenen dat, zelfs als ik al aangeef dat ik alles heb nagevraagd, de klager ben terwijl vodafone gewoon onduidelijk is

Even samengevat:

Ben persoonlijk naar Vodafone gegaan, die vertelden mij: Basisbundel + Buiten bundel (is al voorgerekend, dus geen extra kosten) + BTW = je rekening

Snap jij dan dat ik straks ga klagen als ik 66 euro bereken, en hun vast wel weer 300 ofzo

zo zie ik mijn tegoed, die eind februari komt:

in maart betaal ik dus 35 + 23,39 = 58,39 : 100 = 0,5839 x 19 = 11,0941 + 58,39 = ¤69,48 euro

Althans, volgens Vodafone (die het naar eigen zeggen zo berekenen).

MAAR NOG STEEDS DE VRAAG!!!!

ALS IK WEER EEN TE HOGE REKENING KRIJG, HEB IK DAN PECH OF KAN IK MET EEN BEREKENING MIJN GELIJK KRIJGEN EN DUS NIET TEVEEL HOEF TE BETALEN!!!
Sorry maar ik zie in dat overzicht nergens een bedrag vanh 300 ¤ staan, of lees ik iets verkeerd of je laat niet alles zien.

Wat is die vermeende 300 ¤ volgens jou dan??
pi_77209273
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:16 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Sorry maar ik zie in dat overzicht nergens een bedrag vanh 300 ¤ staan, of lees ik iets verkeerd of je laat niet alles zien.

Wat is die vermeende 300 ¤ volgens jou dan??
een voorbeeld. Voorheen had ik wel hoge rekeningen, maar het gaat er nu om dus.. dat ik het heb berekend zoals zij zeggen dat zij het berekenen. Dan zou het dus niet hoger kunnen uitkomen dan wat ik heb berekend. Toch?

Zo ja, is er dan een manier waarop ik kan betalen wat ik heb uitgerekend als zij hoger uitkomen met dezelfde berekening? (x zoveel)
  zondag 24 januari 2010 @ 14:31:25 #27
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_77209743
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:25 schreef Fusionfreak het volgende:

[ afbeelding ]
Oke. Vertel mij dan waarom ik met het zelfde pakket bij telfort nooit over mijn belminuten heen zat (ja met smsen , en dat wist ik want ik sms echt veel) en bij vodafone wel, terwijl ik juist minder ben gaan bellen. en dat weet ik heel zeker.
pi_77210226
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:20 schreef Bee-R34 het volgende:

[..]

een voorbeeld. Voorheen had ik wel hoge rekeningen, maar het gaat er nu om dus.. dat ik het heb berekend zoals zij zeggen dat zij het berekenen. Dan zou het dus niet hoger kunnen uitkomen dan wat ik heb berekend. Toch?

Zo ja, is er dan een manier waarop ik kan betalen wat ik heb uitgerekend als zij hoger uitkomen met dezelfde berekening? (x zoveel)
Alst jou berekeningswijze klopt zoals jij hier omschrift zal de factuur ook niet hoger gaan uitvallen, maar als de factuur achteraf toch hoger blijkt te zijn zal Vodafone op jou verzoek een specificatie schriftelijk kunnen toesturen waaruit die extra gespreks en/of dataverbruiks kosten dan wel niet bestaan.

BTW: In spooknoto's geloof ik in principe niet!
pi_77210334
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:44 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Alst jou berekeningswijze klopt zoals jij hier omschrift zal de factuur ook niet hoger gaan uitvallen, maar als de factuur achteraf toch hoger blijkt te zijn zal Vodafone op jou verzoek een specificatie schriftelijk kunnen toesturen waaruit die extra gespreks en/of dataverbruiks kosten dan wel niet bestaan.

dan moeten ze imho niet eerst heilig zeggen dat het niet kan en (wss) achteraf toch et iets hogers komen. Ze mogen hun service zowiezo wel verbeteren want hoe vaak ik wel niet hoor hoe slecht hun klantenservice is en hoe onduidelijk hun tegoed is is ook om verdrietig van te worden.

Maar goed, einde van de maand nadert, dus ik zal wel weer kijken of ze nu eindelijk wel doen wat ze zeggen en niet weer een te hoge rekening brengen
pi_77210501
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:47 schreef Bee-R34 het volgende:

Maar goed, einde van de maand nadert, dus ik zal wel weer kijken of ze nu eindelijk wel doen wat ze zeggen en niet weer een te hoge rekening brengen
Precies, wacht die nieuwe nota maar eens af, mischien is het wel een storm in een glas water en is het bedrag toch gelijk aan wat je verwachte.
pi_77210829
werd wel eens tijd.

nooit zo blij geweest dat ik van een abonnement af ben over een tijd
pi_77210993
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:01 schreef Bee-R34 het volgende:
werd wel eens tijd.

nooit zo blij geweest dat ik van een abonnement af ben over een tijd
Dat opzeggen kan wel eens een probleem gaan geven, aangemeld ben je zo.
pi_77211223
heb afgelopen maand al aangegeven dat ik wil kappen zodra mn abo klaar is dus uni is het gedaan met het gezeik
pi_77211350
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:44 schreef Fusionfreak het volgende:

Ik vraag me af of dit soort mensen ook gaat bijhouden hoeveel gas, water en licht ze verbruiken per jaar en dan gaan klagen dat het helemaal niet klopt.
pi_77211526
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:15 schreef BountyHunter340 het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dit soort mensen ook gaat bijhouden hoeveel gas, water en licht ze verbruiken per jaar en dan gaan klagen dat het helemaal niet klopt.
ze bedoelen hiermee dat andere bedrijven op kosten van gebruikers gaan profiteren. Was vroeger ook met satteliettelefoon. Als jij er een had en je buurman zocht de juiste frequentie kon hij op jouw kosten bellen.

Er was ook iets bij een Vodaklant die niet wist wat Arctic Mobiel ofzo was maar wel op zn rekening stond. Dus geen kosten uit het niets, maar gewoon kosten van een ander op jouw rekening.
  zondag 24 januari 2010 @ 16:33:19 #36
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_77213789
quote:
Op zondag 24 januari 2010 15:22 schreef Bee-R34 het volgende:

[..]
Was vroeger ook met satteliettelefoon. Als jij er een had en je buurman zocht de juiste frequentie kon hij op jouw kosten bellen.
Gelukkig is de hype van de sateliettelefoons snel overgewaaid.
pi_77245687
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:52 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Precies, wacht die nieuwe nota maar eens af, mischien is het wel een storm in een glas water en is het bedrag toch gelijk aan wat je verwachte.

kosten vallen mee haha, zelfs minder dan ik berekende o_O rekening bedraagt ¤ 56,58...

ook bizar eigenlijk xD Afzeik korting?
pi_77256087
De rekening die je vandaag gehad hebt, gaat over het verbruik in de periode van VORIGE maand.
De screens van de gebruikskosten die jij post zijn van deze maand...
pi_77259030
mijn screen is de rekening die ik in feb krijg. Zal (gezien mijn rekening nu) zo rond de 60 komen. Al met al, ben weer ff blij =D maar zal nog blijer zijn zonder vodapown
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')