onzin.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:50 schreef nuget het volgende:
Meestal om hoger op te komen, en omdat je anders na je 35 niet echt meer bij defensie terecht kunt
minimaal SM/opper... maarja ok.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:50 schreef nuget het volgende:
Meestal om hoger op te komen, en omdat je anders na je 35 niet echt meer bij defensie terecht kunt
Ja, voor vlieger wel. Bij sommige onderdelen is het nog wel een afweging die je bewust kunt maken. Maar ok.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:57 schreef Lightning_NL het volgende:
Omdat dat noodzakelijk is voor sommige functies, lijkt me logisch.
Ik kras er even een aantal door hoor... Niemand hier dus die een bewuste afweging heeft gemaakt. Jammer.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:44 schreef ikke043 het volgende:
- Omdat je de functie leuk vindt;
- omdat je zonder echt diploma toch goed verdient;
- omdat je carriere wilt maken;
- omdat het kan;
- omdat je een gratis opleiding krijgt; Krijg je ook op andere functies
- omdat je baanzekerheid hebt; Andere functies ook hoor...
- omdat je goed verzekerd bent;
- omdat je graag op niveau functioneert;
- omdat je het huis uit wilt;
- omdat je eerst een half jaar wil rennen;
- omdat je toch niet van plan bent om te gaan studeren;
- omdat je ooit op uitzending wilt;
- omdat je manager wilt worden;
- omdat het leuk staat op je cv;
- omdat je militair wilt zijn;
- omdat je het pak mooi vindt. <<--- dat was een marine reclame
zoiets
bij de kl sgt of hoger, en je hebt genoeg kans omhogerop te komen. Adjudant is voor de meeste oo's hun eindrang. Sommigen worden nog lnt of kapt.quote:
Ik heb zeker wel een bewuste afweging gemaakt, en dit zijn toch wel dingen die mij aantrokken.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:42 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik kras er even een aantal door hoor... Niemand hier dus die een bewuste afweging heeft gemaakt. Jammer.
Ook een beetje overdreven natuurlijk. Iedereen zijn eigen redenen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:42 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik kras er even een aantal door hoor... Niemand hier dus die een bewuste afweging heeft gemaakt. Jammer.
en nog wel meer puntenquote:Op donderdag 21 januari 2010 14:44 schreef ikke043 het volgende:
- Omdat je de functie leuk vindt;
- omdat je carriere wilt maken;
- omdat het kan;
- omdat je graag op niveau functioneert;
- omdat je ooit op uitzending wilt;
- omdat je manager wilt worden;
- omdat het leuk staat op je cv;
- omdat je militair wilt zijn;
Weet ik, ik zit momenteel in het selectieproces, heb na het weekend mijn keuringenquote:Op vrijdag 22 januari 2010 00:03 schreef ikke043 het volgende:
Het maakt geen hol uit wat je opleiding is. Al ben je een gepromoveerd natuurkundige, als jij soldaat bent dan krijg je betaalt om soldaat te zijn, en geen cent meer.
Maar goed, ik weet niet welke positie je wikt vervullen, maar als je een master volgt(sociologie 1 jaar denk ik?) dan kom je in aanmerking om specialist te worden. Als je dat doet volg je een 10 weken durende opleiding en wordt je kapitein(¤3100, dacht ik)
als je nu solliciteer dan kom je in aanmerkimg voor een "verkorte militair wetenschappelijke opleiding", je begint dan als luit2 en wordt (normaal gesproken) na 1 jaar kapitein. Hier zit een dienstcontract van 7 jaar aan vast, maar dan heb je dus wel een tweede "militaire" bachelor.
Een andere optie is de korte officiersopleiding, die duurt 1,5 jaar. Daarna begin je ook als luit2 en heb je een diestcontact van 4 jaar.
kijk, voor dat laatste kan ik bij onze eigen voorlieger der KMar terecht. Maar alles wat ik doorgestreept heb je ook op andere functies e.d., maar niemand hier dus die daadwerkelijk er voor koos om ergens voor te streven? Niemand ook hier die een risicovolle pilot zou leiden want stel je voor mijn baan?quote:Op donderdag 21 januari 2010 22:02 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik heb zeker wel een bewuste afweging gemaakt, en dit zijn toch wel dingen die mij aantrokken.
Maar misschien wil je wat meer informatie geven, wat is je vooropleiding, welke functie zit je aan te denken, wat zijn de overige opties, etc..?.?.?.?
Maarre, wat waren dan jouw afwegingen?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 08:49 schreef Esses het volgende:
[..]
kijk, voor dat laatste kan ik bij onze eigen voorlieger der KMar terecht. Maar alles wat ik doorgestreept heb je ook op andere functies e.d., maar niemand hier dus die daadwerkelijk er voor koos om ergens voor te streven? Niemand ook hier die een risicovolle pilot zou leiden want stel je voor mijn baan?
Jammer...
Ah okay. Ja in al die dingen die jij daar aanhaalt kan ik me ook wel vinden. Maar goed, zoals ik al zei, ieder zijn eigen redenen dus.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:20 schreef Bob-B het volgende:
Omdat ik de keuze heb gemaakt dat ik graag actief werk wil hebben, lekker buiten spelen en met mensen omgaan. Dus defensie, daarna het antwoord op je vraag:
Omdat ik op niveau wil werken
Omdat het goed op m'n cv staat later
Omdat ik werken met mensen geweldig vind
Omdat baas spelen in m'n aard zit
Dat was destijds mijn overweging.
Ik heb anders nooit begrepen waarom een vlieger perse officier zou moeten zijn. Vroeger waren er nog korporaal/sergeants die vlieger waren. Deden het net zo goed hoor.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |