ZALTBOMMEL - De Zaltbommelse burgemeester Albert van den Bosch heeft politiebewaking gekregen. Het besluit werd genomen nadat Van den Bosch donderdagavond door Marokkaanse jeugd 'bedreigende opmerkingen' naar zijn hoofd kreeg geslingerd.
Dit meldt het Brabant Dagblad vandaag.
De politie heeft permanent een politieauto met agenten bij de burgemeester voor de deur gezet. Het is de laatste dagen onrustig in Zaltbommel. Dinsdagavond werd de Philipsschool ontruimd, een buurthuis dat wordt gebruikt door de Marokkaanse gemeenschap.
Twee verdachten van winkeldiefstal hadden zich verschanst in het buurthuis. Bij de ontruiming van dit buurthuis werden ernstige beledigingen geuit tegen politieagenten. Jongeren die dinsdag de Philipsschool verlieten, vernielden daarna nog twee auto's. In het weekend daarvoor werden bij een aantal huizen rond de school ruiten ingegooid.
In een brief die verspreid is in de omgeving van de Philipsschool in Zaltbommel schrijft burgemeester Albert van den Bosch dat de Marokkaanse gemeenschap het gedrag van een groep jonge Marokkaanse raddraaiers buitengewoon afkeurt.
Van den Bosch schrijft dat hij het, net als de omwonenden, zat is. "Ik zal alles binnen mijn mogelijkheden en bevoegdheden doen en niets nalaten om met name op te komen voor het steeds groter wordende aantal slachtoffers (van de groep Marokkaanse jongeren, red.) in Zaltbommel. "Dit geldt ondermeer voor slachtoffers van vernielingen, intimidatie, diefstal en vrouwonvriendelijk gedrag." (EBO)
Bron
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ter-Zaltbommel.dhtmlEdit
Ik vind dat de jeugd en dan bedoel ik allochtone en autochtone jeugd aan het ontsporen is. Deze raddraaiers gewoon in de gevangenis met alleen een zeepje
[ Bericht 7% gewijzigd door Stephan1237 op 22-01-2010 12:00:27 ]