Jij ouwe twitcherquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:13 schreef Warbler het volgende:
Gisteren mijn eerste dwergooruil gezien. Moest er een eindje voor rijden maar dan heb je ook wat
Het is bijzaak maar wel erg goed gepland. Zit net buiten Lissabon maar daar is voldoende te zien aangezien ik midden in een nationaal park zit, vlakbij de Taag. Hoop dus ook op grijze wouw, blauwe ekster, klauwieren, hop, veel reigers en arenden en de nodige gorzen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:10 schreef Kentoet het volgende:
Echt teveel gezien daar om op te noemen.... grote trap, Spaanse Keizerarend, grijze wouw, scharrelaar enz. Als je wilt kan ik je even een linkje van observado.org sturen, daar staan ook wat foto's.
Havikarend, Steenarend, Moorse nachtzwaluw, oehoe, dwergooruil, purperkoet en nog een paar heb ik niet gezien jammer genoeg.
Ga je voor de vogels naar Portugal of is het bijzaak?
Nee, de ouders waren beslist geen merelsquote:Op woensdag 26 mei 2010 08:51 schreef Warbler het volgende:
Die jonge vogel lijkt mij eerder een juveniel merel dan een fitis.
Klinkt goed! Wij zaten in Spanje in de buurt van de Taag. De soorten die je opnoemt ga je vrijwel zeker zien, ik heb ze in ieder geval veel aangetroffen. Vooral grauwe gorzen zijn zeer algemeen daar. Grijze wouw is nog wel lastig btw.quote:Op woensdag 26 mei 2010 08:51 schreef Warbler het volgende:
[..]
Het is bijzaak maar wel erg goed gepland. Zit net buiten Lissabon maar daar is voldoende te zien aangezien ik midden in een nationaal park zit, vlakbij de Taag. Hoop dus ook op grijze wouw, blauwe ekster, klauwieren, hop, veel reigers en arenden en de nodige gorzen.
Stuur me maar een link van observado, ben benieuwd. Kijk je in Nederland ook fanatiek vogels? Welke regio? Levenslijst op waarneming?
Ben nogal nieuwsgierig aangelegd![]()
-----------------------
Maak er maar winterkoning vanquote:Op woensdag 26 mei 2010 08:58 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, de ouders waren beslist geen merelsBeestje was ook heel klein hoor, ik dacht eerst dat het een blaadje was. Maar die hopsen niet door de carport
Voor grijze wouw heb je het meeste kans in de dehesa's, dat zijn die heuvellandschappen met (kurk)eiken. Kleine torenvalken heb ik bij bosjes gezien in oude steden als Trujillo en Caceres, waarschijnlijk zijn ze in Portugal ook te vinden rond de torens van oude dorpjes of stadjes.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:39 schreef Warbler het volgende:
Grijze wouw gaat inderdaad lastig worden. Maar met een beetje zoeken en geduld moet dit in 11 dagen lukken. Hoop ook nog een kleine torenvalk te zien.
Waarschijnlijk niet.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh I'm sorry, did I break your concentration?
die is wel heel mooiquote:
vind je het heel erg als ik die foto van Kentoet mooier vind?quote:Op woensdag 26 mei 2010 18:04 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
die is wel heel mooimaar nee, deze had veel meer geel
![]()
hieronder een bijna waarheidsgetrouwe schets: ()
[ afbeelding ]
Nee, dat denk ik toch niet. De ouders zagen er niet uit als winterkoninkjes. Was toch echt meer dit model (niet mijn foto), en veel lichter van kleur dan een winterkoninkje.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:24 schreef Kentoet het volgende:
Maak er maar winterkoning van. Mooi trouwens zo in je garage.....
quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:32 schreef Kentoet het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet.Haha, heb nog nooit een rokje aangetrokken maar zal het dit weekend eens proberenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De paint vogel kan het volgende zijn:![]()
quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:16 schreef Warbler het volgende:
[..]
Haha, heb nog nooit een rokje aangetrokken maar zal het dit weekend eens proberen
Hmm, dan weet ik het ook niet. Kun je anders een plaatje schieten en plaatsen van 1 van de ouders?quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik toch niet. De ouders zagen er niet uit als winterkoninkjes. Was toch echt meer dit model (niet mijn foto), en veel lichter van kleur dan een winterkoninkje.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |