abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77448766
A Single Man heb ik gisteren ook nog gezien, erg mooie film inderdaad.

Qua kaartjes is het toch nog redelijk gelukt. Ik ga in elk geval nog naar Skeletons, Crying With Laughter, Where Are You? en The Sentimental Engine Slayer.
quote:

Op vrijdag 29 januari 2010 20:32 schreef Jeeh het volgende:
Had me vrij laat opgegeven als vrijwilliger, maar mag nu alsnog vanavond aan de slag

Leuk leuk, kan ik toch nog beetje meehelpen.
Leuk. Waar zit je bij, publieksbegeleiding?
pi_77453927
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 14:39 schreef Nepthys het volgende:
Leuk. Waar zit je bij, publieksbegeleiding?
Nee, dagkrant koerier, de Daily Tiger verspreiden door Rotterdam.

Vandaag eerst naar Valhalla Rising geweest, met Mads Mikkelsen. Visueel indrukwekkend en mooi gefilmd en ook prachtige gore hier en daar. Wel is de film enorm traag en voelt eigenlijk (ondanks zijn geringe lengte van 90 min) te lang.

Daarna Do It Again gezien, documentaire over een fan van de Kinks die als missie heeft om de band weer bij elkaar te krijgen in originele bezetting. Vond het een prachtige en hilarische film, zeer genoten van veel mooie muziek, leuke interviews en de goede structuur van het geheel. Ook een leuke Q&A met regisseur en 'de fan' na afloop.
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
  zaterdag 30 januari 2010 @ 22:16:06 #28
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_77463139
Zojuist Air Doll gezien
pi_77464786
Vandaag Tetro en Reykjavik-Rotterdam gezien.

Tetro was prachtig. Mooi familie-gedreven drama dat zich afspeelt in Buenos Aires. Vincent Gallo komt met z'n karakteristieke kop ontzettend gaaf over en nieuwkomer&hoofdpersoon Alden Ehrenreich weet de film ver te brengen. Stylistisch erg mooi in het zwart-wit, met af en toe sterk gebruik van kleur. Deze nieuwste van Coppola is zeker een aanrader!

Reykjavik-Rotterdam was daarentegen een tegenvaller (had er ook gelukkig niet heel veel van verwacht). Te toevallig allemaal, alle plotlijntjes voelen uitgekauwd en origineel. Wel vermakelijk en leuk om Rotterdam in beeld te zien. Dat gebeurt helaas niet zo lang als de titel doet vermoeden, na een kwartiertje zijn we al weer op zee.
pi_77467383
The Ape en Hadewijch zijn wat mij betreft tot nu toe de aanraders...
  zondag 31 januari 2010 @ 01:29:18 #31
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_77468584
Ik vond the Ape nogal tegenvallen anders. Zat geen greintje diepgang of echte spanning in. Ik dacht de hele tijd "dat kan Renate Dorresteijn stukken beter". Bad lieutenant zojuist bekeken en die viel ook nogal tegen. Ook al geen diepgang of werkelijk verhaal. Gewoon standaard amerikaans geweld, drugs, corruptie, vleugje humor, paar geile wijven en een simpele goed-fout wereld. Ik geloof dat ik Rapt tot nog toe het beste vond. Gelukkig staan er nog een paar meer op de agenda waar ik meer van verwacht.
Maar nog geen 1 gescheurd dit jaar, dat is dan weer een pluspunt.
pi_77471004
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:26 schreef Jeeh het volgende:

Vandaag eerst naar Valhalla Rising geweest, met Mads Mikkelsen. Visueel indrukwekkend en mooi gefilmd en ook prachtige gore hier en daar. Wel is de film enorm traag en voelt eigenlijk (ondanks zijn geringe lengte van 90 min) te lang.

klinkt goed, die ga ik ook kijken
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_77471210
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 22:16 schreef dvdfreak het volgende:
Zojuist Air Doll gezien
zat gisteren ook, 2 voorstellingen achterelkaar, ook in die waardeloze stoelen van het oude luxor, wanneer gaan ze nou eindelijk een keer die stoelen vernieuwen?

eerste instantie stond het niet in mijn planning, maar later toch wel bij gevoegd, maar goed ook, ik vond het tot nu toe een van de betere films die ik heb gezien, het gaat over een love doll die tot leven komt en en gevoelens begint te krijgen, de zoektocht van de pop wordt als metafoor gebruikt voor ons mensen die ook snakken naar liefde en erkenning, het zit vol met de nodige humor uiteraard

heb tot nu toe 6 films gezien, maar bij elke voorstelling zaten mensen van de productie
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_77471341
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 23:11 schreef TJLinden het volgende:

Reykjavik-Rotterdam was daarentegen een tegenvaller (had er ook gelukkig niet heel veel van verwacht). Te toevallig allemaal, alle plotlijntjes voelen uitgekauwd en origineel. Wel vermakelijk en leuk om Rotterdam in beeld te zien. Dat gebeurt helaas niet zo lang als de titel doet vermoeden, na een kwartiertje zijn we al weer op zee.
wat een geneuzel was dat zeg voor de aanvang van de film

film was idd totaal niet boeiend, te vaak gezien al, op zich hoeft het niet zon ramp te zijn als het nou maar goed gemakt was, maar het is zo amateuristisch gedaan, dat het eigenlijk het niveua van ee b-film niet ontstijgt,
het was trouwens eigenlijk nauwelijks zichtbaar dat ze in rotterdam zaten, geen skyline shots, geen markante gebouwen, het was net zo goed niet in rotterdam opgenomen, maar anders zouden ze waarschijnlijk geen subsidie krijgen
-Rabia Al-Basri
  zondag 31 januari 2010 @ 12:04:39 #35
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_77472964
Net Mother gezien. Vijf gescheurd. Hoewel het eigenlijk geen echte 5 verdiend, maar ja, in vergelijking met wat ik voor andere films scheurde wel. Maar hoe dan ook de moeite van het kijken waard.
pi_77479212
quote:
Op zondag 31 januari 2010 12:04 schreef RobinOok het volgende:
Net Mother gezien. Vijf gescheurd. Hoewel het eigenlijk geen echte 5 verdiend, maar ja, in vergelijking met wat ik voor andere films scheurde wel. Maar hoe dan ook de moeite van het kijken waard.
In Cinerama? Dan zat ik bij je in de zaal.

Erg toffe film. Af en toe een beetje traag, maar verhaaltechnisch en visueel erg fijn. Lekker zwepende muziek en goede acteerprestaties van met name de moeder. De beslissingen die zij tegen het einde maakt kwamen nog vrij onverwacht (pluspunt). En het einde is erg mooi.
pi_77479259
En net trouwens dus ook Dial M for Murder in 3D gezien.
Wat een geniale, prachtig uitgedachte film. Het oog voor details is super en ik wist de hele film niet waar het zou eindigen. Ontzettend sterk.
3D voegde overigens niets toe, maar het verhaal erachter is leuk en het is vaak zeker terug te zien in de camerastanden en set-objecten.
  zondag 31 januari 2010 @ 16:47:37 #38
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_77481180
quote:
Op zondag 31 januari 2010 15:36 schreef TJLinden het volgende:
In Cinerama? Dan zat ik bij je in de zaal.
pi_77500517
Zojuist terug van 'let each one go where he may'. Het is een grof schandaal dat een dergelijke film als onderdeel van het 'kloppend hart van het festival' opgaat voor een prijs.
Bóós kan ik er om worden.
Wat een pretentieuze zinloze onzin. De beschrijving op de site maakt het allemaal nog erger: 'een reflectie op de geschiedenis van gedwongen migratie en een diepzinnig onderzoek naar de culturele eigenschappen van het kijken en tonen zelf.' Dit is gewoon gelul! De hele film laat zich samenvatten als: twee jongens lopen ergens naar toe......................................in Suriname.
Geen dialogen, geen plot, geen boodschap. Zijn er dan nog mooie plaatjes om naar te kijken? Helaas, Suriname is een prachtig land, maar de cameraman brengt vooral de schouders van de 'hoofdpersonen' in beeld. Tijdverspilling. Vooraanstaand en experimenteel, je moeder!
I'm so boring my clothes want to keep
someone else warm, someone cooler.
pi_77500594
quote:
Op maandag 1 februari 2010 01:13 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
Zojuist terug van 'let each one go where he may'. Het is een grof schandaal dat een dergelijke film als onderdeel van het 'kloppend hart van het festival' opgaat voor een prijs.
Bóós kan ik er om worden.
Wat een pretentieuze zinloze onzin. De beschrijving op de site maakt het allemaal nog erger: 'een reflectie op de geschiedenis van gedwongen migratie en een diepzinnig onderzoek naar de culturele eigenschappen van het kijken en tonen zelf.' Dit is gewoon gelul! De hele film laat zich samenvatten als: twee jongens lopen ergens naar toe......................................in Suriname.
Geen dialogen, geen plot, geen boodschap. Zijn er dan nog mooie plaatjes om naar te kijken? Helaas, Suriname is een prachtig land, maar de cameraman brengt vooral de schouders van de 'hoofdpersonen' in beeld. Tijdverspilling. Vooraanstaand en experimenteel, je moeder!
Heerlijk uitgesproken mening!

(na jouw beschrijving zal ik 'm in ieder geval niet bekijken)
  maandag 1 februari 2010 @ 09:47:33 #41
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_77504133
Ik had maar tijd voor 3 films dit jaar, en die waren allemaal gisteren.

Los Viajes del Viento
Columbiaanse film over een accordeon-speler op leeftijd die zijn ‘vervloekte’ accordeon terug wil brengen naar zijn meester nu zijn vrouw is overleven.
De film begint sterk en heeft alle ingrediënten voor een goede IFFR-film. Mooie landschappen, karakteristieke koppen en inzicht in lokale tradities en feesten. Genoeg vaart, een mooi verhaal.
Maar aan het eind trapt het in de valkuil van net iets teveel landschap, teveel stilzwijgen.
Toch nog een 3 uit 5 voor het eerste uur en het plot.

The Trotsky
Aanrader! Gaat dat zien, hij draait woensdagmiddag nog!
Om onbegrijpelijke redenen kon ik zondagochtend gewoon kaartjes halen voor deze zeer toegankelijke film die op IMDB een 8.5 krijgt tot nu toe.
Directeurszoon denkt dat hij de reïncarnatie is van communistisch revolutionist Leon Trotski. En dat leidt tot heel veel mooie situaties en briljante grappen!
Het verhaal waarin de grappen worden opgehangen is misschien niet het meest originele, maar de hele setting en de grappen zijn dat zeerzeker wel. De hoofdrolspeler Jay Baruchel (ik bleek hem te kennen uit Night of the Museum 2 ) speelt ijzersterk en draagt de film. Een 5 uit 5.

Slovenian Girl
Het leek me een zwaar drama, maar dat viel uiteindelijk wel mee.
Ingetogen maar toch zeker geen saai verhaal over een Sloveense studente die bijverdiend in de prostitutie (voornaamste klanten zijn EU parlementariërs) om zo haar luxe appartementje te bekostigen.
Het verhaal op zich is niet heel bijzonder of origineel. Maar filmtechnisch en verhaaltechnisch klopt het zeker, en de hoofdrolspeelster is briljant gecast en speelt zeer zeer goed. 3 uit 5, hoewel ik twijfelde een 4 uit 5 te geven. Maar daar was hij dan toch te gewoontjes voor.

Al met al 3 films die een voldoende scoren, en slechts 1 film die echt af en toe even doorbijten was. Ik heb het slechter getroffen in de jaren. Iedereen veel plezier met de andere films!
pi_77509940
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:47 schreef Stpan het volgende:

The Trotsky
Aanrader! Gaat dat zien, hij draait woensdagmiddag nog!
Om onbegrijpelijke redenen kon ik zondagochtend gewoon kaartjes halen voor deze zeer toegankelijke film die op IMDB een 8.5 krijgt tot nu toe.
Directeurszoon denkt dat hij de reïncarnatie is van communistisch revolutionist Leon Trotski. En dat leidt tot heel veel mooie situaties en briljante grappen!
Het verhaal waarin de grappen worden opgehangen is misschien niet het meest originele, maar de hele setting en de grappen zijn dat zeerzeker wel. De hoofdrolspeler Jay Baruchel (ik bleek hem te kennen uit Night of the Museum 2 ) speelt ijzersterk en draagt de film. Een 5 uit 5.

Echt ZO goed? Ik ben nu wel benieuwd. Had 'm eerst op m'n lijstje staan, maar uiteindelijk toch geschrapt omdat ik het idee had dat het er in deze film waarschijnlijk allemaal te dik bovenop zou liggen.
Nu zit ik toch wel erg te twijfelen om woensdag nog even te gaan.
pi_77520029
Let's Fall In Love
Leuke documentaire uit Taiwan. Filmmaakster Wuna Wu verbaasde zich over de vele jonge mensen in haar omgeving die uit angst om alleen te blijven snel gingen trouwen na tussenkomst van mevrouw Chen, een matchmaker de uitzoekt of mensen geschikt voor elkaar zijn. Deze documentaire laat zien hoe het enkele van de stellen vergaan is en hoe ze over hun huwelijk denken, de werkwijze van Chen en of ze misschien nog iets voor Wuna kan betekenen.
Veel erg grappige momenten, zoals koppels die toch niet zo blij zijn en elkaar in therapie eens flink de waarheid zeggen en een jongen die compleet wordt overvallen wanneer de matchmaker hem vertelt dat een vriendin die hij wel aardig maar niet zo mooi vindt alvast een huwelijksdatum heeft geprikt en of dat ok is?

cijfer: 7
pi_77521140
Tot morgenochtend kun je Europa, East hier op youtube bekijken (het is alleen wel de op een na laagst gewaardeerde film tot nu toe).
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:50:22 #45
73305 Stpan
pi_77547178
quote:
Op maandag 1 februari 2010 13:13 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Echt ZO goed? Ik ben nu wel benieuwd. Had 'm eerst op m'n lijstje staan, maar uiteindelijk toch geschrapt omdat ik het idee had dat het er in deze film waarschijnlijk allemaal te dik bovenop zou liggen.
Nu zit ik toch wel erg te twijfelen om woensdag nog even te gaan.
Voor een comedy is hij ZO goed ja.
Niet een film die je visie op het leven verandert ofzo, of een verhaal waarvan je achterover slaat. Maar wel heel erg geestig! En ja, het ligt er heel dik bovenop.
pi_77549094
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:50 schreef Stpan het volgende:

[..]

Voor een comedy is hij ZO goed ja.
Niet een film die je visie op het leven verandert ofzo, of een verhaal waarvan je achterover slaat. Maar wel heel erg geestig! En ja, het ligt er heel dik bovenop.
Kaartjes zijn gekocht en ik ga er morgenmiddag heen.
Bedankt voor het duwtje!
pi_77576251
My Queen Karo vanavond gezien. Over een Belgische familie die in een Amsterdams kraakpand gaat wonen in de jaren '70. Leuke film.

Wel leuk dat Déborah François (La torneuse de pages) meespeelde.
pi_77578028
Vandaag 'Crying With Laughter', 'Police, Adjective' en 'All That I Love' gezien.

De eerste was grappig en leuk (soms ook harder dan verwacht), de tweede zeker in het begin dodelijk saai (2x kort mn ogen dicht gehad) en de laatste was érg leuk. De film mist helaas iets om hem echt bijzonder te maken, maar ik heb me geen seconde verveeld en gewoon een leuke film gekeken
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_77617839
Vandaag Amer gezien.

Het is een film die gezegend is met een overdosis stijlvol visueel geweld dat sterk beinvloedt lijkt door Italiaanse giallo/thriller/horror films uit de jaren 70/eind 60, een erg intens sound design en weinig houvast voor de mensen die een duidelijk plot prefereren. Het doet me wat dat betreft een beetje denken aan Suspiria. En dan bedoel ik in dit geval niet het vergelijkbare kleurschema, maar vooral dat Amer ook 99% stijl is en als dat niet genoeg is om je in de film te trekken blijft er weinig over van de belevenis.

Een beter voorbeeld is misschien wel hun eigen korte film Chambre Jaune dat qua uitvoering erg in dezelfde hoek zit.

Daarvoor had ik Inferno gezien wat eigenlijk best past bij bovenstaande. In Inferno gaat het over de nooit afgemaakte film van Clouzot L'Enfer. (L'Enfer uit 1994 is gebaseerd op dat script) Er wordt veel gepraat over wat Clouzot zocht en waarom het uiteindelijk fout ging met het maken van deze film. Van de commentaren van betrokkenen en getoonde filmmateriaal valt op te maken dat vooral de kunstzinnige uitvoering de film bijzonder zou kunnen hebben gemaakt. Dat zullen we helaas nooit zien, gelukkig voldeed Amer enigszins in die behoefte
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
  donderdag 4 februari 2010 @ 11:12:24 #50
73305 Stpan
pi_77622929
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:41 schreef TJLinden het volgende:

[..]

Kaartjes zijn gekocht en ik ga er morgenmiddag heen.
Bedankt voor het duwtje!
En?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')