abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77163483
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 23:39 schreef Nick_Taken het volgende:
[ afbeelding ]
Vind het wel achterlijk dat er op die sandwichborden 'opgeladen' staat...
pi_77163516
Mijn eerste opmerking ook, erg dubieuze zin...
pi_77163570
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 23:47 schreef Nick_Taken het volgende:
Mijn eerste opmerking ook, erg dubieuze zin...
Tja, dat de organisaties achter de invoering niet echt van duidelijke communicatie houden wordt hier maar weer eens bevestigd.
pi_77164065
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 23:32 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat is dus juist andersom voor zover ik begrijpen heb. Alleen de NS kan zien wat voor Product er op je kaart staat, overige vervoerders kunnen alleen zien of je ingecheckt bent of niet.
Hm, nou je het zegt. Als ik incheck in de bus staat er wel STU, maar wat je zegt heb ik ook ergens gelezen dacht ik. Mocht ik ooit controle krijgen in de bus, dan zal ik het vragen :p.
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 23:39 schreef Nick_Taken het volgende:
[ afbeelding ]
Hm, juist hiermee had ik geen last. Die informatie kon je overal vinden op het internet. Miste op de site trouwens wel de informatie dat je in de bus ook je abonnemnt op kan halen. Had liever wat meer voorlichting gehad over het in/uitchecken en de gevolgen ervan als je het niet doet. Maar daar heb ik al genoeg over lopen zeuren :p.

Heb ook al genoeg mensen gesproken die voor de 3e keer een chipkaart aangevraagd hebben en er maar geen krijgen, en er was zelfs iemand die een kapotte kaart kreeg. En waar is de samenreiskorting?

Het had best kunnen werken, maar op het moment zijn de nadelen helaas veel groter dan de voordelen, en is het in mijn eigen nog maar half af en is er slecht over nagedacht. Op station Enschede staat bovendien maar 1 in/uitcheck paal, en op Hengelo 2. Lekker als straks iedereen daar in/uit moet checken tijdens het spitsuur .
pi_77164508
quote:
Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1399028/4/25#77164065]

Op station Enschede staat bovendien maar 1 in/uitcheck paal
, en op Hengelo 2. Lekker als straks iedereen daar in/uit moet checken tijdens het spitsuur .
Inderdaad. Weetje hoe takke druk het altijd is tijdens het uitstappen rond half 9 's ochtends.
pi_77164843
Ik heb 3 mensen gesproken die een kapotte kaart kregen.
Verder het een en het ander staat wel op internet, maar hebben dus moeten constateren dat het verre van duidelijk schijnt te zijn voor de meeste.
Daarom naast technische problemen ook communicatieve problemen.
pi_77164927
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 00:25 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik heb 3 mensen gesproken die een kapotte kaart kregen.
Verder het een en het ander staat wel op internet, maar hebben dus moeten constateren dat het verre van duidelijk schijnt te zijn voor de meeste.
Daarom naast technische problemen ook communicatieve problemen.
De termen die ze gebruiken zijn op zich wel duidelijk, alleen de meeste studenten zijn te lui om even goed te lezen. Verdere communicatie is wel bagger (omtrent tijdstip van activeren bijvoorbeeld).
pi_77165072
Als het voor een groot deel niet duidelijk is hadden ze toch echt beter onderzoek moeten doen naar wat wel duidelijk was geweest. neemt niet weg dat ik op de universiteiten genoeg mensen gesproken heb die het wel in een keer voor elkaar kregen. Vooral op de hbo's hadden mensen vaak geen idee. Ik trek hier zelf geen conclusies uit, maar ik denk dat ze een doelgroep bij eigen voor-onderzoek gemist hebben.
pi_77170562
Ik heb een aanvullinkje voor de OP:

Ik heb alles geprobeerd, maar m'n probleem is nog steeds niet opgelost. Wie kan me helpen?
Neem voor hulp met het oplossen van je probleem contact op met het OV-Loket (een onderdeel van Reizigersvereniging ROVER) via dit formulier. Zij hebben direct contact met de back-offices van de verantwoordelijke instaties en kunnen je helpen met het sneller oplossen van je probleem.
  Moderator zaterdag 23 januari 2010 @ 10:15:52 #85
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77170801
OK!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 23 januari 2010 @ 11:26:00 #86
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_77171825
Geen probleem als je hem nog niet hebt kunnen opladen. Zoals ik namelijk al verwacht had, is de deadline van 1 februari namelijk uitgesteld.
http://jongeren.blog.nl/a(...)ipkaart-te-activeren

Voorlopig kun je dus nog gewoon met je oude kaart reizen.
Mij is het intussen al gelukt hem te activeren trouwens.
Jesus hates you.
pi_77172567
Waarschijnlijk al talloze keren besproken, maar het is gewoon bijna niet terug te vinden.

Ik heb een tijdelijke studenten ov-chipkaart gekregen, de echte is onderweg...
In de trein ziet de conducteur dat er een weekabonnement op staat, dus blijkbaar was dat al geregeld.

Echter als ik wil inchecken in de bus (wat blijkbaar moet) geeft hij aan dat er geen geldig saldo op staat.
Terwijl het gewoon door de week is.

Iemand die het antwoord weet op deze situatie?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:57:20 #88
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77175176
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:03 schreef Cheater_07 het volgende:
Waarschijnlijk al talloze keren besproken, maar het is gewoon bijna niet terug te vinden.

Ik heb een tijdelijke studenten ov-chipkaart gekregen, de echte is onderweg...
In de trein ziet de conducteur dat er een weekabonnement op staat, dus blijkbaar was dat al geregeld.

Echter als ik wil inchecken in de bus (wat blijkbaar moet) geeft hij aan dat er geen geldig saldo op staat.
Terwijl het gewoon door de week is.

Iemand die het antwoord weet op deze situatie?
Antwoord 1: gillend rondjes rennen en uiteindelijk met je duim in je mond op de grond gaan liggen huilen.

Antwoord 2: wachten op je echte kaart en zoveel mogelijk papierwerk meenemen voor in de bus (bewijs dat je hem hebt aangevraagd, bewijs dat je studeert, bewijs dat dit een tijdelijke kaart is) en hopen dat de chauffeur van de bus je daarmee in laat stappen.

Antwoord 3: reizen met je oude ov uit 2009, al schijnen ze daar wel moeilijker over te gaan doen.

Overigens schijnen sommige bussen het abonnement niet te herkennen, geloof ik. Misschien dat het daar aan ligt? Of kunnen studenten om je heen wel inchecken in die bussen waar jij mee reist?
pi_77181206
Heb een brief van de duo gekregen

Beste student,

Je hebt op 5 januari 2010 een weekabonnement in gebruik genomen.
You dream it, I live it.
pi_77186671
Wtf.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_77191099
Mijn kaart werkt nu helemaal niet meer Ik heb direct de 1e week mijn reisproduct opgehaald. Ging allemaal in 1 keer goed. 1e keer met de bus en trein ging prima, maar beide keren volgens mij niet uitgecheckt. Nu presteert de kaart helemaal niets meer, in de bus niet, trein niet, conducteur ziet niets en ook zo een oplaadpunt ziet mijn kaart niet. Nu las ik in de FAQ van studentenov-chipkaart dat als je meerdere( ) keren niet uitcheckt je pas wordt geblokkeerd. Maar wat houdt geblokkeerd in, krijg ik dan een foutmelding/rood lampje bij het inchecken of doet mijn pas het, zoals nu het geval is, dan helemaal niet meer?
  zondag 24 januari 2010 @ 00:03:12 #92
131278 moemoe
#teampanda
pi_77195056
Op dit moment is Mijn IB-Groep gesloten. Je kunt Mijn IB-Groep iedere dag van 07.00 tot 00.00 uur gebruiken.

Onze excuses voor het ongemak.

Bepalen ze zelfs wanneer ik ga klagen .
  Moderator zondag 24 januari 2010 @ 00:08:11 #93
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77195227
quote:
Op zondag 24 januari 2010 00:03 schreef moemoe het volgende:
Op dit moment is Mijn IB-Groep gesloten. Je kunt Mijn IB-Groep iedere dag van 07.00 tot 00.00 uur gebruiken.

Onze excuses voor het ongemak.

Bepalen ze zelfs wanneer ik ga klagen .
Als je in Groningstad bent kan je ook naar het IBG kantoor zelf he.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 24 januari 2010 @ 00:10:18 #94
131278 moemoe
#teampanda
pi_77195310
quote:
Op zondag 24 januari 2010 00:08 schreef Renesite het volgende:

[..]

Als je in Groningstad bent kan je ook naar het IBG kantoor zelf he.
Ik weet niet of ik voor mezelf in sta als ik het IBG kantoor zie.
  zondag 24 januari 2010 @ 00:10:51 #95
131278 moemoe
#teampanda
pi_77195330
Neh, dan verstuur ik het formulier voor de schadevergoeding wel morgen.

Lekker up up-to-date is dat formulier btw. Ze hebben het over de OV-studentenkaart en het postkantoor .
  zondag 24 januari 2010 @ 11:45:12 #96
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_77203876
Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand me kan helpen. Vanaf 22 januari kon ik mijn studenten reisproduct ophalen. Ik heb het 's morgens geprobeerd maar het apparaat gaf de melding dat er geen product klaarstond.
's Middags wilde ik het weer proberen maar er werd me verteld door een OV chip dude dat er in heel NL storingen waren waardoor niemand kon opladen.
Ik ga nu voor het eerst een opleiding volgen dus ik heb geen oude studenten OV. Ik moet vanaf 1 februari dus echt een werkende chipkaart hebben.

Toen ik naar huis ging met de bus dacht ik; ik zal dat ding voor de gein eens voor dat poortje houden. Toen bleek dus dat hij het gewoon deed, hij gaf een piepje en Goede Reis aan.
Bij het uitchecken werkte het ook goed maar zag ik ineens de melding ¤ 2,61 staan.

Ik heb geen geld op het ding staan. Klopt het dat hij met studenten chipkaarten toch aangeeft wat het bedrag is? En hij deed het nu, kan ik er vanuit gaan dat hij het vanaf nu gewoon standaard doet? Toch gek omdat hij niet is geladen maar hij werkte echt, snap er geen reet van.
L'Enfer, c'est les autres.
  zondag 24 januari 2010 @ 12:53:13 #97
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_77205905
quote:
Op zondag 24 januari 2010 11:45 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand me kan helpen. Vanaf 22 januari kon ik mijn studenten reisproduct ophalen. Ik heb het 's morgens geprobeerd maar het apparaat gaf de melding dat er geen product klaarstond.
's Middags wilde ik het weer proberen maar er werd me verteld door een OV chip dude dat er in heel NL storingen waren waardoor niemand kon opladen.
Ik ga nu voor het eerst een opleiding volgen dus ik heb geen oude studenten OV. Ik moet vanaf 1 februari dus echt een werkende chipkaart hebben.

Toen ik naar huis ging met de bus dacht ik; ik zal dat ding voor de gein eens voor dat poortje houden. Toen bleek dus dat hij het gewoon deed, hij gaf een piepje en Goede Reis aan.
Bij het uitchecken werkte het ook goed maar zag ik ineens de melding ¤ 2,61 staan.

Ik heb geen geld op het ding staan. Klopt het dat hij met studenten chipkaarten toch aangeeft wat het bedrag is? En hij deed het nu, kan ik er vanuit gaan dat hij het vanaf nu gewoon standaard doet? Toch gek omdat hij niet is geladen maar hij werkte echt, snap er geen reet van.
Ik denk dat je een gewone chipkaart gekregen hebt. Ben je student of HBO-er? En ben je 18 of ouder?
Als dit de eerste keer is dat je gaat studeren, heb je dan al een studentenkaart aangevraagd bij Informatie Beheer Groep?
Jesus hates you.
pi_77207217
AARGH ik word echt gek van de ovchipkaart. Heb begin december mijn studenten ov-abonnement gewijzigd van week naar weekend. Op 6 januari, na een paar defecte oplaadpalen en storingen in het systeem, netjes mijn 'product opgehaald'. Op de oplaadpaal stond duidelijk dat er weekendabo was geactiveerd. Gister voor het eerst gereisd met de chipkaart. In de bus was alles prima, geen geld afgeschreven. Maar ik werd gecontroleerd in de trein, en op de scanner van de conducteur stond dat ik weekabonnement heb. Begon de beste man met een boze blik alsof ik een of andere crimineel was een boete uit te schrijven. Een andere conducteur kwam er uiteindelijk bij en kon op zijn scanner meer info opvragen, waaruit wel bleek dat ik ook weekend-ov heb, maar op de scanners (ook bij de kaartjesautomaten en op 'Mijn ov-chipkaart') staat duidelijk weekabonnement. Nog eens op 'mijn IBGroep' gecontroleerd, maar daar staat wel weekend-ov..
Na een kwartier op de wachtlijn van de klantenservice, kreeg ik er een mevrouw aan die me kon vertellen dat het systeem eruit lag en dat ze nu niks voor me kunnen doen..

Net maar eens een klacht ingediend op http://www.ov-chipklacht.nl/
pi_77208930
Straks weer met de bus rijden. Het zal weer een verassing zijn of de chauffeur moeilijk gaat doen over het gebruik van mijn oude OV jaarkaart.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  zondag 24 januari 2010 @ 14:27:22 #100
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_77209567
Ik heb mijn ov-chip gecheckt bij zo'n ns-automaat en daaruit blijkt dat er wel gewoon 4 producten op de kaart staan, week, korting week en 2 overig! Jeuh! Dit in tegenstelling tot de site (1 product, week) en ib-groep (geen datum bij geactiveerd). Mijn activeren van een week terug is dus geslaagd!

@Maria 2.0: bij studentenov-chip geeft de bus geen 'goede reis' aan (ook geen prijs) maar iets van 'in ok zooitje cijfers'. En bij uitchecken dus 'uit ok 345678945231465854' of zoiets. Dus ik denk dat er geen abo op je kaart staat. Ook geen tijdelijke ofzo. Je kunt dit checken bij een gewone NS-kaartjesautomaat, als daarop ov-chip het doet. Je meot hem er voor houden en dan op kaartinformatie of zoiets toetsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')