abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:50:26 #1
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_77150672
Schenkstroop is 29 en heeft een uitkering, geen hele grote tot op het minimum maar daaronder nog. Ik ontvang 856.- per maand daar ik eerder gewerkt heb en dit een deel van dat inkomen is. Aangezien ik nieteens mijn Mavo heb kunnen afmaken door ziekte. Nee niet door onwil (Schenk deed zelfs VWO voor hij naar ZMOK moest), wil niemand hem aannemen. Zelfs de supermarkt wil hem niet. Ik wil best voor minder werken per uur zodat ik meer krijg per maand en toch aan de slag kan. Maar daar beginnen ze niet aan. Wat mag of kan ik dan nog wel doen. Ideeën / suggesties?

Dus ik wil wel werken, maar mijn leeftijd en het gebrek aan diplomas werkt tegen.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_77150716

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 22-01-2010 19:03:16 (Flikker op) ]
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:51:40 #3
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_77150718
Wat heb je qua ziekte? Wel in staat tot fysieke arbeid en zo ja, in hoeverre?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:52:01 #4
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_77150731
Thuiszorg?
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_77150829
Je kunt altijd nog vrijwilligerswerk gaan doen, totdat je wat vindt, als je jezelf graag nuttig wil maken voor de maatschappij.
pi_77150830
Via het UWV of de sociale werkplaats aan de slag en zorgen dat je ergens 'gedetacheerd' wordt. Als je wilt werken zijn daar altijd mogelijkheden voor.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:56:13 #7
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_77150871
bij peakit kun je werken/leren. dus als je een beetje thuis bent in de it kun je daar misschien rondneuzen
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:56:51 #8
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_77150896
Schenkstroop even wat anders, als jij van zo weinig rond moet komen waarom koop je dan Mora burgers?

Wellicht is postbezorging wat voor jou?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:56:59 #9
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_77150907
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:51 schreef Lastpost het volgende:
Wat heb je qua ziekte? Wel in staat tot fysieke arbeid en zo ja, in hoeverre?
Ik had ernstige eczeem en en ben nu nogsteeds verschrikkelijk allergisch voor stof. Daarnaast ontwikkelde ik dwanghandelingen tot in het eextreme. Ik had echt geen kracht meer voor school daar mijn eczeem alle energie opeiste. Niemand had daar begrip voor en zodoende belandde ik op ZMOK. En daarna op een LOM-Mavo. En zelfs dat trok ik niet. Mijn IQ was toen gemeten op 145 maar dat zal nu wel ver daaronder zitten.
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:52 schreef Pien85 het volgende:
Thuiszorg?
Thuiszorg? Ik heb geen idee wat dat inhoudt. 'k zal es googlen.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_77150956
Als je niet tegen stof kunt zou ik sowieso iets zoeken wat je buiten kunt doen.

Wat vind je leuk en waar ben je goed in? Wat voor werkervaring heb je?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_77150985
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:56 schreef Schenkstroop het volgende:

Serieus?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:59:44 #12
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_77150987
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:56 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ik had ernstige eczeem en en ben nu nogsteeds verschrikkelijk allergisch voor stof. Daarnaast ontwikkelde ik dwanghandelingen tot in het eextreme. Ik had echt geen kracht meer voor school daar mijn eczeem alle energie opeiste. Niemand had daar begrip voor en zodoende belandde ik op ZMOK. En daarna op een LOM-Mavo. En zelfs dat trok ik niet. Mijn IQ was toen gemeten op 145 maar dat zal nu wel ver daaronder zitten.
[..]

Thuishulp A Heb je geen diploma's voor nodig
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_77151053
Avondschool gaan doen om alsnog je diploma te halen....eventueel ergens subsidie aanvragen voor de kosten (Weet niet je of je bijstand of WAO hebt) en dan proberen om weer aan de slag te komen met nu betere kansen op werk?
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:02:10 #14
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_77151071
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:55 schreef Neleos het volgende:
Je kunt altijd nog vrijwilligerswerk gaan doen, totdat je wat vindt, als je jezelf graag nuttig wil maken voor de maatschappij.
Heb ik gedaan van 2002 en verder aan en af. Bij een jongeren-buurthuis. Acxhter de bar en als hulp bij het opzetten van openlucht- en binnen-feesten in Purmerend. Geeft grote voldoening. Maar door rarigheden van mijn kant durf ik z eniet meer opte zoeken.
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:55 schreef du_ke het volgende:
Via het UWV of de sociale werkplaats aan de slag en zorgen dat je ergens 'gedetacheerd' wordt. Als je wilt werken zijn daar altijd mogelijkheden voor.
Heb me 2x aangemeld eerst per brief en dan een gesprek met de verzekerings-arts en daarna met een begeleider van een of ander clubje dat mensen begeleid. wat een ellende. Wachten., wachten, wachten. En ze vinden niks.
Een van de redenen dat ik wil werken is dat ik graag meer inkomen wil. Daar bedrijven waar je 11 jaar de huur netjes bij betaald hebt geen genade kennen als je eens echt aan de rgond zit en gewoon niet kan. Op een sociaal werkplaats behoudt je de uitkering maar krijg je niks extras.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:02:49 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_77151092
Wat heb je hiervoor gedaan.

Oja wat je ook kunt worden is verpleger of ambulance verpleger.
Bij de meeste ziekenhuizen krijg je vanaf dag 1 salaris en 3 maanden opleiding ofzo.

Je moet alleen wel een intoets doen ofzo.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:04:15 #16
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_77151139
Maarja dat is eigenlijk niet het enige. Als je een uitkering hebt willen ze je heel graag aan het werk helpen.
Hierdoor kun je allerlei opleidingen gratis krijgen. Maar dan moet je wel bedenken wat je leuk vind.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:05:59 #17
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_77151188
@Juicyhil Ik zal eens kijken wat dat is, bedankt voor de suggetie.

@Erasmo: 80c per 4 stuks.

@heiden6: heel weinig. Tot nu toe alleen barwerk, het klaarmaken decoreren van feesten ed. En heb als bediende gewerkt in een koreaans eet-restaurant. maar dat laatste is wel heel zwaar. Verder IT. Ik heb mensen geholpen met pc's voor een tientje. Verder helemaal niks. Oja en telemarketing. Maar dat hield na twee weken voor mij op.
pi_77151194
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:02 schreef Daniel1976 het volgende:
Wat heb je hiervoor gedaan.

Oja wat je ook kunt worden is verpleger of ambulance verpleger.
Bij de meeste ziekenhuizen krijg je vanaf dag 1 salaris en 3 maanden opleiding ofzo.

Je moet alleen wel een intoets doen ofzo.
Njet. Voor ambu moet je eerst HBO-V doen dan door strenge selectie en nog lange aanvullende opleiding.

Heb je een rijbewijs? Zo ja, taxichauffeur? Maar eerst een opleiding doen is waarschijnlijk handiger.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:08:13 #19
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_77151258
@trovey: ik heb het geld simpelweg niet voor een avond-opleiding. daarnaast zijn de mensen niet echt vriendelijk toen ik her en der naar informatie belde. maar er is een horizon-college in het oude mavo-gebouw in mijn stad. ik zal es voorzichtig bij ze aankloppen om te vragen wat de mogelijkheden zijn.

@daniel76: dat is een hele goeie. ik weet niet wat ik wil doen of waar mijn interesses liggen. daar ga ik van het weekend hard over nadenken.
pi_77151428
Kijk ook eens bij gemeentes. Wellicht kan je ergens op een kantoor gaan zitten, wilde eerst zeggen postkamer, maar je stof allergie lijkt me dan geen goede combi... Probeer dat eens en dan zeker in overleg met het UWV. Neem aan dat ze het alleen maar kunnen toejuichen dat je iets wilt en het je wel kunnen helpen! Gewoon flink aangeven dat je echt wilt!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:15:05 #21
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_77151520
@Loudgirl: Nee ik heb geen rijbewijs.

Bedankt voor de eerste sugegetsies. Ik noteer alles en ga ook daadwerkelijk stappen ondernemen. Eens kijken hoever ik kom volgende week. Als ik nog vargen heb plaats ik ze hier. Ook bedankt Pien85
pi_77151575
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:12 schreef -_Tommy_- het volgende:
Kijk ook eens bij gemeentes. Wellicht kan je ergens op een kantoor gaan zitten, wilde eerst zeggen postkamer, maar je stof allergie lijkt me dan geen goede combi... Probeer dat eens en dan zeker in overleg met het UWV. Neem aan dat ze het alleen maar kunnen toejuichen dat je iets wilt en het je wel kunnen helpen! Gewoon flink aangeven dat je echt wilt!
Inderdaad. Laat zien dat je echt gemotiveerd bent en wilt aanpakken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_77151628
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:08 schreef Schenkstroop het volgende:
@trovey: ik heb het geld simpelweg niet voor een avond-opleiding. daarnaast zijn de mensen niet echt vriendelijk toen ik her en der naar informatie belde. maar er is een horizon-college in het oude mavo-gebouw in mijn stad. ik zal es voorzichtig bij ze aankloppen om te vragen wat de mogelijkheden zijn.

@daniel76: dat is een hele goeie. ik weet niet wat ik wil doen of waar mijn interesses liggen. daar ga ik van het weekend hard over nadenken.
Snap zeker wel dat je het geld niet hebt....maar al naar gelang je uitkering zou je daar toch wel een vergoeding voor kunnen krijgen...zeg niet dat het makkelijk zal zijn...je moet door heel veel papierwerk en ambtenaren heen maar vaak is er voor mensen die toch weer een opleiding willen doen om aan het werk te komen wel een subsidiemogelijkheid...wat voor soort uitkering heb je bijstand of een WAO?

Hieronder wat meer info over de twee uitkeringen en de mogelijkheden om een opleiding te volgen.

WAO
http://www.uwv.nl/particu(...)onderwijs/index.aspx

Bijstand
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=31038
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:20:43 #24
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_77151717
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:12 schreef -_Tommy_- het volgende:
Dacht ik van de week ook aan.

Nog even één vraagje. Ik ben daarnaast ook bang dat als ik terugval, dat ik dan geen zekerheid meer heb van een uitkering als ik die nu opgeef. Ik weet niet waar iok precies aan toe ben.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:23:18 #25
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')