Ik daar inderdaad, als je inlogt en dan op mij OV-chipkaart klikt kun je vervolgens links onderaan op kaartinformatie (onder kaartgegevens) klikken en daar kun je zien wat er op je kaart staat. (alleen bij mij staat er dus niets)quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:18 schreef Dipkip het volgende:
Op welke sites kijken jullie? Want ik had alleen dat 'mijn ov-chipkaart' gevonden via studenten ov chipkaart en daarop zie ik alleen mijn naam en adres.
Schatje toch,quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:35 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nou, dan zal het bij mij ook wel goed zijn
Bij mij op de site staat namelijk wél wat ik heb, maar op "Mijn IBG" staat weer niets
Ik had hem al wel geactiveerd, en in de mail een paar posts terug wordt ook bevestigd dat er op mijn kaart wel producten staan. Het hoeft dus niets te betekenen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:25 schreef Dipkip het volgende:
Bij mij staat daar inderdaad ook niets. Dat betekent toch dat er niets voor je klaar staat en dat je moet bellen? Zo heb ik het begrepen van de website. Alleen doet dat telefoonnummer het dus niet.
Welk mail adres gebruikte jij?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:32 schreef maok het volgende:
Ik had hem al wel geactiveerd, en in de mail een paar posts terug wordt ook bevestigd dat er op mijn kaart wel producten staan. Het hoeft dus niets te betekenen.
Mijn mail hebben ze overigens binnen een week beantwoord, dus misschien kun je proberen te mailen als je denkt dat er iets niet klopt.
Woei, ik zie bekende gezichtenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:44 schreef sjaak_trekbek het volgende:
hihi gaat wel goed daar
http://www.spitsnieuws.nl(...)vchipkaart_voor.html
Was dat verplicht dan? Met zon sandwich-bord lopen?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:15 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
Woei, ik zie bekende gezichten
Wij komen ook in de Cursor van komende week, als iemand dat kan inscannen graag, dat artikel zal iets verder in gaan op de problemen rond de ov-chipkaart. beloofd een mooie samenvatting te worden als ik de journaliste mag geloven.
Eigenlijk hadden ze ons zo'n mobiel ding mee moeten geven, hadden we iets meer informatie kunnen geven en mensen kunnen vertellen of hun kaart al goed was.
Als iemand nog leuke artikelen ziet houd ik me aanbevolen iig, ik weet dat er van mij ook foto's gemaakt zijn met zo'n sandwich bord.
Het contactforumulier op de site: http://www.ov-chipkaart.nl/algemeen/contact/quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:44 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Welk mail adres gebruikte jij?
Bij mij zei de activatiepaal in de AH ook dat er niets voor me klaarstond. En de conducteurs in de trein zeggen dat ie niet actief is als ze me controleren.
Welkom bij de club. Lekker nuttig die maatregel van Plasterk ook 'nog langer kunnen activeren.' Heb je geen flikker aan als je geen kaart krijgt.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:14 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
En hij zat niet bij de post...
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:44 schreef Nick_Taken het volgende:
Ik zal het maar zo zeggen, we kregen betaald om voor lul te lopen
[edit]owkee zo klinkt het alsof ik het puur voor het geld deed, maar het was eens tijd dat iemand de studenten werkelijk hielp. Toch voor elkaar gekregen om het bij veel mensen bij de ophaalpunten voor elkaar te krijgen waar zij zelf e niet in slaagden, en veel positieve reacties gehad op ons advies. We hebben geloof ik door het land op 29 verschillende locaties gestaan. Grappig feit was dat iemand van ons team zonder geactiveerde chipkaart rond reed en het pas op weg naar Breda merkte[/edit]
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 20:19 schreef automatic_ het volgende:
Ik heb voor de zekerheid ook maar even een mail gestuurd...
Ook over het feit dat het uitchecken voor studenten op zich best onlogisch is? Ik en een aantal klasgenoten zaten erover te twijfelen en hebben het bij 2 buschauffeurs & 2 conducteurs nagevraagd. Deze zeiden allemaal dat je bij de bus in feite alleen in hoeft te checken zodat de chauffeur weet dat je een geldig vervoersbewijs hebt, en dus niet uit hoeft te checken omdat je toch niet betaald. Dit vonden we zelf ook al erg logisch en het is ook erg omslachtig om elke keer uit te moeten checkenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:15 schreef Nick_Taken het volgende:
[..]
Woei, ik zie bekende gezichten
Wij komen ook in de Cursor van komende week, als iemand dat kan inscannen graag, dat artikel zal iets verder in gaan op de problemen rond de ov-chipkaart. beloofd een mooie samenvatting te worden als ik de journaliste mag geloven.
Zal volgende week eens een keer kijken of het automatisch verlengt is, voor de zekerheid.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:14 schreef Nick_Taken het volgende:
Zover ik weet wordt het automatisch verlengd, net zoals je vroeger als je geen recht meer had op stufi je nog wel recht op OV had, wat blijft.
Dat van het in en uitchecken ben ik ook al vaker tegengekomen, maar je MOET echt uitchecken, kan je niet vertellen waarom, maar je hebt 3 kansen, wat afhankelijk is van de vervoerder:
1. je krijgt 4 euro boete
2. na 3x vergeten uit te checken blokkeert je pas, schijnbaar zijn er mensen die stellig beweren dat het ook na 1x al kan
3. niks zoals bij mij, ik kan in Utrecht regelmatig niet uitchecken.
Verder tussen in en uitchecken moet een minuut tussen zitten, maar als je meteen weer uitcheckt dan reis je in feite zwart, maar ja, als student zou dat eigenlijk niet moeten boeien. Nog niemand gesproken die met dit scenario te maken heeft gehad, maar volgens de regel zou je alsnog een boete moeten krijgen (voor oneigenlijk gebruik gok ik dan maar, niet omdat je zwart zou rijden).
Dat is dus juist andersom voor zover ik begrijpen heb. Alleen de NS kan zien wat voor Product er op je kaart staat, overige vervoerders kunnen alleen zien of je ingecheckt bent of niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 23:28 schreef CoenH het volgende:
[..]
Ze kijken verder ook alleen of je een geldig vervoersbewijs hebt voor zover ik weet, en niet of je ingecheckt bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |