abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77202843
Gisteren de IMAX-3D gezien. Wauw wat vet . Natuurlijk heeft het verhaal niet veel om handen, maar daarom ga je ook niet naar zo'n film.
Ik twijfel of ik nog een keer moet gaan, nu zat ik op rij twee en dat deed volgens mij toch wel wat afbreuk aan de IMAX ervaring.
  Donald Duck held zondag 24 januari 2010 @ 11:09:26 #52
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_77203136
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:19 schreef Komakie het volgende:
Staan we in de rij voor kaartjes.
Nog 4 mensen voor ons, is het uitverkocht

volgende keer beter zullen we maar zeggen....
misschien maar beter ook dat je net die laatste kaartjes niet had. Dat was waarschijnlijk helemaal voor in de zaal aan de zijkant geweest.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 24 januari 2010 @ 13:32:31 #53
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_77207272
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:19 schreef Komakie het volgende:
Staan we in de rij voor kaartjes.
Nog 4 mensen voor ons, is het uitverkocht

volgende keer beter zullen we maar zeggen....
belbios.nl ?
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_77210006
quote:
Op zondag 24 januari 2010 10:52 schreef mschol het volgende:

[..]

want menneer/mevrouw mag zelf niet beslissen
Ik geef alleen goed advies
pi_77216069
quote:
Op zondag 24 januari 2010 14:37 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Ik geef alleen goed advies
laten we het daar op houden...
  ESF Reporter zondag 24 januari 2010 @ 20:25:29 #56
87554 Cee
Welluk?
pi_77222599
Dus.
Ik geef toe, ik was erg cynisch, het verhaal interesseerde me geen ene moer, die constante hype irriteerde me mateloos, ik zag het niet, ik wilde het niet zien, maar ja... Steeds meer mensen die ik ken gingen er naar toe en kwamen terug met positieve verhalen. Ze zagen het 3D en dat was gewoon super om te zien. Dus m'n drang om toch er naartoe te gaan werd steeds groter. Ik houd wel van mooie plaatjes en zo'n bijna 3-uur-durende veredelde Efteling-attractie voor nog geen tien Euro, tsja, wat moet je anders op een regenachtige, koude zondagmiddag?

Maar, ik was vastbesloten door al de CGI-bullshittery door te kijken en de film zou aanzien voor wat het naar mijn mening echt was: een slap verhaaltje met een gouden strik eromheen. Om vervolgens hier terug te komen met woorden als 'blah blah ja het zag er mooi uit maar damn wat een Pocahontas-storyline, dit verdient geen prijzen blah blah'.

Maar het lukt me niet, ik ben om. Film moet er zijn om je te confronteren, of je hardop te laten schaterlachen, je even diep ongelukkig te maken of je hard na te laten denken. Of om je even in een andere wereld mee te slepen en je om de zoveel minuten een zacht 'wauw' te laten zeggen.
Ik ken geen film die al het bovenstaande ooit met me heeft gedaan maar het laatste heeft Avatar zeker gedaan. Op dergelijk niveau dat het verhaal ondergeschikt is maar zeker niet onbelangrijk, het past gewoon prachtig in het geweldig ontwikkelde decor, het breekt het niet af, het leidt niet af. Soms heb ik zin in lekkere chocola en dan zit het in een geweldige oogverblindende verpakking en het uitpakken van de chocola is dan zo'n verrassing en zo leuk dat het me niet meer uitmaakt als er een koetjesreep in zit.

Een 8.

[ Bericht 7% gewijzigd door Cee op 24-01-2010 20:37:55 ]
pi_77222724
vrijdagavond in pathe de kuip geweest, wat een beleving zeg en dat 3D is super gaaf
namaste
  ESF Reporter zondag 24 januari 2010 @ 20:36:09 #58
87554 Cee
Welluk?
pi_77223075
-edit Verkeerde topic.
  zondag 24 januari 2010 @ 22:10:22 #59
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_77228694
Koetjesrepen zijn lekker.
When all else fails, you always have delusion.
  ESF Reporter zondag 24 januari 2010 @ 22:29:34 #60
87554 Cee
Welluk?
pi_77229900
quote:
Op zondag 24 januari 2010 22:10 schreef Mirel het volgende:
Koetjesrepen zijn lekker.
Maar 't is geen pure Cote d'Or praline met hazelnoot.
Jaja, metaforen, ik houd ervan.
pi_77232168

oke heel spectaculaire titel voor eigenlijk maar een vooraankondiging.. maar zeker is et wel:
Avatar gaat de #1 positie all time overnemen van titanic
  maandag 25 januari 2010 @ 00:28:19 #62
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_77235590
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:32 schreef t-8one het volgende:

[..]

belbios.nl ?
Toen we besloten hadden te gaan kon dat al niet meer.

Ben uiteindelijk vanmorgen alsnog geweest en een mooie ervaring rijker.

Ik vind dat flutverhaal nog wel meevallen. OK het is misschien niet het meest orginele, maar wel mooi uitgewerkt en het deed wel wat met me. Daar is Cameron ook heel goed in. Zo werkte het ook bij Titanic. Het verhaal was niet briljant, maar hij zet het wel neer op een manier dat het wat met je doet.

Over het hele 3D gebeuren ben ik maar gematigd positief. Ik had eerst een bril die het niet goed deed. Batterij leeg volgens de bioscoopmeneertje. gelukkig kwam ik er nog voor het begin van de film achter. Maar wat zijn die brillen smerig zeg. Een partij vettige glazen niet normaal. Dezelfde meneertje zei dat de brillendoekjes op waren, maar dan nog zaten er krassen op de lenzen. Dat is toch wel een groot nadeel van het hele gebeuren.
Verder geeft het wel een extra dementie (duh!) maar soms vond ik vooral bewegende beelden die heel dichtbij moesten komen iets wat onscherp. Daarnaast vond ik het wat afdoen aan de kleuren. Het werd allemaal net iets minder kleurrijk.
Dat juist in een tijd dat alles juist scherper en kleurrijker moet zijn.

Verder was het natuurlijk wel vet om zo 3D te zitten kijken. Je moet het wel meemaken om het te begrijpen denk ik

Cijfer: 8.5
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 25 januari 2010 @ 00:47:26 #63
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_77236032
dementie
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 25 januari 2010 @ 09:46:52 #64
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_77239992
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:47 schreef Mirel het volgende:
dementie
Ik bedoelde dus demensie
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  maandag 25 januari 2010 @ 09:49:21 #65
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_77240056
Over die brillen trouwens.
Ik denk dat als dit 3D doorzet je uiteindelijk ook wel vergelijkbare brillen in de winkel kunt kopen ofzo. Want op deze manier vond ik het beeld er echt op achteruit gaan. Als mensen hun eigen bril hebben is het hun probleem als ze er krassen op maken. Nu ben jij er de klos van.
  maandag 25 januari 2010 @ 10:29:25 #66
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_77240794
De problemen die ik hierboven lees, worden vooral door het XpanD systeem veroorzaakt. Zware bril, lastig schoon te maken, kleur- en lichtverlies. Zo ervaarde ik Up 3D ook. Vooral de beeldkwaliteit vond ik zwaar tegenvallen. Nu heeft Pathé Rembrandt sowieso al een brak scherm, maar het was in 3D nog brakker.

Avatar heb ik onlangs in Pathé Arena gezien (IMAX 3D) en het was heel wat beter, zonder al deze ongemakken. Perfect 3D eigenlijk!
pi_77241758
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:46 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik bedoelde dus demensie
Ik denk dimensie.
  maandag 25 januari 2010 @ 11:05:42 #68
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_77241786
Daar mogen ze toch iets op vinden, dat gesukkel met die brillen.

Nu had ik gewoon een heel propere en lichte bril zonder vet of krassen en een perfect helder en kleurrijk beeld, dus zelf had ik geen problemen, maar het is wel jammer dat het resultaat tussen bioscopen onderling zo wisselvallig is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_77242546
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
Daar mogen ze toch iets op vinden, dat gesukkel met die brillen.

Nu had ik gewoon een heel propere en lichte bril zonder vet of krassen en een perfect helder en kleurrijk beeld, dus zelf had ik geen problemen, maar het is wel jammer dat het resultaat tussen bioscopen onderling zo wisselvallig is.
er *schijnt* al wel iets te zijn op TV gebied voor goed 3D zonder bril maar dit heb ik ook alleen maar gehoord van iemand die dit werkende heeft gezien op een beurs
pi_77242764
Ik heb Avatar vrijdagavond ook gezien, volle bios dus dat zegt wel wat over de populariteit van de film, ook na al die weken nog!

Ik was positief verrast door de film! Heb vaak met mijn mond halfopen op het puntje van mijn stoel gezeten! Wat een schitterende film!
pi_77242831
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:28 schreef Komakie het volgende:

[..]

Toen we besloten hadden te gaan kon dat al niet meer.

Ben uiteindelijk vanmorgen alsnog geweest en een mooie ervaring rijker.

Ik vind dat flutverhaal nog wel meevallen. OK het is misschien niet het meest orginele, maar wel mooi uitgewerkt en het deed wel wat met me. Daar is Cameron ook heel goed in. Zo werkte het ook bij Titanic. Het verhaal was niet briljant, maar hij zet het wel neer op een manier dat het wat met je doet.

Over het hele 3D gebeuren ben ik maar gematigd positief. Ik had eerst een bril die het niet goed deed. Batterij leeg volgens de bioscoopmeneertje. gelukkig kwam ik er nog voor het begin van de film achter. Maar wat zijn die brillen smerig zeg. Een partij vettige glazen niet normaal. Dezelfde meneertje zei dat de brillendoekjes op waren, maar dan nog zaten er krassen op de lenzen. Dat is toch wel een groot nadeel van het hele gebeuren.
Verder geeft het wel een extra dementie (duh!) maar soms vond ik vooral bewegende beelden die heel dichtbij moesten komen iets wat onscherp. Daarnaast vond ik het wat afdoen aan de kleuren. Het werd allemaal net iets minder kleurrijk.
Dat juist in een tijd dat alles juist scherper en kleurrijker moet zijn.

Verder was het natuurlijk wel vet om zo 3D te zitten kijken. Je moet het wel meemaken om het te begrijpen denk ik

Cijfer: 8.5
Ben ik het wel mee eens...maar die liefdes-scenes en zo, ongelooflijk
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 25 januari 2010 @ 12:14:23 #72
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_77243846
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:04 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Ik denk dimensie.
fuck dat is 2 keer fout. Terwijl nu het er staat ik ook nog eens denk van "oh ja zo was het"
  maandag 25 januari 2010 @ 12:17:10 #73
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_77243923
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:31 schreef mschol het volgende:

[..]

er *schijnt* al wel iets te zijn op TV gebied voor goed 3D zonder bril maar dit heb ik ook alleen maar gehoord van iemand die dit werkende heeft gezien op een beurs
Klopt.

Je zou verwachten dat ze dit eerst in een bioscoop zouden hebben voordat het ook thuis bekend zou worden (zoals bij Dolby Surround en dergelijke), maar niets is minder waar blijkbaar.
De vraag is natuurlijk in hoeverre je een 3D effect hebt.
pi_77244035
Is de 3D bril makkelijk over een normale bril op te zetten?
  maandag 25 januari 2010 @ 12:24:17 #75
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_77244128
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:42 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ben ik het wel mee eens...maar die liefdes-scenes en zo, ongelooflijk
Ja ok, maar als je er even heel kort over nadenkt dan begrijp je ook wel dat het belachelijk is.
Je ziet er even uit als een blauwe alien en je wordt gelijk verliefd op 1. Die er volkomen anders uit ziet dan een mens. Ook een beetje een raar karakter heeft (what's up met dat belachelijke huilen en dat soort van blazen alsof het een kat is)

Sowieso, dat je hun kant kiest kan ik me nog iets bij voortellen en dat je bij hun blijft aan het einde ook, maar dat hele verliefd worden vond ik ook een beetje belachelijk.
Maar ja, dat moest er natuurlijk wel in zitten om een sterkere band te vormen met die bevolking, maar zeker ongeloofwaardig.

Ach, daarom is het een fantasy film he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')