Dadipark werd in 1950 geopend onder invloed van de lokale pastoor Gaston Deweer. Dadizele was op dat moment reeds een toeristische bestemming; veel mensen kwamen er op bedevaart. Het park evolueerde van een speelplein voor de kinderen van de bezoekers van de basiliek tot een zelfstandig pretpark. Het was niet gericht op grote moderne attracties, maar was eerder een laagdrempelig en betaalbaar park voor kleine kinderen. Uithangbord was een 800 meter lange hangbrug aan de randen van het domein, de langste van Europa. In het domein staan nog steeds de attracties, weliswaar overwoekerd. Al enkele jaren wordt geprobeerd het attractiepark nieuw leven in te blazen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:53 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Bisdom? Is het een reli park dan?
Wel mooie foto's. Iets met vergankelijkheid en zo.
en het gekke is, er lopen nog steeds struisvogels rond van toen het park nog open wasquote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:55 schreef Ynske het volgende:
[..]
Dadipark werd in 1950 geopend onder invloed van de lokale pastoor Gaston Deweer. Dadizele was op dat moment reeds een toeristische bestemming; veel mensen kwamen er op bedevaart. Het park evolueerde van een speelplein voor de kinderen van de bezoekers van de basiliek tot een zelfstandig pretpark. Het was niet gericht op grote moderne attracties, maar was eerder een laagdrempelig en betaalbaar park voor kleine kinderen. Uithangbord was een 800 meter lange hangbrug aan de randen van het domein, de langste van Europa. In het domein staan nog steeds de attracties, weliswaar overwoekerd. Al enkele jaren wordt geprobeerd het attractiepark nieuw leven in te blazen.
Sluiting
In 2000 gebeurde er een ongeluk in het park. Een jongen uit Kortrijk die gebruik maakte van de Nautic Jet attractie raakte zijn arm kwijt tijdens een rit in deze attractie. Dit ongeluk was het laatste in een reeks incidenten maar ook het zwaarste ongeluk in de geschiedenis van het park. Na het ongeval begonnen mensen meer te klagen over de veiligheid in het park en het aantal bezoekers liep terug. In 2002 werd aangekondigd dat het park voor een jaar gesloten zou worden voor renovatie, maar het park is sindsdien niet meer geopend.
3 x raden wat jij morgen in je Clio aantreftquote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:48 schreef Loveless85 het volgende:
Ingetje
[..]
Waar ga je de andere 17 laten
kloptquote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:58 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
en het gekke is, er lopen nog steeds struisvogels rond van toen het park nog open was
Ook voor mij morgen even wat extra beestjes knuffelen hoorquote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:58 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
3 x raden wat jij morgen in je Clio aantreft![]()
Haai![]()
Ik zag een enorm goor, maar wel spannend reisverhaal van Mr.S.
Leuk dat je ons ff komt updaten af en toe
dat zou ik dan weer niet durven. met die straling, laatst een repo over gezien, die stralingsmeters slaan echt uit boven t gras, en minder boven t asfaltquote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:59 schreef Loveless85 het volgende:
Ik wil nog weleens naar Tsjernobyl. Kekke foto's had ik in dat topic gemikt hé Zwabster
Jaaaren terug was Michael Pilarzyk (???) es op TV met groen haar, dus ik moeders wijsgemaakt dat dta kwam omdat ie een Tjernobyl-kindje was.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:59 schreef Loveless85 het volgende:
Ik wil nog weleens naar Tsjernobyl. Kekke foto's had ik in dat topic gemikt hé Zwabster
gewoon vergeten met zijn domme kop, je weet hoe kinderen zijn, vergeten alles, jassen, schoenen, sleutels, armen...quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:01 schreef MissBliss het volgende:
Hoe is die jongen zn arm kwijtgeraakt dan?
Zware valpartij in Dadiparkquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:01 schreef MissBliss het volgende:
Hoe is die jongen zn arm kwijtgeraakt dan?
Ja er is nog steeds 300x zoveel straling als normaal ofzo. Maar je kan wel redelijk veilig 10 á 15 minuten op redelijk kleine afstand van de reactor zijn. En verder is het gewoon rondleiding door Prypyat, dorpje ernaast, wat helemaal verlaten is meteen na de ramp en waar de tijd dus al 25 jaar stilstaat, heel intrigerend om dat te zienquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:01 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat zou ik dan weer niet durven. met die straling, laatst een repo over gezien, die stralingsmeters slaan echt uit boven t gras, en minder boven t asfalt
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 12:59 schreef Loveless85 het volgende:
zeker intrigerendquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:04 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja er is nog steeds 300x zoveel straling als normaal ofzo. Maar je kan wel redelijk veilig 10 á 15 minuten op redelijk kleine afstand van de reactor zijn. En verder is het gewoon rondleiding door Prypyat, dorpje ernaast, wat helemaal verlaten is meteen na de ramp en waar de tijd dus al 25 jaar stilstaat, heel intrigerend om dat te zien
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:03 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
gewoon vergeten met zijn domme kop, je weet hoe kinderen zijn, vergeten alles, jassen, schoenen, sleutels, armen...
Oh ongelukkig gevallen dus. Ik dacht dat die arm er misschien afgerukt was ofzoquote:Op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
Zware valpartij in Dadipark
* donderdag 08 juni 2000
*
* Auteur: (avn)
DADIZELE -- Een negenjarige jongen uit het Kortrijkse dagcentrum De Horizon kwam gisternamiddag zwaar ten val op de Nautic Jet in het pretpark Dadipark in Dadizele. Volgens het parket is de kans groot dat het kind een arm verliest.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:03 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
gewoon vergeten met zijn domme kop, je weet hoe kinderen zijn, vergeten alles, jassen, schoenen, sleutels, armen...
Auwauwauwauwauw! Dat doet de parkreputatie geen goed natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
Zware valpartij in Dadipark
* donderdag 08 juni 2000
*
* Auteur: (avn)
DADIZELE -- Een negenjarige jongen uit het Kortrijkse dagcentrum De Horizon kwam gisternamiddag zwaar ten val op de Nautic Jet in het pretpark Dadipark in Dadizele. Volgens het parket is de kans groot dat het kind een arm verliest.
Wil ik ook nog weleens naartoe. Voor die straling ben ik niet zo bang, dat houden ze in de gaten en op de echt gevaarlijke plekken mag je toch niet komen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:04 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja er is nog steeds 300x zoveel straling als normaal ofzo. Maar je kan wel redelijk veilig 10 á 15 minuten op redelijk kleine afstand van de reactor zijn. En verder is het gewoon rondleiding door Prypyat, dorpje ernaast, wat helemaal verlaten is meteen na de ramp en waar de tijd dus al 25 jaar stilstaat, heel intrigerend om dat te zien
http://www.sovjetreizen.nl/dagexcursiechernobyl.htmlquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:07 schreef Cat22 het volgende:
Wil ik ook nog weleens naartoe. Voor die straling ben ik niet zo bang, dat houden ze in de gaten en op de echt gevaarlijke plekken mag je toch niet komen.
Ik heb er ook weleens foto's en een reisverhaal van gelezen hier op Fok. Fascinerend.
quote:Fotostop op 100 meter afstand van de beruchte reactor, blok nummer
4. (veilige afstand)
quote:Bezoek aan Pripyat, een stad waar ooit 50.000 mensen woonden en
die 36 uur na de ontploffing geëvacueerd werd. Hier beleeft u de stilte
en rust van deze verlaten stad. U brengt een be zoek aan de
flatgebouwen zoals deze in 1986 achter gelaten zijn, waar nog alle-
daagse gebruiksvoorwerpen te vinden zijn. Tijdens uw bezoek komt u
langs de kermis, opgebouwd voor de 1 mei viering waar het reuzenrad
en de botsauto’s levenloos staan te wachten op bezoekers.
komt omdat de isotopen van het asfalt afspoelen, en het gras ze opneemt, via het waterquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:01 schreef Ynske het volgende:
[..]
dat zou ik dan weer niet durven. met die straling, laatst een repo over gezien, die stralingsmeters slaan echt uit boven t gras, en minder boven t asfalt
Wat zij zegt!quote:
wat dacht je van doel? ontrumd voor de antwerpse haven, bijna helemaal leeg nuquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:06 schreef Ynske het volgende:
[..]
zeker intrigerend
dr is in België een spookdorp, helaas word t nu afgebroken, maar dat is ook zoiets, overigens ook met die pretparken enzo. dr hangt gewoon zo'n aparte rare sfeer
Argh, vergeten te maken gister! En vanavond komt het er ook niet van want Ravage is er niet.. Sorry!quote:
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:14 schreef Morretje het volgende:
[..]
Argh, vergeten te maken gister! En vanavond komt het er ook niet van want Ravage is er niet.. Sorry!![]()
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:14 schreef Morretje het volgende:
[..]
Argh, vergeten te maken gister! En vanavond komt het er ook niet van want Ravage is er niet.. Sorry!![]()
3 op reis is daar geweest en hebben toen ook daar in een hotel overnahctquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:09 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
http://www.sovjetreizen.nl/dagexcursiechernobyl.html
Het schijnt officieel nog niet te mogen, maar wel oogluikend toegestaan te worden
[..]
[..]
dat bedoel ik ja, maar word heel snel afgebrokenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:12 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
wat dacht je van doel? ontrumd voor de antwerpse haven, bijna helemaal leeg nu
k weet daar niet veel vanquote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:10 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
komt omdat de isotopen van het asfalt afspoelen, en het gras ze opneemt, via het water
toen tsjernobyl poef deed kon je natuurlijk in nederland zelfs veel geoogste groente niet meer eten vanwege de fall-out, koeien mochten ook niet meer grazen omdat het gras er vol mee zat![]()
maar zolang je op het asfalt blijft is er niks aan de hand, in de lucht zit niks meer, en alles wat er op je schoenen komt kan je afspoelen
veel mensne zijn bang voor radioactiviteit als een soort van spook, maar het is gewoon een natuurkundig begrip en als je er goed mee omgaat valt het wel mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |