nee ik weet niet dat gedrag van de pimpelmeesquote:Op vrijdag 16 april 2010 09:09 schreef Wolfje het volgende:
Gisteren heb ik een paar pimpelmezen gezien in mijn tuin. Dat gebeurt haast elke dag wel, maar het vreemde was dat een van hen bibberde met zijn/haar vleugeltjes zoals jonge vogels dat doen als ze wat te eten willen. Het lijkt mij dat het geen jonkie is geweest. Maar waarom doet dat beestje dat dan? Pure luiheid, of is ie zijn/haar partner aan het testen?
Tsjah. Als ik mijn boerenverstand erop loslaat dan zou ik zeggen dat het baltsgedrag is... Bij de balts bij roofvogels geeft het mannetje vaak voedsel aan het vrouwtje, misschien dat het bij pimpelmezen ook zo werkt?quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:09 schreef Wolfje het volgende:
Gisteren heb ik een paar pimpelmezen gezien in mijn tuin. Dat gebeurt haast elke dag wel, maar het vreemde was dat een van hen bibberde met zijn/haar vleugeltjes zoals jonge vogels dat doen als ze wat te eten willen. Het lijkt mij dat het geen jonkie is geweest. Maar waarom doet dat beestje dat dan? Pure luiheid, of is ie zijn/haar partner aan het testen?
een specht in je eigen tuin? Interessant!quote:Op woensdag 28 april 2010 13:53 schreef Lienekien het volgende:
Gisteren, in de tuin: een bonte specht.
Geen idee, eigenlijk!quote:Op donderdag 29 april 2010 11:18 schreef Warbler het volgende:
Welke bonte specht? De grote, middelste of kleine?
Merci.quote:
wij nietquote:
Ze zijn er nog steeds.quote:Op maandag 3 mei 2010 14:34 schreef Warbler het volgende:
Tegen deze tijd van het jaar stikt het van de Groenlingen in Nederland. Een deel trekt echter binnen een paar dagen weer verder. Het zijn prachtige diertjes en zeker leuk om op een balkon te zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |