De verdediging die Wilders aanvoert is dat er raakvlakken zijn tussen Hitler's Mein Kampf en de Koran.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tussen die 2 zijn vast wel wat raakvlakken te vinden.![]()
Maar wat ik zo zielig vind van de Geertjes is dat ze vrijheid van meningsuiting blijkbaar met 2 maten meten. De koran vergelijken met Mein Kampf maar huillie doen als iemand het ongenuanceerde moslimbashen vergelijkt met nazi-praktijken.
Oh ik geef je groot gelijk hoor, dat is vrij vreemd. Verandert niks aan het feit dat Geertjes grote huillies zijn die vooral hun éigen vrijheid van meningsuiting belangrijk vinden maar niet die van andersdenkenden. Die zijn natuurlijk slecht en moeten gecensureerd wordenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De verdediging die Wilders aanvoert is dat er raakvlakken zijn tussen Hitler's Mein Kampf en de Koran.
Wat ik op mijn beurt niet begrijp is de aangifte vanwege de vergelijking Mein Kampf en de Koran, die beledigend en kwetsend zou zijn, maar tegelijkertijd zelf een beledigende en kwetsende vergelijking trekken door met een prominente nazi-kopstuk te schermen.
Dit kan jij verklaren, uiteraard.
Idd. Werkt beide kanten op. Dat is wel vaker bij dergelijke politici. Die roepen hele sterke gevoelens op bij zowel de tegenstanders als de medestanders. Beide partijen hebben er mensen tussen zitten die veel te emotioneel reageren en vervolgens de andere partij daar van betichten. Vermakelijk.quote:
Verbal vindt van niet. Volgens hem doen alleen de PPV'ers hetquote:
Vooral deze linkse stelling vindt ik gevaarlijk icm Geert Wilders.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:34 schreef Verbal het volgende:
Ieder ander moet zijn bek houden of anders moeten ze kanker krijgen of op een andere manier dood.
Ik geef nu al tweemaal aan dat dit voor Geert Wilders (en sympathisanten) hetzelfde geldt, immers de bedoeling van de aangiften en daarop volgend de artikel 12 Sv-procedure is dat er iets aan de man moet worden gedaan die' tweespalt in de samenleving veroorzaakt'.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Oh ik geef je groot gelijk hoor, dat is vrij vreemd. Verandert niks aan het feit dat Geertjes grote huillies zijn die vooral hun éigen vrijheid van meningsuiting belangrijk vinden maar niet die van andersdenkenden. Die zijn natuurlijk slecht en moeten gecensureerd worden.
Dat zeg ik, dat is vrij apart. Maar Wilders en zijn matties moeten daar niet zo over janken. Ze zijn toch voor vrijheid van meningsuiting? Nou, daar valt dit ook onder wat mij betreft.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik geef nu al tweemaal aan dat dit voor Geert Wilders (en sympathisanten) hetzelfde geldt, immers de bedoeling van de aangiften en daarop volgend de artikel 12 Sv-procedure is dat er iets aan de man wordt gedaan die tweespalt in de samenleving veroorzaakt.
Men mag Geert Wilders wel vergelijken met Goebbels, de NSB, extreem-rechts en bruinhemden, maar ondertussen laat men hem wel verantwoorden voor de vergelijking, die wat betreft typering, nauwelijks afwijkt van eerder genoemde vergelijkingen.
Je vergeet telkens dat de tweespalt die veroorzaakt zou worden door Geert Wilders evengoed veroorzaakt zou kunnen worden door degenen die hem en zijn sympathisanten in de hoek van het fascisme en nazisme duwen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat zeg ik, dat is vrij apart. Maar Wilders en zijn matties moeten daar niet zo over janken. Ze zijn toch voor vrijheid van meningsuiting? Nou, daar valt dit ook onder wat mij betreft.
Het feit dat ze er zo hysterisch over doen maakt Nazi vergelijkingen overigens alleen maar toepasselijker, zelf alles roepen, tegenstanders onderdrukken.
Dat verbaast mij nogal bij een partij die zogenaamd opkomt voor vrijheid. Het is wél amusant
Wie zegt dat ik dat vergeet?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je vergeet telkens dat de tweespalt die veroorzaakt zou worden door Geert Wilders evengoed veroorzaakt zou kunnen worden door degenen die hem en zijn sympathisanten in de hoek van het fascisme en nazisme duwen.
Het verbaast mij dat degenen die het zo op hebben voor een harmonieuze samenleving niet schromen om een groep te diskwalificeren en daarbij dezelfde methode en retoriek hanteren als hetgeen zij menen te moeten bestrijden.
Ik vind het sterk lijken dat je dit vergeet.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik dat vergeet?Ik geef slechts aan dat ik het hilarisch vind dat 'de redders van het vrije woord' anderen graag beperkingen op leggen en hysterisch reageren op kritiek op het eigen gedachtegoed
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik gun conservatieven het licht in de ogen niet zolang ze van plan zijn mij te beperken.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:06 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind het sterk lijken dat je dit vergeet.
In elk geval zou ik het hilarisch vinden, ware het niet dat het vrij treurig is, dat de voorvechters van een harmonieuze samenleving dit evident alleen bepleiten voor hen die zich niet op een voor hen onwelgevallige wijze over de islam en islam gerelateerde zaken uitlaten.
Hoe paradoxaal.
Ik kan niet voor Geert Wilders spreken, maar hem wordt al jaren geen licht in zijn ogen en een privéleven zonder beveiliging gegund.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:10 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Ik kan niet voor anderen spreken, maar ik gun conservatieven het licht in de ogen niet zolang ze van plan zijn mij te beperken.
Laat je achterlijke eisen vallen en we zijn goede vrienden voor je het weet. Het is niet ík die een ander iets op wil leggen. Zij komen met bepaalde zaken aanzetten die een impact gaan hebben op mij.
Oftewel: ík ben degene die zich met z'n eigen zaken bemoeide en was van plan dat te blijven doen. Maar toen...
Pittige uitspraken zijn niet zonder consequenties, zijn dat nooit geweest en zullen dat ook nooit worden.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik kan niet voor Geert Wilders spreken, maar hem wordt al jaren geen licht in zijn ogen en een privéleven zonder beveiliging gegund.
Onzin. Ik denk dat maar een extreem kleine minderheid van hem verlangt dat hij alle kritiek op de islam inslikt.quote:De eisen aan hem zijn duidelijk. Verschoon de islam en islam gerelateerde zaken van elke vorm van kritiek en je wordt niet uitgemaakt voor fascist, NSB-er, met de dood bedreigd en wat dies meer zij.
Gekken hou je altijd.quote:Hoewel ik denk dat de meest fanatiekelingen nogal volhardend zullen zijn.
Nee, windeieren kunnen dit niet goedpraten. Zelfs geen gouden windeieren.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Pittige uitspraken zijn niet zonder consequenties, zijn dat nooit geweest en zullen dat ook nooit worden.
Niet dat het daarmee is goedgepraat (zeer zeker niet), maar we hebben allemaal kunnen zien dat het Geert Wilders geen windeieren heeft gelegd.
Geen onzin, uiteraard.quote:Onzin. Ik denk dat maar een extreem kleine minderheid van hem verlangt dat hij alle kritiek op de islam inslikt.
Wat Wilders doet is dan ook veel meer dan 'kritiek geven op de islam'. Zijn uitspraken zijn daarin meer dan duidelijk geweest de laatste jaren.
Beetje jammer dat je dat zo afzwakt.
Veroorzaakt tweespalt en wanorde in de samenleving.quote:Gekken hou je altijd.
Dat kan.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:06 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind het sterk lijken dat je dit vergeet.
De paradox is wat de verontwaardiging van de Geertjes zo grappig maakt jaquote:Hoe paradoxaal.
Net zo verwerpelijk, uiteraard. Maar wie hebben nou de woorden 'vrijheid van meningsuiting' letterlijk op de lippen bestorvenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:42 schreef bijdehand het volgende:
[..]
?En de rest van NL, die de PVV niet aanhangen, zijn voor het vrije woord? Vandáár al haatmail aan de Geert Wilders en andere mensen die openlijk zeggen dat ze voor hem stemmen
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:33 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Verbal vindt van niet. Volgens hem doen alleen de PPV'ers het
Hoe arrogantquote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:39 schreef Verbal het volgende:
Het lijkt mij overigens dat Wilders zelf het allemaal best vindt, want vrijheid van meningsuiting.
Het is zijn electoraat dat het meest zorgwekkend is.
V.
Hoe bedoel je?quote:
Ongetwijfeld. Niks mis mee, zeker niet in dit geval.quote:
Sloeg op Verbal, zijn post.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Ik hoor WIlders niet klagen over zijn achterban.
Dus als jij arrogant doet is het terecht, en als 'Wilders-aanhang' het doet is het misplaatst. Interessant.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:44 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Niks mis mee, zeker niet in dit geval.
Newsflash: de Wilders-aanhang hier op FOK! doet niet anders dan arrogant en minachtend. En dat is ook nog eens misplaatst
V.
Het zit je echt dwars he? Ik heb nieuws voor je, Wilders wordt de grootste partij van Nederlandquote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:44 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Niks mis mee, zeker niet in dit geval.
Newsflash: de Wilders-aanhang hier op FOK! doet niet anders dan arrogant en minachtend. En dat is ook nog eens misplaatst
V.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus als jij arrogant doet is het terecht, en als 'Wilders-aanhang' het doet is het misplaatst.
Och, niet interessanter dan 1 + 1 = 2.quote:Interessant.
Nee precies, geen hand in eigen boezem he.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Ik hoor WIlders niet klagen over zijn achterban.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |