Tja, dat de organisaties achter de invoering niet echt van duidelijke communicatie houden wordt hier maar weer eens bevestigd.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:47 schreef Nick_Taken het volgende:
Mijn eerste opmerking ook, erg dubieuze zin...
Hm, nou je het zegt. Als ik incheck in de bus staat er wel STU, maar wat je zegt heb ik ook ergens gelezen dacht ik. Mocht ik ooit controle krijgen in de bus, dan zal ik het vragen :p.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat is dus juist andersom voor zover ik begrijpen heb. Alleen de NS kan zien wat voor Product er op je kaart staat, overige vervoerders kunnen alleen zien of je ingecheckt bent of niet.
Hm, juist hiermee had ik geen last. Die informatie kon je overal vinden op het internet. Miste op de site trouwens wel de informatie dat je in de bus ook je abonnemnt op kan halen. Had liever wat meer voorlichting gehad over het in/uitchecken en de gevolgen ervan als je het niet doet. Maar daar heb ik al genoeg over lopen zeuren :p.quote:
Inderdaad. Weetje hoe takke druk het altijd is tijdens het uitstappen rond half 9 's ochtends.quote:Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1399028/4/25#77164065]
Op station Enschede staat bovendien maar 1 in/uitcheck paal, en op Hengelo 2. Lekker als straks iedereen daar in/uit moet checken tijdens het spitsuur.
De termen die ze gebruiken zijn op zich wel duidelijk, alleen de meeste studenten zijn te lui om even goed te lezen. Verdere communicatie is wel bagger (omtrent tijdstip van activeren bijvoorbeeld).quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:25 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik heb 3 mensen gesproken die een kapotte kaart kregen.
Verder het een en het ander staat wel op internet, maar hebben dus moeten constateren dat het verre van duidelijk schijnt te zijn voor de meeste.
Daarom naast technische problemen ook communicatieve problemen.
Antwoord 1: gillend rondjes rennen en uiteindelijk met je duim in je mond op de grond gaan liggen huilen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:03 schreef Cheater_07 het volgende:
Waarschijnlijk al talloze keren besproken, maar het is gewoon bijna niet terug te vinden.
Ik heb een tijdelijke studenten ov-chipkaart gekregen, de echte is onderweg...
In de trein ziet de conducteur dat er een weekabonnement op staat, dus blijkbaar was dat al geregeld.
Echter als ik wil inchecken in de bus (wat blijkbaar moet) geeft hij aan dat er geen geldig saldo op staat.
Terwijl het gewoon door de week is.
Iemand die het antwoord weet op deze situatie?
Als je in Groningstad bent kan je ook naar het IBG kantoor zelf he.quote:Op zondag 24 januari 2010 00:03 schreef moemoe het volgende:
Op dit moment is Mijn IB-Groep gesloten. Je kunt Mijn IB-Groep iedere dag van 07.00 tot 00.00 uur gebruiken.
Onze excuses voor het ongemak.
Bepalen ze zelfs wanneer ik ga klagen.
Ik weet niet of ik voor mezelf in sta als ik het IBG kantoor zie.quote:Op zondag 24 januari 2010 00:08 schreef Renesite het volgende:
[..]
Als je in Groningstad bent kan je ook naar het IBG kantoor zelf he.
Ik denk dat je een gewone chipkaart gekregen hebt. Ben je student of HBO-er? En ben je 18 of ouder?quote:Op zondag 24 januari 2010 11:45 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand me kan helpen. Vanaf 22 januari kon ik mijn studenten reisproduct ophalen. Ik heb het 's morgens geprobeerd maar het apparaat gaf de melding dat er geen product klaarstond.
's Middags wilde ik het weer proberen maar er werd me verteld door een OV chip dude dat er in heel NL storingen waren waardoor niemand kon opladen.
Ik ga nu voor het eerst een opleiding volgen dus ik heb geen oude studenten OV. Ik moet vanaf 1 februari dus echt een werkende chipkaart hebben.
Toen ik naar huis ging met de bus dacht ik; ik zal dat ding voor de gein eens voor dat poortje houden. Toen bleek dus dat hij het gewoon deed, hij gaf een piepje en Goede Reis aan.
Bij het uitchecken werkte het ook goed maar zag ik ineens de melding ¤ 2,61 staan.
Ik heb geen geld op het ding staan. Klopt het dat hij met studenten chipkaarten toch aangeeft wat het bedrag is? En hij deed het nu, kan ik er vanuit gaan dat hij het vanaf nu gewoon standaard doet? Toch gek omdat hij niet is geladen maar hij werkte echt, snap er geen reet van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |