Vergeet de banaan niet, die is er wel echt goed bijquote:Op donderdag 21 januari 2010 00:15 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Idd rijst met sambal brandal en suiker
Als toetje dan.quote:Op donderdag 21 januari 2010 00:16 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Vergeet de banaan niet, die is er wel echt goed bij
Wat voor groenten gebruik je dan? Ik ken wel de roerbakmix van de Appie, maar die doet 't 'm natuurlijk niet. En kun je verse groente ook goed invriezen? Dit omdat het om één persoon gaat, en ik niet telkens een hele courgette of een complete bak champignons gebruik...quote:Op donderdag 21 januari 2010 00:52 schreef MissHobje het volgende:
Groenten roerbakken of zoals gado gado maken? toch weer een beetje anders, en lekker fris.
[ afbeelding ]
Een courgette/of zo;n bakje champs kun je anders de hele week mee doen in andere gerechtjes bv weer verwerken in de pasta, ook lekkerquote:Op donderdag 21 januari 2010 00:57 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Wat voor groenten gebruik je dan? Ik ken wel de roerbakmix van de Appie, maar die doet 't 'm natuurlijk niet. En kun je verse groente ook goed invriezen? Dit omdat het om één persoon gaat, en ik niet telkens een hele courgette of een complete bak champignons gebruik...
Mja, dat vind ik dan weer zonde van m'n saté. Die moet je wel los kunnen proevenquote:Op donderdag 21 januari 2010 16:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
In een luie bui gooi ik altijd boontjes of kouseband en evt. krieltjes door mn sate heen, en dan bak ik dat tegelijk opDan krijg je een simpele en lekkere 1 pans-maaltijd.
WONDERLIJKE COMBINATIESquote:Op donderdag 21 januari 2010 16:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
In een luie bui gooi ik altijd boontjes of kouseband en evt. krieltjes door mn sate heen, en dan bak ik dat tegelijk opDan krijg je een simpele en lekkere 1 pans-maaltijd.
Wij Indo's eten er standaard lontong + Gado2 (koud bijgerecht) bij. Lontong is zoals al eerder gezegd kleefrijst, welke is samengedrukt in kussenvorm. Hierdoor is de concentratie wat hoger dan gewone, losse rijst. Met andere woorden: van een paar blokjes lontong zit je al sneller vol dan een paar lepels rijst. Hier verkijken mensen zich vaak op. Altijd weer lachen als we gasten (niet-Indo's) hebben in de zomer op onze Indische BBQ's.quote:Op donderdag 21 januari 2010 00:52 schreef MissHobje het volgende:
Groenten roerbakken of zoals gado gado maken? toch weer een beetje anders, en lekker fris.
[ afbeelding ]
Met lontong kan je het best zoet-zure frisse groenten of scherpe groenten eten. Bijv.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:19 schreef Mikkie het volgende:
Ik ga misschien morgen wel langs de toko, eens kijken of ik die lontong kan vinden. Klein beetje groente erbij roerbakken doe ik denk ik wel alsnog. Of kroepoek erbij inderdaad.
Hmmm, lastig..
Goed lezen. Nergens zeg ik dat sajoer lodeh overheerst. Het is gewoon geen gerecht dat bij BBQ food zoals sate is, past..quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:09 schreef RobinOok het volgende:
Sajoer loddeh die zou overheersen qua smaak? Euh, sorry hoor.![]()
Eet je wel eens sateh bij de soepquote:Op donderdag 21 januari 2010 20:54 schreef JMarsden het volgende:
[..]
Goed lezen. Nergens zeg ik dat sajoer lodeh overheerst. Het is gewoon geen gerecht dat bij BBQ food zoals sate is, past..
Nee, ik zei ook in m'n post dat sajoer lodeh niet aan te raden is bij sate. Gewoon sajoer met witte rijst en emping is al lekker zat..quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:23 schreef EricT het volgende:
[..]
Eet je wel eens sateh bij de soep?
Nee ik had je wel goed gelezen, maar vroeg het als indofood-kenner aan indofood-kenner. Ik zie dat nogal veel mensen die combinatie maken.quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:27 schreef JMarsden het volgende:
[..]
Nee, ik zei ook in m'n post dat sajoer lodeh niet aan te raden is bij sate. Gewoon sajoer met witte rijst en emping is al lekker zat..
Aha. Nee, dat is bij ons in de familie vreemd eigenlijk.. Sate staat hier echt synoniem aan lontong en (niet altijd) gado2..quote:Op donderdag 21 januari 2010 21:28 schreef EricT het volgende:
[..]
Nee ik had je wel goed gelezen, maar vroeg het als indofood-kenner aan indofood-kenner. Ik zie dat nogal veel mensen die combinatie maken.
quote:Op zaterdag 30 januari 2010 18:33 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Hier is het standaard: sate met veel satesaus, ovenfrietjes en plakjes komkommer. Erg lekker!
Eh ja, dat dus.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:23 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |